OVer je reiservaringen in augustus 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Suus »

Ook morgen moet je voor Schiphol - Utrecht overstappen op het waanzinnig aantrekkelijke Duivendrecht _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Ook morgen moet je voor Schiphol - Utrecht overstappen op het waanzinnig aantrekkelijke Duivendrecht _O_
Maandag dan :P
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door webguy »

Nou, na zo'n 1300 trein kilometers vandaag bijna thuis (iemand nog tips om km uit te rekenen voor Frankrijk/België?) :) Bijna 12 uur onderweg, zonder ook maar één nachttrein. Reisverslag volgt nog, maar de vakantie is iig voorbij
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Suus »

Je bent verhoudingsgewijs maar kort weggeweest ook eigenlijk :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door webguy »

Voor een week kamperen met m'n schoonouders was het anders wel genoeg ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Suus »

Ohnee, dan heb ik helemaal niets gezegd :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Wat een knal was het zeg... was gelijk wakker in elk geval.

De Qbuzz 4560 is een klein halfuurtje geleden op de Van Zijstweg t.h.v. de Nelson Mandelabrug in Utrecht op een of andere manier met het achterste deel tegen een op een uitrit van het Jaarbeursterrein stilstaande vrachtwagen met puincontainer gereden. Kennelijk zwenkte het achterste deel uit ofzo, want de voorkant kwam er probleemloos voorbij terwijl met een flinke knal de achterste deur en zijruit sneuvelde.
Gelukkig geen gewonden, wel een aantal flink geschrokken reizigers want er zaten er wel een paar achterin de bus. De 4560 is gelijk de dienst af gehaald, reizigers zijn door een toevallig passerende MAT-rit weer terug naar het station gebracht (al ben ik zelf maar naar ´t werk gewandeld, dat was sneller... en vergeten uit te checken :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Wubbo »

De friet/patat-discussie staat nu hier
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Wubbo »

Het lijkt allemaal niet helemaal lekker te gaan met de werkzaamheden in Utrecht. Vanochtend al met 5 minuten vertraging aangekomen, en vanmiddag ook met 5 minuten vertraging terug. Verder lijken de treinen weer korter te zijn dan normaal: die losse Sprinter-3 die in de sprinter naar Rhenen rijdt is vast erg knus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Vertragingen had ik zelf maar beperkt last van (even wachten op een uitvoegende Sprinter bij Overvecht lijkt me weinig met de werkzaamheden te maken te hebben), maar ik zag vanmorgen nog wel een s2800 die iets te letterlijk op 9A was binnengenomen. Normaal wordt 't alleen omgeroepen maar verzuimt men het sein tussen A- en B-fase op rood te zetten, maar vandaag had men dat laatste wel gedaan... die stond dus met een halve bak buiten het perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door mijack1985 »

Zojuist getuige geweest van een (voor mij) nieuwe manier van vertraging veroorzaken door trein reiziger. In de t36768 op station Gorinchem wilde mevrouw nog snel mee. Dus fietsen op het perron naar de fietsenafdeling. Komt er vervolgens achter dat ze vergeten is in te checken. Pakt haar fiets en plaats die voor de deuren met stuur gedraait zodat de deuren niet konden sluiten.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door VIRM »

Afgelopen week was ik op vakantie in het Harzgebergte in Duitsland. Daar heb ik een ritje kunnen maken met de lokale (toeristen)smalspoorbaan: een netwerk van ik dacht 140 kilometer, 47 stations en bediend door stoomlocs en oude rijtuigen (compleet met rokerscoupe!). Erg leuk, ook omdat de bakovergangen en de deuren grotendeels open zijn (dus tijdens de rit een aanrader om daar te staan! *O*). Het is wel prijzig: een retourtje in het netwerk kost zo'n 35 euro (en alleen Duitse 'behinderten' mogen gratis... Hoezo EU?), maar wel de moeite waard! :) Oja, als je een kaartje bij het loket koopt, krijg je nog een echt, ouderwets kartonnen kaartje. :)
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door dennistd »

Dat is ook flink duurder geworden dan... In 2010 betaalde ik nog 26 euro voor een kaartje naar de Brocken meen ik, en die was ook geldig als dagkaart op het hele net, en zelfs nog bij de HEX (RegionalBahn) tussen Quedlinburg en Wernigerode, om zo het rondje compleet te maken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Michael »

Ik nam vanmiddag om 13:39 lijn 122 van Breda naar Terheijden. Voor die lijn (en ook voor lijn 117 en 123) geldt een omleiding vanwege werkzaamheden. Maar de chauffeur was het volgens mij vergeten want hij reed een stukje de normale route. Hij kwam er nog wel op tijd achter dus waren we niet helemaal tot de afsluiting gereden. Bij de halte Sophiastraat was hij gekeerd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

De stroomstoring in Gouda zorgde ook voor de t559 nog voor een aardige vertraging vandaag. Weliswaar keerde in Utrecht de t12554 gewoon op de 559, maar deze vertrok met zo'n 10 minuten vertraging door naar alle waarschijnlijkheid een ontbrekende machinist.

Kan gebeuren natuurlijk, maar informeer je klanten dan tenminste... op vertrektijd werd gewoon gesleuteld door de HC, dus de trein heeft bijna 10 minuten met vergrendelde deuren langs het perron gestaan. Al die tijd geenenkele omroep in de trein, op een zeker moment ging zelfs de verlichting nog in de parkeerstand. Op perron 11 was het nog een tikkeltje erger, want daar verscheen doodleuk alvast een vertraagde en gespoorwijzigde IC naar Nijmegen op de TBPs (de voorganger daarvan stond ook al een behoorlijke tijd op spoor 12 stil).
Uiteindelijk net voor vertrek toch nog een omroepbericht dat we wegens een logistiek probleem over 1 minuut zouden gaan vertrekken, toch ietwat laat. Toegezegd werd nog dat men ging proberen de vertraging er deels uit te rijden, maarja, net buiten het station stonden we alweer voor rood.

Overigens is men tegenwoordig kennelijk wel erg enthousiast met de s5600 tegenhouden bij een vertraagde IC tussen Utrecht en Amersfoort. Gezien de 5600 6 minuten na de 500 uit Amersfoort vertrekt zou je zeggen dat je er bij +10 al helemaal geen last meer van hebt, maar verrassend genoeg bleek het toch de 5600 te zijn die op het middenspoor tussen Bilthoven en Den Dolder aan de kant gezet was. (Dacht zelf eerder dat het de Videoschouwtrein was die ik eerder op spoor 10 in Utrecht zag staan die voor ons zat, maar niet dus)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Michael »

Ik heb ook wel eens meegemaakt toen ik naar Groningen ging en de trein vertraagd was dat de s5600 bij Putten aan de kant werd gezet om hem daar in te halen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Dat lijkt me in dit geval een logischer oplossing ja. Nu lijkt het alsof die t5659 heeft staan wachten bij Blauwkapel tot de t559 uit Utrecht vertrok, we hebben voor Bilthoven namelijk ook nog even stilgestaan om op het vertrek van de 5659 naar het middenspoor te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daelea »

Het valt me op dat sinds een paar dagen de s2100 alleen richting Gvc extra stopt op Laa, dit staat in de Rijdendetreinen-app aangegeven als "gewijzigde dienstregeling". Of dit de afgelopen dagen consequent gebeurde en hoe lang dit al speelt weet ik niet (ik kan ovtijden.com niet bereiken). Wel weet ik dat deze treinen bijna altijd bij Laa voor een rood sein kwamen te staan, is er hier voor het gemak maar een reizigersstop van gemaakt?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Tochjo »

Komt kennelijk door werkzaamheden (wisselprobleem) en is tot en met vrijdag.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daelea »

Ah, ik snap het, bedankt! Toch wel fijn dat dat ook wordt gecommuniceerd... Het staat niet bij de werkzaamheden, en ook op Leiden Centraal wordt totaal niks omgeroepen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Wubbo »

In de trein werd er gisteren ook niks over omgeroepen, totdat we in de remmen gingen voor het station.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was er wederom vanuit het niets een verkeersinfarct op de Europalaan en het Europaplein in Utrecht. Dit keer echter maar gestopt met tellen hoeveel bussen er daar vast stonden want dat waren er zoveel dat ik de tel kwijt raakte.
De rij die bij halte Europaplein ri. Nieuwegein stond haalde bijna de halte voor de tegenrichting die toch wel een redelijk aantal meters verder in de Europalaan ligt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door MR92 »

Aankomende zondag is een dagje gepland, waarmee ik begin in Utrecht, en vervolgens via Amersfoort, Zwolle, Almere, Haarlem en Schiphol weer terug kom in Utrecht.

Zijn er nog mensen die in een van deze plaatsen leuke plekjes weten? Per plaats heb ik ongeveer 45 minuten gerekend. En zijn er trouwens mensen die mij kunnen vertellen hoe ik vanaf station Schiphol op het busstation daar kom? Waar in ieder geval een aantal lijnen voorbij komen?
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Suus »

Op Schiphol loop je vanaf de perrons omhoog. Je bent dan op Schiphol Plaza, daar loop je naar buiten door de draaideuren en dan is het busstation recht voor je :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

In Amersfoort is de route van lijn 1 door het Bergkwartier wel de moeite waard (als je zin in vals plat klimmen hebt tenminste :P ) Da's ook redelijk dicht bij het station. Net als de route van lijn 5 en 6 in het centrum (fotografisch gezien is het stukje Zuidsingel het mooiste, net voorbij halte Varkensmarkt dus)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten