OVer je reiservaringen in december 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

avl schreef:Bedankt, maar blijft het stempel bij de bus en niet bij de chauffeur??
Dat klopt. Zo zijn er een stuk minder stempels nodig. Scheelt natuurlijk weer in de kosten.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Dat is het wagenparknummer.
Dan hebben ze toch een gelede in Brabant, want een andere Arriva 7907 is er niet :P (Zat dus gewoon in een nieuwe streek-Citea)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Stefan »

Had het dan niet 8907 moeten zijn? :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Oh, dan zal het wel de 8907 zijn ja. Naar dat soort details kijkt verder bijna niemand. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Denk je een mooie overstap te hebben... t1958 had al wat moeite met uit Delft vertrekken, maar kreeg vervolgens bij Den Haag Moerwijk en vlak voor Den Haag HS een spontane ATB-remming. Achja, de overstap op de volgende IC in Den Haag Centraal was ook wel een redelijk vlotte. Alleen in Utrecht zo iets krapper.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag een rondje gemaakt naar Gemert. lijn25 stopte maar op 7 haltes omdat de rest niet op zijn lijstje stond en niet te overtuigen was om toch te stoppen :') Tevens reed hij ook nog een andere route en had geen cico :)
Hierdoor bleven 2 meiden in Helmond achter op de kasteeltraverse want die stond niet op de lijst.Desondanks had lijn 25 13 reizigers :shock:
Helmond Station,Ziekenhuis,Aarle-Rixtel Dorpstraat, Beek en Donk Brug Donk,Gemert Ridderplein,Geradusplein en eindhalte Pastoor Poelplein stonden op de lijst

Daarna heb ik lijn 122 genomen en had ik medeforumer Hans als chauffeur 8-) *bus*
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door MR92 »

Vandaag in Arnhem en Den Bosch geweest. Aangezien ik weer eens een staanplaats had, heb ik zojuist besloten mijn Weekend Vrij 2e klas, om te zetten naar 1e klas. Vanaf Februari 2015 dus altijd een zitplek, en dat voor mij 15 euro meer..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door dennistd »

Denk er ook aan dat je daarmee de lounges in mag
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Stefan »

Klopt. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Meltrain »

Ik zit nu in stel m8664 en die heeft in elk geval boven in één bak allemaal foto's van een kermis hangen boven de stoelen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Kan je even naar het toilet gaat, ik ben wel benieuwd of de rozenstickers er nog hangen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Joshua »

Afgelopen weekend was ik lekker een weekendje naar Groningen.
Toen zijn we zaterdag nog even naar Leer geweest om daar te kijken naar de Kerstmarkt.

Ik checkte keurig uit met mijn OV-chipkaart in Duitsland, want Arriva heeft paaltjes geplaatst in Duitsland. Nu heb ik een NS Weekend Vrij abonnement. En tot mijn grote verbazing werkte dit abonnement dus ook voor de paar stations in Duitsland.
Ook kwam de politie de trein in met een drugshond. Nog nooit mee gemaakt.

Op de terugweg van Leer naar Groningen ging ongeveer 5 a 10 minuten voor vertrek de machinist zelf al de trein door om kaartjes te controleren. Is dit gebruikelijk bij Arriva? Ik heb het namelijk nog nooit gezien.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door rww »

Net weer een leuk staaltje klantvriendelijkheid meegemaakt.


Op het perron staat een rolstoeler en wat personeel met een brug, omdat iedereen gewoon bleef in en uit stappen via die ene deur was niet mogelijk om de rolstoel op tijd in de trein te krijgen.

Stipt op tijd riep de conducteur naar zijn collegas had je hem maar op tijd moeten inladen, ik ga er niet op wachten, en meteen de deuren dicht :X :X ze hadden de brug net tegen de trein aan geparkeerd en konden hem net op tijd weg trekken.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door isadora »

Welke lompe maatschappij mag dat zijn?
Graag naam en toenaam in dit soort van huftergevallen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door marvinkok »

Moet wel NS zijn, de rest rijdt met gelijkvloerse instap ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Vinny »

Is dit gebruikelijk bij Arriva?
Het is gebruikelijk dat machinisten bevoegdheden hebben om kaartjes te controleren, want ze kunnen dan breder worden ingezet. Dat ze dat in een voor vertrek gereed staande trein doen heb ik zelf dan weer nog niet eerder meegemaakt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door isadora »

Vanochtend een laatste ritje Huizen-UMC, voor dit jaar.

Lijn 150 vertrok met vijf passagiers netjes op tijd, 7.32 uur.
Iets voor achten stapte ik uit bij het UMC.
Onderweg maar één stop, Rijnsweerd-Zuid.

Terug met lijn 12, om 10.00 uur, naar CS.
Wederom vijf passagiers, en dat veranderde niet tot aan het station.

Wat me op perron 3 opviel, was de enorm lekkende overkapping, die nog maar net nieuw zijn geplaatst. Moet waarschijnlijk nog even iemand met de kit-spuit ingehuurd worden.

In Hilversum was het autoverkeer ondertussen goed op gang gekomen, maar de bussen bleven leeg. Ook lijn 320 naar Huizen moest het doen met niet meer dan zes passagiers.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Jurre »

isadora schreef:In Hilversum was het autoverkeer ondertussen goed op gang gekomen, maar de bussen bleven leeg. Ook lijn 320 naar Huizen moest het doen met niet meer dan zes passagiers.
Zoals normaal dus :wink:.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door isadora »

Jurre schreef:
isadora schreef:In Hilversum was het autoverkeer ondertussen goed op gang gekomen, maar de bussen bleven leeg. Ook lijn 320 naar Huizen moest het doen met niet meer dan zes passagiers.
Zoals normaal dus :wink:.
Inderdaad, het lijkt zonder halte Sportpark haast wel onverantwoord een bus te laten rijden op het traject.
Kan ook goed in een getrokken koets allemaal.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Z2N »

En dan te bedenken dat met de HOV-plannen voor het Gooi de halte Sportpark uit de route van de 320 zou moeten gaan... :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door ODRAIL »

rww schreef:Net weer een leuk staaltje klantvriendelijkheid meegemaakt.


Op het perron staat een rolstoeler en wat personeel met een brug, omdat iedereen gewoon bleef in en uit stappen via die ene deur was niet mogelijk om de rolstoel op tijd in de trein te krijgen.

Stipt op tijd riep de conducteur naar zijn collegas had je hem maar op tijd moeten inladen, ik ga er niet op wachten, en meteen de deuren dicht :X :X ze hadden de brug net tegen de trein aan geparkeerd en konden hem net op tijd weg trekken.
Dan hoop ik wel dat er een klacht is ingediend en dat dit voor de desbetreffende counducteur nog een staartje gaat krijgen. Zo ga je niet met gehandicapten om :shock: :? .
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door marlies »

Zo ga je niet met mensen om, gehandicapt of niet. Vind ik dan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Inderdaad sowieso niet met mensen. Echter vind ik het in een dergelijke situatie wel net even wat kwalijker. Immers, de eerste persoon die het leuk vindt om van een rolstoel afhankelijk te moeten zijn ben ik nog niet tegen gekomen. En met zo'n actie confronteer je een rolstoeler nog eens extra met zijn/haar handicap. Als deze persoon niet in een rolstoel had gezeten, had de passagier op een normale manier in de trein kunnen stappen.
🍉
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door VIRM »

Gisterochtend om 09:00 de s4000 van Zaandam naar Amsterdam Centraal genomen. De SGMm was praktisch uitgestorven. De NS verwachtte kennelijk veel reizigers, want ik kreeg later een appje van Bee dat de s4000 van een halfuur eerder met 12 bakken SLT reed. :mrgreen:

Aansluitend tram 4 van 09:19. Tot mijn grote verbazing was de halte-afroep erg aan het haperen: bij ongeveer de helft van de haltes was alleen het *PLOINK* geluidje te horen, maar Marc, die de haltes afroept, bleef stil. Nog niet meegemaakt in de tram, aangezien de halte-afroep in de tram prima werkt. :) Kennelijk was dit tramstel op bezoek geweest bij het metrobedrijf. Toen ik dit tegen de bestuurder opmerkte (die de hele rit met zijn conductrice zat te klappen, met beide onvervalste Amsterdamse accenten :mrgreen:) zei hij dat de afroep waarschijnlijk last had van Eerste Kerstdag. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Zojuist persoonlijk door de conductrice verwittigd van het feit dat morgen de winterdienstregeling ingaat, inclusief slagzin "eerst checken dan vertrekken". :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten