OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

- de t8835 (met de nieuwe 9552) kwam met +25 in Utrecht C. aan. Als vervangend materieel werd het achterste stel van de t3531 afgekoppeld om de t8832 te gaan rijden
- op spoor 15a aldaar was men bezig met onderhoud aan de CTA, wat deze aparte foto opleverde...
Afbeelding

- maar hopelijk heeft de monteur ook nog even aandacht besteed aan de CTA ernaast...
Afbeelding

- de al eerder genoemde 9552 werd na in Utrecht afgerangeerd te zijn later weer ingezet in de t842
- op Amsterdam C. ook een trein met opmerkelijke route...
Afbeelding
- de 857 werd gereden door de losse 9552 (alweer dat stel dus :P ) die in 's-Hertogenbosch gezelschap kreeg van een ouder broertje. Deze trein zou in z'n geheel naar Maastricht gaan, voor Heerlen moest in Sittard overgestapt worden. De HC maakte echter een zooitje van het reisadvies voor Heerlen: "Reizigers voor Heerlen wordt aangeraden met deze trein mee te reizen naar Heerlen en daar over te stappen op een vervangende trein naar Heerlen" :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

- de machinist van de t21739 was bij binnenkomst te Utrecht C. wat vroeg gestopt: nadat de trein al 'n tijdje stilstond werd 'ie alsnog een stukje verder gereden. Maar of het nu echt nodig was tot puntje perron te rijden... het was een drietje+viertje en het Haagse deel wat erbij kwam was slechts 'n los viertje: iets zegt me dat er toch weleens langere treinen in de NoordOost rijden :P
- nog maar net sinds gisteren is SGMm planmatig in de s9800-serie, maar vandaag al was er de eerste afwijking: de t9841 reed met een DDAR
- op Amsterdam Centraal was de VST-05 aan het Videoschouwen, waarbij me opviel dat'ie direct achter een vertrekkende trein aan spoor 2b op reed (zat nog net een paar meter tussen, anders had'ie de achterkant van een DDAR kunnen schouwen :P ...)
- in de s15400 vandaag een los SGM-II'tje, tja, 'tis ook niet echt strandweer... waaide zowat van de boulevard in Zandvoort :wink:
- in de tram van Alphen a/d Rijn naar Gouda viel me op dat die dingen tegenwoordig dezelfde automatisch omroepstem hebben als het SGMm. Sinds wanneer is dat eigenlijk, in ieder geval niet vanaf het begin volgens mij. Het ding wist ook nog te melden dat Gouda het eindpunt van deze trein was. Ehm, trein? :roll:
- tot slot wilde Arriva vanmiddag de oude Betuwelijn in ere herstellen... volgens de koersrol ging het achterste stel van de t32565 naar Nijmegen :P

Edit: en wat me ook nog opviel... vanmorgen liep er een Arriva-medewerker, volledig in het "trein-uniform" gestoken, met gereedschapskoffer rond op het perron van Dordrecht Stadspolders. Hij was daar bezig met wat klein onderhoud aan de stempelautomaten, kennelijk doet Arriva dat nu dus zelf naar aanleiding van de vele storingen aan die dingen eerder dit jaar.
Constateerde gisteren nog dat de stempelautomaten op Ddrs tegenwoordig ook een zonenummer in de stempel hebben staan (op Dordrecht stempelen ze echter nog gewoon met 0000), terwijl je op de MerwedeLingeLijn nieteens met strippenkaarten kunt reizen. (Zie deze scan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

De monteur uit Utrecht die op de foto's van Reiziger Ddrs te zien is was vandaag nog bezig bij spoor 14/15. Vanmiddag was hij bezig met de zuidelijke CTA van spoor 14. Ik zag er een aantal leuke bestemmingen tussen staan, zoals Brig en Garmisch-Partenkirchen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Aah, dan heeft'ie meegelezen :P Dat was dus de CTA van de tweede foto waar'ie mee bezig was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

De monteurs zullen het de komende tijd druk krijgen. Het régent echt werkelijk CTA storingen... :roll: (of is het nummer van het SMC bekend geraakt hier :twisted: ?)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

Gisteravond had ik trouwens VIRM 9522 in de IC t2170 en van Dordrecht tot Rotterdam had ik de hele voorste bak voor mezelf, dus boven en beneden. In Rotterdam ging ik eruit, maar toen kwamen er wel wat instappers bij die bak. Ik had niet verwacht dat de 2170 daar zo rustig zou zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

^^ Die intercity rijdt in normale omstandigheden eigenlijk vrijwel altijd met overcapaciteit, al denk ik dat Amsterdam - Rotterdam 's ochtends en Rotterdam - Amsterdam tijdens de middag/avondspits misschien minder druk is dan andersom. Ik heb vorig jaar elke dag geforenst tussen beide steden, en er was (zelfs tijdens de theoretisch drukst bezette trein) altijd nog plaats over (dan wel in de meest van de ingang afgelegen bakken ;))
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Karl »

Nou, ik heb ook een aantal maanden gereisd tussen Rotterdam en Den Haag ('s ochtends) vv ('s middags). Af en toe maakte ik gebruik van de 2100, maar om nou te zeggen dat er plaats over was, ook in de voorste of achterste bak was het vol. Maar goed, altijd nog leger dan de - destijds nog - 600.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Tja, maar da's in de spitsrichting :wink: Rotterdam - Den Haag kan je beter met de s1900 doen, die is daar stukken rustiger.
In de tijd dat ik nog in Den Haag werkte viel me vaak ook wel op dat de s2100 daar vaak redelijk leeg uit Amsterdam aankwam terwijl ze de andere kant op bomvol zaten.

Verder wat opvallendheidjes van vandaag...
- een aardig gepruts van ProRail in Breda vanmorgen... de t1929 werd er binnen genomen op spoor 7 en moest daardoor bij vertrek wachten op een goederentrein vanuit Tilburg die over spoor 4 kwam. De s1900 op spoor 4 en die goederentrein via 6, 7 of 8 (al die drie waren beschikbaar geweest dan) had ervoor gezorgd dat die kruising conflictvrij was verlopen.
Da's toch wel beter dan hoe het nu ging: hij zat ook nog een vertrekkende s2200 in de weg en bij vertrek stond er ook nog een trein uit Tilburg voor het inrijsein te wachten :roll:
- maar wat ook in de krant mag: ondanks de vertraging ging de overstap op de t829 in Eindhoven niet verloren!
- in GTW 7.209 voorop de t32250 was de automatische omroep een beetje op hol geslagen: in Venlo was maarliefst tot vier keer toe te horen dat er rechts uitgestapt moest worden. Verder werd Blerick zowel bij binnenkomst in als vertrek uit dat station omgeroepen en kregen we in Vierlingsbeek weer twee keer "Uitstappen rechts" te horen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, maar da's in de spitsrichting :wink: Rotterdam - Den Haag kan je beter met de s1900 doen, die is daar stukken rustiger.
In de tijd dat ik nog in Den Haag werkte viel me vaak ook wel op dat de s2100 daar vaak redelijk leeg uit Amsterdam aankwam terwijl ze de andere kant op bomvol zaten.
Als je daar laat instapt in Rotterdam Centraal kan je ook zeker weten staan, maar goed, naar Den Haag is maar een klein stukje, meestal ging ik met de 2200 (Blaak - Rotterdam C) en daarna de 600 (Den Haag).
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Ligt eraan, als je achter instapt (en niet te diep in de spits zit) valt het wel mee met de drukte. Achterin zitten namelijk vooral de reizigers die in Dordrecht uit de s32500 gekomen zijn en die gaan er in Rotterdam vrij massaal weer uit :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Caspar »

Ben vandaag nogal lang bezig geweest met de overstap van de ICE uit Frankfurt op de IC naar Zwolle van 17.12 in Arnhem vanmiddag. Door een defecte trein was het nog onduidelik wanneer die ging vertrekken, dus maar de stopper naar Dieren en Zutphen gepakt van 17.22. Voor Dieren werd omgeroepen dat de IC naar Zwolle erachter reed, dus overgestapt. Voor Zutphen werd er echter in de 3700 omgeroepen dat ie te veel vertraging had en werd opgeheven. De volgende IC zou er net achter hangen. Niets bleek minder waar; hij had +15. Bij Deventer liep dit nog verder op, omdat we moesten wachten op de tegentrein vanwege het enkelspoor. (de tegentrein naar Nijmegen werd gereden met een ICM 4tje). Aankomst in Zwolle dus +1uur.

Nog vager vond ik dat de IC naar Utrecht en Den Helder (van 16.58) tegen 17.10 vertrok richting Zutphen :? Ik was ook dermate moe dat ik zelfs dacht gedesorienteerd te zijn, en op een heel ander perron te staan ofzo dan werkelijk was. De trein werd blijkbaar omgeleid via Deventer ofzo, vlak voor vertrektijd werd er nog omgeroepen dat er extra gestopt zou worden in Driebergen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Marc »

Reiziger Ddrs schreef:maar wat ook in de krant mag: ondanks de vertraging ging de overstap op de t829 in Eindhoven niet verloren!
Dan had je dus duidelijk meer geluk dan mij: trein t824 reed vanaf Maarheze achter de stoptrein aan. Hierdoor kwamen we om 08:04 aan in Eindhoven en natuurlijk was trein t1924 al vertrokken. De trein van een half uur later, trein t1926, had bij vertrek uit Eindhoven +6 (hier heeft de t826 ook niet op gewacht) en de vertraging werd richting Rotterdam steeds groter: bij Tilburg aansluiting kwamen we stil te staan om trein t3626 voorlangs te laten, vervolgens begon de trein voor Lage Zwaluwe vaart te minderen en bij de Fly-over kwamen we tot stilstand (ik zag al dat er op de lijn Roosendaal-Dordrecht iets veilig stond). Dat "iets" kwam enkele minuten later langs en bleek de t5126 (ook met +5) te zijn, nu reden we dus tot Dordrecht achter de stoptrein aan. Vervolgens stonden we voor Dordrecht weer even stil (inmiddels 09:42) omdat er geen plaats was op het station. Het vertrekken ging daarna snel, maar op weg naar Rotterdam moesten we een paar keer inhouden omdat trein t2126 voor ons reed. Uiteindelijk kwamen we om 10:01 aan in Rotterdam (met +19, mijn vertraging was op dat moment al +49).

In Banaan 2005 had de MCN duidelijk problemen met de hoorn van de omroep. Als er iemand in de bewuste cabine was, kon de hele trein meegenieten van de gebeurtenissen in de cabine. Zo hoorde we dus ook het "gesmijt met de hoorn" om alles weer normaal te krijgen.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Dubbele P »

Vandaag heb ik weer eens een dagje in Duitsland rondgehangen (Mönchengladback en Rheydt), waar ik op Mönchengladbach Hbf toch wel een heel aparte manier van vogels weren tegenkwam :mrgreen:

Afbeelding

Dat vogels niet gewenst zijn op stations en dat men er maatregelen tegen treft, is begrijpelijk. Hier wordt vogels ook duidelijk gemaakt wat er met ze gebeurt als ze toch op de stangen gaan zitten: gespiest tot saté :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Caspar »

Oja nog vergeten: Om 17.00 reed er ook een Virm 6je met reizigers erin over het buitenspoor in Arnhem (centrumkant) zonder te stoppen in Arnhem. Er sprong alleen een (rangeer) machinist uit, en reed weer verder na een paar secondes.
Op de display stond Nijmegen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

Nog vager vond ik dat de IC naar Utrecht en Den Helder (van 16.58) tegen 17.10 vertrok richting Zutphen :? Ik was ook dermate moe dat ik zelfs dacht gedesorienteerd te zijn, en op een heel ander perron te staan ofzo dan werkelijk was. De trein werd blijkbaar omgeleid via Deventer ofzo, vlak voor vertrektijd werd er nog omgeroepen dat er extra gestopt zou worden in Driebergen.
Die kan ik niet volgen. Deventer lijkt me een totaal andere richting uit dan Driebergen.... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Caspar »

Dat werd omgeroepen op het perron, ongeveer 5 minuten voordat ie daadwerkelijk richting Zutphen vertrok. Heb geen idee wat er in de trein is omgeroepen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Aking »

En was dat niet een compleet andere trein dan? dat de CTA nog verkeerd stond ofzo :roll:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Caspar »

Dat lijkt me niet, de 3700 moest nog komen, die moest blijkbaar op deze trein wachten. Het waren 10 bakken Virm, met achter Den Helder op de display en voor Alkmaar (vanuit de afwijkende rijrichting gezien) , het werd omgeroepen op het perron dat ie gereed stond (zonder de omweg dus) en op de CTA.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

Het enige dat ik me kan bedenken is een storing op het emplacement van Arnhem zelf, zodat de trein even terug moest om via een ander spoor de weg richting Utrecht te vervolgen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Wubbo »

Dat heb ik ook al eens meegemaakt (en de wissels in Arnhem storen regelmatig de laatste tijd), dus dat zou heel goed kunnen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Jurjen »

Dat lijkt ook wel te kloppen met de trein naar Nijmegen die ook zonder te stoppen door Arnhem reed, niet? :) Met een rangeermachinist om onnodig van de ene naar de andere cabine lopen te voorkomen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daan »

Daan schreef:Handige actie van een Arriva-mcn vanmorgen in Gn: éérst afkoppelen, dán de deuren vrijgeven. Tja, dan doen de deuren van het afgetrapte stel natuurlijk niet meer mee... :roll:
Vanmorgen hetzelfde verhaal :P Een Arriva-mcn op het perron vond het ook nogal grappig/dom :lol:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Freek »

Drie kwatier later was er op Arnhem helemaal niets meer van welk soort storing te merken; alles reed op tijd. Net toen ik, rond 17.50, het station binnen kwam lopen werd er wel omgeroepen dat de eerste reisgelegenheid naar Nijmegen de IC naar Elst en Nijmegen was. Oorsprongelijke vertrektijd + perron niet gehoord omdat ik niet die kant op moest.

Verder wel opvallend dat minimaal 3 treinstellen en vermoedelijk 4 stellen in de s3700 niet de gehoopte nieuwe VIRM reden, maar een oude 6 baks VIRM waren. Vanaf maandag weer dagelijks de 3700, dan weer een kans.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door JeePee »

Goed door de verstoring tussen Lg en Hrl maar met bus 44 naar Heerlen gegaan. Deze kwam echter 10 minuten te laat -> weg aansluitende IC. Vervolgens met de IC van 18.51 uit Hrl gegaan. Deze werd gereden door de 9548. Tussen Rm en Wt kwam er een raar geluid uit de cabine van de 9548. Het leek wel een soort brandalarm, maar dan een stuk zachter. De trein werd stilgezet en het vermoeden bestond dat er een storing aan de stroomafnemer was. De mcn heeft het voor elkaar gekregen dat de 9548 uit gezet werd en het Mt deel ons verder kon duwen naar Wt. Daar werd de trein opgeheven en konden we met de trein van een half uur later verder. Uiteindelijk dus +60 opgelopen op een ritje Aachen - Zl. Volgende week weer een poging :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten