OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Hainje »

Gewoon kaartjes voor in het Gooi opnemen in de consignatie van de betreffende chauffeurs. Dat doen ze ook bij Arriva in Brabant. Die krijgen ook kaartjes mee voor SAN. Terwijl ze die feitelijk alleen maar nodig hebben voor lijn 99 tussen Grave en Nijmegen. Overigens krijgen de Breng chauffeurs ook Brabantse kaartjes mee voor de ritten op lijn 99 tussen Grave en Uden.
🍉
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door VIRM »

Gisteren een DDZ in de t3374. Ook weer opvallend voor een treinserie waarin uitsluitend SLT is ingepland. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Jurre »

Bluearrow schreef:
Jurre schreef:Vanmorgen Amba 8244 van concessie Almere op R-net 320 naar Hilversum Arenapark. Oftewel, één tussenrit van R-net 320 van concessie Gooi wordt gereden door een bus en chauffeur van een andere concessie. Apart, maar efficiënt.
Ik neem aan dat je één van de korte slagjes tussen Hilversum NS en Arenapark bedoeld? Ergens tussen 8 en 9 uur. Op zich niet vreemd dat daar een bus (van lijn 156) voor word gebruikt die toch leeg naar Almere moet inrukken. Die moet er toch langs !
Daarom zei ik ook dat het efficiënt was. Blijft echter wel een vreemd gezicht. Vroeger gebruikten ze voor deze slag overigens een Amba uit eigen concessie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door webguy »

Ik zag zaterdag avond in Arnhem bij de keerlus bij de halte Brekelenkampstraat een Provincie Utrecht gelede Citaro (geloof 9625). Een blik op OVInfo was genoeg om te zien dat het om lijn 643 ging naar het Gelredome via Velp. Vitesse vervoer dus.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door MdJ »

9256? :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Jef400 »

VIRM schreef:Gisteren een DDZ in de t3374. Ook weer opvallend voor een treinserie waarin uitsluitend SLT is ingepland. :)
Ik heb de laatste weken de s3300 in de gaten gehouden en volgens mij word die DDZ planmatig ingezet
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door webguy »

MdJ schreef:9256? :wink:
Euh ja :) Verkeerde volgorde
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door VIRM »

JeffreyMeijer schreef:
VIRM schreef:Gisteren een DDZ in de t3374. Ook weer opvallend voor een treinserie waarin uitsluitend SLT is ingepland. :)
Ik heb de laatste weken de s3300 in de gaten gehouden en volgens mij word die DDZ planmatig ingezet
Volgens de materieellijst is de s3300 uitsluitend SLT. :) DDZ is overigens een beetje heel erg overkill, vooral buiten de spits...
Beul van de blindegeleidelijn
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Kevster »

Milco schreef: Verder: in Haren zag ik op zowel lijn 54 als lijn 58 een gelede bus (Citaro G) langskomen. Is dat gebruikelijk? Ik dacht dat er in Haren alleen geleed werd ingezet op een deel van de ritten van lijn 50?
Op 54 sowieso dagelijks op de ritten naar Gieten. Op 58 ook regelmatig inderdaad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Daniel »

Ik kwam vanmiddag een Citaro G tegen als lijn 10 in Utrecht, beetje groot voor die lijn. Van verbazing mislukte gelijk de foto :mrgreen:

Wel fotografisch vast kunnen leggen: de Groninger 3211 op De Uithof als lijn 281 naar Houten!

Edit: de foto erbij...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Michael »

Er reed vandaag Plan V rond in de s15100. Zag hem om 13:10 aankomen te Breda. Verder zag ik een DDZ in de s5100 en reed er ook weer minimaal 2 treinen in de s5000 met SLT. 1 van die 2 SLT's reed in de omloop van de Plan V. Die is nadat ie in Den Haag aankwam vanuit Breda dus gewisseld voor een SLT.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Jurre »

Veel samenstellingen van slechts 2x CAF op lijn 50 vanmorgen, zeker 3 setjes in die combinatie gezien. Ergens daartussen zat een setje van 3x CAF op lijn 54. Als er al CAF op lijn 54 rijdt is het vrijwel altijd 2x CAF.
Laatst gewijzigd door Jurre op do 03 apr 2014, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door FLJ »

Op R-netlijn 310 (Nieuw-Vennep - Amsterdam Zuid) reed vanochtend een gelede Sternet Citaro (die normaal gesproken enkel op lijn 197 worden ingezet).

Gister reed er voor het eerst een nieuwe gelede Citea SLFA-180 op GVB-lijn 22 ('s ochtends de 1409, 's middags de 1404). Dit type bus rijdt sinds vorige week in dienst bij GVB en doet in principe enkel dienst vanuit de Garage Noord (lijn 22 is een Garage Zuid-lijn), maar reed gister ter vervanging van Phileas Brandstofcelbus (die vanuit de Garage Noord wordt gereden).
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door mijack1985 »

IC t850 zojuist vertrokken uit Utrecht met DDZ 7533
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door VIRM »

Vanochtend zag ik in Zaandam twee stellen SLT in de t3334. Beetje heel erg overkill. ;)

Zojuist zat ik vanaf Amsterdam Holendrecht naar Zaandam in de t7452, die volgensmij werd gereden met een SLT6. Prima misschien voor dat stukje voor Amsterdam Centraal, maar daarna werd het toch wel heel erg knus... Beetje weinig voor een spitstrein.
Beul van de blindegeleidelijn
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Jelmer »

VIRM schreef:Vanochtend zag ik in Zaandam twee stellen SLT in de t3334. Beetje heel erg overkill. ;)

Zojuist zat ik vanaf Amsterdam Holendrecht naar Zaandam in de t7452, die volgensmij werd gereden met een SLT6. Prima misschien voor dat stukje voor Amsterdam Centraal, maar daarna werd het toch wel heel erg knus... Beetje weinig voor een spitstrein.
Tis op de Zaanlijn sowieso vaak raar qua treinlengten, enkele stellen (SLT of SGM) in de spits of dubbele op zondag, alles komt voor.
Rickingsh

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Rickingsh »

Daarnet weer eens een groene CXX Amba (3559) op lijn 391 richting A'dam CS gespot. Zal vast wel te maken hebben met de aanrijding van een rood exemplaar met tram 24 afgelopen week :wink:
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door VIRM »

Jelmer schreef:Tis op de Zaanlijn sowieso vaak raar qua treinlengten, enkele stellen (SLT of SGM) in de spits of dubbele op zondag, alles komt voor.
Sowieso is de NS af en toe een beetje de kluts kwijt. In de spitsrichting zijn 8-10 bakken SLT geen overbodige luxe. Iets na de drukke spits kun je wel een beetje inkorten, maar soms korten ze wel heel erg in tot een enkel stelletje SLT (best lekker gezellig om 09:00 richting Amsterdam).
's Weekends heb je overdag vaak dagjesmensen. Als je wilt dat die een zitplaats hebben (lijkt mij wat belangrijker voor de incidentele reiziger dan voor de forens in de spits), dan is SLT4 soms ietwat krap. ;) In de s3300 kan doorgaans wel uit te voeten met een enkel stel SLT, lijkt mij.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Thom91 »

Moet je wel personeel hebben in het weekend hè ;)
Komt wel goed schatje.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Marc »

Trein t1965 moest het vanmiddag doen met slecht 7 bakken ICMm ipv 10. De hele rit richting Eindhoven waren er staanplaatsen. Ondergetekende moest het ook 1 uur en 15 minuten doen met een staanplaats op het balkon...
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:Moet je wel personeel hebben in het weekend hè ;)
Vanaf hoeveel bakken moeten er twee conducteurs op de trein zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door casper_rzb »

Vandaag rijden er weer SLT'tjes op Maassluis s4100 s4200
Samen gecombineerd met SGMm.
Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-BVd7yz_swU[/youtube]
Laatst gewijzigd door casper_rzb op vr 04 apr 2014, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Michael »

VIRM schreef:
Thom91 schreef:Moet je wel personeel hebben in het weekend hè ;)
Vanaf hoeveel bakken moeten er twee conducteurs op de trein zijn?
Ik dacht 6 of 7 bakken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Thom91 »

Verschilt per trein. ICM vanaf 8 twee en drie bij meer dan 12 volgens mij. VIRM is 2 bij zeven of meer. En DDZ6 moet er bijvoorbeeld standaard al een twee hebben. SLT weet ik helaas niet en die wanneer drie bij ICM weet ik ook niet zeker.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Bericht door Klaasje »

VIRM schreef:
Thom91 schreef:Moet je wel personeel hebben in het weekend hè ;)
Vanaf hoeveel bakken moeten er twee conducteurs op de trein zijn?
Getrokken rijtuigen: Altijd
Enkeldeks treinstellen met bakken van ca 26 meter en VIRM: boven de 7 bakken
Treinstellen met korte bakken (SLT): vanaf 12 bakken.
Dubbeldekstreinstellen/-stammen: boven de 4 bakken. (Al is er een tijd lang een ontheffing voor DDM-1 geweest)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten