OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Caspar »

Blunder van de maand in amersfoort: 14 bakken icm via spoor 5b naar naar 6a sturen. Toen de deur was ontgrendeld stond ik precies op het wissel tussen 5 en 6. Gevolg, niet mogen uitstappen uit het achterste stel. De trein werd eerst opgetrokken waardoor het voorste stel al in de wissels stond en men daar dus niet meer ko N uitstappen. Gevolg kwartiervertraging.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Cookie »

Vannacht was er een bijna-aanrijding bij Sappemeer Oost, waar trein t30495 ook hinder van ondervond. De machinist van de tegentrein heeft gelukkig net op tijd in kunnen grijpen en dus kunnen voorkomen dat een aanrijding zou plaatsvinden. Doordat de overweg echter nog 'verboden gebied' was totdat de politie was gearriveerd, liepen wij +15 op.

De mcn van de trein heeft direct na Spm gebeld om de laatste busaansluiting naar Veendam vast te houden, dit is ook netjes gebeurd! :pos:

Verder heeft de t581 vannacht linkerspoor gereden van Assen tot het emplacement van Groningen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door BR628 »

Trein-O-Fiel schreef:De mcn van de trein heeft direct na Spm gebeld om de laatste busaansluiting naar Veendam vast te houden, dit is ook netjes gebeurd! :pos:
Arriva op Arriva zal wel niet zo'n probleem zijn, toch netjes!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daan »

Trein-O-Fiel schreef:Verder heeft de t581 vannacht linkerspoor gereden van Assen tot het emplacement van Groningen.
Tot de wisselstraat voor Gn, zal je bedoelen... :roll:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Dubbele P »

Ik had het hier geloof ik al eens eerder gemeld, maar vandaag was ik de gelegenheid om even een foto te maken. Niet dat ik recent het hele land doorgereisd ben, maar Eindhoven is het eerste station in Nederland waar ik tot nu toe voorbereidingen voor digitale CTA's heb gezien. Overigens niet eens overal, enkel aan de uiteindes aan de Weertzijde van spoor 1 en 2.

Afbeelding

Let erop dat ze dus ook een aantal meters verplaatst worden. Ben benieuwd wanneer de eerste digitale CTA hier, of op een ander station, verschijnt. :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Raymond »

Dat schiet niet echt op daar in Eindhoven.. die paal staat er alweer enkele maanden en heb er verder nooit meer enige vorm van activiteit waargenomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag werd er zowaar een trein naar spoor 5 gestuurd in Dordrecht niet zijnde de s2100 :o Nou had de dienstdoende trdl het wel handiger aan kunnen pakken alleen... de t2267 mocht vandaag wachten tot de t9256 voorbij was, waarna laatstgenoemde op spoor 4 en eerstgenoemde op 5 binnenkwam.
Zover ik weet is het toch echt mogelijk een trein vanaf het buitenspoor zonder conflict met een trein op het binnenspoor naar 5 te sturen, zodat de trein op het binnenspoor naar 4 kan. Scheelt weer een overbodige kruising.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

Eerder op de middag ook al. Het moet niet gekker worden. De IC t2157 naar Vlissingen werd namelijk ook gespoorwijzigd naar spoor 5 en dat terwijl er volgens mij niets op spoor 4 stond.

Ook reed er in Dordt toen ik daar om 15:45 uur binnenkwam met de t2257 net een stel Benelux-rijtuigen zonder stuurstandrijtuig weg vanaf spoor 6 (weet niet zeker of dat spoor zo heet, maar het is in ieder geval het eerste perronloze spoor aan de Krispijnzijde) richting het zuiden. Ik zag namelijk de sluitseinen van het laatste rijtuig nog net de boog in gaan naar Dordt Zuid. Ik heb dus ook geen idee of er een Traxx of een 1100-je voor hing.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Eerder op de middag ook al. Het moet niet gekker worden. De IC t2157 naar Vlissingen werd namelijk ook gespoorwijzigd naar spoor 5 en dat terwijl er volgens mij niets op spoor 4 stond.
Dat zal vanwege een ietsje vertraagd vertrokken t2257 geweest zijn. Door de t2157 naar 5 te sturen kan die dan alvast binnenkomen terwijl de s2200 net bezig met vertrekken is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Marc »

Met die windvlagen vandaag kun je beter allerlei dingen in de gaten houden. In Maastricht waren ze één ding vergeten: de container bij spoor 1/2 stond niet op de rem en rolde sierlijk het spoor in. Gelukkig hadden de schoonmakers het vlug in de gaten en werd de container weer het perron op gehesen. Ik zag het al staan bij de verstoringen: "Door een aanrijding met een container" :wink:...
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door dvdhoven »

Vandaag dag 3 van het busvervoer vanaf Stroe Hauptbahnhof gehad. Nog 2 dagen en dan is het weer voorbij. :)
Maar tot dusver zijn mijn ervaringen zeer positief. Ik reis met de eerste trein, 691614 en in Stroe is men dan nog druk bezig met opbouwen. De bussen komen meestal net aan, dus gelijk instappen en als de bus vol is, weg. Vertrektijden zo 6:15 of iets vroeger. Gisteren ging het een beetje mis, het sein was minuten te vroeg veilig gezet, waardoor de bus minuten lang moest wachten voor de overweg. Aankomst in Amersfoort: maandag: 6:45, dinsdag: 6:50, vandaag: 6:43. Dus nog op tijd voor de intercity's, wat betekent dat de vertraging voor veel mensen zich beperkt tot een half uur.
Wel wennen de radio aan in de bus. Dat doet de hc nooit, de radio aan :P
En ook eigenlijk apart dat bij het vervangend busvervoer het klasseverschil weg valt. 1e en 2e klas worden in 1 bus "gepropt".
Terugreis vanuit Utrecht naar Deventer doe ik via Arnhem met trein 3047 en 3746 en dat loopt ook prima. Wel een beetje zenuwen, trein 3047 wordt bij Arnhem Berg al geparkeerd omdat trein 3048 naar Den Helder moet uitrijden. Maar tot dusver lukt het nog prima. :)
Dick van den Hoven
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door BR628 »

En als het zonnetje in de morgen schijnt, ziet het er te Stroe zo uit:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Ging weer erg goed met de Benelux vandaag... de t9237 reed met iets van +20 en de t9241 was zelfs helemaal opgeheven.

Verder ook eindelijk de blinkende nieuwe IRM 9550 in Rotterdam zien staan, goed verstopt op spoor 16 of 17.

In Rotterdam stond vanmorgen rond 7.10 uur trouwens een defecte ICK-compositie op spoor 1 met loc aan de zuidzijde, de t1917 is blijkbaar niet ver gekomen. Aan de achterzijde van de trein werd toen ik naar Maassluis vertrok juist een loc gekoppeld om het geheel weg te kunnen slepen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Dubbele P »

BR628 schreef:En als het zonnetje in de morgen schijnt, ziet het er te Stroe zo uit:

http://i184.photobucket.com/albums/x302 ... 30-Sto.jpg
Wat is er met die Koploper gebeurd? :? Lijkt wel alsof die linker boegdeur vervangen is door een nieuw exemplaar.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

Ging weer erg goed met de Benelux vandaag... de t9237 reed met iets van +20 en de t9241 was zelfs helemaal opgeheven.
Vanmorgen dus een Beneluxtrein gezien met een groene TRAXX-loc. Met passagiers. Eindelijk 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daan »

Dubbele P schreef:Wat is er met die Koploper gebeurd? :? Lijkt wel alsof die linker boegdeur vervangen is door een nieuw exemplaar.
Da's iets wat regelmatig bij Koplopers te zien is, eigenlijk niks bijzonders meer...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door playertwo »

Die ICM zal vermoedelijk een keer 'schade' hebben gereden met een wat sterker wegvoertuig.
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door dvdhoven »

En ook vanmorgen ging weer goed met de bus vanaf Stroe. Vertrek 6:14. Ditmaal een andere route in Amersfoort. De afgelopen dagen ging het via de A28, Hogeweg en de Stadsring, Vandaag: A28, Ringweg zuid, Utrechtseweg, Emmalaan, Koningin Wilhelminalaan en dan naar het busstation bij de grijze brug, dus niet de hoofdingang. Aankomst 6:45 dus weer keurig voor de intercity's naar het westen. :)
Dick van den Hoven
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Justin »

Erg, erg fraaie plaat op Sto :)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag rond 17.30 uur op Rotterdam Centraal aankwam was de verstoring door een draadbreuk bij Delft Zuid al een aardig tijdje aan de gang. Je zou dus zeggen dat ze tenminste al wisten waar de treinen keerden die niet verder reden, maar dat bleek niet het geval te zijn...
Eerst in een opstopping op perron 1 en de trap ervandaan naar de hal beland, alles rijdt daar immers naar 1b door waardoor je met de extra reizigers uit/naar Schiedam over het smalste stuk van het perron mag. Waarom de Hoekse Lijn-treintjes nou niet halverwege het perron op 't kruiswisseltje stoppen??? Stuk beter voor de trap-spreiding en 't perron is er breder.
Volgens het AV-scherm zou de s2100 gewoon van spoor 6 vertrekken, dus ik daarheen, worden we weer naar spoor 9 doorverwezen :roll: Zet dan 9 op dat scherm zeg...

Ietwat klantonvriendelijk ook dat de s5100 in Rotterdam lang keerde... de bussen naar Delft Zuid en Delft vertrokken volgens de omroep namelijk uit Schiedam, dus was even doorrijden nou echt zo'n grote moeite? In plaats daarvan mochten de reizigers die daar heen wilden nu een kwartier gaan staan wachten op de sprinter naar Hoek van Holland, want da's zo'n mooie sluitseinaansluiting.
Op zich trouwens wel een wonder dat er bussen reden, da's ook voor het eerst in 1,5 jaar bij een stremming op dat traject!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door JeePee »

Om 8.40 kwam er een Benelux stam door Amf heen ri Zl. Geen idee wat er voor zat, ik zag alleen nog de staart richting Ama gaan. Bs zat achterop :)
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door waldo79 »

Er zat een setje mat'64 in de t3630 zo zag ik vanochtend te Est :idea:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door ODRAIL »

De t4051 ging vandaag volgens de automatische omroepster op het eindpunt (Rotterdam CS) verder naar Dordrecht Schiedam en Delft.

Verder kreeg ik het blad Rails uitgereikt op Rotterdam CS.

Groet, R :) nald
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Ehm, weet je echt zeker dat je niet gewoon de overstapmogelijkheden gehoord hebt KM46?

Vandaag stond op Rotterdam Centraal heel de dag het DDAR-drietje 7364 in de tuin.
Tijdens m'n terugreis van Maassluis naar Dordrecht gingen we bij Schiedam weereens met de t4263 de t2265 voorbij, waardoor de overstap van 1 minuut met gemak te halen was in Rotterdam. En daar deed ik vandaag graag wat extra moeite voor... kon daardoor lekker lui en onderuit gezakt in de gedeklasseerde ABv het laatste eindje afleggen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Ehm, weet je echt zeker dat je niet gewoon de overstapmogelijkheden gehoord hebt KM46?
Ja, Er werd Omgroepen (Door de automatiche omroep): Het volgende station is Rotterdam Centraal, Eindpunt, Deze trein gaat verder naar Dordrecht Schiedam en Delft. Er zaten meerdere reizigers met hun horen te klaperen toen het werd omgeroepen.

Groet, R :) nald
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten