Pagina 2 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: wo 26 mar 2014, 07:44
door Jef400
De Bizzliners in de regio Waterland beginnen zowaar wat afwisseling in hun materieel te krijgen. Vandaag voor de tweede keer een Scania Omnilink gespot in plaats van de normale Scania A30.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: wo 26 mar 2014, 08:46
door Stefan
En ook op dit moment rijdt er dus weer een Wright rond in Dordt.. :P De 6265 staat op dit moment in Sterrenburg om z'n rit op lijn 5 naar Stadspolders daar te beginnen. :)

Edit: Mijn nederige excuses, ik bedoel uiteraard de 6265 van Arriva....

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: wo 26 mar 2014, 20:29
door Daniel
Rond 16.40 uur reed vanuit Utrecht Centraal een DDZ als Sprinter naar Rhenen. Gisteren zag ik die ook al in die trein.

Enkele vroege reizigers konden zich vandaag daarnaast na aankomst op het eindpunt van hun trein direct bij de fysiotherapeut melden. De t1519 reed namelijk helemaal van Enkhuizen naar Amersfoort met 6 bakken SGM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: wo 26 mar 2014, 20:31
door Meltrain
De t5067 reed met een SLT-IV. Dat was nogal kort.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 27 mar 2014, 13:52
door Jurre
Vanmorgen Amba 8244 van concessie Almere op R-net 320 naar Hilversum Arenapark. Oftewel, één tussenrit van R-net 320 van concessie Gooi wordt gereden door een bus en chauffeur van een andere concessie. Apart, maar efficiënt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 27 mar 2014, 15:18
door Maurice Hooikammer
Op de 100 (Zwolle-Nunspeet) reed vandaag de 5255.

Hoewel de tweede rit van de 200 's ochtends geleed moet, lijkt het me niet de bedoeling dat er Veluwe- Valleilijn bussen op rijden. Gebeurt bijna dagelijks... Alleen maandag reed opeens de 5299 gevolgd door opeens de Besseling 302 op de 100, welk ook al dagelijks sinds maandag hierop rijdt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 27 mar 2014, 16:50
door Citaro
Spotte net op Apeldoorn busstation een gelede citaro op lijn 91 van Apeldoorn naar Arnhem. Wist niet dat dat ook een van de lijnen was waarop geleed materieel wordt ingezet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 27 mar 2014, 16:52
door MdJ
Kan, er zijn tussenritten van lijn 91/231 die in Arnhem leeg naar Presikhaaf gaan tbv lijn 293. Iig de rit van 16.19 vanaf Keulse slag rijdt geleed.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 27 mar 2014, 19:37
door Daniel
Voor de t11759 waren op Utrecht Centraal slechts 7 bakken ICM beschikbaar, dat werd een lekker knus treintje aangezien de t559 in de opstart na een eerdere storing bij Gouda nog was uitgevallen (de t12554 kon nou eenmaal niet tegelijk als laatste in Utrecht keren en als eerste weer naar Rotterdam door gaan).
Al kwam het wel goed van pas dat deze trein hierdoor leeg van de Cartesiusweg kwam, zodoende was er nog wel genoeg plek om tenminste iedereen mee te nemen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: vr 28 mar 2014, 07:55
door Daniel
De ICM-omloop was vanmorgen kennelijk nog aardig in de war. In 5 minuten op Amersfoort:
- de t519 met 7 i.p.v. de gebruikelijke 4 bakken ICM
- de t11618 bestond uit een ICM-III van de kerende t11619 en een ICM-IV die van Schothorst af kwam
- de t1718 reed met slechts een losse ICM-III i.p.v. twee van die stellen, waarmee het een heus sardienenblikje werd

En in Utrecht rukte vanmorgen een Groningse Citaro LE uit voor de dienst... DEUVM!

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: vr 28 mar 2014, 19:56
door Daniel
En drie op een rij... de t1759 vanmiddag met liefst minimaal 12 bakken (in elk geval 4 stellen ICM). Da's voor het eerst sinds hele lange tijd dat ik een trein met meer dan 3 stellen ICM zie tussen Utrecht en Amersfoort.
Bij binnenkomst vrijwel leeg, maar hij liep uiteindelijk nog goed vol. Mede door z'n +10 ongetwijfeld want de t559 die bij vertrek inmiddels aan de overkant van het perron stond was buitengewoon leeg voor een vrijdagmiddag.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: vr 28 mar 2014, 22:52
door Milco
Vanochtend zag ik te Alm DDZ 7519 in de t12720 rijden. Vanmiddag zag ik DDZ's 7519 en 7520 tijdens de kering t749 - t762 te Gn. Verder zag ik te Almb nog een DDZ, in de t4320 of t4923.
Verder: in Haren zag ik op zowel lijn 54 als lijn 58 een gelede bus (Citaro G) langskomen. Is dat gebruikelijk? Ik dacht dat er in Haren alleen geleed werd ingezet op een deel van de ritten van lijn 50?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 15:26
door Michael
Er rijdt vandaag een stam met 9 bakken ICR rond in de s800. Op dit moment zou ie uit Maastricht moeten vertrekken.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 16:03
door Ardan
9 bakken? Bedoel je 10 of is-ie een stukje korter :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 16:54
door Z2N
Hij bedoelt echt negen. ICR-stammen met tien bakken rijden niet meer rond.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 16:54
door Ardan
Oh? Bakje eruit gehaald ja? Dat had ik niet meegekregen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 17:49
door Hainje
Z2N schreef:Hij bedoelt echt negen. ICR-stammen met tien bakken rijden niet meer rond.
Ik zie een ICR met 10 bakken anders nog vaak zat langskachelen op de s1900 hoor :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 18:22
door Suus
Moet je toch beter tellen vrees ik: alle stammen van tien hebben een rijtuig ingeleverd ;-)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 18:26
door Suus
Oja, ik zit nu in een glimmende m9525, het staat mij vaag bij dat dat de Koningstrein was toch?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 18:40
door Hainje
Bee schreef:Moet je toch beter tellen vrees ik: alle stammen van tien hebben een rijtuig ingeleverd ;-)
Dat is dan nog niet zo heel lang geleden ingevoerd denk ik. De laatste keer dat ik het aantal bakken had geteld was rond de jaarwisseling. Ik hou die wisselingen in stamsamenstellingen nu ook weer niet zo goed in de gaten.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 19:15
door Z2N
Bee schreef:Oja, ik zit nu in een glimmende m9525, het staat mij vaag bij dat dat de Koningstrein was toch?
Bijna, het was een Olymipsch stel, net als de m9520 was voordat deze Koningsgezind werd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 21:34
door dylanwild94
het zijn toch 9 rijtuigen + de BDS. dus als je de BDS bij de ICR meetelt kom je inderdaad op 10. :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 21:59
door Suus
Dat was inderdaad zo, maar vanaf september of oktober vorig jaar is men begonnen de stammen in te korten.

Het was BDs - B-A-B - B-A-B - Bf-B-Bf - Loc;
Het is nu BDs - B-A-B - B-A-B - Bf-Bf - Loc.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 23:02
door Bluearrow
Jurre schreef:Vanmorgen Amba 8244 van concessie Almere op R-net 320 naar Hilversum Arenapark. Oftewel, één tussenrit van R-net 320 van concessie Gooi wordt gereden door een bus en chauffeur van een andere concessie. Apart, maar efficiënt.
Ik neem aan dat je één van de korte slagjes tussen Hilversum NS en Arenapark bedoeld? Ergens tussen 8 en 9 uur. Op zich niet vreemd dat daar een bus (van lijn 156) voor word gebruikt die toch leeg naar Almere moet inrukken. Die moet er toch langs !

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 23:37
door Milco
Hoe zit het in zo'n geval als iemand een kaartje wilt kopen bij de chauffeur? Ik acht de kans erg klein, maar toch: de lijn is van Gooi en Vechtstreek maar de bus en chauffeur zijn van Almere. In Almere gelden andere tarieven voor een los kaartje dan in het Gooi.