OVer Missers in de Reisinformatie #36

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door webguy »

Zag vanmiddag een IC direct te Rotterdam met +2 uur 20mim vertraging. Lijkt me wat veel, waarom niet opheffen die boel...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door reisthijs »

Gek kwaaltje van het informatiesysteem: heeft een trein vertraging ten opzichte van de gewijzigde dienstregeling, dan staat er op de borden "later vertrek ivm werkzaamheden"...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Geert »

Is al eens eerder langs gekomen, men kan in InfoPlus maar een 'oorzaak' aan een trein koppelen. Als er al een oorzaak 'gewijzigde dienstregeling' aan een trein hing dan wordt de vertragingsmelding dus ook 'later vertrek ivm gewijzigde dienstregeling'...

Over gek kwaaltje gesproken, gisteren hoorde ik van een twittercontact dat trein t3091 op Amsterdam Amstel helemaal niet op de borden verschenen is (niet in de hal en niet op het perron). Dat is gek, want die trein was wel bekend in InfoPlus (rijdendetreinen had 'm wel) en ook in de NS-apps/site. Het was ook niet zo dat de borden op Amsterdam Amstel volledig defect waren, want de sprinter van 7 minuten later werd wel correct aangegeven. Gekke storing in InfoPlus?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal ging het ook lekker vanavond. Ik kwam de trap af naar perron 4 en zag daar de IC naar Leeuwarden van 19.17 uur al op de borden staan... dat was weer een klassiek gevalletje van een trein op de A- en B-fase na diverse die alleen op A gepland stonden. Direct onder de bewuste TBP kon ik namelijk nog gewoon in de IC van 18.47 uur naar Groningen stappen (en voor de trein van 19.17 zou er ook nog een trein naar Schothorst van dat spoor vertrekken)

De lichtkrant voor de volgende haltes in de HWGO'se Arriva-bussen, al zat ik er nu in het DAV-gebied in, blijft ook geniaal trouwens vooral met lange eindpuntnamen: gedurende de hele rit op lijn 90 die ik maakte is welgeteld één keer ook daadwerkelijk te zien geweest hoe laat die bus op Rotterdam Zuidplein zou aankomen, namelijk in de laatste meters van de rit toen het Zuidplein ook de volgende halte was. Geen idee dan ook waarom er nu "Rotterdam Zuidplein (Perron V)" als eindhalte moet staan: de uitstaphalte is nieteens perron V en op de vertrekstaat (waar dit dus ook op staat) voegt het al helemaal niks toe.

M'n terugreis bracht me vervolgens nog even op Rotterdam Kralingse Zoom alwaar de RET nog even wat informatie heeft toegevoegd aan het omleidingsbericht van Arriva wat daar hing. Alleen de manier waarop... En nee, er stond geen reiger op lijn 87 te wachten trouwens, überhaupt nooit zo'n beest in de bus gezien :lol:
Afbeelding

Ook zinvol is de info op het haltebord daar bij lijn 187. Volgens mij kunnen ze er toch echt beter op zetten hoe lijn 187 wel rijdt i.p.v. hoe hij niet rijdt...
Afbeelding

Het bizarst zijn wellicht nog wel de halteperronbenamingen op de Kralingse Zoom: je hebt daar, en ja echt in die volgorde, perron AA, BB, EE en C :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:De lichtkrant voor de volgende haltes in de HWGO'se Arriva-bussen, al zat ik er nu in het DAV-gebied in, blijft ook geniaal trouwens vooral met lange eindpuntnamen: gedurende de hele rit op lijn 90 die ik maakte is welgeteld één keer ook daadwerkelijk te zien geweest hoe laat die bus op Rotterdam Zuidplein zou aankomen, namelijk in de laatste meters van de rit toen het Zuidplein ook de volgende halte was. Geen idee dan ook waarom er nu "Rotterdam Zuidplein (Perron V)" als eindhalte moet staan: de uitstaphalte is nieteens perron V en op de vertrekstaat (waar dit dus ook op staat) voegt het al helemaal niks toe.
Rotterdam Zuidplein staat er twee keer in: één keer voor de uitstaphalte en één keer voor de vertrekhalte (perron V), die dan tevens de laatste 'halte' voor de rit is. Waarom dat zo gedaan is, is mij niet bekend. Mogelijk is dat ingevoerd omdat de bus op de buffer buiten bereik van de GPS is en dan nog wel eens door wil schieten naar halte Vaanweg. Dat heeft verder geen gevolgen voor inchecken en dergelijke, maar de bus staat dan niet meer op de DRIS-panelen.
Daniel schreef:M'n terugreis bracht me vervolgens nog even op Rotterdam Kralingse Zoom alwaar de RET nog even wat informatie heeft toegevoegd aan het omleidingsbericht van Arriva wat daar hing. Alleen de manier waarop... En nee, er stond geen reiger op lijn 87 te wachten trouwens, überhaupt nooit zo'n beest in de bus gezien :lol:
Aan dat bericht had je dit weekend dus helemaal niks (zie ook de datums).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Stefan »

Tegenwoordig staat die 1e keer Zuidplein er als 'Zuidplein (perron G)' in, Joost mag weten waarom er voor G gekozen is.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Meltrain »

Op perron B van Zuidplein heeft de DRI ook een aparte afwijking: Afwisselend staat er "395 Zierikzee Busstation" en "395 Busstation". Dit was me voor vandaag nog niet opgevallen.

En rijden er wel eens HWGO'se bussen in DAV?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door nvdw »

Zeker. Ik heb de nummers niet verzameld maar er rijden nu inderdaad een aantal 8300-series in het DAV-gebied. Dat zal na de zomer weer over zijn want dan heeft HWGO ze zelf weer nodig.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Het waren er gister in de zondagsdienst in elk geval genoeg om te zorgen dat elke Ambassador waarin ik zat een 8300 was, waarnaast ik er ook nog diverse tegen kwam onderweg.
Dat alles vanwege de airco, ookal was die gisteren niet zo hard nodig :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Stefan »

En ik heb vanavond m'n dienstje gereden met de 8329, laat die HWGO wagens maar bij ons staan, ze bevallen prima! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Marc »

In Rotterdam stond op de AV aangekondigd dat trein t1955 naar Venlo niet verder zou rijden dan Eindhoven door een te hoog opgelopen vertraging. De trein was echter netjes op tijd en ik zag op ovtijden dat in Eindhoven alleen van materieel gewisseld is. Volgens mij noemen ze zoiets de reiziger besodemieteren waar hij bij staat.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door huibe »

Ook in Breda stond het op die manier op de borden. Maar ja bij het wisselen van materieel, dan betekend het wel dat de trein niet verder rijdt dan Ehv.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Tja, er kan maar één reden aan een trein gekoppeld worden dus dat geeft weleens rare meldingen ("Later vertrek i.v.m. grote vertraging" vindt ik nog de mooiste open deur...) Al is de vraag natuurlijk waar die grote vertraging nu vandaan kwam in dit geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door webguy »

Materieel wisselen is een geval apart in de reisinfo - het doorrekenen van vertraging wordt dan best ingewikkeld... Mogelijk had het vervangend materieel vertraging etc etc.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

In de t1718 hield OBIS vanmorgen trouwens stug vol dat de trein in Utrecht gesplitst zou worden, het werd zelfs nog met stelnummers en al op de schermen vermeld. Nu wordt deze trein daar uiteraard niet gesplitst, en als ze het al zouden doen dan was het ook allesbehalve logisch geweest om de voorste 6 bakken in de vertrekrichting eraf te halen met een keertijd van slechts 4 minuten. (Dat was namelijk wat OBIS aangaf)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door rww »

Vanmiddag weer een leuke een groepje franstalige vroegen op Heerlen aan een conducteur welke trein naar aix la capelle, 15 minuten later en inmiddels 6 collega,s die zich ermee bemoeide kwamen ze met het advies reis naar maastricht vanaf daar naar Liège en vraag het daar.


Zo kom je er ook wel maar dat is een flinke omweg, had het idee dat het ns personeel dacht dat het in Wallonië of Frankrijk ligt.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door huibe »

En wat had dan het goede antwoord moeten zijn, want ik ken hwt ook niet.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door JWM »

Er is gewoon een rechtstreekse trein van Heerlen naar Aix la Chapelle
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Hainje »

Google zegt Aken.
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door huibe »

Ahh een station ergens in Duitsland. ????
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Hainje »

Naar mijn weten ligt Aken in Duitsland ja. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Kennelijk een DRIS-storinkje in Utrecht vanmorgen: op CS Jaarbeurszijde deden volstrekt willekeurige DRIPs het wel en niet (zo kon ik op het scherm in de stationshal gewoon tijden van CS Jaarbeurszijde zien, maar was die helft van het scherm op het busstation zelf blanco).

Vanmiddag een apart geval op de 361 in Utrecht: de Qbuzz 4103 voerde geen lijnkleur en symbool op de filmbak voorop de bus, maar weer wel op het scherm in de bus.

Edit: en kom net deze tegen op de site van U-OV :lol: ...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Anne »

rww schreef:Vanmiddag weer een leuke een groepje franstalige vroegen op Heerlen aan een conducteur welke trein naar aix la capelle, 15 minuten later en inmiddels 6 collega,s die zich ermee bemoeide kwamen ze met het advies reis naar maastricht vanaf daar naar Liège en vraag het daar.


Zo kom je er ook wel maar dat is een flinke omweg, had het idee dat het ns personeel dacht dat het in Wallonië of Frankrijk ligt.
Ach ik zou wel eens in Maastricht aan een Nederlandse conducteur willen vragen welke trein ik naar Wezet moet nemen :P
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door JWM »

Als je het niet weet mag je dat als personeel ook gewoon eerlijk toegeven. Dat advies van het personeel in Heerlen vind ik eigenlijk ronduit schandalig.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Vanmiddag een apart geval op de 361 in Utrecht: de Qbuzz 4103 voerde geen lijnkleur en symbool op de filmbak voorop de bus, maar weer wel op het scherm in de bus.
Lag overigens niet aan de bus, heb er vanmiddag ook een hele rits gezien op de 361 die dat deden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten