OVer je reiservaringen in september 2014

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Reiziger Delft » Vr 05 Sep 2014, 10:40

Vanochtend Tilburg --> Utrecht gereisd, eerste stuk met de sprinter. De s3500 was er uitgevallen vanwege de problemen bij Schiphol; waarom kan die trein niet gewoon op spoor 18B in Utrecht keren?

Maar goed, ben dus in de sprinter blijven zitten tot Utrecht. Om vreemde reden werd er in Den Bosch een 4tje SLT afgehaald, waardoor we met 6 bakken doorgingen als t16020. Nu is deze sprinter vanaf Houten nogal druk, maar volgens mij was NS dat vanochtend dus vergeten. Het werd een flinke proppartij, maar volgens mij hoefde er net geen mensen achter te blijven. Waarom werd dat stel er in 's Hertogenbosch afgehaald? Het was niet defect en volgens mij zou het volgens planning gewoon door moeten rijden naar Utrecht.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Hainje » Vr 05 Sep 2014, 13:34

Bee schreef:Het kan hoor. Genoeg machinisten die een trein vanuit Groningen helemaal naar Utrecht rijden bijvoorbeeld. Van Enkhuizen tot Amersfoort dezelfde conducteur is ook geen ongewoon verschijnsel.

Ja ok, maar dat zijn machinisten. Conducteurs rijden volgens mij veel minder ver mee, heb ik zo het idee.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Gekko123 » Vr 05 Sep 2014, 15:05

Reiziger Delft schreef:Vanochtend Tilburg --> Utrecht gereisd, eerste stuk met de sprinter. De s3500 was er uitgevallen vanwege de problemen bij Schiphol; waarom kan die trein niet gewoon op spoor 18B in Utrecht keren?

Ik denk dat dit te maken heeft met de planningsnormen. Door de sporensituatie zullen de treinen vanaf spoor 18B richting Houten een eerste stuk links rijden. Dat zal wel niet conflictvrij kunnen.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor mb90 » Za 06 Sep 2014, 21:27

Dit weekend rijdt de Intercity Direct niet langs Schiphol en Amsterdam Centraal, maar vanaf Rotterdam Centraal naar Den Haag HS -en Centraal. Voor Den Haag Centraal zou het zomaar ook meteen de laatste keer kunnen zijn met de ICD in deze kleuren:
Afbeelding

Tussen Rotterdam Centraal en Den Haag werd er vanochtend rond 11 uur en vanavond rond 8 uur overigens niet veel van de ICD gebruik gemaakt.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2305
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor dylanwild94 » Za 06 Sep 2014, 22:35

nou ben ik wel benieuwd hoe ze icd laten keren op Gvc.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31511
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Suus » Za 06 Sep 2014, 22:38

Met een wisselloc. De ICD komt binnen en de locomotief die aan de voorkant zat wordt losgekoppeld. Een andere locomotief komt van het opstelspoor aangereden en wordt aan de andere kant vastgemaakt. De trein vertrekt vervolgens weer richting Breda. De locomotief die achterblijft wordt weggereden naar het opstelspoor.
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor KM46 » Za 06 Sep 2014, 22:41

Zo doet men het toch normaal in Amsterdam en Breda ook (als ik me niet vergis)?

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Michael » Za 06 Sep 2014, 22:48

In Breda in ieder geval wel. Hoe ze het in Amsterdam doen weet ik niet aangezien ze daar op het rangeerterrein makkelijker de loc kunnen laten omlopen.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Karl » Zo 07 Sep 2014, 19:06

Afgelopen vrijdagmiddag ging ik rond 15h00 met de Qliner van Leeuwarden naar Alkmaar. Deze bus rijdt één keer per uur; maar had wel een volle versterkingsbus van Arriva Touring tussen Leeuwarden en Wieringermeer (non-stop). Maar dan nog moesten er in (onder meer) Bolsward zes en Kop Afsluitdijk (Friesland) ongeveer tien man achterblijven, omdat ze niet in de bus pasten. Bij de halte op de Afsluitdijk stonden ook mensen (een stuk of vijf) te wachten, maar die mochten wel mee. Ik had de indruk dat de chauffeur er klaar mee was dat er niemand mee kon in zijn bus. Vervolgens bij de eerste halte in Noord-Holland waren er weer problemen, want ook daar wilden zo'n tien man mee.

Kortom, die mensen konden een uur wachten; maar gezien de drukte vraag ik mij af of ze dan wel mee kunnen. Het waren allerlei soorten mensen, van een man in pak, tot een huisvrouw, een student in Bolsward tot aan wat bejaarden die een wandeling hadden gemaakt.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Vinny » Zo 07 Sep 2014, 19:10

De vrijdagmiddagspits is een roemrucht probleem. Dat is namelijk het enige moment in de week dat de lijn echt druk is, omdat de spits dan samenvalt met studenten die weer naar het ouderlijk huis reizen. Mijn indruk is dat de spitsrichting dan Friesland richting Noord-Holland is, terwijl de ochtendspits (en de zondagavonddrukte) de andere kant op gericht is.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31511
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Suus » Zo 07 Sep 2014, 22:41

Vanmiddag was ik vrolijk met de trein van Amsterdam C naar Alphen gereisd toen vlak voor aankomst daar door de trein het bericht kwam dat er een stroomstoring was in Gouda en de trein richting Gouda niet reed. Achter het station stonden een taxibusje en een touringcar, maar uiteraard paste niet alles in het taxibusje dus mochten we met de touringcar.

Nou, en toen kwam het. De touringcar en de chauffeuse kwamen echt letterlijk net aangereden uit Luxemburg en de helft van de stoelen in de bus was er nog uit want het was een fietsvakantie geweest en was echt totaal onbekend in de omgeving, dus pas toen er voor elk station een reiziger was gingen we weg. De chauffeusse wou nog even wachten tot er meer mensen waren in plaats van het groepje van zes dat niet meer in het taxibusje paste maar niemand gaf een fuck dus rijden maar met dat ding. En zo mocht ik als BeeBee de chauffeuse van station Alphen naar station Boskoop sturen langs een achterlijke hoeveelheid rotondes (Rotondes zijn blijkbaar het favoriete speeltje van de verkeerskundigen van de gemeente Alphen aan den Rijn), waarna het routeren overgaf aan de reiziger voor Waddinxveen Noord :P
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Daniel » Ma 08 Sep 2014, 08:04

Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Milco » Ma 08 Sep 2014, 14:24

Van het oostelijke gedeelte van concessie Provincie Utrecht bus staan de dienstregelingen van 2015 al op de lijnpagina's op www.connexxion.nl. Lekker snel! :O
Laatst gewijzigd door Milco op Ma 08 Sep 2014, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Z2N » Ma 08 Sep 2014, 14:49

Vandaag een aansluiting van -3 gehaald op lijn 169 (alphen - leiden), doordat deze na Hazerswoude ineens met +5, en na Verwo Alphen ineens met +8 reed. En zoals ik al dacht, wist de chauffeur mij te vertellen dat alle bruggen op zijn route open stonden. Nazomer in de Rijnstreek, je moet er geduld voor hebben..
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Milco » Ma 08 Sep 2014, 17:49

Zojuist met lijn 3 van station Almere Centrum naar Bouwmeesterbuurt West reden we alle tussenliggende haltes voorbij. Bij het station vertrokken we net enkele seconden voor 17:34, maar bij Bouwmeesterbuurt West kwamen we aan om 17:37 uur; 4 minuten te vroeg! Verder geen probleem aangezien 2 haltes verder de eindhalte is. (y)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Daniel » Ma 08 Sep 2014, 19:25

Ik vond het al opvallend dat ik in de hal van Utrecht Centraal rondom de trappen naar perron 11/12 een brandlucht rook, en op het perron werd die lucht alleen maar sterker. Toen dacht ik nog dat het bij de bouwwerkzaamheden vandaan kwam en stapte vlug in de t559 die ik al niet meer dacht te halen maar die er nog wel stond. Kort daarna een omroep dat er een technisch probleem was wat men ging proberen op te lossen, maar al na 5 minuutjes het bericht dat iedereen de trein moest verlaten. Wegens rookontwikkeling onder de trein werd deze ontruimd... dus daar kwam die brandlucht vandaan.

Kwam dus alsnog in de t11759 terecht die me al bij het uit de bus stappen de eerst haalbare trein leek. Beetje druk doordat die net op maandag maar met 7 bakjes reed, maar met wat proppen paste iedereen voor Amersfoort en verder ri. Deventer er nog in.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor microshit » Ma 08 Sep 2014, 19:43

Daniel schreef:Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.

Net stond de Catherijnesingel/Ledig erf vast. Ik kwam van CS met lijn 12, omgereden via Vondellaan.

Gaf een geinige situatie:
Haltes Heidelberglaan en Padualaan stonden flink gevuld (zal al wel een beste tijd geen bus meer langs geweest zijn). Gevolg: vanaf die haltes stapten er mensen in 'mijn' bus, om mee te reizen naar AZU zodat ze in elk geval een zitplek hadden :|

Gebruikersavatar
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor casper_rzb » Di 09 Sep 2014, 13:54

Vandaag in de CXX 5164 op lijn 105 ff gratis kunnen rijden want op het moment dat ik de bus instapte deed de incheckpaal het niet meer :mrgreen: ik begin reizen met Connexxion veel leuker te vinden.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2064
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor isadora » Di 09 Sep 2014, 14:22

Oh ja, dat geluk had ik gisteren op zo'n nieuwe dubbel-gelede op lijn 28 van UMC naar CS.
Alhoewel, ik kon nog maar net mee, moest rennen van deur naar deur, omdat de helft van de deuren niet open wou.
Heeft het "Buiten werking"-zijn van die apparaten te maken met het wel niet openen van deuren?

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Busfoto.nl » Di 09 Sep 2014, 14:47

microshit schreef:
Daniel schreef:Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.

Net stond de Catherijnesingel/Ledig erf vast. Ik kwam van CS met lijn 12, omgereden via Vondellaan.

Gaf een geinige situatie:
Haltes Heidelberglaan en Padualaan stonden flink gevuld (zal al wel een beste tijd geen bus meer langs geweest zijn). Gevolg: vanaf die haltes stapten er mensen in 'mijn' bus, om mee te reizen naar AZU zodat ze in elk geval een zitplek hadden :|


Een zeer onwenselijke situatie, zeker nu reizigers van lijn 28/128 gedwongen worden om met lijn 12 te reizen. Het is een situatie die ook in de GVU-tijd plaatsvond, toen lijn 12 nog met een vaste dienstregeling reed. Ik heb wel eens een paar keer staan observeren. Is wel eens zo druk geweest bij de Padualaan dat mensen pas bij de 5e dubbelgelede konden instappen.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3316
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Aking » Di 09 Sep 2014, 17:41

Daniel schreef:Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.


Geen idee hoe actueel dat nog is (bij betreffende lichten heb ik nooit problemen), maar ik las een tijdje geleden ergens dat de gemeente bij heel veel verkeerslichtinstallaties de vtag (zo heet dat spul toch) niet of niet goed heeft ingesteld. Er zijn in ieder geval redelijk was buslichten in Utrecht die niet (goed genoeg) op naderende bussen reageren. :X
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Bakpapier » Di 09 Sep 2014, 17:46

Een zeer onwenselijke situatie, zeker nu reizigers van lijn 28/128 gedwongen worden om met lijn 12 te reizen. Het is een situatie die ook in de GVU-tijd plaatsvond, toen lijn 12 nog met een vaste dienstregeling reed. Ik heb wel eens een paar keer staan observeren. Is wel eens zo druk geweest bij de Padualaan dat mensen pas bij de 5e dubbelgelede konden instappen.

Ik snap niet waarom niemand ooit de investering heeft gedaan om een metrolijn (of tramtunnel zo je wil) onder dit traject aan te leggen. Ja, het is duur, maar met zoveel reizigers kun je er ook wel winst op maken.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2064
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor isadora » Di 09 Sep 2014, 17:57

Bakpapier schreef:
Een zeer onwenselijke situatie, zeker nu reizigers van lijn 28/128 gedwongen worden om met lijn 12 te reizen. Het is een situatie die ook in de GVU-tijd plaatsvond, toen lijn 12 nog met een vaste dienstregeling reed. Ik heb wel eens een paar keer staan observeren. Is wel eens zo druk geweest bij de Padualaan dat mensen pas bij de 5e dubbelgelede konden instappen.

Ik snap niet waarom niemand ooit de investering heeft gedaan om een metrolijn (of tramtunnel zo je wil) onder dit traject aan te leggen. Ja, het is duur, maar met zoveel reizigers kun je er ook wel winst op maken.

Wat wint de mensheid daarmee?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Hainje » Di 09 Sep 2014, 18:08

Je elimineert een hoop gelijkvloerse kruisingen, geeft een rustiger straatbeeld.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Berichtdoor Daniel » Di 09 Sep 2014, 18:27

Aking schreef:Geen idee hoe actueel dat nog is (bij betreffende lichten heb ik nooit problemen), maar ik las een tijdje geleden ergens dat de gemeente bij heel veel verkeerslichtinstallaties de vtag (zo heet dat spul toch) niet of niet goed heeft ingesteld. Er zijn in ieder geval redelijk was buslichten in Utrecht die niet (goed genoeg) op naderende bussen reageren. :X

Deze doet het, zoals je zelf ook al schrijft, over het algemeen wel goed. Maar hij heeft soms wel last van storingen, ik heb er ooit ruim 5 minuten voor rood gestaan op de Bleekstraat.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten