OVer je reiservaringen in januari 2015
OVer je reiservaringen in januari 2015
Ook in dit nieuwe jaar kan je hier weer al je reiservaringen van de maand januari kwijt.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Ik kan niet weg! Kapotte bovenleiding tussen Aml en Hgl! Help!
Volgens ns.nl:
Enschede-Almelo
Donderdag 1 Januari 11:09
Oorzaak
Tussen Enschede en Almelo rijden er veel minder treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden bussen tussen Almelo en Hengelo.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.
Volgens ns.nl:
Enschede-Almelo
Donderdag 1 Januari 11:09
Oorzaak
Tussen Enschede en Almelo rijden er veel minder treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden bussen tussen Almelo en Hengelo.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
En volgens de site van de ns is de storing alweer voorbij.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
wouter15 schreef:Ook in dit nieuwe jaar kan je hier weer al je reiservaringen van de maand januari kwijt.
Is het een wedstrijdje wie als eerste dit lijntje maakt/begint? Was me al vaker opgevallen... ;-)Obus schreef:topickaap!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
In dat geval moet maar een van de beheerders het topic starten.
Daarnaast lijkt het mij niet dat je bij het starten van een reiservaringentopic opeens in rang stijgt.
Daarnaast lijkt het mij niet dat je bij het starten van een reiservaringentopic opeens in rang stijgt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Rang? Welke rang?
Vaak wordt dit topic gestart door een beheerder, maar om 00:42 was ik eerlijk gezegd niet met OVNL bezig. Ik vind het eigenlijk ook niet zo belangrijk wie dit topic aanmaakt eerlijk gezegd :). Laten we maar gewoon de reiservaringen hier posten.
Vaak wordt dit topic gestart door een beheerder, maar om 00:42 was ik eerlijk gezegd niet met OVNL bezig. Ik vind het eigenlijk ook niet zo belangrijk wie dit topic aanmaakt eerlijk gezegd :). Laten we maar gewoon de reiservaringen hier posten.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Gisteren op pad geweest naar Brussel voor overleg. Ik besloot er een dagje van te maken.
Meestal rijd ik naar Turnhout, maar ditmaal nam ik de trein naar Tilburg om daar de bus naar Turnhout te nemen. De bus 450 Tilburg - Turnhout is best comfortabel en doet de rit (zonder vertragingen) in zo'n 55 minuten. Ik kan deze bus zeker aanbevelen.
In Turnhout voor het eerst in het nieuwe jaar de 'IC trein' naar Brussel genomen. Het is er in België niet duidelijker op geworden sinds de IR-treinen tot intercity's zijn omgedoopt. En dat werd op station Mechelen pijnlijk duidelijk. Ik was uitgestapt om een kort kijkje te nemen naar de vorderingen in het stationsgebied, moest er een oudere mevrouw mijn weer aanschieten :') Best wel zielig, ze moest de IR (nu IC) trein naar Mortsel-Oude-God hebben. En dat gaat niet zo makkelijk meer: de IC staat op de borden als IC naar Antwerpen, zoals zoveel IC treinen, maar sommige stoppen te Mortsel-Oude-God en andere weer niet... Merci NMBS.
Ik ben daarna in de GEN trein naar Brussel-Noord gegaan, om daar weer met andere GEN naar Brussel-Schuman te gaan. Het zijn gewone L-treinen hoor. Het is eigenlijk hypocriet van de NMBS om de IR af te schaffen onder het mom van minder treinproducten (dezelfde smoes waarmee de Sneltrein in Nee-land is afgeschaft), terwijl ze in de regio Brussel nu allemaal GEN treinen uitrollen.
Na het overleg heb ik een deel van de Wetstraat afgewandeld naar Brussel-Centraal, om daar de IC naar Luik te nemen. Je moet ook hier goed oppassen in welke trein je stapt. Kiest u maar uit de 2400 (reistijd 2u02), de 400 (reistijd 0u59), de 1700 (reistijd 1u23) en de 500 (reistijd 1u01). Ik besloot om de 1700 te nemen, want het traject Landen - Luik via de oude lijn had ik sinds de bouw van de parallel lopende HSL niet meer gedaan. Het is een fraaie rit door een mooi landschap met veel glooiende heuvels. Ik kan deze trein aanbevelen, hij is beter dan de 400 / 500 die de godganse tijd achter saaie geluidswallen rijdt. In Luik nog een kebab voor avondeten gegeten en toen met de L - oeps, pardon, de IC - naar Maastricht.
Ik voelde me nog best fit, dus ik besloot dom te zijn en de Heuvellandlijn naar Heerlen te nemen. Het doel was om daar een Koploper naar het noorden te nemen. De Koplopers zijn nieuw met de dienstregeling 2015 en ik Koplopers nou eenmaal prettiger treinen dan VIRMpjes vind. Maar goed, ik vergat dat het al laat was en dus kon ik in Heerlen alsnog een VIRM nemen naar Sittard om daar een VIRM richting A'dam te pakken. Dat grapje heeft me effe € 3,38 gekost :') Tegen middernacht was ik eindelijk thuis.
Meestal rijd ik naar Turnhout, maar ditmaal nam ik de trein naar Tilburg om daar de bus naar Turnhout te nemen. De bus 450 Tilburg - Turnhout is best comfortabel en doet de rit (zonder vertragingen) in zo'n 55 minuten. Ik kan deze bus zeker aanbevelen.
In Turnhout voor het eerst in het nieuwe jaar de 'IC trein' naar Brussel genomen. Het is er in België niet duidelijker op geworden sinds de IR-treinen tot intercity's zijn omgedoopt. En dat werd op station Mechelen pijnlijk duidelijk. Ik was uitgestapt om een kort kijkje te nemen naar de vorderingen in het stationsgebied, moest er een oudere mevrouw mijn weer aanschieten :') Best wel zielig, ze moest de IR (nu IC) trein naar Mortsel-Oude-God hebben. En dat gaat niet zo makkelijk meer: de IC staat op de borden als IC naar Antwerpen, zoals zoveel IC treinen, maar sommige stoppen te Mortsel-Oude-God en andere weer niet... Merci NMBS.
Ik ben daarna in de GEN trein naar Brussel-Noord gegaan, om daar weer met andere GEN naar Brussel-Schuman te gaan. Het zijn gewone L-treinen hoor. Het is eigenlijk hypocriet van de NMBS om de IR af te schaffen onder het mom van minder treinproducten (dezelfde smoes waarmee de Sneltrein in Nee-land is afgeschaft), terwijl ze in de regio Brussel nu allemaal GEN treinen uitrollen.
Na het overleg heb ik een deel van de Wetstraat afgewandeld naar Brussel-Centraal, om daar de IC naar Luik te nemen. Je moet ook hier goed oppassen in welke trein je stapt. Kiest u maar uit de 2400 (reistijd 2u02), de 400 (reistijd 0u59), de 1700 (reistijd 1u23) en de 500 (reistijd 1u01). Ik besloot om de 1700 te nemen, want het traject Landen - Luik via de oude lijn had ik sinds de bouw van de parallel lopende HSL niet meer gedaan. Het is een fraaie rit door een mooi landschap met veel glooiende heuvels. Ik kan deze trein aanbevelen, hij is beter dan de 400 / 500 die de godganse tijd achter saaie geluidswallen rijdt. In Luik nog een kebab voor avondeten gegeten en toen met de L - oeps, pardon, de IC - naar Maastricht.
Ik voelde me nog best fit, dus ik besloot dom te zijn en de Heuvellandlijn naar Heerlen te nemen. Het doel was om daar een Koploper naar het noorden te nemen. De Koplopers zijn nieuw met de dienstregeling 2015 en ik Koplopers nou eenmaal prettiger treinen dan VIRMpjes vind. Maar goed, ik vergat dat het al laat was en dus kon ik in Heerlen alsnog een VIRM nemen naar Sittard om daar een VIRM richting A'dam te pakken. Dat grapje heeft me effe € 3,38 gekost :') Tegen middernacht was ik eindelijk thuis.
De mortuis nil nisi bene
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Jij daar beschrijft nu precies waarom ik vóór een drie/vier-treinensysteem ben! Maar mooi ritje heb je gemaakt :Y met de bus Turnhout-Tilburg heb ik ook de nodige ervaring, mijn pa woont langs de route.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Toevallig, ik ben gister ook door Belgie aan het crossen geweest, maar dan per bus. Ik ben eerst vanuit Tilburg met Lijn 132 Breda Centraal Station - Tilburg Centraal Station van Tilburg naar Baarle- Nassau/ Baarle- Hertog gegaan om daar over e stappen op [wiki]Lijn 460 Turnhout (B) Station - Baarle-Nassau Sint Janstraat[/wiki]. Vanuit Turnhout naar Herentals met Lijn 210 Turnhout Markt - Herentals Station. Vanuit Herentals naar Mechelen met Lijn 511 Mechelen Station NMBS - Herentals Station NMBS en toen met Lijn 500 Antwerpen Rooseveltplaats - Mechelen Station via Antwerpen en Putte (Lijn 720 Antwerpen Rooseveltplaats - Putte Moretuslei en Lijn 105 Bergen op Zoom Station - Putte Moretuslei) terug naar Nederkand.
Ik ben dus ook in Tilburg en Turnhout geweest.
Wat mij opvalt is dat in Belgie de treinen en bussen gewoon rijden op de afgesproken tijd en dat ik in Nederland kom en de trein waar ik in zit niet verder rijdt dan Rotterdam, de machinist van de s12500 de eerste vijf minuten ontbrak en er een storing was tussen Ht en Ut. Hoe kan dit verschil zo groot zijn?
Ik ben dus ook in Tilburg en Turnhout geweest.
Wat mij opvalt is dat in Belgie de treinen en bussen gewoon rijden op de afgesproken tijd en dat ik in Nederland kom en de trein waar ik in zit niet verder rijdt dan Rotterdam, de machinist van de s12500 de eerste vijf minuten ontbrak en er een storing was tussen Ht en Ut. Hoe kan dit verschil zo groot zijn?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Was vanmiddag met lijn 2 in Dordrecht op weg richting het station toen bij halte Leerpark opeens een lijn 5 naar Stadspolders tegemoet kwam. De stadsbussen die daar horen te rijden zaten ervoor en erachter, dus die chauffeur zal echt goed de weg kwijt geweest zijn (en was al drie punten waarop hij z'n vergissing had kunnen corrigeren voorbij gereden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Als ik doorgaans in België onderweg ben, ervaar ik juist het omgekeerdeEzra schreef:[knip]
Wat mij opvalt is dat in Belgie de treinen en bussen gewoon rijden op de afgesproken tijd en dat ik in Nederland kom en de trein waar ik in zit niet verder rijdt dan Rotterdam, de machinist van de s12500 de eerste vijf minuten ontbrak en er een storing was tussen Ht en Ut. Hoe kan dit verschil zo groot zijn?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Met de bus met of met de trein? De maximale vertraging die ik gister met de bus heb gehad is denk ik een minuut of zeven.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Beide
Vanochtend had de t2814 weer eens +15 vanaf Utrecht en daardoor kreeg de t2825 ook vertraging mee vanaf Rotterdam en zat daarmee ook de t12525 in de weg. Ikzelf ben ook maar met de t12525 gegaan, omdat de t2816 en t2827 slechts met een losse ICM4 reden.
Vanochtend had de t2814 weer eens +15 vanaf Utrecht en daardoor kreeg de t2825 ook vertraging mee vanaf Rotterdam en zat daarmee ook de t12525 in de weg. Ikzelf ben ook maar met de t12525 gegaan, omdat de t2816 en t2827 slechts met een losse ICM4 reden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Die losse ICM4 in de 2827 is voor die trein echt veels te weinig. Kwam behoorlijk vol binnen te Gouda en de daar wachtende mensen (waaronder ik) besloten om maar met de 1727 naar Utrecht te gaan.
Uiteindelijk zag ik de 2827 met staplaatsen in de eerste klas vertrekken vanaf Gouda. Wel volledig op tijd *O*
Uiteindelijk zag ik de 2827 met staplaatsen in de eerste klas vertrekken vanaf Gouda. Wel volledig op tijd *O*
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Breda had vandaag 3 keer pech. Vanochtend weer eens het brandalarm afgegaan. Vanavond eerst een beschadigde bovenleiding tussen Breda en Lage Zwaluwe en vervolgens word er op de omreisroute brand gesticht dus ook daar hebben geen treinen gereden. Ik heb de vriend van mijn moeder maar naar zijn werk in Barendrecht gebracht. Hij wou dus eerst via Roosendaal gaan. Maar als hij dat had gedaan had hij in de trein gezeten waar de brand in was. Uit http://www.ovtijden.com maak ik op dat de betrokken trein de t3663 was die met een DDZ 6 reed.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Hoezo de t3663, die is immers volgens OVtijden gewoon met +2 in Roosendaal aangekomen. Ik zou eerder aan de t3670 denken. Die is in Etten-Leur aangekomen zo te zien en staat vervolgens vermeld als niet rijdend wegens een gestrande trein (en later op het traject wegens een defecte trein) met rond de +80.
Pas de treinen na die 3670 zijn vervolgens vanaf Breda ri. Roosendaal opgeheven.
Pas de treinen na die 3670 zijn vervolgens vanaf Breda ri. Roosendaal opgeheven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Hmm. Verkeerd gekeken dus.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Was geen brandstichting trouwens maar een vaste rem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Dat las ik later ook ja. Eerder werd op de site van BN De stem gemeld dat er brand was gesticht en er 1 persoon was aangehouden.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Dordt is een chaos sinds de nieuwe dienstregeling. Heel af en toe rijd er welleens een amba op lijn 7. Heb ook al diverse keren wrights gezien op allerlei lijnen, inclusief lijn 10, dat paste niet met een auto bij nieuwbrug en heeft best wel even vast gestaan. (ja ik had hem dan natuurlijk ook weer net ) Ook weten veel chauffeurs de routes in de stad die uit streek komen en andersom niet goed. Al een tijd trug dat ik hoorde van lijn 5 op de transvaalstraat, 4 op noordendijk... De zorg over bussen te laat, is erg meegevallen.
Ik blub in het Drecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Een Amba op lijn 7 zou wel heel apart zijn. (@Stefan: die dingen stonden toch massaal in Schelluinen en niet in Dordt?)
Als er nu met die immense omloopnummerpapieren achter de ruit al streekwagens op stadsomlopen belanden beloofd dat nog wat als de omloopnummerbordjes er zijn (die zijn kleiner). Maargoed, het kan natuurlijk ook simpelweg vanwege een defecte bus zijn want er zijn nu een stuk meer bussen in Dordt die ze als vervanging kunnen gebruiken.
Maar pijltjes volgen is blijkbaar nog lastig.
Als er nu met die immense omloopnummerpapieren achter de ruit al streekwagens op stadsomlopen belanden beloofd dat nog wat als de omloopnummerbordjes er zijn (die zijn kleiner). Maargoed, het kan natuurlijk ook simpelweg vanwege een defecte bus zijn want er zijn nu een stuk meer bussen in Dordt die ze als vervanging kunnen gebruiken.
Maar pijltjes volgen is blijkbaar nog lastig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Die pijltjes zijn ook wel klein, had ze al gezien maar op sommige punten kun je die dingen door lichtval al bijna niet zien, of er zit een struikje half voor etc. etc. Die amba was ook voor chauffeurs die ik later die dag sprak een raadsel, het was algemeen niet bekend wat die hier deed.
Ik blub in het Drecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Nouja, als hij iets stuks verving was het in elk geval een redelijk geschikte bus. Ergens in het begin van de concessie heeft Arriva zelfs een keer een O408 naar Dordt gestuurd. Maar wellicht kunnen we deze discussie beter voortzetten in het alledaagse dingen-topic van Zuid-Holland Zuid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Ik weet niet wanneer dat heel af en toe is, maar ik heb er nog nooit eentje gezien bij ons in Dordt..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten