OVer Missers in de Reisinformatie #38

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door baladid »

Maar het is toch Nederlands personeel? Staakt dat ook dan?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Ardan »

Nee, maar blijkbaar hebben die Belgische luilakken het de Nederlandse chauffeurs verboden over Belgisch Sperrgebiet te rijden. Ik denk dat er wel wat chauffeurs thuis zullen moeten zitten omdat ze niet kunnen rijden.. en ik mag het lijden dat ze op Belgische kosten doorbetaald worden.
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door baladid »

Maar je kunt niemand tot staken dwingen, toch? Niet iedereen is vakbondslid. Ook in België zullen er wat buschauffeurs anar het werk gaan, of niet soms?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door JWM »

Dit wordt vaak gezien als een stukje collegialiteit/solidariteit. Het idee zal nu ook niet vanuit Veolia komen maar van de vakbonden.

Toen de stadsvervoerders een paar jaar terug staakten vervoerde de streekvervoerders ook geen passagiers voor ritjes binnen de stad.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door dennistd »

Stefan schreef:De DRIS'sen in en rond Dordrecht waren een beetje van slag... Schijnbaar een oud bestand geladen, want heel veel lijnen gingen op de displays richting Dummy... :P Oeps.. :mrgreen:
In Tubbergen ging het met de enige DRIS ook niet goed (Almeloseweg ri. Almelo). Lijn 64 stond netjes aangekondigd, maar dan met de bestemming '801' ipv 'Almelo' :-?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Suus »

baladid schreef:Maar je kunt niemand tot staken dwingen, toch? Niet iedereen is vakbondslid. Ook in België zullen er wat buschauffeurs anar het werk gaan, of niet soms?
Wetgeving en de praktijk zijn in Belgie twee totaal andere dingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Vinny »

huibf schreef:
Hainje schreef:
Aking schreef:Ik ben toch wel heel benieuwd hoe ik dit voor me moet zien:

Afbeelding

http://9292.nl/meldingen/dienstmelding/148830#
Tussen Hulst en De Klinge. Er rijden nu ook al tussenslagen tussen deze plaatsjes, dus dat moet geen problemen opleveren.
Klopt als een bus. In het Brabantse deel rijdt niets, want dat zou geen zin hebben, immers lokaal verkeer is daar niet toegestaan.
Opzich vrij normaal ASEAG doet dat bijvoorbeeld ook met een aantal lijnen van Duitsland naar Belgie.

Lijn 42 in Zeeland rijdt overigens ook tot aan de grens en keert dan weer en wacht de tijd af. Overigens neemt Veolia wel de ritten over die door De Lijn worden gereden op Nederlands grondgebied.
Dat is dan een ernstige misser, want dat de buslijn niet van/naar Breda rijdt blijkt er niet uit. Nu kun je denken dat de bus een omweg maakt en in Nederland blijft rijden. Overigens begrijp ik niet waarom Antwerpen dan niet gewoon wordt overgeslagen, maar het langharig werkschuw vakbondstuig zal het wel weer als stakingbreking zien. :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Etienne »

Vanmiddag heb ik in Breda één bus van lijn 19 gefotografeerd en deze vertrok ook gewoon met passagiers vanaf het Station. (het was de Volvo 5806).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

In Utrecht stonden vanmiddag alle DRIPs op CS Jaarbeurszijde op zwart. Waren ook wat graafwerkzaamheden aan de gang op het busstation, dus kan daar best mee te maken gehad hebben. De grote overzichtsschermen in de stationhal deden het wel namelijk en gaven ook gewoon info van de Jaarbeurszijde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Meltrain »

Nuttigste overstapinfo ever: "U kunt hier overstappen op de bus."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Gekko123 »

Klein missertje van de hc in mijn s2800 van vanochtend: die riep om bij het binnenrijden van Utrecht dat de s800 niet verder zou rijden dan Weert wegens het asbest op en rond station Roermond. In werkelijkheid rijdt de s800 wel door naar Maastricht, maar stopt alleen niet te Roermond.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door webguy »

Er ging wel meer mis met Roermond... Reisinfo kent het scenario "station afgesloten" amper, terwijl het toch 2x gebeurd is in de laatste paar maanden (er was ook een plofkraak op Naarden-Bussum). Omdat het amper voorkomt kunnen de systemen er slecht mee overweg omdat het niet een traject is, maar enkel een halte die vervalt. Vervolgens gaf de reisplanner ook erg rare adviezen en dan zag je de storing niet. Later is een traject toegevoegd waar bussen reden, maar die zullen dan wel vanaf Weert hebben gereden ofzo, waardoor het leek alsof er niks reed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Bij die plofkraak in Naarden-Bussum stond er keurig iets als "Stopt niet in Naarden-Bussum i.v.m. inzet hulpdiensten" op de borden, dat lijkt me toch wel redelijk netjes? Eigenlijk niet op gelet wat er vanwege Roermond op de borden stond vandaag.

Bussen reden inderdaad deels vanaf Weert: Weert - Echt, Echt - Roermond en Echt - Swalmen werden die ingezet las ik op Somda. Die reden echter niet vanaf het station Roermond maar vanaf het Wilhelminaplein (zo stond op de ARGOS-borden) en die locatie zal ongetwijfeld niet in Infoplus gezeten hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Zugführer »

Mijn ervaring rond Roermond was een ritje in een 3500 richting Heerlen gisteren, waar bij vertrek in Utrecht al op de CTA stond "stopt niet in Roermond" en in de trein keurig van Weert naar Sittard gesprongen werd in het lijntje met stations die nog zouden volgen.
Enige wat een beetje jammer was is dat de omroep in Utrecht niet over het alternatief sprak. Het was gewoon "hier volgt een bericht voor reizigers richting Roermond: er stoppen geen treinen in Roermond."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door webguy »

De borden kloppen wel, sorry, mijn bericht ging vooral over de andere, niet-Infoplus kanalen zoals de reisplanner op NS.nl en in de Reisplanner Xtra
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Reizigers uit de s5500 en s5600 worden vandaag aangeraden om te reizen met de overige sprinters tussen Utrecht Overvecht en Utrecht Centraal. Wat echter nergens staat is dat je gewoon op dezelfde tijd richting Utrecht kunt reizen, want in die richting stoppen de ICs extra op Overvecht (die geven daar ook een nette cross-platform overstap vanuit de aankomende Sprinter uit Bilthoven)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

De HC van de t1958 waar ik nu in zit trakteerde net wat reizigers op +30 door in Rotterdam de overstapmogelijkheid naar Utrecht te geven terwijl op Den Haag HS een cross-platform overstap op de omgeleide IC van een halfuur eerder bestaat (die sluit in Rotterdam net niet aan).

Edit: En OBIS gaat duidelijk niet samen met aangepaste treinnummers... In plaats van bij Utrecht in de 711767 aan te geven dat de aansluitende t11767 van spoor 3 vertrok toonden de schermen dat de 711767 op spoor 3 zou gaan aankomen. Dat wordt lastig ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Niek »

Volgens verscheidene bronnen bestaat de 9654 vandaag uit Mat'64-2+SGMm-3 :roll:
Linkje
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

InfoPlus heeft vaak wat moeite met treinen die korter rijden dan gepland. Ik vermoed dat deze treinen gepland stond als 2x MAT64 maar er nu slechts één SGM3 gereden heeft vanwege de kerstvakantie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Geert »

Niek schreef:Volgens verscheidene bronnen bestaat de 9654 vandaag uit Mat'64-2+SGMm-3 :roll:
Linkje
Gebruiken die verschillende bronnen allemaal InfoPlus als bron?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Zugführer »

De Mat '64 is volgens het linkje ook afgetrapt in Rosmalen, of zie ik dat verkeerd? ;)
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door bartjemestrom »

Maar wat ook opvalt dat Nijmegen Goffert er niet tussen staat. Op die plek is het wit. Hetzelfde gebeurt ook met de stations tussen Liege-Guillemins en Hasselt van de 5300.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Niek »

Geert schreef:
Niek schreef:Volgens verscheidene bronnen bestaat de 9654 vandaag uit Mat'64-2+SGMm-3 :roll:
Linkje
Gebruiken die verschillende bronnen allemaal InfoPlus als bron?
Dat doen ze ja, werd ook weergegeven op rijdendetreinen. Waarschijnlijk foutje in het doorgeven , net als de false positive van de DD-AR paar maanden geleden
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door webguy »

Je moet het zo zien - die materieelinzet is leuk maar de borden gebruiken het maar beperkt dus krijgt het weinig prioriteit.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Karl »

Vanmorgen kwam ik uit een IC uit de richting Utrecht in Rotterdam Centraal af. Voorafgaand in Rotterdam C. kwam het riedeltje, met wat overstapadviezen. Maar wat bleek toen ik door de tunnel van Rotterdam C. liep? De meeste van die trienen waren opgeheven. Ook werd er omgeroepen dat ICd toeslagvrij was, maar die reed niet eens.

Daarnaast vond ik de reisinformatie voor treinen richting Dordrecht en verder (Breda/Roosendaal) in het positieve geval zeer summier. De ICd reed niet, de 1900 reed niet, de IC Brussel reed niet; maar wat je wel moest doen was niet bekend. In de stationshal stonden een paar bordjes "NS bus" en die stonden ook bij de taxistandplaats/K+R, maar er was (a) geen personeel; (b) geen bus; (c) niet bekend waarom er NS-bussen zouden zijn. Allemaal lekker vaag weer.

Overigens snap ik best dat een organisatie het soms lastig heeft, maar personeel optrommelen om aanwezig te zijn en beschikbaar te zijn voor vragen moet toch wel kunnen? Of mag dat niet van de vakbonden?
Het is een spectrum.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten