OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Gisteren dacht de mcn van trein 30551 in Wsm dat ie maar 3 bakken bij zich had, ipv 5. Gevolg: de laatste twee bakken stonden buiten het perron...
Laatst gewijzigd door Cookie op Za 30 Aug 2008, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' voor treinnummer gezet t.b.v. mouse-over
Reden: 't' voor treinnummer gezet t.b.v. mouse-over
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
In Geldrop leven ze nog in andere tijden. Het "routelint" met alle tussenliggende stations in de richting Weert wist me te vertellen dat het de trein naar Heeze, Weert en Roermond
was. Het is toch wel erg lang geleden dat er een rechtstreekse stoptrein Eindhoven - Roermond was..

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Vanavond wegens een seinstoring tussen Eindhoven en Weert net de bus gemist in Roermond. Toen ik een half uur moest wachten en even in de stationshal met de kaartautomaat 'aan het spelen' was, vroeg een man die enkel gebrekkig Engels sprak (niet dat ik het veel beter spreek overigens
) of ik hem kon helpen met het kopen van een kaartje naar een bestemming die hij bij zich had op een bij het loket uitgeprint reisadvies. De man bleek naar Doetinchem te moeten en enkel een hele berg losse euro's bij zich te hebben. Ik had al sterke vermoedens dat hij het nooit meer zou redden tot Doetinchem, 9292OV bevestigt dat een uur eerder al de laatste reismogelijkheid van Roermond naar Doetinchem is. Hoe hij dat opgelost heeft, weet ik niet 


Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Het vervangend vervoer tussen Zwolle en Hoogeveen is voor de afwisseling eens prima geregeld tijdens de werkzaamheden
De stoptreinen tussen Groningen en Hoogeveen rijden allemaal met Virm-6jes dus meer ruimte dan de gebruiklijke ICM 3+4. Op Hoogeveen wordt gestopt op spoor 1, zodat je zonder trappenlopen meteen de bussen in kan lopen, die overigens ruim vertegenwoordigd waren, zag er 12 staan

De stoptreinen tussen Groningen en Hoogeveen rijden allemaal met Virm-6jes dus meer ruimte dan de gebruiklijke ICM 3+4. Op Hoogeveen wordt gestopt op spoor 1, zodat je zonder trappenlopen meteen de bussen in kan lopen, die overigens ruim vertegenwoordigd waren, zag er 12 staan

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Vandaag in de IC van Nijmegen naar Zwolle stond het treinstel (een VIRM-VI) op station in Dieren met bijna de gehele achterste bak niet naast een perron, maar op de overweg. Dacht de machinist dat ie een kortere trein had ofzo.
Mensen moesten doorlopen naar voren en de overweg bleef gesloten. Had gelukkig geen vertraging tot gevolg. 


- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29159
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
- slechts een los IRM-viertje in de 1936 vandaag, dat was toch wel een groot beetje druk
- Protos 5035 in trein 31338 had een werkend reizigersinformatiesysteem! Het bestemmingsdisplay toonde zowaar niet "Valleilijn" maar "Amersfoort" en de automatische omroep deed 't ook. Da's wel een afgrijselijke omroep trouwens, ze hadden beter iets als InfoXX heeft kunnen nemen... "Dames en heren, station Ede Centrum. Ik herhaal, station Ede Centrum" en dat dan met een stem alsof de reizigers streng toegesproken worden.
- ze noemden 't een stoomtrein wat er vandaag op de Valleilijn reed, maar het ding stoomde nog minder dan de gemiddelde dieseltrein rookt
- de 1767 stond vanwege een technisch probleem 25 minuten na vertrektijd nog altijd in Utrecht Centraal. Opmerkelijk genoeg was de trein toen nog altijd niet officieel opgeheven, maar zo'n beetje alle reizigers waren al op de volgende trein overgestapt.

- Protos 5035 in trein 31338 had een werkend reizigersinformatiesysteem! Het bestemmingsdisplay toonde zowaar niet "Valleilijn" maar "Amersfoort" en de automatische omroep deed 't ook. Da's wel een afgrijselijke omroep trouwens, ze hadden beter iets als InfoXX heeft kunnen nemen... "Dames en heren, station Ede Centrum. Ik herhaal, station Ede Centrum" en dat dan met een stem alsof de reizigers streng toegesproken worden.
- ze noemden 't een stoomtrein wat er vandaag op de Valleilijn reed, maar het ding stoomde nog minder dan de gemiddelde dieseltrein rookt

- de 1767 stond vanwege een technisch probleem 25 minuten na vertrektijd nog altijd in Utrecht Centraal. Opmerkelijk genoeg was de trein toen nog altijd niet officieel opgeheven, maar zo'n beetje alle reizigers waren al op de volgende trein overgestapt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Voor stoomgeweld moest je naar Haarlem-Zandvoort. De trein werd gereden met twee werkende stoomlocs (eentje voor en eentje achter). De dienstregeling/rijtijden van het overige electrische materieel werd gehaald, al is een keertijd van 1 minuut wel wat kort gezien de massale toestroom van toeristen, spotters, spoorbobo's en overige mensen....- ze noemden 't een stoomtrein wat er vandaag op de Valleilijn reed, maar het ding stoomde nog minder dan de gemiddelde dieseltrein rookt![]()
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29159
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Ach, 't was maar een toevallige bijkomstigheid dat stoomtreintje... wilde eerst wel even langs de Valleilijn, toen toch weer niet en dan zal je zien dat ik toch ineens in Ede-Wageningen beland was en zelfs nog 'n trein naar Ede Centrum kon halen.
De stoomtrein op Haarlem-Zandvoort was dezelfde als tijdens Dordt in Stoom, daar heb ik al wel kunnen ervaren dat 'ie een flink vaartje haalt
De stoomtrein op Haarlem-Zandvoort was dezelfde als tijdens Dordt in Stoom, daar heb ik al wel kunnen ervaren dat 'ie een flink vaartje haalt

Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Uw belevenissen van september mogen hier!
Terug naar “OVer je Reiservaringen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten