Pagina 5 van 10

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 10:57
door reisthijs
Die heb ik al vaak gehaald. Lukt makkelijk als je 6-7 minuten hebt.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 11:46
door Suus
waldo79 schreef:Jippie, gistermiddag haalde ik de niet-bestaande overstap van t3055 op t6057 te Ut.
Gek, dat er richting Asa wel een aansluiting (s6000 - s3000) is en richting Gdm niet 8-)
De s6000 is zoals je waarschijnlijk wel weet niet volledig symmetrisch tussen Houten en Utrecht Centraal, richting Utrecht wordt niet gestopt op Lunetten waardoor de rijtijd iets korter is.

Voor een gezond persoon die zich een beetje goed in de trein positioneert moet de overstap echter wel haalbaar zijn, het is slechts één perron verschil.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 12:02
door reisthijs
Het ligt niet aan de s6000. De rijtijd Houten-Utrecht is voor de s6000 in beide richtingen 9 minuten.

Ut - Asa is op papier asymmetrisch, 18 minuten heen, 21 minuten terug. Komt dus vaak met -3 in Utrecht aan.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 16:20
door waldo79
Gisteren kwam de trein met +1 aan in Ut en dan wordt het krapjes. Maar ik heb spoor 5-spoor 19 ook al eens in 2,5 minuut afgelegd, maar dan ben je via de Noordertunnel volledig buiten adem. Pech was dat het 30 graden was met een heel hoge luchtvochtigheid.

NB. Die route kan je nu niet meer afleggen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 18:30
door Bakpapier
Als je niet zo bekend bent op utrecht centraal zijn die korte overstappen echt een compleet drama. 3 minuten Leiden - Maastricht overstap, dat haal je dan écht niet. Dan moet je een doorgewinterde reiziger zijn en echt in de startblokken staan.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 18:31
door waldo79
Je kunt elk kwartier naar Sittard en dan met de sprinter door naar Maastricht. Zo'n probleem hoeft dat niet op te leveren.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 18:51
door Bakpapier
waldo79 schreef:Je kunt elk kwartier naar Sittard en dan met de sprinter door naar Maastricht. Zo'n probleem hoeft dat niet op te leveren.
En de overstap in sittard bedraagt welgeteld 1 minuut. Maar die haalde ik toevallig wel toen ik naar maastricht moest en dus op utrecht de overstap had gemist.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 18:56
door waldo79
Ik zie dat de planner een overstap van spoor 9 naar 15 in Utrecht wel haalbaar acht in 4 minuten, maar van 14 naar 19b niet.
En de overstap in Sittard is inderdaad kritisch, maar de meeste reizigers tussen Utrecht en het zuiden reizen niet verder dan Eindhoven...

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 16 sep 2014, 09:18
door Daniel
Hallo zeg... dat de 65 in Utrecht in de spits goed bezet is wist ik al wel, maar zo extreem als vanmorgen...
Kwam op CS Jaarbeurszijde aan en zag toen al de reizigers aan weerszijden van perron E6 uitsteken. Kwam eerst een gelede met +5, die zat met een minuutje al zo vol dat er niemand meer bij kon en de Ambassador op de rit erna vertrok uiteindelijk net zo vol en moest zelfs nog een enkele reiziger achterlaten.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 16 sep 2014, 12:31
door Michael
Gisteren werd er omgeroepen op station Breda. Dat er een s1900 (weet niet meer welke precies) extra zou stoppen op Lage Zwaluwe. Waarom dan niet ook op Breda-Prinsenbeek. Ik neem aan dat er een sprinter uitgevallen was. Dat is meestal de enige reden dat ze de s1900 extra laten stoppen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 16 sep 2014, 13:02
door Daelea
Gisteren vanaf een uur of vijf was er een seinstoring tussen Ddr en Zlw, waardoor de sprinters uit Bd richting Gvc niet verder reden dan Zlw. Om deze reden stopte de IC naar Gvc (s1900) dus extra te Zlw - da's nou niet echt een gezellig station om te stranden.

Deze seinstoring is trouwens nogal hardnekkig, hij is er sinds een uur of acht vanmorgen en het treinverkeer is al twee keer stilgelegd voor onderzoek (gisterenavond en vanochtend rond tien uur), maar de oorzaak is nog niet gevonden. Prognose: onbekend. Ook valt door deze seinstoring de s2200 op het traject Ledn - Ddr uit, dus deze treinen zijn opgeheven door een storing ruim drie kwartier verderop (!)

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 16 sep 2014, 20:52
door webguy
Vandaag twee keer treinen gespot met nieuwe stickers op de deuren:
Afbeelding
De sticker heeft aan de buitenkant een NS logo. Beetje pietluttig voor die paar procent van reizigers die het vergeet.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:03
door Hainje
Ik geloof het anders meteen als die paar procent toch nog voor een hoop kosten zorgen door de administratie achteraf. Als je die kostenpost d.m.v. een paar stickertjes kunt verkleinen, dan heb je alleen maar winst.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:06
door webguy
Twee keer op elke deur van de trein he - dat zijn op een SLT nogal wat Stickers...

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:07
door Suus
NS is ook zo'n beetje de laatste vervoerder die er mee komt, al zaten de stickers van het GVB op het laatst praktisch overal, tot op de voordeur van een buurvrouw :')

Ik herinner mij overigens nog wel heel wat gedoe over de veiligheid van de reizigers toen bij een andere actie de ramen van een trein waren dichtgeplakt, dus ben benieuwd hoe dit er doorheen is gekomen :)

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:10
door Hainje
webguy schreef:Twee keer op elke deur van de trein he - dat zijn op een SLT nogal wat Stickers...
Mja, dat is het nadeel als je een trein ontwerpt waarbij je snel in en uit moet kunnen stappen. Dan heb je veel deuren nodig en dus ook veel van die stickers.
Bee schreef:NS is ook zo'n beetje de laatste vervoerder die er mee komt, al zaten de stickers van het GVB op het laatst praktisch overal, tot op de voordeur van een buurvrouw :')

Ik herinner mij overigens nog wel heel wat gedoe over de veiligheid van de reizigers toen bij een andere actie de ramen van een trein waren dichtgeplakt, dus ben benieuwd hoe dit er doorheen is gekomen :)
Beter laat dan nooit.
Maar dit is toch niet helemaal dichtgeplakt? Je kunt nog gewoon door het raam kijken.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:33
door Daniel
Gezien ik net de voorgaande trein gemist had en m'n eerstvolgende reismogelijkheid +15 had nogal veel treintjes gezien vanmiddag, waarvan ook diverse met die stickers. Wat daarbij vooral opviel was dat ze kennelijk nogal gehaast geplakt zijn: ik zag een SGMm langskomen waarbij de sticker bij de linker deur helemaal bovenaan zat en bij de rechter helemaal onderaan en er waren zelfs treinstellen bij waarop ze een kwartslag gedraaid zaten, leest lekker lastig :P

Wel grappig: zelfs de Plan V van de museumpendel was voorzien :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:41
door reisthijs
De deur van de trein is alleen vaak nog ver van het punt waar je kan uitchecken. Gevoelsmatig eindigt een treinreis voor mij direct na ik uit de trein ben gestapt, tegen de tijd dat ik op een groot station als Utrecht Centraal bij de paaltjes ben, ben ik al met andere dingen bezig en denk ik toch niet meer aan uitchecken.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 06:42
door Tochjo
Op de stickers staat ook "Houd uw OV-chipkaart alvast gereed", dus het idee zal wel zijn dat men de OV-chipkaart vast pakt en zo minder snel vergeet uit te checken.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 06:49
door benza
Het zou ook goed zijn als een tweede paal op station Zaandam komt. Naast de trap is er alleen maar een port, leuk als een VIRM komt...

(En ook als je niet hoeft te checken als je een abonnement heeft, maar helaas gaat dat niet gebeuren:/)

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 08:15
door webguy
Oh ja, in het kader - "zelfde baas": de NS roept nu om in treinen naar aanleiding van een Qbuzz campagne om mensen eerder de bus in te krijgen. In de s3100 richting Utrecht al paar keer gehoord dat lijn 71 4x per uur naar de uithof rijdt vanaf Db en dat je dan 10 min sneller bent (ipv via Centraal). In de Reisplanner Xtra staat ook een bericht - ook iets met een quiz en prijzen. Alles kennelijk om lijn 12/128 te ontmoedigen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 10:25
door ODRAIL
webguy schreef:Vandaag twee keer treinen gespot met nieuwe stickers op de deuren:
Afbeelding
De sticker heeft aan de buitenkant een NS logo. Beetje pietluttig voor die paar procent van reizigers die het vergeet.
Zulke stickers heeft de HTM ook in de trams zitten. En deze zitten er al vanaf dat de OV-Chipkaart is ingevoerd.

Eigenlijk zouden alle vervoerbedrijven zulke sticker in hun voertuigen moeten hebben.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 11:36
door Jef400
In het voertuig, ja. Op het raam nee. Bij de deur, desnoods op de deur. Maar ik vind het nog altijd belangrijker naar buiten te kunnen kijken, dan dat men geattendeerd wordt op het feit dat je moet omchecken.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 17:49
door ODRAIL
Hmm, ik was er vergeten bij te zetten dan die stickers bij de HTM op de deuren zitten :wink: .

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 19:00
door Mr-W
webguy schreef:Oh ja, in het kader - "zelfde baas": de NS roept nu om in treinen naar aanleiding van een Qbuzz campagne om mensen eerder de bus in te krijgen. In de s3100 richting Utrecht al paar keer gehoord dat lijn 71 4x per uur naar de uithof rijdt vanaf Db en dat je dan 10 min sneller bent (ipv via Centraal). In de Reisplanner Xtra staat ook een bericht - ook iets met een quiz en prijzen. Alles kennelijk om lijn 12/128 te ontmoedigen.
Hermes heeft tegenwoordig 'snelbus Eindhoven Airport' op het treinen scherm in de bus staan. Ben er niet zo kapot van,heb liever dat lijn 400 gewoon bij de andere lijnen staat.