OVer je reiservaringen in september 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door MR92 »

Alvast gestart voor over iets meer dan 1 uurtje. Aankomende zaterdag wil ik een dagje Den Haag doen, zowel bus als tram & metro album maar is uitbreiden.

Ik ben van plan om me fiets mee te nemen met de trein. Maar omdat ik niet helemaal bekend ben daar, is er vast wel iemand die wat locaties weet. Suggesties hoor ik dan ook graag!
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Thom91 »

Topickaap :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Hainje »

mijn fiets*
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Z2N »

Kun je niet een OV-fiets huren? Dat is goedkoper dan je fiets meenemen in de trein (en wel zo praktisch).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Bakpapier »

Zucht... vanaf vandaag heb ik (weer) recht op een studentenreisproduct, maar het product staat niet klaar. Wat een gedoe elke keer weer. En de wachttijd bij de infolijn van DUO is 8 minuten. -o-

Heb nu dus maar betaald, ik mag hopen dat ze de boel vergoeden. Maar dat doen ze vast niet, dus moet ik het weer declareren (kost mij niets maar ik vind het natuurlijk niet netjes en niet zo fijn om alles maar te gaan lopen declareren).

EDIT: Ah, blijkbaar staat hij op mijn andere OV kaart, maar daar staat al een ander abonnement op. Hoe maak ik ze wijs dat ik mijn OV op een andere ov chipkaart wil hebben?
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door VIRM »

Afgelopen weekend naar Antwerpen geweest. :)

Leuk om te zien dat Antwerpen Centraal een mengeling is van oud en nieuw. Maar het station oogt wel behoorlijk uitgestorven in het weekend (wellicht ben ik Amsterdam Centraal gewend?). Ook leuk om te zien: bij de NMBS doet men op de stations al aan gescheiden afvalinzameling, iets wat van mijn part in Nederland ook mag gebeuren. Daarnaast zijn zowel mijn reisgenote als ikzelf fan geworden van de zwoele Vlaamse omroepstem die de meeste treinen aankondigt...

Doordat de meeste interessante dingen in Antwerpen goed met de benenwagen te doen zijn en door een change of plans heb ik in Antwerpen zelf maar twee busritten gehad (en helaas geen rit met de tram kunnen maken :(). Het valt op dat de bussen waar ik in zat geen automatische halte-afroep hebben, en dat de chauffeur naar ons moest roepen dat we bij een bepaalde halte waren (geen microfoon?). Wat wel leuk was, was de poster met de volgende tekst: "Uw tas is al de hele dag gedragen en hoeft niet te zitten. Uw medereizigers hebben een vervoersbiljet, geen concertticket".

Op de terugweg was het een beetje onduidelijk hoe ik vanaf Rotterdam verder naar huis zou gaan. De NS-reisplanner gaf via Den Haag HS aan, maar het werkzaamhedenoverzicht gaf aan dat de IC Benelux niet tussen Den Haag en Rotterdam reed (maar dat was volgens een WhatsAppje van Bee slechts in één richting zo, dus kennelijk was er weer een stagiair bnij NS reinsinformatie bezig?). Volgens de AV van Rotterdam zou mijn Benelux om 21:58 aankomen (maar nu ik het opnieuw check op de reisplanner op de website staat e rineens 21:52); de HC riep om dat de aansluiting op de ICD mogelijk was, dus mijn riesgenote heeft mij snel van spoor 9 naar 11 geloodst en mij op de ICD gezet. Dus wel fijn dat de ICD nog even bleef wachten: hij reed uiteindelijk met +4 weg, maar dat leverde mij onverwachts -27 op. :D Wel fijn, maar de reisinformatie had duidelijker kunnen zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Etienne »

Door een defecte trein nabij Gouda Goverwelle liep het treinverkeer tussen Gouda en Utrecht niet helemaal lekker. O.a. de s2800 en s19800 sneuvelden daardoor. Bij aankomst in Utrecht (net voor eerstgenoemde storing) was inmiddels ook het treinverkeer tussen Utrecht en Amersfoort stilgelegd door inzet hulpdiensten op Bilthoven of Den Dolder.

Tegelijkertijd was het vanmiddag tussen Gouda en Den Haag niet veel beter. Door een seinstoring nabij Zoetermeer waren er veel vertragingen te noteren, variërend van +4 tot +16.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Ronald »

Ik kom er zojuist achter dat de hele maand in het weekend de IC Brussel niet rijdt in Nederland. Als ik Antwerpen-Rotterdam plan in de NS-app krijg ik een reis met een busrit, reistijd meer dan twee uur. Slechts een paar keer per dag krijg ik een advies via Breda (dat duidelijk sneller is), maar lang niet altijd. Hoe zit dit?
Trouwens wel tragisch dat de rit 1:30 uur sneller kan met Thalys maar dat dat bijna 60 euro kost per enkele reis...
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door waldo79 »

Lukt het niet om naar Roosendaal te reizen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

Ik vermoed dat het werkzaamheden aan de Moerdijkbrug zijn, in ieder geval voor aankomend weekend want er rijden geen treinen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Thom91 »

Twee weekenden werkzaamheden aan emplacement Roosendaal ivm inhijsen betonelementen voor een weg in ieder geval.
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Ronald »

waldo79 schreef:Lukt het niet om naar Roosendaal te reizen?
Jawel, ik krijg uit de planner het volgende advies als de IC Brussel rijdt (reistijd 2:02):

Code: Selecteer alles

16:43	+ Antwerpen-Centraal		Roosendaal	Intercity (NS International)	
17:11	+ Roosendaal	1a			
17:40	+ Roosendaal	4b	Lage Zwaluwe	Intercity (NS)	
17:57	+ Lage Zwaluwe	2			
Met de bus 18:05	+ Lage Zwaluwe		Zwijndrecht	
Snelbus i.p.v. Trein (NS) +	
18:24	+ Zwijndrecht				
18:35	+ Zwijndrecht	1	Rotterdam Centraal	Intercity (NS)	
18:45	+ Rotterdam Centraal	9	
En slechts een enkele keer per dag dit (snellere) advies (reistijd 1:39):

Code: Selecteer alles

Tijd	Station / Halte	Spoor	Richting	Reisdetails	Prijs 
16:43	+ Antwerpen-Centraal		Roosendaal	Intercity (NS International)	
17:11	+ Roosendaal	1a			
17:20	+ Roosendaal	3a	Breda	Intercity (NS)	
17:38	+ Breda	2			
17:57	+ Breda	8	Rotterdam Centraal	
+	
Reisdetails: Fiets meenemen niet mogelijk , Toeslag Schiphol - Rotterdam v.v.
18:22	+ Rotterdam Centraal	11	
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door VIRM »

Eerder vanochtend moest ik in Nijmegen zijn. De s3000 van 07:35 uit Zaandam reed op volledige oorlogssterkte met VIRM12 *drie IV'tjes(.
In Nijmegen had Breng kennelijk de moed al opgegeven om een dienstregeling met lijn 10 te rijden, aangezien de mijne met -3,5 minuten reed, aldus een gesprek tussen de chauffeur van mijn bus en een andere chauffeur die aangaf dat er achter ons alweer een volgende lijn 10 gereed stond. :)

Op de terugweg in de s3000 kennelijk erg enthousiaste HC's, aangezien ik tweemaal werd gecontroleerd: de eerste keer kort na vertrek uit Nijmegen en de tweede keer tussen Utrecht en Amsterdam.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Hainje »

VIRM schreef:Op de terugweg in de s3000 kennelijk erg enthousiaste HC's, aangezien ik tweemaal werd gecontroleerd: de eerste keer kort na vertrek uit Nijmegen en de tweede keer tussen Utrecht en Amsterdam.
Waren dat wel dezelfde dan? Want het lijkt mij sterk dat hetzelfde team zo lang meerijdt.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

Het kan hoor. Genoeg machinisten die een trein vanuit Groningen helemaal naar Utrecht rijden bijvoorbeeld. Van Enkhuizen tot Amersfoort dezelfde conducteur is ook geen ongewoon verschijnsel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Freek »

VIRM schreef: In Nijmegen had Breng kennelijk de moed al opgegeven om een dienstregeling met lijn 10 te rijden, aangezien de mijne met -3,5 minuten reed, aldus een gesprek tussen de chauffeur van mijn bus en een andere chauffeur die aangaf dat er achter ons alweer een volgende lijn 10 gereed stond. :)
Tussen 8.00 en 10.30 rijdt lijn 10 alleen op papier een dienstregeling, de uitvoering is gewoon rijden als zodra de bus vol is. Ook na 10.30 is dat eigenlijk het adagium, vol is rijden. Half vol is rijden op iets wat een dienstregeling lijkt.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door microshit »

Mag dus in het rijtje met 12 Utrecht en 88 Wageningen? :p

Over die laatste gesproken: daar staan ze sinds deze week met 3 man te controleren tijdens het instappen of iedereen incheckt :p eentje extra aan de voordeur en 2 achter.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Ah, dat doen al die controleurs die ik vanmorgen al bij de halte zag staan. Ik hoop dat ze niet allemaal in die elektrische smart die er vlakbij geparkeerd gepropt hebben moeten zitten op weg daarheen :lol:

(Nee dus, want heb het controleteam ook al eens 's ochtends bij halte Anne Frankplein op de bus zien staan wachten)

Of owwacht... jij hebt het over Wageningen. Maar in Utrecht deze week dus ook al opvallend veel controleurs bij lijn 12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Karl »

Vanmiddag wilde ik met de Rotterdamse lijn 25 vanaf Rotterdam Centraal (noordzijde) richting Schiebroek. In theorie rijdt die tram elke tien minuten, maar na een minuut of twintig was er nog steeds geen tram. Op de route naar het zuiden waren er wel trams. Dus na een tijdje maar richting Schiekade gelopen en daar stonden vijf trams stil. Bleek er een arrestatieteam van de politie bezig te zijn, hele straat was afgesloten. Daarna een tram gepakt bij de halte Provenierssingel en toen de route afgereden naar het noorden, totdat er iets het Statenplein (?) een auto op de tramrails geparkeerd stond. Toen begon de misere weer. Na drie of vier trams in een rijtje gestaan te hebben kwam er een vrouw (joh?) naar buiten en die reed toen weg, bijna een kind en een andere auto rakend.

Verder viel nog op dat de halte Stadhoudersweg op de displays in beide routes zo genoemd wordt, maar in de omroep richting het noorden Blijdorp metro heet, terwijl die in het zuiden Stadhoudersweg wordt genoemd. Vage rit was het uiteindelijk.
Het is een spectrum.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door microshit »

Zie op Ut de 4148 uitgebreid gedweild worden... Met gieter en trekker en al. Worden bussen zo smerig dat dat tijdens dienst gebeuren moet?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Michael »

Misschien heeft er wel iemand overgegeven in de bus. Dan zal dat zo snel mogelijk gereinigd moeten worden.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door microshit »

Dan moet het wel heel ernstig zijn geweest, de beenruimte van de chauffeur moest er ook aan geloven, en de glazen plaat rechtsvoor tussen de eerste stoel en de deur :p Maar klinkt wel ergens logisch.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door dennistd »

Dat ging bij mij in de bus nog net goed afgelopen maandag. Ik was een paar meter voor de halte toen er gedrukt werd, maar deze keer toch maar gestopt (meestal is het voor de volgende halte dan). Maar goed ook: een passagier rende naar buiten en kon nog net de bosjes achter de stoep halen... Gelukkig voor hem kom je twee keer langs die halte dus een paar minuten later kon ie weer instappen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

In veel bedrijven hebben ze daar een cryptische code voor, ik geloof dat het bij IKEA een "code 500" is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

microshit schreef:Dan moet het wel heel ernstig zijn geweest, de beenruimte van de chauffeur moest er ook aan geloven, en de glazen plaat rechtsvoor tussen de eerste stoel en de deur :p Maar klinkt wel ergens logisch.
Dat lijkt me eerder een soort van geplande schoonmaak door de quick-clean teams die op het station rondlopen. Verklaart in ieder geval wel waarom die U-OV bussen er in 99% van de gevallen heel keurig schoon uit zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten