OVer je reiservaringen in augustus 2014
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Dat is inderdaad niet meer zone 5714 maar 5715, maar het reizen op saldo met de metro is tussen Duivendrecht en Overamstel maar anderhalve euro duurder dan een zoneabonnement, uitgaande van de bovenstaande voorwaarden (2 ritten per dag 20 dagen per maand)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Gisteren eens een plezierreisje naar Frankfurt gemaakt. Heengereist en met de eerste tegentrein weer terug. Het was de zelfde trein en dus ook de zelfde conducteur. Die keek me echt een beetje raar aan, zo van »Had ik je niet zo net al?«
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Ik ben wel erg claustrofobisch maar had het maar 1x en dat was op de Central Line. Ik ben op Stratford ingestapt en moest naar Holborn. Maar het was ook carnaval maandag dus behoorlijk druk ondanks dat het Bank Holiday was. En die 92-stocks zijn niet zo fel verlicht als de andere metro-types. En van Stratford naar het volgende station, Mile End, duurde laaaaaaaaang. Kreeg echt een naar gevoel maar goed, het ging goed.Bee schreef:Ik vond het een nogal claustrofobisch geheel, terwijl ik niet eens zo claustrofobisch ben aangelegd. Ik ben sowieso meer van het ruimtelijke werk (maar dan niet als huis aub want dan moet ik dat weer allemaal schoonmaken...).
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
De t8835 kwam net op vertrektijd binnen in Apn. De t9533 besloot hier niet op te wachten en reed dus weg doen de t8835 de deuren opendeed..
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Vandaag kwam ik er in Amersfoort achter dat de Valleilijn een zomerdienstregeling rijdt. Opzich niet erg, maar de bijhorende vertrekstaat waar ik het uit kon opmaken was bizar - een voetnoot dat de "korte slagen" alleen van 18 juni tot 19 juli rijden, gecombineerd met een vertrekstaat die tot 31 augustus geldig is. Daaruit kan je dus gokken dat die rit wel rijdt na 31 augustus...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Tja 31 augustus is natuurlijk de laatste dag van het huidige wijzigingsblad, dat valt wat ongelukkig samen in dit geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Maar het is al raar dat een vertrekstaat maar een geldigheid heeft van een wijzigingsblad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Sinds die dingen van papier zijn worden ze steeds vervangen als het nieuwe wijzigingsblad ingaat, kennelijk wil NS graag de vrijheid om willekeurig wat dingen aan te passen vergroten.
En owja... de VIRM-VI in de t3071 viel vanavond even geheel uit tussen Anna Paulowna en Schagen en begon daar ook aan een remming voordat het stel weer tot leven kwam. Volgens de omroep in de trein zijn er hier nog altijd problemen met de stroomvoorziening na een blikseminslag eerder deze week.
En owja... de VIRM-VI in de t3071 viel vanavond even geheel uit tussen Anna Paulowna en Schagen en begon daar ook aan een remming voordat het stel weer tot leven kwam. Volgens de omroep in de trein zijn er hier nog altijd problemen met de stroomvoorziening na een blikseminslag eerder deze week.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Op grote stations gaan de vertrekstaten maar een wijzigingsblad mee en zijn ze van papier. Op kleinere stations hangt een vertrekstaat er gewoon een jaar, tenzij er toch wat veranderd. En volgens mij zijn ze daar ook gewoon van plastic :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
De laatste deur van t8859 belandde vanmiddag buiten het perron van spoor 9a te Ut. Past er geen 7 bakken ICM op 9a?
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
9a in Utrecht heeft een perronlengte van maximaal 183 meter, terwijl een drietje (80,7m) en een viertje (107,1m) langer zijn...
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Oké. Dat verklaart.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Mensen vragen zich af waarom ik het OV prefereer boven de auto, los van het feit dat ik geen rijbewijs heb. Omdat je dan geen dagen kunt meemaken zoals vandaag.
Van een vriendin heb ik een dagkaart eerste klasse overgenomen. Ik moest vandaag toch in Amersfoort zijn. Om 11 zette mijn rijinstructice me af op Nijmegen CS. Nou ja dat deed ik natuurlijk zelf. Daar besloot ik te wachten op de sneltrein naar Zwolle hopende op ICR. Het werd een oude VIRM. In Arnhem kwam een nieuwe VIRM naar Utrecht. Dat was wel nice. Met een ICM ging het vervolgens naar Amersfoort. Dat was een fijne rit, lekker in een coupé.
Ba een korte meeting kon ik de DB IC naar Hengelo pakken. Ik heb de hele rit in het boordrestaurant doorgebracht met een cappuccino en Apfelstreusel terwijl ik wat leerde voor mijn bliktheorie.
In Hengelo kon ik mooi de DB IC terug pakken. Er was geen vrij coupé dus ging ik maar ergens bij zitten. De Engelstalige man vroeg aan mij of we ergens nog een stop van paar minuten hadden zodat hij kon roken. Ik informeerde hem. Er liep ook wat eaar volk in pak rond. Volgens mij studenten op een weekend metvhun Corps. Er liep ook iemand in een volledig groen outfit. De man vroeg of ik wist wat dat voor lui waren.
Ik maakte de opmerking dat de groene mij doet denken aan de green men van de Vancouver Canucks, een ijshockeyteam uit Canada. Ik ben liefhebber van Noord Amerikaans ijshockey. Wat bleek? Hij ook! Een Canadees notabene. Mijm team is de Calgary Flames uit Canada. Mijn reisgenoot kwam uit Toronto maar had een bloedhekel aan de Maple Leafs. Zijn team is de Montreal Canadians. We raakten in een leuk gesprek en dronken even later samen een Weizen. Het was de eerste Weizen die ooit dronk. Zijn favoriete bier is Brand.
In Amsterdam hadden we nog tijd voor een biertje op het station, Grolsch. Daarna moesten we afscheid nemen. Het was inmiddels wel dusdanig laat dat ik spontaan besloot de ICE te pakken ipv meteen naar huis. Ik moet zeggen dat ik de IC fijner vond. Uitvde ICE sluit ik dit stuk af. Ik hoop straks op alles behalve VIRM in de sneltrein naar Den Bosch.
Van een vriendin heb ik een dagkaart eerste klasse overgenomen. Ik moest vandaag toch in Amersfoort zijn. Om 11 zette mijn rijinstructice me af op Nijmegen CS. Nou ja dat deed ik natuurlijk zelf. Daar besloot ik te wachten op de sneltrein naar Zwolle hopende op ICR. Het werd een oude VIRM. In Arnhem kwam een nieuwe VIRM naar Utrecht. Dat was wel nice. Met een ICM ging het vervolgens naar Amersfoort. Dat was een fijne rit, lekker in een coupé.
Ba een korte meeting kon ik de DB IC naar Hengelo pakken. Ik heb de hele rit in het boordrestaurant doorgebracht met een cappuccino en Apfelstreusel terwijl ik wat leerde voor mijn bliktheorie.
In Hengelo kon ik mooi de DB IC terug pakken. Er was geen vrij coupé dus ging ik maar ergens bij zitten. De Engelstalige man vroeg aan mij of we ergens nog een stop van paar minuten hadden zodat hij kon roken. Ik informeerde hem. Er liep ook wat eaar volk in pak rond. Volgens mij studenten op een weekend metvhun Corps. Er liep ook iemand in een volledig groen outfit. De man vroeg of ik wist wat dat voor lui waren.
Ik maakte de opmerking dat de groene mij doet denken aan de green men van de Vancouver Canucks, een ijshockeyteam uit Canada. Ik ben liefhebber van Noord Amerikaans ijshockey. Wat bleek? Hij ook! Een Canadees notabene. Mijm team is de Calgary Flames uit Canada. Mijn reisgenoot kwam uit Toronto maar had een bloedhekel aan de Maple Leafs. Zijn team is de Montreal Canadians. We raakten in een leuk gesprek en dronken even later samen een Weizen. Het was de eerste Weizen die ooit dronk. Zijn favoriete bier is Brand.
In Amsterdam hadden we nog tijd voor een biertje op het station, Grolsch. Daarna moesten we afscheid nemen. Het was inmiddels wel dusdanig laat dat ik spontaan besloot de ICE te pakken ipv meteen naar huis. Ik moet zeggen dat ik de IC fijner vond. Uitvde ICE sluit ik dit stuk af. Ik hoop straks op alles behalve VIRM in de sneltrein naar Den Bosch.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Dat zijn de geneugten van het OV. Je ontmoet er mensen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Vanmiddag met enige moeite een rondje door het DAV gebied gemaakt. En dat voor maar 2 euro (op 'n actie-dagkaartje). Het begon met een diepe zucht van de Qliner-chauffeuse in Utrecht want ik was de enige klant op die hele rit waarvoor ze de geldlade, kaartjes en stempel uit haar tas moest halen.
Vanuit Gorinchem een stukje de trein gepakt om de taxibusjes te vermijden, tref ik natuurlijk net een steward die nog nooit gehoord had van kaartjes op een jaartrajectkaart laden. Gelukkig was er nog een collega aanwezig in de trein die haar kon tonen waar ze kon zien dat ik gewoon netjes betaald had.
Met de 87 daarna door naar Papendrecht, dan kon mooi lijntje 15 nog even mee op de foto. De enige mogelijkheid om verder te reizen binnen een redelijke termijn bleek de 16 naar Alblasserdam te zijn. Die geeft daar officieel geen aansluiting op lijn 90, maar er zaten wel een aantal reizigers in de bus die daarop wilden overstappen. Na een oproep bleek die bus wel te willen wachten, maar gezien die toch al een aardig stukje verderop stond besloot de chauffeuse (na de vraag of er niemand uit wilde) om maar gewoon even een stuk rechtdoor te rijden en dus een lusje met meerdere haltes gewoon maar even over te slaan. Hopelijk stond daar niemand te wachten... de volgende bus zou er een half uur later komen.
Zelf het plan bedacht om een bus richting Ridderkerk te pakken en daar dan lijntje 11 richting Dordrecht. Sta ik rustig een foto van een passerende bus te maken, passeert in tegengestelde richting de 90 ri. Zuidplein doodleuk 5 minuten te vroeg! Nouja, dan maar korte tijd later met de 90 richting Utrecht gegaan. Moest er nog wel even bij vertellen dat m'n 2 euro ritkaart als dagkaart gestempeld was, want in eerste instantie wilde die chauffeur 'm niet accepteren De bus was wat vertraagd, maar ook weer niet zodanig dat het de rijstijl van de bewuste chauffeur rechtvaardigde. Die ging echt als een gek de Lekdijk over steeds vol op de remmen als er een drempel of tegenligger kwam. Bij het Schoonhovense Veer hoopte ik op een wat comfortabeler rijstijl gezien er afgelost werd, maar dat bleek allesbehalve het geval te zijn want het ging gewoon op dezelfde manier verder. Ben de tel kwijt geraakt hoe vaak we bijna een wielrenner voor ons van z'n fiets gereden hebben op de omleiding tussen Gelkenes en Langerak. Bij Lexmond ook nog een omleiding, maar de vaart waarmee we daarop door een nogal krappe woonwijk gingen, tja. En eenmaal op de eindbestemming had die bus nog net zo veel vertraging als toen ik instapte. Tja, als een gek rijden werkt vaak nu eenmaal juist vertragend i.p.v. dat je echt sneller bent.
Vanuit Gorinchem een stukje de trein gepakt om de taxibusjes te vermijden, tref ik natuurlijk net een steward die nog nooit gehoord had van kaartjes op een jaartrajectkaart laden. Gelukkig was er nog een collega aanwezig in de trein die haar kon tonen waar ze kon zien dat ik gewoon netjes betaald had.
Met de 87 daarna door naar Papendrecht, dan kon mooi lijntje 15 nog even mee op de foto. De enige mogelijkheid om verder te reizen binnen een redelijke termijn bleek de 16 naar Alblasserdam te zijn. Die geeft daar officieel geen aansluiting op lijn 90, maar er zaten wel een aantal reizigers in de bus die daarop wilden overstappen. Na een oproep bleek die bus wel te willen wachten, maar gezien die toch al een aardig stukje verderop stond besloot de chauffeuse (na de vraag of er niemand uit wilde) om maar gewoon even een stuk rechtdoor te rijden en dus een lusje met meerdere haltes gewoon maar even over te slaan. Hopelijk stond daar niemand te wachten... de volgende bus zou er een half uur later komen.
Zelf het plan bedacht om een bus richting Ridderkerk te pakken en daar dan lijntje 11 richting Dordrecht. Sta ik rustig een foto van een passerende bus te maken, passeert in tegengestelde richting de 90 ri. Zuidplein doodleuk 5 minuten te vroeg! Nouja, dan maar korte tijd later met de 90 richting Utrecht gegaan. Moest er nog wel even bij vertellen dat m'n 2 euro ritkaart als dagkaart gestempeld was, want in eerste instantie wilde die chauffeur 'm niet accepteren De bus was wat vertraagd, maar ook weer niet zodanig dat het de rijstijl van de bewuste chauffeur rechtvaardigde. Die ging echt als een gek de Lekdijk over steeds vol op de remmen als er een drempel of tegenligger kwam. Bij het Schoonhovense Veer hoopte ik op een wat comfortabeler rijstijl gezien er afgelost werd, maar dat bleek allesbehalve het geval te zijn want het ging gewoon op dezelfde manier verder. Ben de tel kwijt geraakt hoe vaak we bijna een wielrenner voor ons van z'n fiets gereden hebben op de omleiding tussen Gelkenes en Langerak. Bij Lexmond ook nog een omleiding, maar de vaart waarmee we daarop door een nogal krappe woonwijk gingen, tja. En eenmaal op de eindbestemming had die bus nog net zo veel vertraging als toen ik instapte. Tja, als een gek rijden werkt vaak nu eenmaal juist vertragend i.p.v. dat je echt sneller bent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Euh, hoe werkt dat?Daniel schreef: Moest er nog wel even bij vertellen dat m'n 2 euro ritkaart als dagkaart gestempeld was,
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Dat was een zomeractie van Arriva: tegen inlevering van een coupon krijg je voor 2 euro een ritkaart die dan verticaal gestempeld wordt. Dat verticaal i.p.v. horizontaal stempelen maakt 'm geldig als dagkaart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Op dit moment met de t21463 inmiddels al ruim 10 minuten wachten vlak voor Utrecht Centraal voor een rood sein. Volgens de omroep was ons aankomst spoor nog bezet. Serieus op dit tijdstip
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Ik had overigens op de weg naar huis DDZ-6 naar 's-Hertogenbosch en een VIRM4 van de nieuwste generatie naar Eindhoven *bus*
Het feit dat ik dusdanig arriveerde dat ik de 122 ipv 121 kon pakken was de cherry on top (scheelde lopen met een zware tas die ik al de hele dag meezeulde).
Het feit dat ik dusdanig arriveerde dat ik de 122 ipv 121 kon pakken was de cherry on top (scheelde lopen met een zware tas die ik al de hele dag meezeulde).
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Ah de standaardomroep als je bij Utrecht voor een rood sein staat. Ook wel een keer zo'n omroep gehad, niks op de AV kunnen ontdekken wat daar dan stond. En dan zie je uiteindelijk gewoon dat er een vertraagde trein vanaf een ander spoor nog voorlangs moest kruisen.mijack1985 schreef:Volgens de omroep was ons aankomst spoor nog bezet. Serieus op dit tijdstip
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
De omroep kan in dit geval nog wel eens gelijk hebben. Bijna elke nacht is er een onderhoudsrooster, op enkele sporen na. Zodoende zijn er 's nachts maar één à twee sporen in gebruik.Daniel schreef:Ah de standaardomroep als je bij Utrecht voor een rood sein staat. Ook wel een keer zo'n omroep gehad, niks op de AV kunnen ontdekken wat daar dan stond. En dan zie je uiteindelijk gewoon dat er een vertraagde trein vanaf een ander spoor nog voorlangs moest kruisen.mijack1985 schreef:Volgens de omroep was ons aankomst spoor nog bezet. Serieus op dit tijdstip
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014
Omroep had idd gelijk. De nachtrein naar Amersfoort kwam voorbij en warempel konden we het station binnenrijden. Mooi rot voor de mensen die naar Amersfoort moesten. De volgende trejn ging pas weer rond half zeven. Dus serieus een aansluiting van bijna een kwartier misgelopen. Mooi was wel dat de conductrice omriep voor de reizigers naar Amersfoort zich moesten melden bij NS personeel, die regelden taxi'.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten