OVer je reiservaringen in november 2014
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Vanmiddag bleek een defecte t12557 er mede voor gezorgd te hebben dat de t1759 +10 in Utrecht had, dus kon ik die nog halen. Uiteraard een behoorlijk drukke boel op het perron hierdoor, waarin de HC het kennelijk nodig vond om alvast de deuren te laten fluiten terwijl er notabene nog reizigers aan het uitstappen waren. Geen idee wat hij daarmee wilde bereiken, maar volgens mij duurt het allemaal alleen maar langer als door het gefluit zenuwachtig wordende instappers de uitstappers nog extra gaan verdringen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Die DD-AR in Nijmegen schijnt daar te staan voor instructie. Ook in Amersfoort staat er een.
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Niet echt een reiservaring (ik reed zelf.. ), maar toch: Gisteren toen ik met de 388 richting Utrecht reed, hoorde ik bij Vianen, de Graadt van Roggenweg en bij Utrecht Centraal een andere omroep. Was een totaal andere stem dan gebruikelijk en de omroep bij Centraal was iets in de trant van "Centraal Jaarbeurszijde, denkt u aan het uitchecken van uw OV-chipkaart?".
Ben benieuwd of 't verder ingevoerd gaat worden, die stem was een stukje beter dan de huidige.
Ben benieuwd of 't verder ingevoerd gaat worden, die stem was een stukje beter dan de huidige.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
In de nieuwsbrief van de Prestatiemonitor van Arriva in ZHN werd gesproken over dat de omroep in de bus verbeterd zou zijn per half november. Dus waarschijnlijk ben je een van de eerste die de nieuwe omroep gehoord heeft, en zijn ze nu begonnen met het uitrollen ervan? Goede zaak in elk geval!
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Reiservaring op de fiets: ik stond gisteravond voor een overweg die dichtging maar de trein kwam niet... of was onzichtbaar. Gelukkig ging 'ie na een minuutje ook weer open.
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Ben inderdaad benieuwd dan, want een collega die ik sprak (die dan als lijn 85 aan kwam) zei dat hij nog niets nieuws had gehoord. Zal 't eens in de gaten houden. :) De rest van de halteomroepen die ik gisteren gehoord heb waren gewoon nog als 'van ouds'.Thom69 schreef:In de nieuwsbrief van de Prestatiemonitor van Arriva in ZHN werd gesproken over dat de omroep in de bus verbeterd zou zijn per half november. Dus waarschijnlijk ben je een van de eerste die de nieuwe omroep gehoord heeft, en zijn ze nu begonnen met het uitrollen ervan? Goede zaak in elk geval!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
De Qliner Volvo's halen hun updates via 3G binnen, die hoeven dus niet eerst op de stalling te hebben gestaan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Hoorde het vorige week ook in een bus van lijn 156 (Den Bosch - Eindhoven). Weet echter niet meer waar.Stefan schreef:Ben inderdaad benieuwd dan, want een collega die ik sprak (die dan als lijn 85 aan kwam) zei dat hij nog niets nieuws had gehoord. Zal 't eens in de gaten houden. :) De rest van de halteomroepen die ik gisteren gehoord heb waren gewoon nog als 'van ouds'.
🍉
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Ja? Eindelijk! *O* Want wat ze nu qua afroep hebben is buitengewoon pauper: het doet het niet, of staat veel en veel te zacht. Zelfs een kamelenkaravaan in the middle of nowhere heeft nog een betere afroep dan Arriva. ;)Thom69 schreef:In de nieuwsbrief van de Prestatiemonitor van Arriva in ZHN werd gesproken over dat de omroep in de bus verbeterd zou zijn per half november. Dus waarschijnlijk ben je een van de eerste die de nieuwe omroep gehoord heeft, en zijn ze nu begonnen met het uitrollen ervan? Goede zaak in elk geval!
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Sterker nog, de afgelopen maand is het nog verder verpauperd in ZHN (kon dat?): het 'tudung' voor de afroep is meestal verdwenen, het volume staat nu bijna altijd op onhoorbaar en sommige haltes (Groenoord bijvoorbeeld) worden helemaal niet meer omgeroepen (maar de halte ervoor en erna dan wel, als je goed luistert...).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Dat Weesp er in de avondspits uit lag was wel te merken op de omreisroute... in Utrecht de t559 in komen lukte nog wel, maar er in Amersfoort weer uit komen was toch een behoorlijke uitdaging.
Tien bakken VIRM met naast de zitplaatsen ook de gangpaden, trappen en balkons tot de laatste millimeter vol zijn toch behoorlijk wat reizigers.
Tien bakken VIRM met naast de zitplaatsen ook de gangpaden, trappen en balkons tot de laatste millimeter vol zijn toch behoorlijk wat reizigers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Een niet-zo-handige situatie net te Ledn (kwart voor acht): de s5700 naar Wp - Hvs - Ut kwam vertraagd binnen op spoor 4a met een solo DDZ-IV (wat past, maar het stel is korter dan 10 bakken SLT, dus veel reizigers moesten verhuizen), en kon niet vertrekken omdat de s4300 uit Almo in de weg reed (naar 5a). Als gevolg hiervan ging de s2200 naar Asd naar spoor 4b, wat niet werd omgeroepen, dus veel reizigers kwamen hier pas laat achter, ook aangezien de s5700 al weg was toen de s2200 op 4b aankwam. Deze laatste mocht toen via het wissel over spoor 3 vertrekken, met overvolle voorste bakken...
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Vanochtend reed de t4033 weer eens met een enkel treinstelletje SLT, en aangezien hij zo'n 10 meter voor de trap op Zaandam stopte was het vooral voorin lekker knus. Gewoon omdat het 9 uur is, betekent niet dat er plotseling geen kip meer mee wil in de trein, dus zo moeilijk is het toch niet om er een extra stelletje aan vast te hangen?
Na de Hemtunnel was het remmen, heel eventjes stilstaan en toen mochten we in de wisselstraat een spoortje naar links opschuiven. Dit had ook wel wat soepeler gekund... Vertrek uit Sloterdijk was met +2.
Na de Hemtunnel was het remmen, heel eventjes stilstaan en toen mochten we in de wisselstraat een spoortje naar links opschuiven. Dit had ook wel wat soepeler gekund... Vertrek uit Sloterdijk was met +2.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Het is herfst dus op de een of andere manier is het altijd krapper qua materieel, mocht die trein krapper zijn dan normaal.
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Door het verwijderen van een ooievaarsnest bij Blijdorp reden vandaag vanaf +-11:00 tot 14:00 uur geen intercity's tussen Rotterdam en Gouda. In laatstgenoemde plaats was het dientengevolge een romneltje met veel opgeheven treinen.
Voor de t2048 was in Utrecht vanmiddag geen machinist aanwezig. Net na vertrektijd werd een reserve opgeroepen en met +7 konden we eindelijk weg. Met flink doorrijden was hier in Gouda +5 van gemaakt en in Den Haag nog +3. In Gouda had men gelukkig de Sprinter vastgehouden en naar spoor 11 gezet.
Voor de t2048 was in Utrecht vanmiddag geen machinist aanwezig. Net na vertrektijd werd een reserve opgeroepen en met +7 konden we eindelijk weg. Met flink doorrijden was hier in Gouda +5 van gemaakt en in Den Haag nog +3. In Gouda had men gelukkig de Sprinter vastgehouden en naar spoor 11 gezet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Dit kan gewoon gelijktijdig (mits de trein uit Schiphol binnenkomt via spoor 513).Thom69 schreef:Een niet-zo-handige situatie net te Ledn (kwart voor acht): de s5700 naar Wp - Hvs - Ut kwam vertraagd binnen op spoor 4a met een solo DDZ-IV (wat past, maar het stel is korter dan 10 bakken SLT, dus veel reizigers moesten verhuizen), en kon niet vertrekken omdat de s4300 uit Almo in de weg reed (naar 5a).
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Gisteren was het boven het Noordzeekanaal feest in verband met een defecte trein bij Hoorn en een wisselstoring tussen Zaandam en Amsterdam Centraal.
Ik kwam iets voor 18:45 op het station van Zaandam aan, in de verwachting de s800 van 18:50 te nemen. Op de TBP's bovenaan de trap stonden echter de s3300 en de s4000 van 19:02 en 19:00 weergegeven.
Er werd omgeroepen dat de s800 niet reed, en dat er over enkele minuten een extra trein naar Amsterdam Sloterdijk en Centraal zou vertrekken. Maarja, het is kennelijk erg lastig om even om te roepen welk spoor... Als je een beetje een educated guess doet, zou het dan een vertraagde s1500 zijn. En die kwam uiteindelijk ook inderdaad, met iets van +13. Deze trein stond overigens niet op de AV in de app, en de HC riep overigens ook niks om toen ik de trein instapte...
Ik had met een vriend afgesproken op Amsterdam Centraal, die mij van mijn aankomstperron zou ophalen. Volgens de reisplanner zou deze trein op 5b aankomen, maar bij aankomst op Amsterdam Centraal bleken we heel erg gespoorwijzigd te zijn naar 13b...
Ik kwam iets voor 18:45 op het station van Zaandam aan, in de verwachting de s800 van 18:50 te nemen. Op de TBP's bovenaan de trap stonden echter de s3300 en de s4000 van 19:02 en 19:00 weergegeven.
Er werd omgeroepen dat de s800 niet reed, en dat er over enkele minuten een extra trein naar Amsterdam Sloterdijk en Centraal zou vertrekken. Maarja, het is kennelijk erg lastig om even om te roepen welk spoor... Als je een beetje een educated guess doet, zou het dan een vertraagde s1500 zijn. En die kwam uiteindelijk ook inderdaad, met iets van +13. Deze trein stond overigens niet op de AV in de app, en de HC riep overigens ook niks om toen ik de trein instapte...
Ik had met een vriend afgesproken op Amsterdam Centraal, die mij van mijn aankomstperron zou ophalen. Volgens de reisplanner zou deze trein op 5b aankomen, maar bij aankomst op Amsterdam Centraal bleken we heel erg gespoorwijzigd te zijn naar 13b...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Dan is het dus of nog steeds niet zo handig, of ligt er een andere reden aan ten grondslag, maar vrijwel elke keer dat ik 's ochtends op Ledn ben, moet de s5700 van 7:36 wachten tot de s4300 binnen is, en krijgt dus ongeveer 4 minuten na vertrektijd pas veilig...Wubbo schreef:Dit kan gewoon gelijktijdig (mits de trein uit Schiphol binnenkomt via spoor 513).Thom69 schreef:Een niet-zo-handige situatie net te Ledn (kwart voor acht): de s5700 naar Wp - Hvs - Ut kwam vertraagd binnen op spoor 4a met een solo DDZ-IV (wat past, maar het stel is korter dan 10 bakken SLT, dus veel reizigers moesten verhuizen), en kon niet vertrekken omdat de s4300 uit Almo in de weg reed (naar 5a).
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Ik weet niet wat het is met die IC Direct, maar die trein lijkt al het gespuis uit Breda aan te trekken.
Deze maand 3x met deze trein gereisd tussen Schiphol en Rotterdam vv, waarvan twee keer naar Schiphol. Beide keren liep de trein in Rotterdam vertraging op door inzet van de politie om gespuis uit de trein te halen.
Vandaag had daarnaast iemand zijn fiets meegenomen in de trein, dat mag ook niet...
Ondanks dat kon ik tijdens mij n overstap op Schiphol nog even een fles wijn voor de borrel met de teruggekeerde BFF vanaaf halen bij de nieuwe Gall & Gall.
Deze maand 3x met deze trein gereisd tussen Schiphol en Rotterdam vv, waarvan twee keer naar Schiphol. Beide keren liep de trein in Rotterdam vertraging op door inzet van de politie om gespuis uit de trein te halen.
Vandaag had daarnaast iemand zijn fiets meegenomen in de trein, dat mag ook niet...
Ondanks dat kon ik tijdens mij n overstap op Schiphol nog even een fles wijn voor de borrel met de teruggekeerde BFF vanaaf halen bij de nieuwe Gall & Gall.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Wat op zich tamelijk vreemd is, hetzelfde materieel kan op andere trajecten wel fietsen meenemen en het snelheidsverschil is hoogstens 20 km/h. Waarom is het dan verboden op de HSL?Bee schreef:Vandaag had daarnaast iemand zijn fiets meegenomen in de trein, dat mag ook niet...
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Mij is verteld dat het vanwege de forse verkanting is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
En volgens mij heeft ICR er ook niet zoveel ruimte voor.
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Er zijn rijtuigen met fietsafdeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Zaterdagmiddag vijf kilometer voor Zwolle gestrand omdat er voor ons een defecte trein stond. Het oorspronkelijke plan was om terug te rijden naar 't Harde en daarna vervolgens via het andere spoor langs de defecte trein te reizen. We hadden daarbij het geluk dat er in de trein een machinist zat die mee reisde met de trein zodat de machinist niet helemaal naar de andere kant van de trein moest lopen.
Enorm langzaam richting 't harde vertrokken (1 uur gedaan over 10 kilometer), omdat elke overweg rustig moest worden aangereden. Halverwege kwamen ze tot de conclusie dat de trein (12 bakken ICM geloof ik, in ieder geval 4 stellen) te lang was om te keren in 't Harde, dus zijn we terug gestuurd naar Amersfoort.
Toen heb ik maar besloten me ouders niet meer op te zoeken en terug naar Rotterdam te gaan. Uiteindelijk 5.5 uur gedaan om van Rotterdam centraal naar Rotterdam centraal te reizen.
Enorm langzaam richting 't harde vertrokken (1 uur gedaan over 10 kilometer), omdat elke overweg rustig moest worden aangereden. Halverwege kwamen ze tot de conclusie dat de trein (12 bakken ICM geloof ik, in ieder geval 4 stellen) te lang was om te keren in 't Harde, dus zijn we terug gestuurd naar Amersfoort.
Toen heb ik maar besloten me ouders niet meer op te zoeken en terug naar Rotterdam te gaan. Uiteindelijk 5.5 uur gedaan om van Rotterdam centraal naar Rotterdam centraal te reizen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2014
Tsja ... dat krijg je als je overloopwissels gaat verwijderen :? .
@ Abracadabram: Je gaat dit toch zeker wel declareren bij de NS he?
@ Abracadabram: Je gaat dit toch zeker wel declareren bij de NS he?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten