OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Milco
Berichten: 3548
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Milco » Zo 01 Jun 2014, 20:47

Die tweede heeft echt zo'n kiekeboe-effect :P
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1931
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Gekko123 » Zo 01 Jun 2014, 21:11

Vandaag helaas niet zelf gespot, maar wel vernomen via een collega (en gecheckt door TheKnitter): het enige zesdelige DDZ-stammetje m7625 heeft vandaag zijn slagen gereden in de s3500 en de s800, allebei de noordelijke helft (dus Eindhoven - Schiphol/Amsterdam).
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor mb90 » Zo 01 Jun 2014, 21:59

Daar heb ik nog wel een foto van. Niet op de plek die ik wilde (de Lekbrug bij Culemborg werd door een file in Rotterdam niet meer haalbaar) en ook vrij laat afgedrukt maargoed, hier is de 7625 te zien als de IC t847 bij Meteren:
Afbeelding
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Meltrain » Ma 02 Jun 2014, 08:12

De t5120 rijdt met een losse SGMm-III. Dat is dus lekker warm en knus in de trein.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Karl
Berichten: 3635
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Karl » Ma 02 Jun 2014, 10:33

De sprinter daarna ook (t5022?). Aangezien verschillende IC's niet reden vanwege een storing/defecte trein ten zuiden van Dordrecht was deze sprinter voor veel stations (in ieder geval vanaf Rtb) de eerste trein sinds een kwartier tot een half uur. Terwijl er normaliter dus meerdere bakken VIRM rijden tussen Dordrecht en Den Haag (en verder) moest deze verbinding dat half uur doen met een drietje SGMm. -o-
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Thom91 » Ma 02 Jun 2014, 10:36

DDZ gebroken tussen Dordrecht en Vage Zwaluwe..
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3743
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor JeffreyMeijer » Ma 02 Jun 2014, 12:06

ALWEER!
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31442
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Suus » Ma 02 Jun 2014, 12:16

Het is anders als in dat het twee treinstellen zijn die los van elkaar zijn gekomen en niet dat een treinstel door midden is gebroken. Op de HSL was overigens ook een defect, maar dat ten noorden van Rotterdam (verklaart ook meteen de vertraging van de Thalys van een half uur uit een ander topic)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3743
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor JeffreyMeijer » Ma 02 Jun 2014, 14:02

Oke, daar moet ik dan vrijdag weer overheen.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Meltrain » Di 03 Jun 2014, 17:07

Ik zit nu in een setje van 3x Type S (5200-serie) op metrolijn C. Normaal rijden die alleen nog op A en B.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2278
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor dylanwild94 » Di 03 Jun 2014, 18:45

en hopelijk na 2017 helemaal niet meer in de actieve dienst want deze metro's zijn net zoals de zilvermeeuwen in Amsterdam "op"
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Daniel » Di 03 Jun 2014, 19:26

De t11759 reed met slechts 7 bakken ICM vandaag (normaal 10), da's toch iets aan de krappe kant.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4423
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor JWM » Di 03 Jun 2014, 19:56

Ach, een keertje staan op het stukje naar Amersfoort moet het probleem toch niet zijn?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Daniel » Di 03 Jun 2014, 20:00

Ik zat gewoon, maar er is wel een aardig verschil tussen een enkele staanplaats op het balkon of een overvol gangpad in materieel wat daarvoor niet is ingericht. Waarbij het tot Bunnik doorrijden natuurlijk ook niet echt bevorderlijk is voor de verspreiding van de reizigers.
10 bakken in deze trein is normaal al meer dan zitvol (dus met enkele staanders), dus 7 wordt helemaal volgepropt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4423
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor JWM » Di 03 Jun 2014, 20:03

De intercity Den Haag - Amersfoort via Bunnik? Welke werkzaamheden heb ik gemist?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Daniel » Di 03 Jun 2014, 20:06

Bij wijze van spreken he, het gaat om de positie langs het perron waarbij het nu wel een sport lijkt om toch minstens de voorste bak bij vertrek volledig onder de stationshal te hebben staan (wat gewoon komt doordat men nadat het een tijd perfect verliep het mannetje dat de blauwe lamp op z'n plek zette weer heeft wegbezuinigd. Dus rijden de treinen, als de machinist geen eigen initiatief toont maar gewoon de regels volgt, door tot het uiterste puntje van het perron aan de b-zijde)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4423
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor JWM » Di 03 Jun 2014, 20:10

Daniel schreef:als de machinist geen eigen initiatief toont maar gewoon de regels volgt

Machinist is nu typisch een beroep waarin men gewoon strikt de vastgestelde procedures moet uitvoeren en er geen ruimte is voor eigen initiatief.

Maar waarom moet men doorrijden tot punt perron, zijn er geen simpele bakbordjes?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Daniel » Di 03 Jun 2014, 20:30

Dat is inderdaad het probleem: spoor 11 in Utrecht heeft als een van de weinige (12 ook geloof ik) geen bakbordjes. Met korte treinen gaat het dan al helemaal mis: bij een lengte die op één fase past gaat Tuffy automatisch aankondigen dat die trein van de voorste fase in de vertrekrichting (11A in dit geval dus) vertrekt, terwijl de trein omdat 'ie kopmaakt en dus van de andere kant komt doorrijdt naar 11B.
Immers hoort een machinist als er geen blauwe lamp of bakbordje aanwezig is zijn rijweg af te rijden tot het eerstvolgende sein, wat dus aan het einde van het perron aan de B-zijde staat. Gelukkig is er eens in de zoveel tijd eentje die beseft dat dat niet handig is (ook voor de punctualiteit niet echt) en wel wat meer in het midden stopt. Echter is er geen pijl op te trekken wanneer dat gebeurd.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4423
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor JWM » Di 03 Jun 2014, 20:38

Is er ook een goede reden voor waarom spoor 11 geen bakborden heeft?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Daniel » Di 03 Jun 2014, 20:41

Vergeten na de vernieuwing van de perronkappen vermoed ik, kan geen andere reden bedenken. Spoor 9 heeft ze wel gekregen na de vernieuwing.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3548
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Milco » Do 05 Jun 2014, 10:39

Lijn 1 in Almere is altijd behoorlijk druk, zie ik nu op de 'Live OV'-app maar liefst 4 VDL Berkhof Ambassadors op lijn 1 rijden. :O En dat terwijl het in een gelede bus al regelmatig (te) druk is... :roll:

En ik durf nu al te wedden dat er op de rustige lijn 3 gelede bussen worden ingezet vanmiddag in de middagspits... :roll:

Vanmiddag moet ik met lijn 3 dus dan zal ik het wel in de gaten houden.


Verder zie ik op rijdendetreinen.nl dat er een ICMm-3 in de s2600 rijdt. :roll:
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Thom91 » Do 05 Jun 2014, 17:21

Een Maxx Stadsbus uit Alkmaar op lijn 160 naar Heerhugowaard, vanmiddag rond half vijf gezien.
Komt wel goed schatje.

dennistd
Berichten: 1374
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor dennistd » Vr 06 Jun 2014, 13:56

Op Almelo-Mariënberg rijdt GTW 256 (uit de Achterhoek).
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9068
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor Michael » Vr 06 Jun 2014, 14:45

Die is vanochtend overgebracht en is om 13:18 vertrokken uit Almelo naar Mariënberg. Rijdt nu samen met 1 Lint.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Berichtdoor koekje » Vr 06 Jun 2014, 22:34

Op lijn 45 reed een Irisbus minibus vandaag. Kwam 'm in Wageningen tegen.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten