Pagina 8 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 11:13
door Daniel
KM46 schreef:En volgens de spellings en gramaticacontrole van een bekend tekstverwerkingsprogramma is dit een correct Nederlandse zin.
Word vindt heel veel zinnen correct die dat niet zijn omdat er een woord in staat dat er niet in hoort maar op zichzelf wel goed gespeld is.
KM46 schreef:Wat moet er anders gescheven worden? Door de weersomstandigheden wordt ook vaak gebruikt.
Je geeft het antwoord zelf al. "Door de weersomstandigheden kan het glad zijn op de haltes, de perrons en in de voertuigen" is een vele malen betere zin.
Of "Door de gladheid raden wij aan voorzichtig over de perrons te lopen" ofzoiets.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 12:05
door baladid
Wat is mis met Waarschuwing: Het kan glad zijn.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 12:35
door matti93
Meld gewoon dat het glad is. Als er geen reden is, dan hoeft die er niet bij. De ns roept toch ook niet bij elke melding dat een trein later is om dat dat komt door vertraging... "Dames en heren, ivm vertraging vertrekt de intercity over 5 minuten" of "ivm winterweer is de dienstregeling aangepast aan het winterweer", beide prima zinnen maar onnodig lang. Misschien past "pas op, gladheid" wel zonder scrollen op het bordje :)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 15:57
door dennistd
Door de regen kunt u nat worden op het perron. Door de lage temperaturen kunt u het koud krijgen in de bushalte. Door de felle zon kunt u verbranden terwijl u op de metro wacht. En ga zo maar door, waarom al die waarschuwingen? Kunnen mensen niet meer zelf nadenken tegenwoordig?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 19:46
door Milco
http://www.ns.nl meldt het volgende:

Amersfoort-Ede-Wageningen

Maandag 16 Februari 17:35

Oorzaak
Tussen Amersfoort en Barneveld C. rijden minder Sprinters door een overwegstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.


Ze kunnen er dus niet tegen dat andere vervoerders wél stoptreinen hebben... Enne... Barneveld Zuid? Wa ligt da? :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 22:58
door Hainje
dennistd schreef:Kunnen mensen niet meer zelf nadenken tegenwoordig?
Dat vinden veel mensen heel moeilijk inderdaad. :P
Milco schreef:Enne... Barneveld Zuid? Wa ligt da? :')
Nieuw station bij Barneveld, open sinds enkele weken.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: di 17 feb 2015, 02:26
door Stefan
dennistd schreef:Door de regen kunt u nat worden op het perron. Door de lage temperaturen kunt u het koud krijgen in de bushalte. Door de felle zon kunt u verbranden terwijl u op de metro wacht. En ga zo maar door, waarom al die waarschuwingen? Kunnen mensen niet meer zelf nadenken tegenwoordig?
Ik vind het ook kansloos dat er bij de RET nog steeds op de displays staat dat de metro naar Den Haag Centraal ook op Rotterdam Centraal stopt.. :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 10:25
door Milco
Hainje schreef:
Milco schreef:Enne... Barneveld Zuid? Wa ligt da? :')
Nieuw station bij Barneveld, open sinds enkele weken.
Ja, dat weet ik, maar in het storingsbericht gaat het over Barneveld Centrum, alsof de s31400 nog daar keert... :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 13:37
door waldo79
De systemen zijn niet bijgewerkt :lol:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 16:38
door SLToilet
Veelvoorkomend probleem op nieuwe stations. Ampo had hele lange tijd geen eigen stem bijvoorbeeld die vertelde dat Almere Poort het volgende station zou zijn. En het gebeurt ook nog weleens dat er een nieuw station overgeslagen wordt. En naamswijzigingen niet goed doorgevoerd worden (kijk maar op de Plan V's naar Tbu! :'-)
Andersom kan te vroeg zijn ook problemen opleveren, in dit geval in de luchtvaart: in Medan (Indonesië) was een vliegtuig in mei 2013 de eerste die er in Kuala Namu landde... De luchthaven opende pas eind juli dat jaar!

Toegegeven, luchthaven Polonia was hard aan vervanging toe. Maar het levert wel weer vertraging op en als de kerosine op is...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 17:33
door Aking
SLToilet schreef:En naamswijzigingen niet goed doorgevoerd worden (kijk maar op de Plan V's naar Tbu! :'-)
Ik vrees dat de werkplaats waar dat aanpassen gebeurde niet eens meer bestaat... :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 17:42
door Suus
Ampo en Ssh hadden een tijd geen omroep in SLT omdat de garantieperiode van het omroepsysteem nog niet voorbij was. Zodra dat gebeurd was is men zo snel als mogelijk begonnen de omroepen op orde te krijgen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 17:51
door Hainje
SLToilet schreef:En naamswijzigingen niet goed doorgevoerd worden (kijk maar op de Plan V's naar Tbu! :'-)
Bij de NID's is dat ook niet aangepast. Toen deze op de Sprinter Tbu-Ehv zat zag ik dat ook een keer erop staan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 19:08
door Daniel
Bee schreef:Ampo en Ssh hadden een tijd geen omroep in SLT omdat de garantieperiode van het omroepsysteem nog niet voorbij was. Zodra dat gebeurd was is men zo snel als mogelijk begonnen de omroepen op orde te krijgen.
Dat lijkt me toch wel de meest bizarre reden ooit. Kan me voorstellen dat op het systeem garantie zit, maar op de ingeladen omroepberichten?
Eigenlijk nog een stukje bizarder dan dat bijvoorbeeld voor het aanpassen van de koersdisplays op DDAR van CS naar Centraal een "constructiewijziging" nodig was.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 19:11
door Suus
Ik heb nog wel andere meer bizarre redenen gehoord voor spoorse zaken, dus wat dat betreft ben ik niet meer zo snel verbaasd.

Die constructiewijziging is bij DDZ ook nodig voor Tbu trouwens, maar ik geloof dat dat weer geen prioriteit had omdat DDZ toch niet in sprinters zou gaan rijden ( :') )

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 19:34
door webguy
SLT is volgens mij een afschuwelijk contract geweest...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 21:57
door Geert
Sowieso zijn de Engelse teksten op die schermpjes in SLT ook tenenkrommend slecht. Achteraf hadden ze beter OBIS in kunnen bouwen, zou je denken: wat meer standaardiseren dan nu...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 22:05
door ODRAIL
Stefan schreef:Ik vind het ook kansloos dat er bij de RET nog steeds op de displays staat dat de metro naar Den Haag Centraal ook op Rotterdam Centraal stopt.. :')
Dat is het ook, maar een heleboel mensen (met name mensen die af en toe in Rotterdam met de metro reizen) vragen dit zich wel af. En om te voorkomen dat de medewerkers van de RET deze vragen krijgen staat deze tekst op de displays.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 22:33
door JWM
Stel je voor dat die vragen moeten gaan beantwoorden inderdaad.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: do 19 feb 2015, 10:20
door Meltrain
Stefan schreef:
dennistd schreef:Door de regen kunt u nat worden op het perron. Door de lage temperaturen kunt u het koud krijgen in de bushalte. Door de felle zon kunt u verbranden terwijl u op de metro wacht. En ga zo maar door, waarom al die waarschuwingen? Kunnen mensen niet meer zelf nadenken tegenwoordig?
Ik vind het ook kansloos dat er bij de RET nog steeds op de displays staat dat de metro naar Den Haag Centraal ook op Rotterdam Centraal stopt.. :')
Op welke displays is dat dan?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: do 19 feb 2015, 10:26
door Stefan
Ik zag het afgelopen weekend in ieder geval nog op de perrons op Slinge.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: vr 20 feb 2015, 12:18
door Ardan
In de fipo schreef ik over een verkeerd geplaatste DRIS bij mij in de buurt.
Ardan schreef:Na een hoop tijdelijke routes is de definitieve route van lijn 1 bij mij door de buurt dan sinds een aantal weken in gebruik, met een nieuwe halte Deltaplein. Bij het verplaatsen van de DRIS-mast van de oude naar de nieuwe halte is alleen een fout gemaakt..
[foto]
..want de bussen richting CS staan erop, zoals altijd al zo was.. maar hij staat op de halte de andere kant op, richting Blauwenoord :')
Twee weken geleden hebben ze wat aan die DRIS gesleuteld, en geeft het de bussen richting Blauwenoord aan, zoals het hoort omdat de mast (foutief) op die halte was gezet.
Keurig.
Vanmorgen zag ik dat ze de mast alsnog op de goede halte (richting station) hebben gezet en nu staat-ie dus wéér verkeerde bussen aan te geven :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 23 feb 2015, 08:13
door Daelea
Na het niet zo positieve bericht van Rover over de falende communicatie rondom de werkzaamheden bij Dt deze week (http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchi ... eden-delft) zou je zeggen dat de gegeven informatie vanuit NS up-to-date is. Echter, niets is minder waar: nergens wordt gecommuniceerd dat de s2000 extra stopt in Wd, waardoor deze met +2 aankomt in Utrecht C, waardoor de overstap richting Amf (18b > 11) naar een onmogelijke 1 minuut gaat. Ook rijdt de s4300 de hele dag alleen tussen Almo - Hfd, dus in de spitsen vervallen alle ritten van en naar Ledn, ongetwijfeld om ruimte te maken i.v.m. de kerende s2100.

En laten we het dan maar niet hebben over de enkele stellen VIRM in de s2100 (want wie reist er deze week dan ook Ledn - Hlm - Asd), de max 8 bakken ICM in de s2800 en de regelmatig voorkomende enkele stellen VIRM in de s1700 en s2600, of de 4 à 6 bakken SLT in de s9800 terwijl de s19800 niet rijdt...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 23 feb 2015, 22:14
door Wubbo
Dan heb je nog maar de helft van de missende informatie. Dat de s2100 niet naar Den Haag Centraal rijdt staat nergens, dat de s2600 dat wel rijdt staat ook nergens, dat de s6300 extra rijdt tussen Leiden en Den Haag Centraal mag je ook opmaken uit de actuele vertrektijden. De door de HTM extra ingezette trams komen niet uit het reisadvies. En de bediening van HS met de trein is ook om te huilen: om 22.28 gaat de laatste trein van vandaag, totdat het nachtnet begint.

Dit had zo veel beter gekund (en gemoeten wat mij betreft).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 23 feb 2015, 22:18
door JWM
Wat heeft een extra stop in Woerden met de werkzaamheden bij Delft te maken?