OVer je reiservaringen in augustus 2014

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Stefan » Zo 17 Aug 2014, 23:14

Stuur maar eens een PB ofzo als je deze kant uit komt. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor julsteren » Ma 18 Aug 2014, 08:13

Ik zit nu in die ene Twents amba met die zwarte citea accentjes aan de voorkant. Betere stoelen dan citea in elk geval.

dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor dennistd » Ma 18 Aug 2014, 08:32

Dat zijn er wel meer hoor dacht ik. Je bedoelt met blauwe stoelen? Let ook eens op de stangen bij de enkele rij: die komen volgens mij uit de oude Twents-bussen, compleet met stopknop die nu achter de voorste stoel verstopt zit..
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dennistd op Ma 18 Aug 2014, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1463
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor marvinkok » Ma 18 Aug 2014, 09:07

Dat zijn 3 ex-overijssel Amba's. De luitjes die de bussen verTwentst hebben vonden dat wel leuk staan :p
En moet zeggen dat het niet verkeerd staat zo.
Afbeelding

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor MdJ » Ma 18 Aug 2014, 09:41

julsteren schreef:Ik zit nu in die ene Twents amba met die zwarte citea accentjes aan de voorkant. Betere stoelen dan citea in elk geval.

3248 en 3250 hadden voor de vakantie nog blauwe stoelen, de 3249 heeft al grijze (en in stadsbusopstelling: zoals de stadsbussen in Apeldoorn/Deventer/Zwolle)
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Z2N » Ma 18 Aug 2014, 14:06

Ik heb momenteel een privetrein, volgens de condcteur is dat doodnormaal..

(Ik zit in Frankrijk, mocht het nog niet duidelijk zijn..)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Bakpapier » Ma 18 Aug 2014, 14:36

In dat soort landen wordt het OV zwaar gesubsidieerd, dan zie je zoiets wel vaker...

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Z2N » Ma 18 Aug 2014, 17:55

Warempel, privetrein nummer twee, en dat in de spits!

(Dit alles in detail binnenkort, met een reisverslag)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Marc » Ma 18 Aug 2014, 17:57

Het viel me op dat er wat "alternatieve bussen" rondrijden op de treinstremming Maastricht-Sittard. Ik kwam Vreebos uit Haaksbergen, Ema Reizen uit Valkenswaard/Eindhoven, Lanting uit Hoogeveen (!) en De Leeuw (ik dacht uit de regio Eindhoven/Den Bosch) tegen. Vooral die uit Hoogeveen viel natuurlijk op.

Verder heeft iemand bedacht dat de sprinters Roermond-Maastricht Randwyck ook niet hoeven te rijden tussen Maastricht en Maastricht Randwyck. Reizigers moeten gebruik maken van de Veolia treinen. Leuk als je de bus uit komt en je ziet net de trein naar Randwyck wegrijden...

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor julsteren » Ma 18 Aug 2014, 18:16

MdJ schreef:3248 en 3250 hadden voor de vakantie nog blauwe stoelen, de 3249 heeft al grijze (en in stadsbusopstelling: zoals de stadsbussen in Apeldoorn/Deventer/Zwolle)


Dan zat ik in de 3248 of de 3250.

dennistd schreef:Dat zijn er wel meer hoor dacht ik. Je bedoelt met blauwe stoelen? Let ook eens op de stangen bij de enkele rij: die komen volgens mij uit de oude Twents-bussen, compleet met stopknop die nu achter de voorste stoel verstopt zit..
Afbeelding


Ja zo'n bus was het! :D

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4065
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Etienne » Ma 18 Aug 2014, 21:58

Vandaag zijn in Groningen de nieuwe HESS-bussen op dienstje gegaan. Maar om nou te zeggen of het echt nodig was? Nee! In de lijnen 11 en 15 (die dus elke 5 minuten Met een CapaCity rijdt) zat slechts een handjevol reizigers en het aantal instappers op het Zerniketerrein was ook maar minimaal.

En de motor van die HESS-bussen kan niet echt lekker optrekken als de accu's niet geladen zijn. Net lijkt dan wel of er zwaar overtoeren worden gemaakt.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Daniel » Ma 18 Aug 2014, 22:09

Hmm, dat laatste zou toch niet moeten kunnen bij een hybride: de accu's laden immers tijdens het afremmen, dus bij het optrekken zouden ze geladen moeten zijn. Allicht een verklaring voor wat ik op de Busfoto-groep zag langskomen, namelijk dat ze ergens gedurende de dag van de dienst af gegaan zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Meltrain » Ma 18 Aug 2014, 22:44

Etienne schreef:Vandaag zijn in Groningen de nieuwe HESS-bussen op dienstje gegaan. Maar om nou te zeggen of het echt nodig was? Nee! In de lijnen 11 en 15 (die dus elke 5 minuten Met een CapaCity rijdt) zat slechts een handjevol reizigers en het aantal instappers op het Zerniketerrein was ook maar minimaal.

Tja, het collegejaar is dan ook nog niet begonnen. Als alle studenten weer naar Zernike gaan, denk ik dat ze blij zijn dat deze bussen rijden. :wink:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor webguy » Di 19 Aug 2014, 08:24

Daniel schreef:Hmm, dat laatste zou toch niet moeten kunnen bij een hybride: de accu's laden immers tijdens het afremmen, dus bij het optrekken zouden ze geladen moeten zijn.

Nou heb ik been cijfertjes voor mn neus, maar dat gaat natuurlijk nooit werken zo. De verhouding remmen/gasgeven kan zelfs in het meest positieve geval niet meer energie produceren dan er gebruikt worst. Plus dat meeste rememergie altijd omgezet wordt in warmte. De motor zal dus aan een generator zitten die de accu's oplaadt / stroom voorziet om te rijden.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Daniel » Di 19 Aug 2014, 08:37

Je zult natuurlijk nooit alle energie die je voor het optrekken nodig hebt opwekken bij het remmen he. Sowieso zijn hybride bussen er in twee vormen: de Volvo´s in Dordrecht beginnnen bijvoorbeeld met optrekken op de elektromotor en schakelen vervolgens al vrij vlot weer op de dieselmotor over terwijl de Van Hools in Leiden altijd op de elektromotor rijden waarbij de benodigde energie wordt opgewekt door de dieselmotor wanneer de opgeslagen energie van het remmen op is.

Welke techniek maken die dubbelgelede Hess´en in Groningen gebruik van eigenlijk?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor marlies » Di 19 Aug 2014, 09:23

Etienne schreef:Vandaag zijn in Groningen de nieuwe HESS-bussen op dienstje gegaan. Maar om nou te zeggen of het echt nodig was? Nee! In de lijnen 11 en 15 (die dus elke 5 minuten Met een CapaCity rijdt) zat slechts een handjevol reizigers en het aantal instappers op het Zerniketerrein was ook maar minimaal.

Misschien even wachten tot het academisch jaar daadwerkelijk begonnen is voor je concludeert dat het niet nodig is :')

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Stefan » Di 19 Aug 2014, 11:13

Daniel schreef:Je zult natuurlijk nooit alle energie die je voor het optrekken nodig hebt opwekken bij het remmen he. Sowieso zijn hybride bussen er in twee vormen: de Volvo´s in Dordrecht beginnnen bijvoorbeeld met optrekken op de elektromotor en schakelen vervolgens al vrij vlot weer op de dieselmotor over terwijl de Van Hools in Leiden altijd op de elektromotor rijden waarbij de benodigde energie wordt opgewekt door de dieselmotor wanneer de opgeslagen energie van het remmen op is.

Welke techniek maken die dubbelgelede Hess´en in Groningen gebruik van eigenlijk?

Overigens is dat van die Volvo's ontzettend irritant, althans.. Vind ik. :P Fijn dat die motor stil is als je stilstaat, maar dat overschakelen van elektrisch naar diesel is gewoon vervelend.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor julsteren » Di 19 Aug 2014, 16:28

Vandaag ging het nog een stapje verder met Syntus, heenweg dikke vertragingen van wel +7 tot +9.
Terugweg een Amba, niet zomaar eentje, nee nog met het het klassieke Syntus interieur, ik dacht de 3056.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9097
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Michael » Wo 20 Aug 2014, 18:05

Volgens mij blijft Veolia het kilometertarief verhogen in Brabant. Eerst moest ik altijd €1,98 betalen. Dat is toen €2,02 geworden. En vanochtend moest ik ineens €2,04 betalen. Ik vind dit echt van de zotte. In nog geen maand tijd is het ineens 6 cent duurder. En ik heb nog altijd geen reactie op mijn vraag die ik daarover gesteld had aan Veolia.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor hauptbahnhof » Wo 20 Aug 2014, 18:10

Controleren of je haltes kloppen zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9097
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Michael » Wo 20 Aug 2014, 18:11

Dat ga ik inderdaad even doen ja.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Somoht » Wo 20 Aug 2014, 18:32

Kilometerprijzen veranderen niet (moet allemaal goedgekeurd worden door oa provincie) maar afstanden worden niet gepubliceerd (op een uitzondering na) en kunnen zonder overleg of transparantie veranderd worden.

Gebruikersavatar
Skinkie
Berichten: 106
Lid geworden op: Di 05 Apr 2011, 17:43

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Skinkie » Wo 20 Aug 2014, 18:57

Als je vreemde dingen bij Veolia ziet. Mail me dan even.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4065
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor Etienne » Wo 20 Aug 2014, 19:23

Ik snap dat de inzet van een 8-persoonsbusje op lijn 15 (Breskens - Biervliet) normaal is. Maar in de zomermaanden mag dit best wat groter, daar we in het centrum van Breskens 3 mensen achter moesten laten. :neg:
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Berichtdoor marlies » Do 21 Aug 2014, 11:55

Mijn bus had -10 omdat de chauffeur behoorlijk aan 't racen was, dus moesten we 13 minuten tijd afwachten op het hoofdstation. Kon meneer mooi even een extra koffiepauze houden. Sja, uiteindelijk was ik er natuurlijk niet langer door onderweg, maar lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast