OVer je OV-Chipkaart #11

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Ronald »

Het blijft een vreemde notatie en zit er al heel lang zo in trouwens. Is volgens mij niet zo moeilijk te wijzigen in "extra verreisd: [bedrag]".
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door webguy »

Het past het beste hier denk ik, maar er wordt toch net voor 9 juli het een en ander geregeld... In Arnhem staan nu op de meeste stations echte overstapmeubels (met zo'n verlichte paal met overstapicoon er op), terwijl het al 2 jaar zo is met twee soorten paaltjes naast elkaar. Op station Velp hebben ze de kaartautomaten aangepast:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Geert »

Stuk duidelijker en professioneler dan de bordjes die ik op twitter langs zag komen :)
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door waldo79 »

Neem toch aan dat de aanloop naar 9 juli landelijk hetzelfde verloopt ?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door webguy »

Ik hoop inderdaad dat die andere bordjes een noodmaatregel zijn, maar er zijn ook witte kartonnen bordjes met pijlen wat je bij elke automaat kan kopen.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door marlies »

Geert schreef:Stuk duidelijker en professioneler dan de bordjes die ik op twitter langs zag komen :)
Stuk netter dan wat ik van de week aantrof op het Hoofdstation inderdaad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Karl »

Iemand zei hier laatst dat de borden op de kaartautomaat waren afgeplakt, dat was in Rotterdam C. gisteren niet het geval. In Den Haag C. wel. Op Holland Spoor ben ik ook geweest, maar ik heb het niet onthouden/bewust naar gekeken. Heeft NS een decentralisatieslag doorgemaakt?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Daniel »

In Amersfoort dus wel zoals ik eerder schreef, alleen hebben ze er niet aan gedacht dat het ook weleens waait in de stationshal als de deuren open gaan. Bij diverse kaartautomaten hangt het vel papier waarmee de bordjes afgeplakt waren nu dus aan de achterkant van het bordje, doordat er alleen bovenaan een plakbandje zat :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door tsov »

In Haarlem hebben in de afgelopen week eerst van die onooglijke borden bovenop de automaten gestaan, maar nu zijn al die strips vervangen en zien ze er dus uit als op de foto van webguy uit Velp.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door bartjemestrom »

In Eindhoven staan er nog steeds van die borden op de automaten.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Anne »

In Delft hebben ze ook de aanduidingen op de automaten aangepast. Als je daar perron 2 oploopt zie je als eerste de platte automaat met "OV-chipkaarthouders". Dit is verwarrend omdat dit de automaat is die nog alle beschikbare kaartsoorten geeft. De ruglings staande automaat geeft namelijk alleen de eenmalige chipkaartjes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Geert »

Dat verandert over anderhalve week. In Den Haag Centraal waren de bordjes trouwens ook weer weggehaald, de platte automaten hebben nu ook zo'n geel plastic bord.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Anne »

Ik bedoel geen losse bordjes maar de gele strip boven aan de automaat zoals op de foto van Webguy.

Zolang je daarin nog gewone kaartjes kan kopen moet je de foute info afplakken. Of beter nog, op de automaten enige info plakken. Nu is het voor veel reizigers die je bij de automaten ziet een groot raadsel geworden.

Op het gele vlak boven het scherm kan info worden geplakt. Bijvoorbeeld:
- tot 9 Juli kunt u in deze automaat nog papieren kaartjes kopen.
- vanaf 9 juli alleen voor chipkaarten.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door reisthijs »

In Amsterdam hebben ze daar info geplakt. Helaas wel de info die pas vanaf 9 juli klopt. Zaait nu dus alleen maar meer verwarring
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door fogeltje »

Ik weet niet of het hier al voorbij gekomen is maar ik merk zojuist dat vanaf 6 juni alle incasso's van automatisch opladen direct plaatsvinden. Op 6 juni vond een incasso van 2 juni maar ook direct twee van 6 juni plaats en opeenvolgende dagen hetzelfde. Ik moet zeggen dat ik dit wel prettig vind. Ik ben al eens onaangenaam verrast door een buts incasso's die samen met elkaar ruim anderhalve week later kwamn.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door VIRM »

Vloekerdevloek. Gisteren wilde ik een kaartje met korting kopen bij het loket op mijn thuisstation, vertelde de loketiste dat ze die dus niet meer verkopen. Tsja, toen mocht ik dus doodleuk gaan in- en uitchecken. Lees: CiCo-paaltjes gaan zoeken. Weer lekker fijn dit. Heb je als OV-sector tien jaar de tijd om een systeem ook voor mensen emt een functiebeperking een beetje toegangelijk te maken, zijn de twee legale alternatieven slecht en bagger. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door webguy »

Je kan vandaag nog etickets met korting kopen met reisdata tot eind september :P
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Michael »

We hebben hier nu visite thuis. En die vertelden mij dat ze nog een kaartje met korting uit de automaat kon halen.
Gamma
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Gamma »

Het is ook nog geen 9 juli.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door VIRM »

@Webguy: tot wanneer zijn die etickets verkrijgbaar? Want in het topic 'korte vragen' zei iemand dat de etickets met korting er ook uitgaan.

@Gamma: zeg dat maar tegen de NS. Gisteren waren de kortingskaartjes niet bij het loket te krijgen (of 'tickets en service', terwijl ze dus steeds minder hun naam eer aan doen ;)) terwijl het nog geen 9 juli is...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Anne »

webguy schreef:Je kan vandaag nog etickets met korting kopen met reisdata tot eind september :P
En bij de automaat nog tot een maand vooruit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Suus »

De loketten moeten fysiek verbouwd worden voor de nieuwe wegwerpchipkaarten. In de software daarvoor is geen mogelijkheid opgenomen een kortingsproduct op die kaartjes te laden. Aangezien je niet alle loketten op hetzelfde moment kan verbouwen is de verkoop van kortingskaartjes op het ene station eerder gestopt dan elders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door marlies »

De automaten die wegwerpchips gaan uitdelen geven geen kortingskaartjes meer, de automaten die straks helemaal geen kaartverkoop meer doen (de platte) nog wel. Inderdaad tot een maand in de toekomst. Denk dat die optie pas uitgezet wordt vanaf 9-7.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Daantje »

Michael schreef:We hebben hier nu visite thuis. En die vertelden mij dat ze nog een kaartje met korting uit de automaat kon halen.
Dat kon ik afgelopen vrijdag en zaterdag ook nog gewoon.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:Vloekerdevloek. Gisteren wilde ik een kaartje met korting kopen bij het loket op mijn thuisstation, vertelde de loketiste dat ze die dus niet meer verkopen. Tsja, toen mocht ik dus doodleuk gaan in- en uitchecken. Lees: CiCo-paaltjes gaan zoeken. Weer lekker fijn dit. Heb je als OV-sector tien jaar de tijd om een systeem ook voor mensen emt een functiebeperking een beetje toegangelijk te maken, zijn de twee legale alternatieven slecht en bagger. -o-
Niet dat ik je geen gelijk geef (wat gebruiksonvriendelijkheid van bepaalde punten van het systeem betreft) maar je loopt altijd trots te verkondigen dat jij niet incheckt want ja, je bent slechtziend en dus ga je niet op zoek naar paaltjes. Waarom heb je niet al die tijd als je de tijd hebt voordat je je trein moet halen niet gewoon gebruikt om die paaltjes op de stations waar jij het vaakst komt (Zaandam, Sloterdijk, Leiden Centraal) op te zoeken en te gebruiken? Dan kun je ze nu ook met gemak vinden als je met de trein gaat.

En trouwens, als je iets niet kunt vinden, kun je net als de mensen die geen functiebeperking hebben gewoon vragen waar datgene vind wat je zoekt, ook aan de loketiste.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten