OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Joshua » Zo 05 Okt 2014, 13:49

Dat was inderdaad toen. Maar toen was ik heel druk koffie aan het verkopen haha.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Etienne » Zo 05 Okt 2014, 18:18

De t12533 reed vanochtend met een ICM-IV. Met de omreizers tussen Amersfoort en Apeldoorn niet echt succesvol. :N
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Jelmer » Ma 06 Okt 2014, 10:04

Op https://ovaub.nl/voertuig/CXX:3883 zie ik deze R-NET MAN rijden op de Haarlemse stadslijn 2

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Jelmer » Ma 06 Okt 2014, 10:32

en nog eentje:
https://ovaub.nl/voertuig/CXX:9126
Sternetwagen op streeklijn 145 te Hoofddorp

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Jurre » Ma 06 Okt 2014, 10:35

Vanmorgen vertrok Ambassador 8495 rond kwart over 8 uit Hilversum als R-net 320 naar Amsterdam Amstel. Gezien de chauffeur een MER-jas aan had, vermoed ik dat de aankomende Citea problemen ondervond en zodoende er een reservebus was gepakt. Gebeurt de laatste tijd vaker merk ik, een gewone stads-/streekbus op R-net hier.

Milco
Berichten: 3562
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Milco » Ma 06 Okt 2014, 10:41

Het kan ook zo zijn dat de oorspronkelijke 320 uit Amsterdam, die wel met een Randstadnet-Citea reed, zoveel vertraging had opgelopen opweg naar Hilversum dat besloten was om eerder op de route te keren, bijvoorbeeld bij Huizen Busstation of bij Blaricum Carpoolplaats. In dat geval neemt een MER het vervallen deel over, in ieder geval van Hilversum totaan waar de Citea terug zou keren naar Amsterdam. Het traject in de andere richting (dus naar Hilversum) vervalt dan wel waarschijnlijk, maar dat is dan maar niet anders en er wordt in zo'n geval wel geprobeerd om de uitval zoveel mogelijk beperkt te houden.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25090
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Daniel » Ma 06 Okt 2014, 18:51

Klein verschilletje... 7 bakjes ICM in de t559 i.p.v. 10 bakken VIRM. Nou hoeft daar op een maandagmiddag niemand door achter te blijven, maar aardig vol stond het toch wel.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

koosmat64
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 10 Sep 2014, 17:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor koosmat64 » Di 07 Okt 2014, 20:18

Vandaag had ik het geluk dat ik in Maastricht op lijn 3 (Wolder-Amby) een Citea had i.p.v. een Volvo 7700.

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Jelmer » Wo 08 Okt 2014, 11:20

https://ovaub.nl/voertuig/CXX:3822
Haarlemse streek MAN op lijn 2 te Haarlem

Mike
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2014, 09:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Mike » Wo 08 Okt 2014, 14:19

Dit zal voorlopig wel een dagelijks gebeurtenis zijn dat een diesel op de gas lijnen zit.

Tevens rijden wij op zaterdag nacht de 280 met Volvo 8700 bussen gemengd met gas bussen. Misschien kan iemand dat aanpassen op de wiki?

Milco
Berichten: 3562
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Milco » Wo 08 Okt 2014, 14:21

Ik zal het aanpassen. In principe kan je dit trouwens zelf ook: met de gegevens van het forum inloggen op de wiki, pagina van lijn 280 opzoeken en bewerken maar! Tip voor de volgende keer! :)

Edit: jij bedoelt 14,5m Volvo's toch? Dan zal de inzet daarvan op lijn 280 niet lang meer duren vrees ik aangezien ze nu (bijna?) allemaal klaar zijn voor het Randstadnet. Of rijdt men in drgl 2015 's nachts gewoon met Ranstadnet-Volvo's?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor marlies » Wo 08 Okt 2014, 17:31

Zag vandaag een SGM-drietje vertrekken vanaf het Hoofdstation in Groningen, was even een merkwaardig gezicht. Hij kwam weliswaar van een perronspoor, maar reed wel leeg. De echte sprinter die kort daarvoor al was vertrokken werd zoals gewoon gereden met.. InterCityMaterieel :P

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31469
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Suus » Wo 08 Okt 2014, 19:47

Ik dacht dat SGM onderhoud kreeg in Leidschendam en Eindhoven, maar ik weet ook dat er Groningse machinisten op de s5800 rijden, dus het zou ook voor herinstructie-doeleinden kunnen zijn :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25090
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Daniel » Wo 08 Okt 2014, 19:48

In de herfst rijdt er in die hoek wel vaker een SGM voor het aanbrengen van Sandite als ik me niet vergis, is dat niet gewoon weer het geval nu?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Mike
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2014, 09:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Mike » Wo 08 Okt 2014, 19:51

Milco schreef:Ik zal het aanpassen. In principe kan je dit trouwens zelf ook: met de gegevens van het forum inloggen op de wiki, pagina van lijn 280 opzoeken en bewerken maar! Tip voor de volgende keer! :)

Edit: jij bedoelt 14,5m Volvo's toch? Dan zal de inzet daarvan op lijn 280 niet lang meer duren vrees ik aangezien ze nu (bijna?) allemaal klaar zijn voor het Randstadnet. Of rijdt men in drgl 2015 's nachts gewoon met Ranstadnet-Volvo's?


We hebben alleen maar Rnet volvo's, die had ik zaterdag voor de 280 ja.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9254
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Ardan » Wo 08 Okt 2014, 20:37

Er is ook weer een SGM'metje in de s7000 verdwaald :D Of zou dat ook expres zijn ivm sandite? Hij rijdt al de hele dag..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2284
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 08 Okt 2014, 21:02

Bee schreef:Ik dacht dat SGM onderhoud kreeg in Leidschendam en Eindhoven, maar ik weet ook dat er Groningse machinisten op de s5800 rijden, dus het zou ook voor herinstructie-doeleinden kunnen zijn :)
in onnen werd/worden toch de magneetremmen onder de SGMmen gezet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor MdJ » Wo 08 Okt 2014, 21:12

SGMmetje in de 7000 is voor sandite. Wellicht is het juiste stel in de juiste omloop nog niet nodig, maar de omloop is er al vast wel.

SGMmetje naar Groningen zal dezelfde reden zijn geweest. Voorheen waren dat ritten Zwolle-Groningen-Meppel-Leeuwarden-Zwolle v.v. Magneetremmen inbouwen was iets van vorig jaar, daar zijn ze echt inmiddels wel mee klaar. :)
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor julsteren » Do 09 Okt 2014, 10:16

Ardan schreef:Er is ook weer een SGM'metje in de s7000 verdwaald :D Of zou dat ook expres zijn ivm sandite? Hij rijdt al de hele dag..


Ik zag 'm ook, ik dacht zo van hé een SGM, wat moet dat hier?

Gebruikersavatar
Maurice Hooikammer
Berichten: 730
Lid geworden op: Ma 02 Apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Maurice Hooikammer » Do 09 Okt 2014, 10:53

Gisteren een DDZ op de Hanzelijn. Ook een 2x DDZ4 op de sprinter Zwolle-Utrecht.

Milco
Berichten: 3562
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Milco » Do 09 Okt 2014, 11:05

Er rijdt regelmatig inderdaad een DDZ in de s4600. Afgelopen dagen zelfs twee DDZ's en één VIRM4.

Acht bakken DDZ in de s5600 is normaal, zeker in de spitsuren.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

waldo79
Berichten: 3624
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor waldo79 » Do 09 Okt 2014, 12:45

DDZ in s4600 is helemaal geen gek idee. Comfort voor de lange afstanden en capaciteit tussen Almo en Asd.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31469
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor Suus » Do 09 Okt 2014, 18:29

Inzet van DDZ in de s4600 is niet direct vanwege de capaciteit noodzakelijk. Ja, er zijn staanplaatsen maar er is een grote reizigersuitwisseling in Weesp waardoor op het drukste stuk, Amsterdam Centraal - Almere Centrum in principe niemand meer dan een kwartier in dezelfde trein staat. Alleen het toilet zou een probleem kunnen zijn voor de s4600, maar de vraag is of er veel mensen zijn die vanaf Dronten of Kampen Zuid verder reizen dan Almere Centrum, ik vermoed van niet.
Rame à l'approche

koosmat64
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 10 Sep 2014, 17:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor koosmat64 » Do 09 Okt 2014, 23:03

Vandaag op lijn 3 in Maastricht een Ambassador i.p.v. een Volvo 7700.
Op lijn 51 in Hoensbroek reed juist een Volvo 7700 i.p.v. een Ambassador/Citea.

En een bijzondere gebeurtenis vanuit Sittard met lijn 41.
De rit van 16:52 rijdt altijd met een Citea, maar vandaag reed er een Ambassador vooruit om de drukte op te vangen.
Goed geregeld. :pos:

wouter15
Berichten: 843
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Berichtdoor wouter15 » Vr 10 Okt 2014, 07:51

Volgens rijdendetreinen.nl rijdt de 11720 met VIRM IV+ICMm IV. Lijkt me een foutje :-)


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten