Jij hebt altijd 'papiertjes' bij ja?Bakpapier schreef:Dat apeldoorn vind ik een beetje een blunder, zet dan gewoon het scherm uit en zet een papiertje neer dat het lijn 9 is ofzo?
Over Hoek van Holland Haven: volgens mij zijn hier toch wel bussen het westland in, heb ik volgens mij een keer genomen die bus.
OVer Missers in de Reisinformatie #36
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Lijkt me toch wel een service om als busschauffeur inderdaad papiertjes bij te hebben in het geval dat het systeem het niet doet, wat best wel eens voorkomt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Ik heb wel eens meegemaakt dat een buschauffeur dat de achterkant van een storingsbriefje voor had gebruikt. Veel toepasselijker kan niet denk ik
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Tsja, in dat geval kan ik ook wel een reservewiel mee gaan nemen. Want een lekke band komt ook nog wel regelmatig voor...Bakpapier schreef:Lijkt me toch wel een service om als busschauffeur inderdaad papiertjes bij te hebben in het geval dat het systeem het niet doet, wat best wel eens voorkomt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Aangezien de meeste automobilisten dat doet is dat niet eens zo gek ;)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Scherp. Denk alleen niet dat 'ie in m'n tas gaat passen... En denk ook niet dat 't dan nog helemaal arbo-technisch verantwoord is om dat ding te tillen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
OVinfo doet alleen InfoPlus dus dat ook niet.Geert schreef:Klopt, de bussen komen uit een andere dataset dan de treinen. Daardoor zie je bij bussen in Rijden de Treinen ook wat minder informatie, de koppeling voor de bussen is zeer minimaal.
Waarschijnlijk zie je in OVinfo dan ook geen treinen vanuit Enschede richting Munster?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Vandaag weer een vervelend stukje misinformatie: Op Zuid vertrok de IC naar schiphol met 10 minuten vertraging van spoor x (4, of 5, weet ik niet uit mn hoofd), en de IC naar Den Haag Centraal vanaf spoor 3 (denk ik) op de normale tijd. Dus op de tijd dat die laatste normaal aankomt, stap ik in de trein op het juiste spoor. Blijkt dit de IC naar schiphol te zijn, die volgens de borden op het andere spoor zou moeten aankomen
Gelukkig de overstap van 1 minuut op schiphol gehaald. Wat wel moeilijk was, want al die buitenlanders blokkeren de roltrap, dus ik ik rende omhoog op de rolband die naar beneden gaat. Gelijk een goede workout gehad ;)
Gelukkig de overstap van 1 minuut op schiphol gehaald. Wat wel moeilijk was, want al die buitenlanders blokkeren de roltrap, dus ik ik rende omhoog op de rolband die naar beneden gaat. Gelijk een goede workout gehad ;)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Nou laat je ons weer gokken over welke Zuid je het hebt... Ik ken geen station Zuid met een spoor 5, dus daar kan ik het ook niet uit afleiden. Het zou fijn zijn als je gewoon vertelt waar je staat ipv ons dat laat afleiden uit de rest van het bericht.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Het enige dat ik bij me heb aan papier zijn kaartjes en papieren zakdoekjes. Allebei niet bijzonder geschikt voor dit doel lijkt me. En mijn ervaring is dat je er wel een A0-vel met een lijnnummer voor de ruit kunt plakken en dat reizigers het dan nog niet zien...Bakpapier schreef:Lijkt me toch wel een service om als busschauffeur inderdaad papiertjes bij te hebben in het geval dat het systeem het niet doet, wat best wel eens voorkomt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Opvallend genoeg blijkt de reisinformatie op ns.nl nu met de werkzaamheden in Utrecht af te wijken van die op het station. Zo staat op ns.nl keurig vermeld dat de s16000 naar Breda/Tiel rijdt, maar is dat op het station niet op de borden te vinden.
Op Utrecht Centraal staat namelijk de s6000 als "rijdt niet" op de borden (op ns.nl staat die niet op de AV) en de s16000 slechts met "Breda" als bestemming zonder vermelding dat er ook een deel naar Tiel aan die trein zit. Het wordt overigens wel netjes omgeroepen, dus reizigers die tijdig op het station zijn horen dat wel.
Op Utrecht Centraal staat namelijk de s6000 als "rijdt niet" op de borden (op ns.nl staat die niet op de AV) en de s16000 slechts met "Breda" als bestemming zonder vermelding dat er ook een deel naar Tiel aan die trein zit. Het wordt overigens wel netjes omgeroepen, dus reizigers die tijdig op het station zijn horen dat wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Dat vind ik niet erg klantgericht, collega!dennistd schreef:Het enige dat ik bij me heb aan papier zijn kaartjes en papieren zakdoekjes. Allebei niet bijzonder geschikt voor dit doel lijkt me. En mijn ervaring is dat je er wel een A0-vel met een lijnnummer voor de ruit kunt plakken en dat reizigers het dan nog niet zien...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Een andere collega in Tilburg zei wel eens: "Als zet je op de bus dat je naar Budapest gaat, mensen stappen gewoon in en veronderstellen dat je naar de Reeshof* gaat."dennistd schreef:Het enige dat ik bij me heb aan papier zijn kaartjes en papieren zakdoekjes. Allebei niet bijzonder geschikt voor dit doel lijkt me. En mijn ervaring is dat je er wel een A0-vel met een lijnnummer voor de ruit kunt plakken en dat reizigers het dan nog niet zien...Bakpapier schreef:Lijkt me toch wel een service om als busschauffeur inderdaad papiertjes bij te hebben in het geval dat het systeem het niet doet, wat best wel eens voorkomt.
* = Reeshof is een (soort-van-)Vinex-locatie in Tilburg.
🍉
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Ja, maar hoe vaak rijden er wel niet bussen rond met compleet verkeerde (of defecte) lijnfilms? Vaak. De ene keer is "999 Geen dienst" wel degelijk de bus waar je in moet stappen omdat er een infoxx-storing is, de andere keer ben je debiel klootjesvolk omdat je in die bus probeert in te stappen. Ik vind dat je dat de mensen niet aan kunt rekenen. Zelf paar maanden geleden ook nog in een metro die volgens zowel de lijnfilm als de lichtkranten aan de zijkant geen dienst had gereisd. Want hij reed wel degelijk op dienst...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Als het schering en inslag is dat de lijnfilms niet werken (zoals bij het GVU) zeg ik ja, dan kan het handig zijn om papier/bordjes te hebben. Maar hier in Twente gaat het eigenlijk gewoon goed.. Dan ga ik niet "voor het geval dat" een heel pak papier mee lopen slepen... Past ook niet eens meer in mijn tas :')
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
En ach.. Het is en blijft techniek...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Dit keer geen misser in de reisinformatie, maar ik wist niet waar ik het anders kwijt kon. Connexxion heeft op haar website een overzicht van omleidingen geplaatst onder 'Reizen'. Je kan per provincie of per plaats of per lijn zoeken naar omleidingen. Als je vervolgens een omleiding aanklikt word je nog steeds doorverwezen naar de dienstregeling, maar het maakt het zoeken een stukje minder omslachtig. Vraag me wel af waarom ze niet direct de omleidingsinformatie kunne tonen, zoals om m.connexxion.nl wel kan. Alhoewel je daar niet altijd bij de juiste omleiding uitkomt (klikken op de ene lijn en de omleiding van datzelfde lijnnummer in een andere regio te zien krijgen). En dat is dan weer wel een misser n de reisinfo. Toch het juiste topic.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
GVU heeft inderdaad een tijdje standaard in elke bus een setje geplastificeerde lijnnummers gehad, dat was in mijn herinnering vlak voordat de bussen dat extra LED-displaytje op het dashboard kregen.marvinkok schreef:Als het schering en inslag is dat de lijnfilms niet werken (zoals bij het GVU) zeg ik ja, dan kan het handig zijn om papier/bordjes te hebben.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Actuale reisinformatie Arriva Zuid-Holland-Noord ligt plat, iemand die weet of de 9292DRIS'jes ook statisch zijn?
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Wie zaterdag 23 augustus van Zl naar Lls wil moet even de tijd nemen. Het wordt omreizen via Amf en Asd volgens de reisplanner, terwijl NS bij actualiteiten zegt dat er gewoon een ic van Zl naar Lls rijdt, weliswaar met stop in Kpnz.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Mijn bus was al 5 minuten te laat vanmiddag dus ik keek even in de 9292-app (dunno why, ik heb betere op m'n telefoon) naar de actuele vertrektijden en de bestemmingen die 9292 hanteert voor de ritten op lijn 9 in Groningen slaan nog altijd NERGENS op...
Alle andere apps van derde partijen doen het wel gewoon goed. Spoort al sinds januari niet...
Alle andere apps van derde partijen doen het wel gewoon goed. Spoort al sinds januari niet...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Is door NS al opgelost in de data-export van vandaag maar ik denk dat ze die zelf nog niet hebben ingeladenjesperhaverkamp schreef:Wie zaterdag 23 augustus van Zl naar Lls wil moet even de tijd nemen. Het wordt omreizen via Amf en Asd volgens de reisplanner, terwijl NS bij actualiteiten zegt dat er gewoon een ic van Zl naar Lls rijdt, weliswaar met stop in Kpnz.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Ja uhmm, hoe zal ik het zeggen. 9292 is niet capabel genoeg om de industrie-standaard (koppelvlak 6, vertraging per voertuig) te verwerken maar kan alleen een datastroom verwerken waar de vertragingen per halte zijn uitgewerkt (Koppelvlak 19). Daarom zijn RET, Qbuzz, EBS, GVB nog steeds niet actueel op 9292. want die hebben geen zin om die datastroom te genereren.marlies schreef:Mijn bus was al 5 minuten te laat vanmiddag dus ik keek even in de 9292-app (dunno why, ik heb betere op m'n telefoon) naar de actuele vertrektijden en de bestemmingen die 9292 hanteert voor de ritten op lijn 9 in Groningen slaan nog altijd NERGENS op...
Alle andere apps van derde partijen doen het wel gewoon goed. Spoort al sinds januari niet...
Bij HTM hebben ze iets gedaan maar het resultaat is op z'n zacht gezegd dramatisch. Hou mijn hart vast gezien ze deze meuk-zooi echt willen gaan gebruiken in een realtime planner op zeer korte termijn.
Overigens is de Koppelvlak 19 datastroom die Veolia en Arriva uitpoepen ook dramatisch, snap niet dat je toelaat dat een partij als 9292 op Leiden CS foutief aangeeft dat je bus minuten te vroeg vertrokken is.
En die bestemmingen, ik denk dat 9292 geforceerd wordt om zelf bestemmingen te verzinnen doordat Qbuzz heel creatief is met bestemmingen wijzigen onderweg. AFAIK kan 9292 maar één bestemming per rit stellen.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
ja inderdaad wel 1 namelijk lijn 35Bakpapier schreef: Over Hoek van Holland Haven: volgens mij zijn hier toch wel bussen het westland in, heb ik volgens mij een keer genomen die bus.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36
Nog eentje van afgelopen dinsdag, Amsterdam Centraal. IC Nijmegen (v9.22) staat aangekondigd op spoor 5b en wordt zonder omroepbericht op het laatste moment gewijzigd naar 4a. Tweetalig omroepen van de ICd naar Brayda was belangrijker.
En de volgende IC naar Ut was natuurlijk te kort
En de volgende IC naar Ut was natuurlijk te kort
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten