OVer je reiservaringen in januari 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Gekko123 »

Het bleef bij mij vanochtend helaas niet beperkt tot een kleine vertraging. Allereerst zat ik in trein t19827, deze heeft na Ypb nog ongeveer 500 meter gereden om daarna stil te gaan staan vanwege een gestrande trein tussen Ztmo en Gd (werd toen een aanrijding vermoed). Mijn trein is uiteindelijk via linkerspoor teruggestuurd naar Gvc. Vanaf daar kon ik uiteindelijk met de t2031 (de eerste weer rijdende) naar Ut reizen, mogelijk doordat ik eigenwijs was en niet het reisadvies van het personeel opvolgde. Die zeiden namelijk dat ik via Rtd moest reizen, terwijl ik zelf in gedachten had om via Ledn te gaan. De 2031 waar ik in zat heeft overigens een extra stop gemaakt te Ztm, gezien de grote groep mensen die daar instapte was dat zeker geen overbodige luxe. Uiteindelijk ben ik met +55 aangekomen te Ut, wat gezien de stremming behoorlijk netjes genoemd mag worden.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Niek »

Nu weet Zoetermeer dus ook hoe het is als er een IC stopt (A)
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Busfoto.nl »

Afgelopen maandag de mogelijkheid gehad om de Vlaamse Kusttram te bezoeken. Een bijzonder interessante tramlijn door lengte en ligging. Er komt geen einde aan een tramrit op deze lijn, zeker als je ook weer terug moet (...). Ik heb een trajectvideo gemaakt zodat jullie ook mee kunnen genieten.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ajnDmArEvXs[/youtube]
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Aking »

Grappig, ik ben er een week of 2 terug ook voor het eerst geweest, alleen toen in Oostende gestopt. Ik vond het stuk tot Oostende voor een "kust"tram trouwens zwaar tegenvallen, ik had echt verwacht dat dat ding over de boulevard ging en dat is tussen Knokke en Oostende iig niet het geval.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door reisthijs »

Dan ben je net te vroeg gestopt. Voorbij Oostende rijdt de tram een eind ècht langs de kust.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Meltrain »

Zie mijn afbeelding. :wink: ---->
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Z2N »

Vanmiddag zat ik voor de verandering op de 370 die om 12:23 langs het Alphense Oude Ambacht komt in plaats van die die daar om 12:38 komt. En ik weet niet of het daar aan lag, maar mijn bus zat voller dan normaal, met op het drukste punt zelfs staanplaatsen! :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Anne »

Aking schreef: Ik vond het stuk tot Oostende voor een "kust"tram trouwens zwaar tegenvallen, ik had echt verwacht dat dat ding over de boulevard ging en dat is tussen Knokke en Oostende iig niet het geval.
Het is een Kusttram die door de Kuststrook rijdt. Anders had het de Boulevardtram geheten :wink:
In Nederland hadden we ooit een strandtram.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Anne »

Woensdag o.a. met de stoptrein van Eindhoven naar Helmond; ik trof het met een plan V.
Deze kwam in Eindhoven aan met drie stellen waarvan alleen het voorste stel doorreed naar Deurne. Een paar minuten voor aankomst van de trein in Eindhoven waarschuwde een NS-medewerker de reizigers in de wachtkamer dat ze naar het voorste treinstel moesten. :pos: Dus buiten de kap.
Afbeelding

Op de terugweg weer een plan V en daarom maar via Den Bosch gereden om daar de IC naar Roosendaal te pakken.

Viel me wel op dat de 'sprinter' Nijmegen - Deurne met alle types stoptreinmaterieel werd gereden.
Plan V (losse stellen) SGM (2+3) SLT en DD-AR. Dus een groot verschil in capaciteit.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend had de omroep op diverse stations het over 'grillige winterse omstandigheden'. Lees: er was geen flap aan de hand.
Vanochtend de t3325 van Zaandam genomen om 07:32. Die reed om de een of andere reden redelijk op tijd. ;) Op Schiphol aansluitend de t5718. Tot aan Leiden was het redelijk te doen, maar omdat de IC die kort daarvoor op hetzelfde traject rijdt vandaag was geschrapt, was het vanaf Leiden haringen-in-een-ton. Aangezien ik continu de buitendeur van de machinistencabine dicht hoorde gaan en het vertrekken wat langer duurde, heb ik een vermoeden dat we niet eens met een HC reden. Bij Laan van NOI liepen we nog een beetje extra vertraging op: iemand riep over de omroep het treinpersoneel op, dat er iemand op het perron eerste hulp nodig had.

Op de terugweg een goed gevulde s2100 van 17:14 met staplaatsen op de balkons. De reisplanner en de AV gaven aan dat er om 18:09 op Sloterdijk een s4700 naar Uitgeest zou vertrekken, maar ik ging er al vanuit dat deze ook gewoon geschrapt zou zijn, wat dus klopte (alleen de TBP gaf dus de correcte informatie aan over het uitvallen van deze trein). Dus de s1500 genomen, die een extra stop op Zaandam maakte. Tuffy riep overigens alleen maar om dat de IC naar Zaandam, Hoorn en Enkhuizen vanaf Hoorn op alle stations zou stoppen...

Verder zou het echt ontzettend handig zijn als alle treinseries die gewoon helemaal geschrapt zijn ook daadwerkelijk uit de AV en de reisplanner zouden worden gehaald. Er waren op de AV's heel veel mededelingen met 'deze trein rijdt niet' en op de reisplanner aardig wat mededelingen met 'dit reisadvies vervalt', allemaal wegens het schrappen van treinseries. Dat maakt de boel er echt niet overzichtelijker op.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Zugführer »

Dankzij het grillige winterweer rijdt er nu wel ICM in mijn intercity van Eindhoven naar Utrecht 8-)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Gekko123 »

Mwa, er rijdt anders dagelijks ICM als intercity tussen Eindhoven en Utrecht. Moet je alleen een kwartier eerder/later zijn (de s3500 rijdt namelijk met ICM).

Terug on-topic:
Vandaag was de ARI duidelijk weer aan het werk. Mijn t2827 (IC uit Rotterdam Centraal, aankomst Utrecht Centraal om 8.28 uur) moest voor de inrijder van Utrecht Centraal wachten totdat zowel de t9822 (sprinter naar Den Haag Centraal, vertrek om 8.35 uur) en de t8822 met +16 (IC naar Leiden, oorspronkelijke vertrektijd om 8.23 uur) vertrokken waren. Reden was dat er geen personeel was voor de 8822. De 9822 stond op spoor 19A, de 8822 op 18A. Normaal gesproken keert de 2827 kort op spoor 18A, door deze te wijzigen naar 19A had deze al binnen komen terwijl de 8822 vertrok. Dit is echter niet gebeurd en moesten we wachten tot de 8822 uiteindelijk toch is vertrokken.

Overigens had het al kunnen schelen als spoor 17 (dat middenspoor tussen spoor 15 en 18A) nog in dienst was geweest, dan had mijn trein via dat middenspoor binnengenomen kunnen worden op spoor 18B.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Zugführer »

Euhm ja, maar de s3500 rijdt doorgaans om 22:58 niet meer tussen Eindhoven en Utrecht en het toeval wil dat ik regelmatig rond die tijd van Eindhoven naar Utrecht reis, dus vandaar deze aangename verrassing gisteravond ;)
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Berk-24 »

Tussen Utrecht en Ede kunnen geen treinen rijden. NS kennende gooit het meteen de s3100 er helemaal uit, maar die blijft gelukkig rijden tussen Nijmegen en Ede.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door webguy »

De 3000 lag er wel uit.

Vandaag even op een neer naar Ede vanuit Velp, maar het was weer een prutje. Wilde in Arnhem de s7500 pakken, van :37. Om :40 werd omgeroepen dat er geen HC was. Om :42 kwam de s3100 binnen rijden op het spoor ernaast, gevolgd door een omroep "de Intercity gaat eerst naar Ede". Vervolgens overgestapt naar de IC en ja hoor, de stoptrein rijdt weg.

Aangekomen in Ede riep de HC steeds om dat je moest uitchecken bij NS om met CXX via Amf naar Ut te gaan. Het was mij ook al opgevallen dat de bussen tussen Db en Ed al weer uit het storingsbericht waren gehaald (stonden er eerst wel in). Vervolgens stonden er in Ede gewoon bussen klaar...
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren twee tripjes gemaakt naar het noorden: 's middags eentje naar Heerhugowaard, en 's avonds naar Alkmaar. :)

Naar Heerhugowaard toe had ik vanaf Zaandam de s800 van 14:40. De spoorwegovergang bij Koog-Zaandijk moest stapvoets en licht-typhonerend worden benaderd, aangezien deze in storing was. Eerste keer dat ik zoeits meemaak. :)

Later op de dag de s800 van 19:10 van Zaandam naar Alkmaar. De HC in deze trein was erg scherp, aangezien hij bij ieder station netjes omriep dat treeplanken en perrons glad konden zijn (z'n zwaar Limburgs accent leverde wel wat hilariteit op onder de Noord Hollanders ;)). Op de terugweg de s3000 van 22:41 uit Alkmaar, die al met +3 reed. Onder de categorie 'we hebben vertraging, dus kan er nog wel at bij' mochten we in Uitgeest gaan roestrijden over een paar wissels, waardoor we nog 1 a 2 minuten extra vertraging opliepen. Want roestrijden met vertraagde treinen is handig...
Beul van de blindegeleidelijn
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door chemie »

Gisteravond thuis gekomen na wat bier in de beiaard. Wat een sneeuwstorm. Uiteindelijk thuis gekomen met +30. Ik vond het zeer vriendelijk dat er überhaupt nog bussen reden in en rond Haaksbergen. De sprinter Enschede Zwolle reed op tijd. Bij aankomst lag er 1 cm sneeuw in Hengelo. Dat breidde uit naar een pakje van 5 cm en sneeuw op redelijke N wegen. Maximale snelheid was 60km/h. Aankomst + 5. De 73 kwam aan met + 7, die overstap ging prima! Met maximaal 45 km/h ging het over de N18 richting Groenlo, en met 40 km/h door naar Winterswijk. Respect voor de chauffeurs die bleven rijden! Respect *bus*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Daniel »

Bij het sneeuwvrij maken van de perrons op Amsterdam Bijlmer ArenA had men kennelijk niet gedacht aan langere treinen i.v.m. omreisadviezen (drie stellen ICM leek althans wat groot voor een s3500 op zaterdag). Maar heel voorzichtig uitgestapt toen ik vanuit Utrecht aankwam, want op de kop van perron 2/3 buiten de overkapping kon je zowat schaatsen (was spekglad daar door aangevroren sneeuwresten). Toch maar even aan NS doorgegeven.

Ligt het spoor waarover de s3500 rijdt tussen Bijlmer ArenA en Utrecht rijdt er zo slecht bij trouwens? M'n trein terug ging er flink schommelend en bonkend overheen, dat heb ik met ICM eigenlijk nog nooit gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Suus »

De spoorlijn Utrecht - Amsterdam heeft de normale problemen met verzakkingen. Valt op die lijn nog wel mee hoor, kan veel erger :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Daniel »

Nouja, ik kon me niet herinneren het ooit zo sterk gevoeld te hebben dat het zelfs spannend werd of ik de inhoud van m'n flesje drinken in i.p.v. naast m'n mond zou krijgen :P Zelfs Woerden - Leiden valt in vergelijking nog mee (en op de heenweg was er juist weer niks van dergelijk heftig geslinger en gebonk te merken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door TomSteyl »

Gisteren in zeker 14 treinen gezeten, maar geen enkele conducteur langsgekomen voor een controle of serviceronde... Op sommige zaterdagen zie je helemaal niemand en vorige week werd ik 3x op 1 rit gecontroleerd.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Nouja, ik kon me niet herinneren het ooit zo sterk gevoeld te hebben dat het zelfs spannend werd of ik de inhoud van m'n flesje drinken in i.p.v. naast m'n mond zou krijgen :P Zelfs Woerden - Leiden valt in vergelijking nog mee (en op de heenweg was er juist weer niks van dergelijk heftig geslinger en gebonk te merken)
Vooral het westelijke spoor is verzakt, de andere kant op gaat het inderdaad beter. Overigens is het geslinger de ene keer erger dan de andere keer, dat heeft misschien met de snelheid waarmee op dat moment gereden wordt te maken?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten