Pagina 1 van 8

OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: di 01 apr 2014, 19:04
door Etienne
Het wordt weer lekker weer en de wissels bij Leidschenveen houden het weer voor gezien. Vanmiddag vanaf Den Haag Centraal eerst 15 minuten voor het eerste sein stil gestaan en vervolgens sein-kruipend tot Nootdorp, waarna pas weer op volle snelheid verder gereden kon worden.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: di 01 apr 2014, 20:18
door Michael
Ik zag vandaag het DDZ zesje 7625 weer rijden. In de t1955. Verder hoorde ik dat het tweede DDZ zesje, de 7645 momenteel aan het testen is.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: di 01 apr 2014, 21:32
door webguy
Had vandaag de s3100 van 16:38 die met +38 uit Utrecht vertrok (onder protest, was een VIRM-6 die veel te vol was volgens de HC en er niet voor verantwoordelijk wilde zijn) die met +45 in Arnhem aankwam en daar werd opgeheven (wat wil je als je vindt dat je 80 rijdt). De balkons waren inderdaad vol, maar ja, wanneer gebeurt dat met een storing eigenlijk niet?

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: di 01 apr 2014, 21:44
door Thom91
En opheffen van de trein vanwege te vol is alleen maar het probleem verplaatsen, ik heb dat echt nog nooit begrepen.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: di 01 apr 2014, 22:43
door Daniel
webguy schreef:Had vandaag de s3100 van 16:38 die met +38 uit Utrecht vertrok
+38 uiteindelijk geworden ja? Ik heb 'm nog met +10 op de borden zien staan en met +15 gespoorwijzigd horen worden, maar kennelijk mag ik blij zijn dat ik met slechts +10 in Amersfoort beland ben.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: di 01 apr 2014, 23:24
door Geert
Het ging lekker overal, zo te lezen. Ik had vanmiddag de t2256 (17.37 uit Rtd richting Den Haag) die met een losse VIRM4 reed en die ook bom- en bomvol was. Ding had al +7 bij aankomst in Rotterdam, de s1900 werd toen nog voor gelaten (rijdt normaal achter de s2200 aan) en kwam uiteindelijk met +15 in Den Haag HS aan. Om extra vertraging te kweken (ook voor een trein uit de andere richting) werd-ie op Laan van NOI ook nog eens gespoorwijzigd van spoor 6 naar 4, waar dat goed voor was? In ieder geval voor nog twee minuten extra vertraging...

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 08:15
door Daniel
Vanmorgen kwam er opeens een bus van lijn 77 langs op CS/Jaarbeurszijde in Utrecht. Die hoort daar niet thuis, maar op zich geen gek idee om op de omleiding die die lijn nu heeft ook even aan die kant van het station te stoppen. Scheelt toch weer wat tijd die het ommetje via de Leidseveertunnel normaal kost.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 16:18
door julsteren
Afbeelding
Ik snap d'r helemaal niks meer van.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 16:23
door Hainje
Hengelo Oost - Hengelo moet je volgens dit kaartje met Syntus reizen en Hengelo - Borne met NS. Al betwijfel ik de echtheid van dit kaartje, aangezien € 1,23 wel heel weinig is voor dat stukje (plus dat het minimum bedrag op het spoor iets van €1,35 is).

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 17:11
door julsteren
Het kwam net uit de automaat rollen en heb er voor betaald ook, en voor aankomende zaterdag heb ik al een kaartje gekocht bij het loket, Borne-Geerdijk retour €10,03.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 17:21
door Hainje
Wel vet goedkoop dan. :P

Maar ik zie inderdaad dat je het kaartje op 02-04-2014 om 15u hebt gekocht.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 17:52
door reisthijs
Hainje schreef:Hengelo Oost - Hengelo moet je volgens dit kaartje met Syntus reizen en Hengelo - Borne met NS. Al betwijfel ik de echtheid van dit kaartje, aangezien € 1,23 wel heel weinig is voor dat stukje (plus dat het minimum bedrag op het spoor iets van €1,35 is).
Syntus heeft een ander minimumbedrag. 1, 23 is de prijs van een enkeltje Hglo - Hgl

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 19:08
door julsteren
Dus dan reis ik Hgl - Bn gratis?

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 19:20
door dennistd
Hglo-Bn kost volgens ns.nl €2,46: 1,23 voor Hglo-Hgl van Syntus en 1,23 voor Hgl-Bn van NS

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 19:41
door webguy
Let wel op - dat zijn OV Chipkaart tarieven. Als je de prijstabel uitklapt zie je de prijzen voor het papieren kaartje en daar staat gek genoeg inderdaad 1,23. Alle systemen zeggen dus hetzelfde (NS.nl en Kaartautomaat). Dan rest de vraag waar die prijs vandaan komt, maar geloof dan dat het wel klopt.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 19:46
door MdJ
Sowieso appart, aangezien NS op dubbeltjes (dus per stappen van €0,10) afrond.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 19:47
door Suus
Dat laatste staat sinds heel kort ook aangegeven als je een betaaloptie moet kiezen bij de betaalautomaat.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 19:49
door webguy
Maar je hebt dus 1,23 betaald. Er gaat denk ik iets mis ergens in een systeem, maar het heeft er mee te maken dat Hengelo en Hengelo-Oost een tariefpunt zijn. Je betaalt feitelijk dus alleen Borne-Hengelo en niet het stukje naar Hengelo-Oost. Ik zou dan verwachten dat je het NS deel betaalt en niet het Syntus deel, maar kennelijk toch niet. Overigens rond NS af bij betalingen, maar Syntus dus niet.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 21:14
door Daniel
Er gaat hier afhankelijk van de richting iets mis merk ik nu. Heb het net even in de planner geprobeerd rond een ander gemeenschappelijk tariefpunt met prijzen van papieren kaartjes:

Zwijndrecht - Dordrecht Stadspolders = € 2,62
Dordrecht Stadspolders - Zwijndrecht = € 1,39
Dordrecht - Dordrecht Stadspolders = € 1,39
Dordrecht - Zwijndrecht = € 2,10

Oftewel: van NS naar Arriva betaal je een 42 cent extra voor het stukje met Arriva wat je erbij krijgt, maar van Arriva naar NS krijg je het NS traject gratis. Dat lijkt dan haast wel in het basistarief te zitten: bij NS zou je al op het minimum zitten en dat vervalt dan omdat je bij Arriva al basistarief betaald hebt. Andersom is het basistarief bij Arriva lager en moet je dus nog wel wat bijbetalen.
Wel fraudegevoelig zolang er nog papieren kaartjes zijn dus, want het is goedkoper van Dordrecht naar Zwijndrecht reizen als je een kaartje vanaf Stadspolders koopt. Niemand die kan vaststellen dat je niet uit een Arriva-trein komt zolang er geen ingangscontrole is.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 21:20
door Ardan
Hmmm, daar gaat inderdaad iets mis ja :')
Om het maar even nog gekker te maken: wat gebeurt er van en naar DB-stations als Glanerbrug en Eygelshoven Markt? Hebben die een DB-tarief of wordt dan NS-tarief gerekend?

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 21:25
door webguy
DB/NMBS tarief (om die ook maar af te handelen) bestaan (nog) niet - gaat pas later spelen.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 23:10
door Geert
Daniel schreef:Wel fraudegevoelig zolang er nog papieren kaartjes zijn dus, want het is goedkoper van Dordrecht naar Zwijndrecht reizen als je een kaartje vanaf Stadspolders koopt. Niemand die kan vaststellen dat je niet uit een Arriva-trein komt zolang er geen ingangscontrole is.
En zelfs wat dan nog, je mag met een papieren kaartje je reis toch onderbreken :)

Al met al niet echt een verduidelijking die nieuwe tariefstructuur, op deze manier :/ Gaan de prijstabellen ook nog door de vervoerders gepubliceerd worden, net zoals NS ook jaarlijks een kaart met tariefeenheden publiceert? Ik vind het altijd wel prettig om de mogelijkheid te hebben prijzen na te rekenen.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: do 03 apr 2014, 09:18
door Etienne
Vanaf Rotterdam Centraal heeft vanochtend de t2827 niet gereden, verre van handig in de ochtendspits natuurlijk. Dit had er echter mee te maken dat de t2816 met +13 reed.
Je zou toch zeggen dat deze wel uit Rotterdam had kunnen vertrekken, de keertijd op spoor 13 is ongeveer 10 minuten. De 7 bakken ICM van de t527 puilden op Rotterdam Centraal al uit en toen moesten Rta en Gd er nog bijkomen.

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: do 03 apr 2014, 12:22
door Meltrain
Ardan schreef:Hmmm, daar gaat inderdaad iets mis ja :')
Om het maar even nog gekker te maken: wat gebeurt er van en naar DB-stations als Glanerbrug en Eygelshoven Markt? Hebben die een DB-tarief of wordt dan NS-tarief gerekend?
Hebben deze stations eigenlijk al CiCo's?

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Geplaatst: do 03 apr 2014, 13:14
door Ronald
Glanerbrug en De Eschmarke niet. Ik weet trouwens ook niet zeker of je in Enschede op het "Duitse" perron kunt in- en uitchecken.