OVer je OV-Chipkaart #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

Datumloze kaartjes zijn natuurlijk ook al voor de volledige overgang op de chipkaart afgeschaft. Dat is toen allemaal omgezet naar de mogelijkheid een kaartje voor een dag in de toekomst te kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

Helaas zijn de zuilen waar de stempelautomaten op bevestigd waren nog niet allemaal verwijderd, ik ken er nog wel een paar die aardig in de weg staan :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

Daar lijken ze sowieso weinig haast mee te maken. Er zijn ook nog zat stations waar de stempelautomaten met buiten dienst-sticker nog altijd op die palen staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Hendrik »

Daniel schreef:Datumloze kaartjes zijn natuurlijk ook al voor de volledige overgang op de chipkaart afgeschaft. Dat is toen allemaal omgezet naar de mogelijkheid een kaartje voor een dag in de toekomst te kopen.
Het is pas sinds kort (april, dacht ik) weer mogelijk om een kaartje met een dag in de toekomst uit de automaat te halen. Sinds de overgang naar de ov-chipkaart in juli vorig jaar was die mogelijkheid er niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

Tja, die overgangsfase was nog de tijd dat ik op een trajectkaart reisde en toen kon je als trajectkaarthouder nog meer verschillende dingen op je kaart laden aan vvb's dan dat er fysiek als wegwerpkaart uit de automaat kwamen. Allicht dat ik daardoor wat door elkaar haalde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

Sinds begin mei reis ik met een zakelijke OV-chipkaart voor het woon-werkverkeer.
Maar op mijn OV-Chip Plus factuur die ik over april heb gekregen, staan reizen over een periode van anderhalve week lang ingeboekt als 'enkele' reis, terwijl ik toch gewoon echt retourtjes heb laten inboeken. Tsja, als NS geen geld wil, moeten ze het lekker zelf weten hoor. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

Nog meer OV-chipkaartfeest gisteren.

Een andere reiziger van mijn s2100 zag mij heel erg zoeken achter het hek bij het stootblok op Den Haag Centraal. Wat bleek: mijn vaste CiCo die er staat is dus weggehaald.

Op de terugweg naar huis gistermiddag wilde ik overigens nog uitchecken in Zaandam. Kennelijk was de incheck in Den Haag niet goed gelukt, want ik hoorde ineens een enkele BLIEP. Ik wist het niet helemaal zeker of het van mij was, omdat er een hele kudde mensen en handen en kaarten om die chippaal stonden (4 paaltjes voor een half leeglopende trein in de spits is ook zielig). Dus kaart maar weer voor de lezer voorgehouden met twee BLIEPjes tot gevolg. Volgens de mevrouw achter het loket heb ik in- en uitgecheckt in Zaandam. Tsja, dan maar geen geld voor NS.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

Volgens de plaatselijke editie van het AD is gisteren gestart met de werkzaamheden om poortjes te plaatsen in Amersfoort. Werkzaamheden zijn mij echter nog niet opgevallen dus het zal ongetwijfeld om de Mondriaanplein-zijde gaan.
Eventuele bouwwerkzaamheden zouden rond 17.00 uur vanmiddag trouwens überhaupt niet hoorbaar geweest zijn want alles werd overstemd door twee paaltjes naast elkaar in de gang vanaf perron 1/2 die op hol geslagen waren en continu stonden te piepen met de melding "Biedt een OV-chipkaart aan". Ongelooflijk wat een herrie dat maakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Freek »

Om 16.59 wat er nog niets aan de hand en inderdaad van bouwwerkzaamheden was ook niets te zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

Bleek vanmorgen toch wel iets zichtbaar: aan de centrumzijde zit nu een rij gaten in de vloer tussen Tickets & Service en de Broodzaak. Toegang tot de loketten schijnt trouwens ook verplaatst te gaan worden i.v.m. de poortjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door gliderfighter »

Op Amsterdam Amstel hebben ze de overstappunten nabij de trappen "gesloten", maar er staan nu opeens ook GVB mensen bij de poortjes, samen met NS mensen die in een hoekje mensen staan te tellen. Gaan die poortjes dan eindelijk dicht? Deze avond zou er ook een informatieavond zijn tbv veranderingen bij het station.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door fogeltje »

Wel zo aardig dat ze loketten niet achter poortjes gaan verstoppen :')

"Sorry, zonder kaartje kun je hier niet verder." "Waar kan ik een kaartje kopen als ik niet van de automaat gebruik kan maken." "Binnen aan de balie." :') Het zou zo van Theo Maassen kunnen zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Volgens de plaatselijke editie van het AD is gisteren gestart met de werkzaamheden om poortjes te plaatsen in Amersfoort. Werkzaamheden zijn mij echter nog niet opgevallen dus het zal ongetwijfeld om de Mondriaanplein-zijde gaan.
Eventuele bouwwerkzaamheden zouden rond 17.00 uur vanmiddag trouwens überhaupt niet hoorbaar geweest zijn want alles werd overstemd door twee paaltjes naast elkaar in de gang vanaf perron 1/2 die op hol geslagen waren en continu stonden te piepen met de melding "Biedt een OV-chipkaart aan". Ongelooflijk wat een herrie dat maakt.
Even een vraag: Komen er aparte poortjes voor NS en Connexxion (Valleilijn)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

Nee, Connexxion gaat in Amersfoort later dit jaar gebruik maken van de apparatuur van NS, er hoeft dan ook niet meer omgecheckt te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

gliderfighter schreef:Op Amsterdam Amstel hebben ze de overstappunten nabij de trappen "gesloten", maar er staan nu opeens ook GVB mensen bij de poortjes, samen met NS mensen die in een hoekje mensen staan te tellen. Gaan die poortjes dan eindelijk dicht? Deze avond zou er ook een informatieavond zijn tbs veranderingen bij het station.
De overstappunten bij de trappen zorgen voor een zeer beroerde doorstroming, vooral op het perron richting CS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Wel zo aardig dat ze loketten niet achter poortjes gaan verstoppen :')
De AKO en de toiletten lijken wel achter de poortjes te verdwijnen. Tenzij men daar een heel gangetje naar gaat construeren maar dat lijkt me niet (voor het loket hoeft slechts de deur naar een ander deel van de raampartij verplaatst te worden)

@KM46 en Bee: Volgens een bericht op Somda komen er wel Connexxion-poortjes en is de proef met niet meer omchecken iets afzonderlijks. Ik hoop wel een beetje verdeeld trouwens want anders ga je allerlei kruisend verkeer krijgen in het stuk hal voor de poortjes. Voor een reiziger uit een Connexxion-trein die naar de fietsenstalling wil is het immers niet handig om eerst helemaal naar rechts in de hal te moeten lopen en vervolgens weer helemaal naar links de uitgang richting fietsenstalling te nemen (theoretische situatie als alle CXX-poortjes aan één kant zouden komen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

Het mag dan wel een proef zijn, het was toch bedoeld om dat gezeik met verschillende poortjes/paaltjes en omschenken gewoon helemaal te elimineren. Waarom zou Connexxion dan nog in de buidel tasten om voor dat ene jaar eigen poortjes te laten installeren?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door fogeltje »

@Daniel (te lui om bericht van Daniel te quoten en hierin te plakken)
Hoewel je daar iets van kunt vinden, zou ik het vele malen slechter vinden als OOK de loketten achter poortjes verdwijnen. Maar dat is toch een faciliteit die buiten poortjes moet blijven IMO.

Verder ben ik van mening dat echt alleen de toegang tot perrons achter poortjes zouden moeten zitten en alle andere faciliteiten en/of doorlooproutes vrij moeten blijven. Maar goed, wie ben ik. Ik reis niet eens met het OV, dus ik heb geen recht van klagen :@
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

Loketten zullen nooit achter poortjes verdwijnen. Dan gaat het hele concept van een loket nogal verloren namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door fogeltje »

Wel effectief om bepaalde groepen te weren natuurlijk. Doet me denken aan Theo Maassen.

"Waarom kom ik niet naar binnen?"
"Omdat je geen pasje hebt."
"En hoe kom ik aan een pasje?"
"Die kun je binnen krijgen."

:')

In het kader van poortjes, wat gaat eigenlijk de planning voor Eindhoven na de verbouwing zijn? Blijft er een vrije doorlooproute vanaf het busstation naar het centrum beschikbaar?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Loketten zullen nooit achter poortjes verdwijnen. Dan gaat het hele concept van een loket nogal verloren namelijk.
De infohokjes van de RET bij verschillende metrostations zitten wel achter de poortjes :shock: :X .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

fogeltje schreef:In het kader van poortjes, wat gaat eigenlijk de planning voor Eindhoven na de verbouwing zijn? Blijft er een vrije doorlooproute vanaf het busstation naar het centrum beschikbaar?
Ik was in de veronderstelling dat de oude tunnel in Eindhoven poortvrij blijft en de nieuwe tunnel wel met poortjes wordt afgesloten. Ik kan echter geen bron vinden waarmee ik dat kan onderbouwen, behalve een bron die meldt dat er in Eindhoven in 2016 poortjes zullen gaan komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Hendrik »

KM46 schreef: De infohokjes van de RET bij verschillende metrostations zitten wel achter de poortjes :shock: :X .
Op heel veel stations zijn ze toch niet meer bemand... :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Geert »

Bee schreef:Het mag dan wel een proef zijn, het was toch bedoeld om dat gezeik met verschillende poortjes/paaltjes en omschenken gewoon helemaal te elimineren. Waarom zou Connexxion dan nog in de buidel tasten om voor dat ene jaar eigen poortjes te laten installeren?
Waarschijnlijk omdat NS het station toch erg graag af wil sluiten. Met een beetje geluk heeft CXX dezelfde poortjes als NS (ze hebben nu ook al dezelfde paaltjes toch?), dan is het een kwestie van software updaten als de proef start en als de proef geslaagd is kunnen de logo's er weer af :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Geert »

KM46 schreef:
Bee schreef:Loketten zullen nooit achter poortjes verdwijnen. Dan gaat het hele concept van een loket nogal verloren namelijk.
De infohokjes van de RET bij verschillende metrostations zitten wel achter de poortjes :shock: :X .
Die infohokjes zijn meestal meer voor de toezichthouders. Toezichthouders zijn verplicht op ondergrondse stations, dat ze ook nuttig reizigers kunnen informeren is mooi meegenomen maar niet het primaire doel.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten