OVer je reiservaringen in april 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Geert »

In Enschede ligt het perron voor de trein richting Duitsland buiten het poortjesgebied. (Er staat een rij poortjes op het gedeelte tussen stationsgebouw en de kopsporen.) Of er een incheckpaaltje op het Duitse perron staat weet ik niet.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ronald »

Dat zou ook zinloos zijn trouwens, als je toch niet op saldo kan reizen met de Duitse trein.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Meltrain »

Maar is er niet een verplichting dat je naar àlle Nederlandse stations kunt reizen op je OV-Chipkaart?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door dennistd »

Je kunt gewoon naar Glanerbrug reizen met je OV-chipkaart hoor. Gewoon uitchecken in Enschede en bij controle op Enschede-Glanerbrug je chipkaart laten zien en vertellen dat je een abonnement hebt. Ze kunnen toch niks uitlezen :twisted:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ardan »

Geert schreef:Of er een incheckpaaltje op het Duitse perron staat weet ik niet.
Nee, die staat er niet.
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ronald »

Voor wie zijn de opbrengsten van Enschede-Glanerbrug eigenlijk? Niet dat dat veel is, maar het gaat om het principe.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ronald »

Eygelshoven Markt is ook een lastige trouwens. Als er NS-paaltjes staan moeten er ook NS-paaltjes in Landgraaf en Heerlen De Kissel staan, als er Veolia-paaltjes staan moet je maar net weten dat je in Heerlen bij Veolia moet inchecken. Ik vermoed eigenlijk dat ook daar niets staat :X
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Marc »

Vanmiddag nam ik Rotterdam lijn 68 van de Korperweg naar Zuidplein. Bij aankomst was de bus al stampvol en we konden alleen via de achterdeur nog instappen. Voor de halte Slingedael riep de chauffeur om of er reizigers uit moesten. Er kwam geen reactie en dus werd de halte overgeslagen (leuk voor de mensen die hier stonden te wachten, ik hoop dat ze wel in de volgende bus paste). Bij Plein 1953 moesten enkele mensen eruit en dus konden wat nieuwe reizigers mee. Bij Slinge liep de hele bus zo'n beetje leeg.

Is het niet handig om lijn 71 ook overdag te laten rijden? Dit zou lijn 68 een beetje ontlasten en reizigers op de tussengelegen haltes van lijn 68 kunnen dan ook mee...
Laatst gewijzigd door Marc op vr 04 apr 2014, 05:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Hainje »

Misschien is dit enkel incidenteel, maar je kunt de RET altijd een mailtje sturen hierover. Wellicht duiken ze dan in de chipkaartgegevens en kunnen ze constateren of dit vaker voorkomt of niet.
🍉
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Marc »

Ik kan je vertellen dat het geen incident is. Eerder had ik ook al zo'n drukke bus op lijn 68. Ik neem aan dat de meeste reizigers (studenten) van de RDS Campus komen. Een extra bus zou de druk dan verlichten.
Ik heb eens een mailtje naar de RET gestuurd. Eens kijken wat het antwoord is...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Stefan »

Is inderdaad geen incident volgens mij.. M'n broertje heeft op het Scheepvaart en Transport College in de Waalhaven gezeten en ik heb dit verhaal vaak genoeg gehoord.. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Suus »

Er is door NS en GVB naar de kritiek over de situatie bij werkzaamheden op station Diemen Zuid geluisterd.

Er staat nu een verrijdbare OV-Chippaal voor de trein aan de wijkplattegrond bij het metrostation vastgemaakt en vanaf de eerste tot de laatste metro zijn twee toezichthouders van het GVB aanwezig die zwartrijders aanspreken *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door julsteren »

Afbeelding
Een 50 en een 51, ééntje moet dan vertraging hebben.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Thom91 »

Volgens het bordje in de bus zit ik in een VDL Berkhof in de regio Hilversum, wat zijn dat voor krappe bussen? Ik zit met mijn benen volledig gespreid want de andere optie is volledig in mijn nek..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Je hebt drie keuzemogelijkheden in die regio: ProCity, Ambassador of Citea. Maar onafhankelijk welke van die drie het is kan ik het er alleen maar mee eens zijn dat de beenruimte in de gemiddelde streekbus tegenwoordig nou niet heel enorm is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Thom91 »

Het was geen Procity ding. Hoe zie ik of het een van die twee andere was?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Als 'ie geel of groen was had je een Ambassador, als 'ie in R-Net kleurstelling was een Citea.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Thom91 »

Groen :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Vinny »

Opgefokte stemming vandaag in buslijn 172 (Amstelveen-Kudelstaart). Na een ritje in de overvolle 300 bleek dat het lontje van de gemiddelde reiziger nog korter was geknipt. Het scherm waarmee de haltes worden aangekondigd was vastgelopen zodat het verkeerde informatie toonde waarna iemand zijn bushalte had gemist. Had weinig gescheeld of er was opstand tegen de buschauffeur uitgebroken...

Was blij dat ik uit kon stappen... (en ik had in de trein ook al zo "geluk"met mijn medereizigers - een meisje dat ruzie maakte met haar moeder en een conductrice die op het punt stond iemand een boete te geven van 90 euro voor het hebben van voeten op de bank).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door MdJ »

Thom91 schreef:Volgens het bordje in de bus zit ik in een VDL Berkhof in de regio Hilversum, wat zijn dat voor krappe bussen? Ik zit met mijn benen volledig gespreid want de andere optie is volledig in mijn nek..
Zit/zat je toevallig in het hoogste gedeelte, op de tweede rij achter de achterdeur? (dat zijn de hoogste stoelen, die staan op de achterwielen)
Bij twijfel: gebruik beton.
Rickingsh

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Rickingsh »

Laatst dan toch maar alvast definitief afscheid genomen van de gelede Berkhof Jonckheer met lijn 35 (ironinsch genoeg ook de eerste lijn waarmee ik kennis maakte met dit materieel). En een mooie afsluiting was 't zeker! :) Chauf trapte 'm vrijwel letterlijk tot z'n begrenzing in de IJtunnel (het linker verkeer had de grootste moeite om in te halen), en het welbekende motorgeluid was zo over-the-top, dat ik de impressie kreeg alsof iemand achterin zijn hout aan het zagen was :lol:

Nu dus maar afwachten wat de gelede Citea's voor me in petto hebben. Moet er nog steeds een ritje mee maken, maar krijg iedere keer een Citaro voorgeschoteld. En helaas is m'n gezelschap is niet geduldig genoeg om langer te wachten op het alternatief :')
Rickingsh

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Rickingsh »

MdJ schreef:
Thom91 schreef:Volgens het bordje in de bus zit ik in een VDL Berkhof in de regio Hilversum, wat zijn dat voor krappe bussen? Ik zit met mijn benen volledig gespreid want de andere optie is volledig in mijn nek..
Zit/zat je toevallig in het hoogste gedeelte, op de tweede rij achter de achterdeur? (dat zijn de hoogste stoelen, die staan op de achterwielen)
Persoonlijk vind ik de beenruimte in een Amba nog redelijk gemiddeld. Tenzij je idd tot een van de achterste rijen veroordeeld bent, zoals MdJ al zegt. Prijs jezelf gelukkig dat het geen ProCity betrof, want dan weet je dat je echt 'n goed barrel te pakken krijgt :lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Thom91 »

MdJ schreef:
Thom91 schreef:Volgens het bordje in de bus zit ik in een VDL Berkhof in de regio Hilversum, wat zijn dat voor krappe bussen? Ik zit met mijn benen volledig gespreid want de andere optie is volledig in mijn nek..
Zit/zat je toevallig in het hoogste gedeelte, op de tweede rij achter de achterdeur? (dat zijn de hoogste stoelen, die staan op de achterwielen)
Ja, die spot is echt een zieke no-go?
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door MdJ »

Thom91 schreef:
MdJ schreef:
Thom91 schreef:Volgens het bordje in de bus zit ik in een VDL Berkhof in de regio Hilversum, wat zijn dat voor krappe bussen? Ik zit met mijn benen volledig gespreid want de andere optie is volledig in mijn nek..
Zit/zat je toevallig in het hoogste gedeelte, op de tweede rij achter de achterdeur? (dat zijn de hoogste stoelen, die staan op de achterwielen)
Ja, die spot is echt een zieke no-go?
Moah, dat zijn de kutste plekken met beenruimte.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ardan »

Ik zit daar bijna altijd :') Maja ik ben dan ook maar klein.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten