OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

Op de foto van de 2010 bedoel je? Dat is spoor 16. Dat spoor wordt wel gebruikt, alleen niet zo vaak. Normaal gesproken alleen door de s9700 naar Gouda Goverwelle en doordeweeks door de t4020 naar Uitgeest.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Ook vandaag weer een DDM-1 compositie die er geen zin meer in had... dit keer was het trein t2221 die hierdoor niet verder dan Dordrecht gekomen is.

Vanmiddag regende het dan weer vertragingen in Rotterdam... vanuit Dordrecht kwam alles wat sneller was dan een stoptrein met vertragingen rond de 10 minuten binnen en de andere kant op ging het ook niet echt lekker: de t1963 zag ik nog net met +10 vertrekken en de t2265 was 'n kwartiertje vertraagd.
Die laatste werd wat vroeg naar spoor 7 gespoorwijzigd, waardoor hij daar al op de CTA's stond toen de stoptrein naar Roosendaal nog moest vertrekken. Leverde een opvallende omroep op... "De trein op spoor 7 is de stoptrein naar Dordrecht en Roosendaal, mijn excuses voor het late omroepbericht"

Uiteindelijk met de iets vertraagde t2165 onderweg naar Dordt twee treinen ingehaald, dat gebeurd nou ook niet dagelijks in dergelijke aantallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

Die DDM-1 compositie stond er om 8:30 uur nog in Dordt. Hierdoor werden veel treinen naar spoor 3 gespoorwijzigd en zelfs naar spoor 5.

Verder werd er vlak voor Weert (vanuit Eindhoven gezien) door de t827 erg langzaam gereden. Toen hij een viaduct over ging werd duidelijk waarom. Er was een vrachtwagen die dacht dat hij er onderdoor kon, maar dat bleek toch niet het geval te zijn. Een flinke vrachtwagen van TNT Post is nu dus helemaal dakloos. Zag er best heftig uit.

Rond 16:35 uur kwam er een ICRm compositie het station van Heerlen binnen. Volgens mij zie je die niet elke dag daar.

Tot slot hebben de stations Heerlen de Kissel en Eygelshoven Markt nog steeds alleen maar automaten van de DB. Er kunnen dus alleen maar kaartjes tot Heerlen gekocht worden en vanaf Heerlen de Kissel richting Kerkrade maar tot Landgraaf. Eygelshoven Markt had overigens om 17:54 uur maarliefst 2 instappers (inclusief ik) richting Heerlen en ook nog 2 uitstappers vanuit Aachen. Zelfs Geerdijk is nog drukker. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

- zowaar eens een materieelwissel op de Hoekse Lijn vandaag... 'tis nog niet vaak voorgekomen dat ik 's middags in de t4263 een ander SGMm-III'tje had als 's ochtends in de t4114 :wink:
- in die t4263 werd op Vlaardingen Centrum een mevrouw die wat laat was door de machinist nog even via het cabinedeurtje naar binnen gelaten, toch 'n apart gezicht om 'n reiziger zo de trein in te zien komen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daan »

Handige actie van een Arriva-mcn vanmorgen in Gn: éérst afkoppelen, dán de deuren vrijgeven. Tja, dan doen de deuren van het afgetrapte stel natuurlijk niet meer mee... :roll:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

Ik was hem bijna vergeten, maar maandag hoorde ik nog deze nuttige omroep op Rotterdam Centraal:

"De Intercity van 16 uur 58 naar Den Haag HS, Leiden, Schiphol en A'dam Centraal komt binnen."

Op welk spoor werd dus niet gezegd. Het was voor zover ik kon zien gewoon spoor 9 (zoals het hoort) en hij was keurig op tijd. Het was overigens een handmatige omroep, dus geen automatische met de standaard stem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Volgens mij zitten ze de laatste dagen een beetje te slapen in Rotterdam... afgelopen zondag werd ook al een half uur voor vertrektijd van de Benelux het bandje gestart dat'ie in omgekeerde rijtuigvolgorde reed :P Beetje vroeg he :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Raymond »

Dan maar weer toevoegen dat de sneltrein naar Breda met enkele minuten vertraging werd aangekondigd in Rotterdam vandaag en natuurlijk net wegreed (met +1).. Gaat dan echt goed daar :P
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Marc »

De laatste tijd heb ik het aan de stok met de klaptafels in VIRM. Vandaag kreeg ik er maarliefst twee niet open en ontbrak er naast me eentje. En ja, daar zit je dan met de koffie waar je nog melk en suiker in moet doen...
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Dubbele P »

Marc schreef:De laatste tijd heb ik het aan de stok met de klaptafels in VIRM. Vandaag kreeg ik er maarliefst twee niet open en ontbrak er naast me eentje. En ja, daar zit je dan met de koffie waar je nog melk en suiker in moet doen...
Sommige reizigers die dit ook wel eens meemaken, nemen daar blijkbaar geen genoegen mee. Zo nu en dan tref ik een afgebroken klaptafeltje aan. Onlangs vond ik er nog een in het bagagerek tussen de kranten... :?


Oh en vanmiddag vond ik het wel komisch klinken toen er in de Syntustrein opeens 'Het volgende station is Goor' uit de luidsprekers kwam. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Geert »

Vanochtend waren er opeens twee nieuwe palen verschenen op perron 13/14 in Rotterdam. Er zat een vuilniszak overheen, maar ze leken sterk op nieuwe vertrekseinen :)
En er waren ook werklui bezig met een steiger bij de overkapping. Opvallend was dat de veiligheidsman (herkenbaar aan een oranje hesje) een veiligheidshesje droeg met GVB-logo... :?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daan »

Dubbele P schreef:Oh en vanmiddag vond ik het wel komisch klinken toen er in de Syntustrein opeens 'Het volgende station is Goor' uit de luidsprekers kwam. :mrgreen:
Klinkt erg grappig inderdaad :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

Personeelsuitwisseling, of gewoon een (onder)aannemer die ook in Amsterdam klust en niet voor de gelegenheid Rotterdamse vestjes bestelt. Als je hier al wakker van ligt... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Vanochtend waren er opeens twee nieuwe palen verschenen op perron 13/14 in Rotterdam. Er zat een vuilniszak overheen, maar ze leken sterk op nieuwe vertrekseinen :)
Die stonden er gisteren al :wink: Durf 't niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij vielen ze me gisterochtend al op en zouden ze dus woensdag al daar geplaatst zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Personeelsuitwisseling, of gewoon een (onder)aannemer die ook in Amsterdam klust en niet voor de gelegenheid Rotterdamse vestjes bestelt. Als je hier al wakker van ligt... :wink:
Oh, ik lig er niet wakker van hoor (integendeel). Maar het viel wel op :P
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Marc »

- Vanmorgen zaten twee Chineese vrouwen in de trein die van Maastricht tót Weert geen minuut stil zijn geweest (ze spraken ook nog eens luidruchtig). Gelukkig vielen ze na Weert in slaap...
- In de ICK-trein naar Rotterdam trof ik een rijtuig waarvan het draaistel nodig gesmeerd moest worden. Dat ding kraakte erg in de wisselstraat.
- En in de trein terug naar Maastricht trof ik een oudere dame die tegen een glazen zijwand aan 't duwen was om zo in de coupé te komen. Ik heb haar toch maar even de deur gewezen, anders stond ze daar nu nog te duwen en te trekken :wink:.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Caspar »

De hc in de Berlijn- ic is lollig bezig, door de omroep bij Hilversum: dames en heren hier links is de achtertuin van Tineke de Nooij, die grijze bmw is haar auto. 2 minuten later: meine damen und herren: rechts von ihnen wohnt hier linda de mol.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

In Maassluis hadden rond 17.00 uur vanmiddag de kaartautomaten last van een PIN-storing, wat een ware bestorming van de HC van de t4263 opleverde. De reizigers kwamen werkelijk van alle kanten op 'm af.

Verder 'n los IRM-zesje in de t2165, was dus aardig vol. In die trein zat iemand met z'n navigatiesysteem te spelen waardoor ineens "over driehonderd meter links afslaan" door de coupé klonk. En natuurlijk wel heel erg toevallig dat de trein even verderop door de wissels ging om 'n spoortje naar links op te schuiven :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

Vandaag de *kuch* Intercity Hoofddorp - Amsterdam Centraal genomen (van 22:30). Leuke trein - werd gereden met sprintermaterieel; met één probleempje: volgens het display ging de trein de andere kant op.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door JeePee »

De IC uit Shl die in Zl om 16.44 moet aankomen was defect. Vanaf Zl is er een vervangende ICM naar Gn gestuurd (volgens mij degene die om 17.23 de 9100 had moeten rijden). Naar Lw is om 16.50 een DD-AR vertrokken als vervandende trein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

De t9233, het inmiddels beruchte Traxx-treintje, had vandaag maar weereens +40 in Dordrecht...

Verder werd nog 'n stukje van het materieel dat eigenlijk de t2154 zou gaan rijden gebruikt om de t5154 te gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door webguy »

Ze kunnen er ook niet mee stoppen he, dat verbouwen: nu heeft Arnhem Velperpoort tijdelijke trappen, die trouwens niet bepaald veilig te noemen zijn. Wat ze met de andere trappen gaan/willen doen weet ik ook niet, maar vrijdag waren ze niks aan het doen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

Naar Lw is om 16.50 een DD-AR vertrokken als vervandende trein.
Komt daar ook eens een dubbeldekker ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daan »

Ja, DD-AR in Lw is nieuw voor mij. In Gn zijn ze al een paar keer geweest :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door JeePee »

Er is al wel vaker DD-AR geweest in Lw. Er was een tijd dat dat standaard werd ingezet als vervangend mat. Later werd dat dan standaard 2x V. Vandaag dus weer DD-AR. Ook de extra treinen tbv de luchtmachtdagen zijn standaard DD-AR.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten