OVer Missers in de Reisinformatie #38

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Vandaag diverse bussen in AML gehad met de nieuwe layout voor de reisinfoschermen, maar het viel me daarbij op dat ze opvallend vaak de weg kwijt raakten.
Op lijn 300 ging 't heel even mis tussen Ouderkerk a/d Amstel en Amstelveen. Op de 356 deden de schermen het nog toen ik op Amstelveen Busstation instapte, maar zodra de bus de A9 op reed vloog de hele reisinfo inclusief omroep eruit. En in de 145 vanaf Badhoevedorp terug naar Amsterdam was er de hele rit wel halteafroep, maar op het scherm geen reisinfo beschikbaar.

Edit: en bij P+R Muiden trof ik vanmiddag dit aan. De onderste blijkt de vakantiedienst te zijn alleen staat dat nergens en hebben beide vertrekstaten dezelfde ingangsdatum...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Ronald »

Een enkele reis naar Berlijn kost zowel bij DB als NS €66.75 met Bahncard 25 (sparpreis-ticket). Als ik bij NS zowel Bahncard 25 als 40% korting in Nederland aankruis kost het €70.70. Blijkbaar kan de site van NS de combinatie sparpreis en 40%-korting niet aan :N
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daelea »

De DRIS'en op Leyenburg in Den Haag waren vandaag een beetje de weg kwijt (ik kom er nauwelijks, misschien speelt dit al langer?): ze gaven geen actuele reisinformatie en toonden een van twee meldingen: 'Nog geen actuele reisinformatie beschikbaar' of 'Dit display is niet in gebruik'. De meeste schermen combineerden deze meldingen echter, waardoor een paar lichtelijk interessante berichten getoond werden:
Nog geen actueleuele informatie hikbaar
Nog geen actueleebruik
Dit display is n
Nog geen actueleog buiten gebruihikbaar
:D
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door webguy »

Ronald schreef:Een enkele reis naar Berlijn kost zowel bij DB als NS €66.75 met Bahncard 25 (sparpreis-ticket). Als ik bij NS zowel Bahncard 25 als 40% korting in Nederland aankruis kost het €70.70. Blijkbaar kan de site van NS de combinatie sparpreis en 40%-korting niet aan :N
Enkeltje loket, en dan is je winst er uit door die 7,50 extra...
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door baladid »

Een sparpreis heeft als enige mogelijke korting een BC25. Niks geen Railplus, niks geen 40% korting in NL.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Ronald »

Dat weet ik. Maar ik verwacht evengoed de goedkoopste mogelijkheid voorgeschoteld te krijgen als ik 40% selecteer. Dat is dan de sparpreis (waar geen 40% korting in NL op zit) en die krijg ik dus niet.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door baladid »

Ik kan de logica van de computer wel begrijpen - als jij 40% selecteert wil je ook een kaartje met de Nederlandse korting logisch. Het probleem is alleen dat een kaartje mét Nederlandse korting duurder is dan een zónder - op dit soort gevallen schijnt het systeem niet voorbereid te zijn.
(Hoeveel mensen zullen een Bahncard én een NL-kortingskaart hebben?)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

Oudejaarsavond blijft eigenlijk een groot faalfestijn qau reisinformatie. Alleen GVB, RET, HTM, Qbuzz en EBS zetten het in de dienstregeling maar bij Connexxion en Arriva is het kwestie van op 31 december zelf alle ritten handmatig uit laten vallen. Syntus spant helemaal de kroon die niet eens de moeite neemt om rituitval naar de DRISsen te sturen. Connexxion lijkt het voor wat gebieden vergeten te zijn of het is mislukt ergens.
Oh en 9292 loopt handmatig te kutten in de data op basis van waarschijnlijk niet veel meer info dan op webiste van de vervoerder staat.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Raymond »

In de OVInfo app is de praktijk dat alleen de ritten van Arriva/Connexxion als rijdt niet staat en bij de andere genoemde vervoerders dus juist geen uitgevallen ritten staan.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

Waar je geen vertrektijden zijn ziet is het juist goed geregeld ;)

Voor Arriva/CXX dat is deels actie vanuit vervoerder die via reisinfo meldt dat er ritten zijn uitgevallen maar lijkt erop dat een hoop ritten zijn blijven staan. Die heb ik nog handmatig gedaan, bijvoorbeeld voor Breng is niets vanuit de CXX gedaan (al was dat wel hun plan).
Syntus heeft (zover ik weet) geen flikker gedaan, daar staan alle DRIS'jes de hele avond nog ritten aan te kondigen. Syntus is zowiezo groot drama, iets van 8 tot 12 zondagen dit jaar waar de realtime data-stroom de gehele dag heeft platgelegen..
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Geert »

NS had (zoals Wubbo al schreef) afgelopen nacht wat moeite met het nachtnet op de juiste manier in de reisinfo te krijgen, wellicht door de gekke overgang van weekdienst naar zondagsdienst? In ieder geval mistte Gouda alle nachtnettreinen tot kwart over 1 (leek een handmatige actie?) en Den Haag HS had lange tijd wel diverse nachttreinen naar Utrecht, maar geen enkele richting Gouda of richting Rotterdam. Daarnaast leek InfoPlus treinen over Gouda te sturen en ARNU (reisplanner) juist weer niet. Een rit Rotterdam-Utrecht gaf zelfs helemaal geen nachtnettreinen in de reisplanner. Al met al is het allemaal niet erg handig in zo'n nieuwjaarsnacht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Oeps... missertje van Juijn...

Afbeelding
Bron: @jehadmaar1taak
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door bartjemestrom »

Die heb ik vandaag ook zien rijden in Druten. Werd wel afgewisseld met zn lijnnummer en bestemming.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Z2N »

De s8800 die om 8:53 uit Alphen weggaat reed vandaag met een DDZ-VI waarop als bestemming ipv 'Leiden' 'Niet Instappen' staat.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Toch best knullig dat de DRIPjes in de Drechtsteden na drie weken nieuwe dienstregeling nog altijd een deel van de lijnen niet tonen. Met name de streek ontbreekt, de stadsdienst van Dordrecht staat er als enige soort van volledig op.
Alhoewel... lijn 11/12 naar Zwijndrecht staat dus op de DRIP van perron D in Dordrecht terwijl de stickers van beide lijnen op het haltebord van perron C zitten :P

Dan is er ook nog ergens een rare actie door de RET uitgehaald, want bij halte Maasplaza in Dordrecht ri. CS zitten er twee stickers van lijn 143 naast elkaar op het bord. En ik weet niet meer precies welke halte het was, maar ergens langs de route van lijn 92 heb ik nog iets gespot wat onmogelijk zou moeten zijn: een inmiddels opgeheven lijn op een DRIP :?

Op de DRIPs van de stadsregio Rotterdam in Rijsoord stond lijn 92 trouwens meestal niet vermeld, maar soms weer wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Gekko123 »

Er gaat wel meer mis met lijnen van Arriva. Ik heb te Zuidplein lijn 310 naar Bergen op Zoom ook nog niet op de DRIPs gezien. Wel staat deze lijn in de apps inclusief actuele vertrektijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Klopt, die staat er inderdaad niet op. Al zijn ze voor die lijn wel meer vergeten, want op het haltebordje op Zuidplein zat vanmiddag nog een sticker van lijn 101.

Edit: En owja, nog een... lijn 388 naar Dordrecht vertrekt volgens de DRIP van Vianen Lekbrug West van perron C, maar staat op het bordje van perron B.

Edit2: En dit zit dus ook in de reisinfo die Arriva aanlevert :X . Zo te zien heeft alleen 9292 'm eruit gesloopt...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door microshit »

Ik zag net lijn 402 op Utrecht CS aangekondigd staan met eindbestemming "Utrecht". Klopt ook wel, ware het niet dat deze toch echt eerst naar Woerden rijdt en daarna weer terug naar Utrecht CS rijdt. Zou toch wel netter zijn om deze met eindbestemming Woerden aan te kondigen, en vanaf daar pas met Utrecht.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

Daniel schreef:Klopt, die staat er inderdaad niet op. Al zijn ze voor die lijn wel meer vergeten, want op het haltebordje op Zuidplein zat vanmiddag nog een sticker van lijn 101.

Edit: En owja, nog een... lijn 388 naar Dordrecht vertrekt volgens de DRIP van Vianen Lekbrug West van perron C, maar staat op het bordje van perron B.

Edit2: En dit zit dus ook in de reisinfo die Arriva aanlevert :X . Zo te zien heeft alleen 9292 'm eruit gesloopt...
Afbeelding
Thanks, gebereurt wel vaker maar deze is door mijn handmatige check geglipt. Nu weg
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
[wiki]Lijn 136 's-Hertogenbosch Station NS - Tilburg Centraal Station[/wiki] rijdt niet via Ulicoten.
Opvallend genoeg had Volans [wiki]Lijn 302 's-Hertogenbosch Station - Tilburg Centraal Station[/wiki] uit Uden met instructie van een uitzendkracht er ook last van.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hainje »

Als je Twitter hebt, dan dit soort dingen even doorgeven aan @Arriva_NL. Dat kunnen ze zeker wel waarderen.
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Milco »

Bij het plannen van een reis van Almere naar Nijkerk/Ermelo omstreeks 9:00 vanaf Almere Centrum met 9292, dan word ik via lijn 159 via Zeewolde en Harderwijk gestuurd. De overstap van lijn 160 op 142 bij de Nijkerkersluis komt niet in het reisadvies voor, terwijl ik deze overstap regelmatig maak op de maandag. :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door jesperhaverkamp »

Zaterdag 10 januari met NS van Swk naar Bsmz. Het ene halfuur wordt de verbinding 12700 -> Zl -> 500 -> Amf -> 1500 -> Hvs -> 5700 wel getoond. Een half uur later staat 12500 -> Amf -> 140 ->Hvs -> 5700 er niet in, terwijl er geen werkzaamheden zijn, dezelfde rijtijden gelden en dezelfde verstreksporen. Alle delen van de reis los plannen laat zien dat elke trein gewoon rijdt.
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door dennistd »

Er zit om een of andere reden een langere overstaptijd ingebouwd bij een internationale trein. De overstap (12)s500 op de s1500 komt er wel uit bij een reis Utrecht-Deventer, maar die op de s140 niet. De langere overstaptijd kan ik begrijpen, maar laat die dan niet van toepassing zijn op een binnenlands reisadvies...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Ik meen dat er recent iets langskwam over langere overstaptijden op internationale treinen die de reisplanner nu automatisch hanteert, maar da's in deze richting nogal onzinnig natuurlijk.
Als proef op de som heb ik 'm even gepland in een uur dat de s140 niet rijdt en dan komt het advies met de s12500 wel keurig uit de reisplanner.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten