
OVer je reiservaringen in oktober 2014
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Gisteren had ik de 2600 van 18:05 vanaf Sloterdijk richting Leiden.
Tot Schiphol waren er sowieso op de balkons en trappen staplaatsen: de Schipholgangers gecombineerd met de werkzaamheden bij Haarlem zorgden voor lekker veel drukte, ondanks dat er kort daarvoor nog een ICD naar Schiphol was gegaan. In die zin een beetje jammer dat in het weekend er geen 2200 wordt omgeleid via Schiphol.

Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Not sure if bus station or train station (RTA)
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Vandaag werd de 3156 opgeheven te Amsterdam Zuid vanwege een of andere storing. We werden geadviseerd om met de 4356 verder te gaan. Het was erg "gezellig" in die trein omdat 6 bakken VIRM in 4 bakken SLT moest. Het was gelukkig niet heel druk in de 3156 dus het paste wel in de 4356. Maar wel veel staanplaatsen.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
VIRM schreef:Gisteren had ik de 2600 van 18:05 vanaf Sloterdijk richting Leiden.Tot Schiphol waren er sowieso op de balkons en trappen staplaatsen: de Schipholgangers gecombineerd met de werkzaamheden bij Haarlem zorgden voor lekker veel drukte, ondanks dat er kort daarvoor nog een ICD naar Schiphol was gegaan. In die zin een beetje jammer dat in het weekend er geen 2200 wordt omgeleid via Schiphol.
NS had hier weldegelijk op ingespeeld, want de meeste treinen reden met een dubbele VIRM, waar het normaal in het weekend enkele stellen zijn.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
De 2600 reed inderdaad met 2 stellen VIRM. De meeste waren allemaal 10 bakken.
- DrechtBlub
- Berichten: 697
- Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Zag op zaterdag inderdaad veel VIRM 6+4 en ook een 4+4+4... in de haag gespot. Later in de avond wel gewoon een 4'tje VIRM
Lid van RODAV. - Gefeliciteerd Qbuzz!
...Bezig met Buurtbus Dordrecht...
...Bezig met Buurtbus Dordrecht...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
De spreiding bij de 2600 is op Amsterdam Centraal echt superslecht, bij dubbele stellen is het helemaal erg. Alle koffermensen gaan door de achterste deur naar binnen, dan heb je twee propvolle bakken, twee volle bakken, twee normaal gevulde bakken en daarvoor een leeg treinstel.
Rame à l'approche
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29199
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Doorgaans zijn treinen op tijd als ik laat ben, maar vanmorgen had zowaar m´n trein ook +15 net als de benenwagen die me naar het station bracht 

Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Had je ook last van de blaadjes op de stoep? 

- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29199
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Nee de machinist van de benenwagen had zich verslapen 

Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Vandaag richting rotterdam. De IC naar rotterdam had vertraging (begon met plus 5, werd plus 9), waardoor ik op blaak de sprinter miste, waardoor ik op de volgende sprinter moest wachten die ook plus 5 had.
Maar het feit dat de trein uberhaupt reed blijft een wonder, heb de afgelopen tijd al drie keer meegemaakt dat er op een klein station wordt getoond 'trein rijdt niet'. Zoek het lekker zelf maar uit, sta je in de middle of nowhere (voorhout), zeggen ze twee minuten van tevoren dat je trein niet rijdt.
Maar het feit dat de trein uberhaupt reed blijft een wonder, heb de afgelopen tijd al drie keer meegemaakt dat er op een klein station wordt getoond 'trein rijdt niet'. Zoek het lekker zelf maar uit, sta je in de middle of nowhere (voorhout), zeggen ze twee minuten van tevoren dat je trein niet rijdt.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
De 2014 kwam vanochtend pas op vertrektijd van de 2027 in Den Haag binnen. Doordat de andere machinist er al was, en snel instappen werd uiteindelijk met +5 vertrokken. Helaas werd precies op dat moment de 19827 vooruit gestuurd, waar wij tot Gouda vrolijk achteraan konden kruipen.
Waarom konden wij met de 2027 er bij Ypenburg via het middenspoor niet voorbij?? Gemiste kans, want aankomst in Utrecht was hierdoor met +16, waardoor ook de 8823, 2822 en 9822 in de vertraging liepen.
Waarom konden wij met de 2027 er bij Ypenburg via het middenspoor niet voorbij?? Gemiste kans, want aankomst in Utrecht was hierdoor met +16, waardoor ook de 8823, 2822 en 9822 in de vertraging liepen.
5e jaars student Geodesie / Geo-Informatie
Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.
Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 2222
- Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
- Locatie: Delft
- Contact:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Die vertraging van de 2822 kwam niet direct door de 2027, maar juist doordat de 2827 te Gouda +6 op liep doordat die moest wachten op binnenkomst en vertrek van de 2027.
Overigens denk ik niet dat het passeren van de 19827 te Ypenburg heel veel vertraging had gescheeld. Je moet niet vergeten dat je dan te maken hebt met enkele 40 km/h-wissels. Daarnaast is de situatie te Ypenburg zodanig dat de sprinter die halteert op het perron de wissel nog blokkeert. Wat misschien wel wat totale vertraging had gescheeld was het voor de 2027 uit sturen van de 2827 (die ook eerder binnen was in Gouda). De 1727, die achter de 2027 reed, had dan binnen genomen kunnen worden op spoor 3.
Overigens denk ik niet dat het passeren van de 19827 te Ypenburg heel veel vertraging had gescheeld. Je moet niet vergeten dat je dan te maken hebt met enkele 40 km/h-wissels. Daarnaast is de situatie te Ypenburg zodanig dat de sprinter die halteert op het perron de wissel nog blokkeert. Wat misschien wel wat totale vertraging had gescheeld was het voor de 2027 uit sturen van de 2827 (die ook eerder binnen was in Gouda). De 1727, die achter de 2027 reed, had dan binnen genomen kunnen worden op spoor 3.
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29199
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Geen idee wat ze in Overijssel aan het doen waren vanmorgen, maar iets ging er niet goed... nadat de 1718 in Amersfoort al opgeheven was i.v.m. te grote vertraging (stond notabene met +11 aangekondigd terwijl hij gisteren met +15 wel door mocht, lekker consequente maatregel) verscheen even later ook de 1520 met +15 op de borden.
Ook de andere kant op ging het niet echt lekker: diverse treinen kwamen met +10 uit de richting Utrecht en de 11619 keerde ook in heel korte tijd op spoor 7 te Amersfoort op de 11618.
De 12518 kwam vervolgens vlak voor Den Dolder nog hevig doorslippend tot stilstand door een technische storing. Reizigers naar Den Haag konden desondanks de 2018 nog wel halen, maar die stond toch wel heel aanzienlijk vol door de uitgevallen voorgaande trein.
Ook de andere kant op ging het niet echt lekker: diverse treinen kwamen met +10 uit de richting Utrecht en de 11619 keerde ook in heel korte tijd op spoor 7 te Amersfoort op de 11618.
De 12518 kwam vervolgens vlak voor Den Dolder nog hevig doorslippend tot stilstand door een technische storing. Reizigers naar Den Haag konden desondanks de 2018 nog wel halen, maar die stond toch wel heel aanzienlijk vol door de uitgevallen voorgaande trein.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 5882
- Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Bij Hermes in Eindhoven worden omleidingen weer eens niet gecommuniceerd. Lijn 21 rijdt deze hele week een omleiding in Nuenen. Het hele centrum wordt overgeslagen. Toch reden zowel dinsdag als woensdag mijn ritten richting het centrum. Dinsdag had ik niet door tot we bij het centrum zelf waren omdat ik verdiept was in de krant. Toen was er geen keermogelijkheid meer. Er zat niets anders op dan door Nuenen te touren en hopen dat we ergens op de route uit zouden komen. Dat is ook gelukt, we kwamen op de Europalaan uit tussen de haltes Panakkers en Vorsterdijk. Maar de bus ging eerst even terug naar het busstation. Gezien de hoeveelheid mensen die daar stond was dat ook goed. Uiteindelijk kwamen we met +7 bij Vorsterdijk maar er werd nog vier minuten vertraging weggereden onderweg.
Woensdag heb ik expres na Gerwen op gelet. Ik was te laat om de chauffeur de afslag niet te laten nemen maar we konden wel meteen keren. Met die chauffeur heb ik vervolgens nog even zitten babbelen. Omleidingsinfo wordt zowel in de kantine op het station als in de garage gepubliceerd en het wil wel eens voorkomen dat op een van die plekken bepaalde info niet hangt. Als dit bij de garage is en de betreffende chauffeurs de info nog niet hebben gehad, dan rijden ze uit zonder dat ze ervan op de hoogte zijn (en dat zou kunnen want ik heb een rit die leeg vanuit de garage naar Beek en Donk komt).
Gisterenavond nog een heerlijke Plan V als stoptrein Eindhoven - Nijmegen Dukenburg
Hij bood ruim voldoende capaciteit.
Woensdag heb ik expres na Gerwen op gelet. Ik was te laat om de chauffeur de afslag niet te laten nemen maar we konden wel meteen keren. Met die chauffeur heb ik vervolgens nog even zitten babbelen. Omleidingsinfo wordt zowel in de kantine op het station als in de garage gepubliceerd en het wil wel eens voorkomen dat op een van die plekken bepaalde info niet hangt. Als dit bij de garage is en de betreffende chauffeurs de info nog niet hebben gehad, dan rijden ze uit zonder dat ze ervan op de hoogte zijn (en dat zou kunnen want ik heb een rit die leeg vanuit de garage naar Beek en Donk komt).
Gisterenavond nog een heerlijke Plan V als stoptrein Eindhoven - Nijmegen Dukenburg

"Een touringcar is geen bus"
- dylanwild94
- Berichten: 4827
- Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
- Locatie: rozenburg zh
- Contact:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
vandaag maar even een metro later gepakt op Spijkenisse aangezien de metro daarvoor met maar 2 stellen MG2/1 reed. 

gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 2906
- Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Waarom zou je eentje later pakken? Jij kan zitten toch?
- dylanwild94
- Berichten: 4827
- Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
- Locatie: rozenburg zh
- Contact:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
dat was het probleem gezien de hoeveelheid dat in die 2 stellen moest.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 2906
- Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Nou jah, jij denkt tenminste logisch na. Bij de tram heb je vaak 2 trams achter elkaar op een halte, zelfde kant op. Men moet en zal in die voorste tram proppen terwijl die erachter zitplaatsen heeft.
Comfort is voor mij erg belangrijk. Daarom zou ik ook een SG2 laten gaan en wachten op een SG3
Comfort is voor mij erg belangrijk. Daarom zou ik ook een SG2 laten gaan en wachten op een SG3

- dylanwild94
- Berichten: 4827
- Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
- Locatie: rozenburg zh
- Contact:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
het ligt er ook hoe lang het duurt tot dat de volgende metro er is. om nou te laat op school te komen omdat de RET zijn metro's niet op lengte heeft is ook weer zoiets. 

gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29199
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Zag vanmiddag hier in de buurt de nodige bussen vast staan in de file die ook behoorlijk lang was. Oorzaak zat 'm in een stroomstoring waardoor de overweg in de Leusderweg deels dicht lag (voetgangersbomen wel, die voor het autoverkeer niet) en de rode lampen knipperden. Nu is die overweg gekoppeld aan de verkeerslichten, dus die bleven voor alles wat het spoor daar kruist rood. Zo ook voor lijn 8, 276 en 296 dus.
En owja. In Utrecht werden alle bussen van lijn 74 doorzocht door de politie omdat ze op zoek waren naar iemand die in een bus op die lijn zou zitten. Zal wel even geduurd hebben voordat ze alle bussen van de 74 gehad hadden
En owja. In Utrecht werden alle bussen van lijn 74 doorzocht door de politie omdat ze op zoek waren naar iemand die in een bus op die lijn zou zitten. Zal wel even geduurd hebben voordat ze alle bussen van de 74 gehad hadden

Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
't Was sowieso druk overal... Ik ging om 16:51 weg vanuit Dordrecht met de 388, had op een gegeven moment bijna een kwartier vertraging.. Gauw in Utrecht gekeerd en ik had een rustig ritje terug naar Dordt.. Collega voor me had 20 minuten te pakken, dus die had bijna al 'mijn' passagiers meegenomen. 

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Gisteravond had ik de 3300 van 19:02 vanuit Zaandam. Mijn aansluiting op Schiphol op de s12800 liep finaal in de soep, doordat de treindienstleiding besloot een vertraagde 5800 die met +22 reed voor te laten gaan. Enig voordeel is dat ik op Schiphol kon overstappen van spoor 4 naar spoor 4 (sprinter naar Den Haag Centraal).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014
Gistermiddag nog een omleiding van likmefluitje mogen ervaren op lijn 395 in Sloterdijk. Ik weet dat er werkzaamheden rondom het station plaatsvinden, maar de chauffeur besloot vrolijk om te rijden via het Bos & Lommerplein om vanaf daar weer terug te steken over de A10 naar de Coentunnel. Heb ik wat gemist ofzo? Lijkt me toch dat er genoeg alternatieven zijn...
Terug naar “OVer je Reiservaringen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten