OVer je reiservaringen in november 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door baladid »

Hoe kan een trein te lang zijn om te keren?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Z2N »

Misschien paste hij niet op het keerspoor in 't Harde? Buiten een keerspoor gaan keren kan in theorie wel, maar dan ga je moeilijk doen, is Prorail nooit zo'n fan van.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door baladid »

Klopt dit sporenplan nog? http://www.sporenplan.nl/html_nl/sporen ... harde.html
Zover richting Amersfoort rijden tot je de wissel voorbij bent, wissel omzetten, trein kan de andere kant op aanrijden. Denk ik te makkelijk?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Suus »

De trein zal wel niet langs het perron gepast hebben...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Wubbo »

@KM46: er liggen al jaren geen overloopwissels tussen 't Harde en Zwolle, dus ik mis de relatie met het verwijderen van overloopwissels.
@'t Harde: het spoor daar is lang zat om met 12 bakken te kunnen staan. Nee, het past niet langs het perron, maar er waren toch al 2 machinisten en geen reizigers die naar 't Harde wilden dus ik mis het probleem. Je kan keurig tussen de seinen staan, dus onveilig is het niet.
@keren voorbij het inrijsein: ik kan zo (op basis van sporenplan) niet inschatten wat dat betekent voor overwegen, bovendien is je trein netjes neerzetten als je met 12 bakken rijdt en je geen referenties hebt (geen perron dus) ook nog wel een uitdaging (maar niet onmogelijk).
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Abracadabram »

Zit er niet aan de Amersfoortse zijde van 't Harde een overweg? Misschien dat dat een probleem kan zijn geweest.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag naar glow geweest,deze Citea reed als pendelbus *bus* (lijn 56)
Afbeelding
Blijkbaar bestemd voor een frans land. (Z2N wat staat hier?,denk ''iets in de trant van de plek afstaan aan een rolstoeler)
Afbeelding
Heb medeforumer Hans nog gespot,maar was te verlegen om hem aan te spreken.
Hij reed lijn 18 naar het station en om 22:20 gaf hij instructie aan een chauffeur op lijn 18,zijn pak zag er zeer goed uit :pos:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Thom91 »

Is er alweer Glow in Eindhoven ja?
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Justin »

Mr-W schreef:(Z2N wat staat hier?,denk ''iets in de trant van de plek afstaan aan een rolstoeler)
Ja. Iets preciezer gezegd: "Alstubieft deze plaats uitwijken aan een rolstoelpassagier"

En dan alstublieft in een wat krachtigere variant dan s.v.p.

Gisteren op Amsterdam Zuid rond 18:00 wachten op mijn wederhelft. Daar waren de poortjes van zowel GVB als NS in de 'verlaat-het-station-direct-modus', oftewel: niemand kon inchecken. Dat betekende dat je dus gratis kon reizen, volgens het NS-personeel wat er was. "Helaas" toen mijn metgezel om 18:12 eraan kwam, werd de storing verholpen. Dus inchecken via conventionele manier. Tien minuten later op het perron een ding-dong dat er weer storing was :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Stefan »

Afgelopen vrijdag ben ik van Rtd richting Londen gereisd per trein, volgens mij was er iets van een sein- of wisselstoring bij Gv, want er waren wat vertragingen en de t1205 heeft uiteindelijk niet gereden.. Ik vreesde al wat drukte in de volgende Benelux, maar 't viel me alles mee eigenlijk. :P De t1206 werd op Rtd gekeerd en vertrokken als t1209 met een kleine +17. :P Uiteindelijk met -2 op Brusz aangekomen, zucht.. Wie heeft die rijtijden bedacht?! :') :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Ardan »

Gast, wat doe je hier nog? Je zit onderhand elke week in Londen! :lol:
Ik doe ook maar wat
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Jurre »

Een metro 53 naar Gaasperplas had vanmiddag op Van der Madeweg een deurstoring die ongeveer 10 seconden duurde. Toen de deuren uiteindelijk opengingen klonk het pingeltje van lijn 50 aan de overkant. Op het moment dat zo'n honderd overstappers op het knopje van de CAF's klikten reed de bestuurder weg. Erg kinderachtig. Een blik op de TreinTV (zo heet dat toch?) leert dat 10 seconden genoeg is om iedereen mee te nemen.

Verder valt me al een tijdje op dat het busje van lijn 122 Weesp - Vreeland voor meerdere doeleinden wordt gebruikt. Ik zie regelmatig rond 15 uur een Connexxion-blauwe 8-persoons Sprinter in Hilversum rondrijden voor mindervalidenvervoer. Echter haalt de bestuurder nooit de borden met 'lijn 122' van de voor- en achterruit vandaan. Beetje slordig, maar ach, wie boeit het.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Etienne »

De laatste weken komt het geregeld voor dat de t2816 met +10 of meer aankomt op Rotterdam Centraal. Daarmee zit hij meteen een heleboel andere treinen in de weg op de as Rotterdam - Gouda. De SPR naar Uitgeest werd overigens nog wat langer vastgehouden en de t527 kwam daar weer achter te hangen, terwijl dat mijn inziens niet nodig geweest was.

Vanmiddag was er tevens een seinstoring tussen Rotterdam en Gouda wat ervoor zorgde dat tussen Rotterdam en Utrecht geen Intercity's reden. Ikzelf had de s2800 van 14:02 die als een van de eerste gelukkig weer door mocht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Milco »

Vanmiddag bij de halte Sonneheerdt in Ermelo haalde ik lijn 205 nog ondanks dat ik nog op het fietspad aan de andere kant van de provinciale weg liep. De chauffeur stopte voor mij bij de halte terwijl er geen andere in- en uitstappers waren. Netjes! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Jef400 »

@Jurre, ik hoor van meerdere forumleden hier dat er problemen zijn met lijn 50. Ik had laatst ook een metro die met -5 vertrok. Het zit daar gewoon niet goed.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Stefan »

Ardan schreef:Gast, wat doe je hier nog? Je zit onderhand elke week in Londen! :lol:
Ja, heul vervelend! :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daelea »

Heerlijk geklooi weer te Ledn vanochtend richting Hlm / Shl: de s2200 van 7:42 reed met een solo VIRM-IV en +18, de s2600 van 7:57 met een solo VIRM-VI (beide veel te kort) met +5, waardoor er het een en ander gespoorwijzigd werd. Vlak voor vertrektijd van de s2100 (7:57) werd de s2600 gewijzigd naar 5a en de s2200 naar 4b. Echter, de s2100 stond nog op heel spoor 4 aangekondigd, niets bleek minder waar: deze laatste kwam mooi over spoor 3 aangereden, om door de wissels naar 4a te gaan en aan het puntje van het perron stil te staan, zonder dat er ook maar iets omgeroepen werd (alweer... Slapende omroepmensen?). Dus, opnieuw, zijn de achterste bakken van de s2100 tot aan de nok toe gevuld, er zit een half uur aan reizigers in... :-(
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door VIRM »

Vandaag moest ik naar Den Haag Centraal. Nog even goed gekeken, maar zowel de permanente als tijdelijke blindegeleidelijnen slingeren echt alle kanten op. Hopelijk is dat over een half jaartje als alles klaar is in orde. :)
Op de terugweg had ik tot en met Schiphol de t757 (overigens leuk treinnummer voor een trein die op Schiphol stopt :D). Toen ik naar de overstap op Schiphol aan het kijken was, zag ik dat hij niet verder zou rijden dan Duivendrecht. En dat klopte: de HC riep om dat er een sein- en wisselstoring was, en reizigers voor Almere, Lelystad en verder werden netjes verwezen naar de s2600 op spoor 3 op Schiphol.
Beul van de blindegeleidelijn
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Frank »

De t3625 moest vanochtend te Elst enkele mensen achterlaten. Normaal kent die trein vooraan al staanplaatsen in de coupé's; dit keer (met een storing Arnhem - Utrecht) konden de zeven bakken ICRm het niet meer aan. Ook de andere kant op was de trein erg druk (en vertraagd), maar iedereen kon nog mee.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Geert »

Blijkbaar was er vanavond een spooktrein in Rotterdam: er was een s1900 naar Den Haag Centraal aangekondigd op spoor 9 om 18.14 uur (treinnummer 301960), maar die trein is nooit gekomen (stond wel 10 minuten lang op de TBP)... Zelf had ik gelukkig een trein naar Laan van NOI nodig (die wel kwam, maar met +8).

Vanmorgen ging het ook niet echt lekker in de Randstad, paar 2200'en met +20/+25 gezien in de vertrektijden.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door verfmeer »

Klopt, door de koperdiefstal bij Lage Zwaluwe moesten de s2600-treinen uit Dordrecht worden gehaald. Daardoor waren de s2600 en s2200 veel te druk, waardoor ze bij ieder station langer moesten stoppen en vertraging opliepen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daniel »

Denk eerder dat ze in Dordrecht moesten keren, want erg veel materieel staat daar sowieso niet over. De versterking zal zich 's ochtends grotendeels in Roosendaal bevinden en was dus niet beschikbaar voor de dienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door verfmeer »

Ik denk dat het een combi is: 2x VIRM-IV wordt dan over 2 ipv 1 trein verdeeld. Dat, in combinatie met korte keringen, zorgt voor gigantische capaciteitsproblemen en grote vertragingen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door Daelea »

Check daarvan: zowel de s2200 als de s2600 reden die ochtend flink vertraagd en veelvuldig met losse stellen. Opzich netjes dat (bijna) alle treinen ten noorden van Ddr nog gereden hebben, maar voor veel mensen op Sdm, Dt en Laa zal het niet veel nut gehad hebben - ik gok dat veel van hen steeds niet mee konden.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in november 2014

Bericht door verfmeer »

Ik stond om 8:00 in Delft en dat ging wonderbaarlijk goed. Er stonden maar ongeveer 5 mensen per balkon. Pas vanaf HS werd het echt een probleem, al bleven ook daar geen mensen achter.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten