OVer je reiservaringen in mei 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Anne »

Vandaag even naar Almere. Op Den Haag Centraal stond al een deel van de IC naar Lelystad gereed (VIRM-4) maar je kon er nog niet in omdat de binnenkomende(VIRM-6) er nog aan gekoppeld moest worden. Met 10 bakken was er voldoende ruimte. Na een tussenstop op Schiphol en Amsterdam vanaf Centraal weer verder. De IC naar Lelystad was nu ook weer 10 bakken VIRM en ik had in het achterop lopende 6je een ruime keuze aan zitplaatsen. Er lag echter nog al wat rommel op de vloer. De conductrice die na de controleronde samen met haar collega terug liep was net aan hem aan het uitleggen dat ze vond dat ze dit stel maar uit de dienst moesten nemen en dat zou gaan doorgeven.

Op de terugweg vanuit Almere de IC richting Vlissingen wat slechts een enkele VIRM-4 was. Tot Amsterdam nog voldoende ruimte maar in Amsterdam zat die, ook in de voorste bak, al vol. Op Sloterdijk werd door de conductrice omgeroepen om niet meer in te stappen omdat het niet meer verantwoord was en ze anders niet kon vertrekken.

Bij vertrek uit Amsterdam C verontschuldigde ze zich dat de trein zo vol was door het grote aanbod van reizigers en omdat er niet voldoende materieel beschikbaar was. Als dit komt omdat NS een trein buitendienst wordt gezet als er wat rommel in ligt vraag ik mij af of dat wel een juiste keuze is om materieel uit de dienst te halen. Liever zitten met wat rommel op de vloer dan staande reizen of zelfs blijven staan op een station.
Etienne schreef:Gisteren was ik voor de pendelbussen naar de Libelle Zomerweek in Almere gegaan. Op de heenweg had ik de t2639 van 10:46 uit Den Haag Laan van NOI, deze reed slechts met de losse m8632. Op Laan van NOI stonden de meeste balkons op al vol, inclusief de gangpaden. :x
Bij Leiden werd dit pas echt bevestigd toen bij mijn balkon 4 fietsen erbij moesten en op Schiphol moesten uiteindelijk mensen achterblijven, pas vanaf Amsterdam Centraal kwam er wat lucht in de trein. :roll:
Ik had gisterochtend een paar treinen eerder ook al dezelfde ervaring. Zoals in dit weekeinde waren zeker op de route Sloterdijk - Schiphol-Leiden-Den Haag veel extra reizigers te verwachten omdat het de omreisroute was voor zowel Haarlem-Leiden als voor Leiden/Den Haag-Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Vanmorgen ging de t1718 vanaf Blauwkapel Oost via spoor 2 door Utrecht Overvecht om daarna vervolgens weer naar het hoge spoor door te wisselen.

En owja: gisteren hoorde ik van m´n ouders nog dat er de nodige defecte stempelautomaten langs de MerwedeLingeLijn staan, handig met meereiskaartjes die je moet stempelen. Ze hoorden van de steward van Arriva, die het kaartje zelf ook niet kon stempelen door een wegbezuinigde kniptang, dat er alleen in Gorinchem nog één werkende stempelautomaat zou staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Anne »

Daniel schreef:En owja: gisteren hoorde ik van m´n ouders nog dat er de nodige defecte stempelautomaten langs de MerwedeLingeLijn staan, handig met meereiskaartjes die je moet stempelen.
Geldt ook voor de verchipte Blokkerkaartjes. Voor die kaartjes zou het veel duidelijker worden als je die voor alle treinreizen als chipkaart kan/moet gebruiken.

Voor de Meerreiskaartjes en Overgangskaartjes 2e-1e klasse zou NS ook kunnen werken met een code die je via internet kan activeren. Daarna zou je dan een product kunnen klaar zetten dat je op je chipkaar kan laden; dus of overgang 2-1 of als meereisproduct. Dit past meer in de NS lijn voor promoten chipkaart. Daarnaast zou je ook de keuze optie voor een e-ticket kunnen geven.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door ODRAIL »

Goed het ging weer lekker op maandagochtend. Twee korte ritjes met de metro en beide keer controle. En tien minuten vertraging opgelopen wegens een defecte metro.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door MrEmiel »

Mr-W schreef:
MrEmiel schreef:Zag afgelopen woensdag een nieuwe citea electric stilstaan vlak voor halte witte dame in Eindhoven. met kap open, blijkbaar is de bus nog niet storingsvrij...
Had die een of ander vreemd gestroomlijnd aanhangertje achter zich aan ?
Wat dat ding ben ik al 2 keer tegengekomen, 1x in Helmond en 1x in Mierlo.Het was in mijn geval een bus met een stadsinterieur (3deuren)
Nee niets achter zich aan
Laatst gewijzigd door fogeltje op ma 19 mei 2014, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: qoute aangepast
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door fogeltje »

avl schreef: Geldt ook voor de verchipte Blokkerkaartjes. Voor die kaartjes zou het veel duidelijker worden als je die voor alle treinreizen als chipkaart kan/moet gebruiken.
Maar dan moet die chip het wel doen. Ik heb er laatst eentje gehad die het niet deed. Automaten en NSers konden hem niet uitlezen. Gezien er een busstempel op stond mocht ik toch de trein in. Dus ik stempel die dingen nu ook gewoon altijd. Behalve eergisteren want in Helmond lagen de automaten ook op hun gat maar een conducteur in de trein knipte hem toch.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Als je de kaartjes gewoon netjes behandeld gaat ze ook niet kapot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Ik ben overigens als de halve dag een spoor van vernieling aan het trekken door Nederland. Eerst heb ik vanochtend de spoorbrug van Gouda gesloopt bijna direct nadat ik er met de trein overheen was en net nadat ik er gepasseerd was werd het treinverkeer tussen Lelylaan en Sloterdijk stilgelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

Vandaag maakte mijn s800 met vertrek 11:50 uit Zaandam naar Maastricht een extra stop op Duivendrecht. Dit werd aangekondigd tussen Zaandam en Sloterdijk, aangezien het reisadvies was om al op Sloterdijk over te stappen, aldus de stationsomroep. Op Amsterdam Centraal stroomde de trein ook al behoorlijk vol met mensen en koffers.
Mijn aansluitende bus 62 was volgensmij de oudste lagevloersbus van het GVB: het ratelde en rammelde aan alle kanten. :mrgreen: Dit werd dan weer ruimschoots gecompenseerd door de vrolijke chauffer. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Als je de kaartjes gewoon netjes behandeld gaat ze ook niet kapot.
En toch kreeg ik van de winkel een defecte. Ik weet niet hoe ze er in de winkel mee omgaan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag de aankondiging van herstelwerkzaamheden op Amersfoort - Utrecht na 20.00 uur zag dacht ik nog dat het met het ommetje van m'n trein vanmorgen te maken had. Echter bleek Amersfoort het probleem waar spoor 1 en 2 eruit lagen.
De overstap tussen de t1759 en t11659 werd wel wat onhandig zo: de 1759 stond op 4a achter Connexxion, maar de 11659 werd op heel 5 binnengenomen en stond dus tegenover de trein naar Ede-Wageningen op 5b grotendeels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Wubbo »

Volgens de aankondiging van de werkzaamheden gaat het om een wissel bij Utrecht Overvecht, en rijden er minder Sprinters tussen Den Dolder en Utrecht. Dat lijkt me niets te maken te hebben met Amersfoort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Da's bijzonder, want ik zag vanmiddag een melding dat er na 20.00 uur minder intercities tussen Utrecht en Amersfoort reden :? Op NS.nl zie ik nu trouwens beide staan: én minder ICs én minder Sprinters.
Het zal dan een wissel op het hoge spoor tussen Blauwkapel en Overvecht in moeten zijn, dat was hetgene wat vanmorgen nog door m'n trein omzeilt werd door via spoor 2 te rijden. Zag in een PB welk wissel het betreft en dan is de versperringsmaatregel gezien wat elkaar daar normaal passeert vrij logisch.

Maargoed, in Amersfoort zal ook wel wat hersteld moeten worden al kan men daar nog vrij goed de boel met twee perrons i.p.v. drie afhandelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Frank »

Volgens de omroep reed de trein van Elst naar Nijmegen van 19.02 niet vanwege een te grote vertraging. Toch stopten er even later twee ICMmetjes. Aankomst in Nijmegen met +4, vertrek op tijd. Viel allemaal nog wel mee dus.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Hageneis »

Het is een tijdje goed gegaan, maar ik heb de laatste weken weer erg veel problemen met de overstap van trein 2116 op 2627 te Ledn. Regelmatig komt het voor dat de 2116 te Gvc moet wachten op de vertraagd binnenkomende 5714 en zelfs op 2127. Gevolg is dat er met +3 wordt vertrokken. De verkeersleiding is dan niet zo sportief om de 2627 even vast te houden te Ledn.

Zou het niet een betere doorstroming kunnen hebben als de 2100 te Gvc vertrekt vanaf spoor 8 en dan de 5700 verhuist naar spoor 10 en de 2100 binnenkomt op spoor 9? Dan hoeven ze elkaar niet meer te kruisen op het zwaar kritische tijdblok van .12/.14.17 en .42./44/.47
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Milco »

Nu vind ik bumperkleven al bloedirritant en erg asociaal, maar de chauffeur van lijn 205 in Harderwijk vanmiddag hing op enkele meters achter een lesauto... :neg:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Anne »

Hopeloze ervaring vandaag met onze grootste regionale treinvervoerder.
Kwam om 13.10 aan bij station Daarlerveen voor de trein naar Almelo van 13.34. Om iets voor half twee werd omgeroepen dat de trein van 13.29 naar Marienberg niet reed wegens defect materieel. Omdat er twee Lintjes zijn ging ik ervanuit dat mijn tegentrein dus wel zou rijden. Maar om half twee werd omgeroepen dat mijn trein ook niet reed wegens defect materieel.
Daarna maar even de infolijn van Arriva gebeld. Het juffie dat ik aan de lijn kreeg moest het even navragen en na een paar minuten in de wacht kwam ze met het bericht dat de trein van 14.04 wel gewoon zou rijden. Een paar minuten later weer de stem uit de speaker dat er wegens defect materieel geen trein verkeer mogelijk was tussen Almelo en Marienberg en dat er bussen werden ingezet. Na nog een tijdje gewacht te hebben vroeg ik me af waar die bus zou komen en ben richting kanaal gelopen om vanaf de brug zowel de doorgaande weg als de weg bij het station te zien.
Na een tijd wachten zag ik rond half drie dat de spoorbomen dicht gingen dus hard naar het station gelopen en op tijd op het perron om een Lint richting Almelo te zien langsrijden. Kwam toen in gesprek met een meisje/studente die ook al een tijd stond te wachten. Zij gaf aan de lijn hopeloos te vinden omdat er regelmatig treinen uitvallen bij het minste of geringste en ze er van afhankelijk is voor haar school. Ze meldde me wel dat als er vangend vervoer is dat wel bij het station komt.
Om drie uur kwamen de beide Vechtdal-Lintjes gekoppeld langs richting Marienberg. En steeds maar weer bleef er omgeroepen worden dat er bussen werden ingezet. Ik kon die man inmiddels wel …...
Gelukkig kwam om 15.18 de Buurtbus naar Nijverdal zodat ik uit dat gat weg kon. De studente had inmiddels ook de moed opgegeven, had haar fiets weer gepakt en weggereden. De informatie dat de storing tot 16.00 uur zou duren heb maar met een flinke korrel zout genomen.

Gelukkig was ik dus nog voor 16.00 uur op een NS station waardoor ik nog met mijn Blokker-dagkaart kon inchecken voor een rit naar Enschede. Je merkt dan wel dat voor einde middag die beperking best lastig is als je buiten je schuld te laat op een station aankomt.

Maar het slechtste is dat een vervoerder als Arriva dus niet instaat is om enig busvervoer te regelen. Maar ook niet om de reizigers juist en eerlijk te informeren.

Op de terug weg naar Delft had ik meer geluk. De IC was iets te laat in Den Haag maar nog net op tijd voor de sprinter naar Roosendaal. In Delft kwamen we echter binnen op spoor 3 naast de IC die gelijk met ons uit HS richting R-dam was vertrokken. Wegens een seinstoring was er geen treinverkeer richting R-dam mogelijk en werd geadviseerd om te reizen via Den Haag C en Gouda. Beide treinen keerden in Delft.
Afbeelding
Sprinter op spoor 3 naar Den Haag Centraal.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Wubbo »

Mijn trein had gisteren een vertraging van vier minuten wegens 'grote vertraging'. Maar natuurlijk.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door marlies »

Wubbo schreef:Mijn trein had gisteren een vertraging van vier minuten wegens 'grote vertraging'. Maar natuurlijk.
Ik moet ook nog altijd lachen als OBIS weer komt met "Werkzaamheden: tussen A en B vanaf datum zoveel tot datum zoveel. Oorzaak: werkzaamheden. Alternatief: maak gebruik van de alternatieve dienstregeling". Joh.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

Vandaag naar Monnickendam geweest. Op de heenweg met EBS bus 311 vanaf het Ij-busstation achter Amsterdam Centraal. Er werd nog flink gewerkt aan de middelste dakconstructie. Verder zal er nog het een en ander worden aangekleed als dat af is, want dingen als blindegeleidelijnen enzo waren niet aanwezig. Hopelijk gaan echt alle bussen hier naartoe verhuizen, want een droge overstap (Stadsregio, lezen jullie mee?) is uiteraard wel fijn, als het regent.

In de 311 zette de chauffeur op mijn verzoek de halte-afroep aan, die het na enkele haltes het weer begaf. Maar wel is duidelijk geworden dat de SLT/SGMmetjes van NS er een graftakkenomroepstemconcurrent erbij hebben. :mrgreen:

Op de terugweg dacht ik met de 315 gegaan, waar alle passagiers heel mooi worden uitgeknikkerd bij de Prins Hendrikkade. Niet echt handig als je dan weer de weg moet terugvinden naar het stationsgebouw...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Wat kent de Utrechtse stadsdienst eigenlijk nog belachelijk veel wagenverkoop. Ik moest vanmiddag uit het werk even nabij het Oudenoord zijn, dus stapte ik op het station over op lijn 6. Van de hele rijtijd bestond toch wel het grootste deel uit stilstand om kaartjes te verkopen (naast het altijd gecompliceerde verlaten van CS/Centrumzijde).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Hainje »

Op zich ook niet zo vreemd. Vind € 2,60 voor 2 zones best nog schappelijk voor de incidentele reiziger.
Tot een paar jaar terug was dat € 2,40.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Op de bus van/naar m'n werk is het een zeldzaamheid, maarja, die heeft ook weer niet zoveel haltes in gebieden met woningen bedenk ik me...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Jurre »

Vanmorgen om 8.50 was bus 2 van station Zwolle richting Ittersummerbroek natuurlijk weer stampvol. Echter besloot de chauffeur de mensen aan het Lübeckplein voorbij te rijden terwijl die, met een beetje proppen, er nog wel bijgepast hadden. Bij de Burg. van Walsumlaan stond een oude Syntus buurtbus met 4 BOA's de bus op te wachten om iedereen te controleren. Dit leverde de bus zeker +5 op, echter in het midden van de stroom studenten bleek er een zwart te rijden en wou weg rennen. Toen gingen alle 4 de BOA's er op af en konden de laatste studenten zonder controle alsnog doorlopen :lol:.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door VIRM »

Vanochtend met de s3000 van 09:05 uit Zaandam. Volgens de HC hadden we +4 omdat er in Alkmaar moest worden gecombineerd. Maar hij riep vervolgens voor Amsterdam Centraal dat we +1 hadden en nagenoeg op tijd waren.

Uuuuh, combineren met VIRM is toch gewoon kwestie van zachtjes aanrijden, PLOINK, en klaar is kees?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten