Pagina 3 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: za 29 mar 2014, 23:47
door Hainje
Gewoon kaartjes voor in het Gooi opnemen in de consignatie van de betreffende chauffeurs. Dat doen ze ook bij Arriva in Brabant. Die krijgen ook kaartjes mee voor SAN. Terwijl ze die feitelijk alleen maar nodig hebben voor lijn 99 tussen Grave en Nijmegen. Overigens krijgen de Breng chauffeurs ook Brabantse kaartjes mee voor de ritten op lijn 99 tussen Grave en Uden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 12:11
door VIRM
Gisteren een DDZ in de t3374. Ook weer opvallend voor een treinserie waarin uitsluitend SLT is ingepland. :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 13:27
door Jurre
Bluearrow schreef:
Jurre schreef:Vanmorgen Amba 8244 van concessie Almere op R-net 320 naar Hilversum Arenapark. Oftewel, één tussenrit van R-net 320 van concessie Gooi wordt gereden door een bus en chauffeur van een andere concessie. Apart, maar efficiënt.
Ik neem aan dat je één van de korte slagjes tussen Hilversum NS en Arenapark bedoeld? Ergens tussen 8 en 9 uur. Op zich niet vreemd dat daar een bus (van lijn 156) voor word gebruikt die toch leeg naar Almere moet inrukken. Die moet er toch langs !
Daarom zei ik ook dat het efficiënt was. Blijft echter wel een vreemd gezicht. Vroeger gebruikten ze voor deze slag overigens een Amba uit eigen concessie.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 20:51
door webguy
Ik zag zaterdag avond in Arnhem bij de keerlus bij de halte Brekelenkampstraat een Provincie Utrecht gelede Citaro (geloof 9625). Een blik op OVInfo was genoeg om te zien dat het om lijn 643 ging naar het Gelredome via Velp. Vitesse vervoer dus.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 21:42
door MdJ
9256? :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 07:12
door Jef400
VIRM schreef:Gisteren een DDZ in de t3374. Ook weer opvallend voor een treinserie waarin uitsluitend SLT is ingepland. :)
Ik heb de laatste weken de s3300 in de gaten gehouden en volgens mij word die DDZ planmatig ingezet

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 07:32
door webguy
MdJ schreef:9256? :wink:
Euh ja :) Verkeerde volgorde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 14:44
door VIRM
JeffreyMeijer schreef:
VIRM schreef:Gisteren een DDZ in de t3374. Ook weer opvallend voor een treinserie waarin uitsluitend SLT is ingepland. :)
Ik heb de laatste weken de s3300 in de gaten gehouden en volgens mij word die DDZ planmatig ingezet
Volgens de materieellijst is de s3300 uitsluitend SLT. :) DDZ is overigens een beetje heel erg overkill, vooral buiten de spits...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 18:51
door Kevster
Milco schreef: Verder: in Haren zag ik op zowel lijn 54 als lijn 58 een gelede bus (Citaro G) langskomen. Is dat gebruikelijk? Ik dacht dat er in Haren alleen geleed werd ingezet op een deel van de ritten van lijn 50?
Op 54 sowieso dagelijks op de ritten naar Gieten. Op 58 ook regelmatig inderdaad.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 20:17
door Daniel
Ik kwam vanmiddag een Citaro G tegen als lijn 10 in Utrecht, beetje groot voor die lijn. Van verbazing mislukte gelijk de foto :mrgreen:

Wel fotografisch vast kunnen leggen: de Groninger 3211 op De Uithof als lijn 281 naar Houten!

Edit: de foto erbij...
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: di 01 apr 2014, 20:20
door Michael
Er reed vandaag Plan V rond in de s15100. Zag hem om 13:10 aankomen te Breda. Verder zag ik een DDZ in de s5100 en reed er ook weer minimaal 2 treinen in de s5000 met SLT. 1 van die 2 SLT's reed in de omloop van de Plan V. Die is nadat ie in Den Haag aankwam vanuit Breda dus gewisseld voor een SLT.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 03 apr 2014, 10:37
door Jurre
Veel samenstellingen van slechts 2x CAF op lijn 50 vanmorgen, zeker 3 setjes in die combinatie gezien. Ergens daartussen zat een setje van 3x CAF op lijn 54. Als er al CAF op lijn 54 rijdt is het vrijwel altijd 2x CAF.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 03 apr 2014, 12:14
door FLJ
Op R-netlijn 310 (Nieuw-Vennep - Amsterdam Zuid) reed vanochtend een gelede Sternet Citaro (die normaal gesproken enkel op lijn 197 worden ingezet).

Gister reed er voor het eerst een nieuwe gelede Citea SLFA-180 op GVB-lijn 22 ('s ochtends de 1409, 's middags de 1404). Dit type bus rijdt sinds vorige week in dienst bij GVB en doet in principe enkel dienst vanuit de Garage Noord (lijn 22 is een Garage Zuid-lijn), maar reed gister ter vervanging van Phileas Brandstofcelbus (die vanuit de Garage Noord wordt gereden).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 03 apr 2014, 15:30
door mijack1985
IC t850 zojuist vertrokken uit Utrecht met DDZ 7533

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 03 apr 2014, 17:43
door VIRM
Vanochtend zag ik in Zaandam twee stellen SLT in de t3334. Beetje heel erg overkill. ;)

Zojuist zat ik vanaf Amsterdam Holendrecht naar Zaandam in de t7452, die volgensmij werd gereden met een SLT6. Prima misschien voor dat stukje voor Amsterdam Centraal, maar daarna werd het toch wel heel erg knus... Beetje weinig voor een spitstrein.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 03 apr 2014, 18:56
door Jelmer
VIRM schreef:Vanochtend zag ik in Zaandam twee stellen SLT in de t3334. Beetje heel erg overkill. ;)

Zojuist zat ik vanaf Amsterdam Holendrecht naar Zaandam in de t7452, die volgensmij werd gereden met een SLT6. Prima misschien voor dat stukje voor Amsterdam Centraal, maar daarna werd het toch wel heel erg knus... Beetje weinig voor een spitstrein.
Tis op de Zaanlijn sowieso vaak raar qua treinlengten, enkele stellen (SLT of SGM) in de spits of dubbele op zondag, alles komt voor.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 03 apr 2014, 19:45
door Rickingsh
Daarnet weer eens een groene CXX Amba (3559) op lijn 391 richting A'dam CS gespot. Zal vast wel te maken hebben met de aanrijding van een rood exemplaar met tram 24 afgelopen week :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 03 apr 2014, 21:30
door VIRM
Jelmer schreef:Tis op de Zaanlijn sowieso vaak raar qua treinlengten, enkele stellen (SLT of SGM) in de spits of dubbele op zondag, alles komt voor.
Sowieso is de NS af en toe een beetje de kluts kwijt. In de spitsrichting zijn 8-10 bakken SLT geen overbodige luxe. Iets na de drukke spits kun je wel een beetje inkorten, maar soms korten ze wel heel erg in tot een enkel stelletje SLT (best lekker gezellig om 09:00 richting Amsterdam).
's Weekends heb je overdag vaak dagjesmensen. Als je wilt dat die een zitplaats hebben (lijkt mij wat belangrijker voor de incidentele reiziger dan voor de forens in de spits), dan is SLT4 soms ietwat krap. ;) In de s3300 kan doorgaans wel uit te voeten met een enkel stel SLT, lijkt mij.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 03 apr 2014, 22:16
door Thom91
Moet je wel personeel hebben in het weekend hè ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 03 apr 2014, 22:31
door Marc
Trein t1965 moest het vanmiddag doen met slecht 7 bakken ICMm ipv 10. De hele rit richting Eindhoven waren er staanplaatsen. Ondergetekende moest het ook 1 uur en 15 minuten doen met een staanplaats op het balkon...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: do 03 apr 2014, 22:55
door VIRM
Thom91 schreef:Moet je wel personeel hebben in het weekend hè ;)
Vanaf hoeveel bakken moeten er twee conducteurs op de trein zijn?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 14:17
door casper_rzb
Vandaag rijden er weer SLT'tjes op Maassluis s4100 s4200
Samen gecombineerd met SGMm.
Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-BVd7yz_swU[/youtube]

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 14:40
door Michael
VIRM schreef:
Thom91 schreef:Moet je wel personeel hebben in het weekend hè ;)
Vanaf hoeveel bakken moeten er twee conducteurs op de trein zijn?
Ik dacht 6 of 7 bakken.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 14:50
door Thom91
Verschilt per trein. ICM vanaf 8 twee en drie bij meer dan 12 volgens mij. VIRM is 2 bij zeven of meer. En DDZ6 moet er bijvoorbeeld standaard al een twee hebben. SLT weet ik helaas niet en die wanneer drie bij ICM weet ik ook niet zeker.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #28

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 14:54
door Klaasje
VIRM schreef:
Thom91 schreef:Moet je wel personeel hebben in het weekend hè ;)
Vanaf hoeveel bakken moeten er twee conducteurs op de trein zijn?
Getrokken rijtuigen: Altijd
Enkeldeks treinstellen met bakken van ca 26 meter en VIRM: boven de 7 bakken
Treinstellen met korte bakken (SLT): vanaf 12 bakken.
Dubbeldekstreinstellen/-stammen: boven de 4 bakken. (Al is er een tijd lang een ontheffing voor DDM-1 geweest)