OVer je OV-Chipkaart #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door webguy »

Ik hoop zo voor je dat dit beter wordt met Reizen op Rekening... Dat is de consumenten variant van de NS Business Card zeg maar.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door VIRM »

webguy schreef:Ik hoop zo voor je dat dit beter wordt met Reizen op Rekening... Dat is de consumenten variant van de NS Business Card zeg maar.
Reizen op rekening (ofwel NS Business Card voor Blinden en Slechtzienden) is een beetje een hobbyproject van de Oogvereniging (voorheen Viziris). Je kunt wel je reizen beter 'controleren', maar met de trein moet je dus nog steeds in- en uitchecken. En laat de treinmaatschappijen nou net een gigantische puinzooi hebben gemaakt m.b.t. de toegankelijkheid van CiCo's...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

Maar OV-Chip Plus klinkt meer als een hobbyproject van de spoorwegen als ik je verhalen allemaal mag aanhoren.

Facturen sturen zonder prijzen, verkeerde rekeningnummers op facturen, facturen niet incasseren en de conducteurs kunnen helemaal niets controleren. Waarom zou je nog betalen :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Lieve help, wat wordt een TrajectVrij factuur complex als je met regionale vervoerders reist en ook nog LAK krijgt... dan krijg je dus eerst alle normale ritprijzen met die regionale vervoerders, dat wordt dan weer gecorrigeerd door die reizen nog een keer op te nemen met een negatieve ritprijs waarna de rit er tot slot nog voor een derde keer op staat met de ritprijs waar de lange-afstandskorting wel vanaf getrokken is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Maar OV-Chip Plus klinkt meer als een hobbyproject van de spoorwegen als ik je verhalen allemaal mag aanhoren.

Facturen sturen zonder prijzen, verkeerde rekeningnummers op facturen, facturen niet incasseren en de conducteurs kunnen helemaal niets controleren. Waarom zou je nog betalen :o
De beschrijvingen van de problemen zijn niet altijd even accuraat, maar ja, de NS maakt er wel een groot feest van. :mrgreen: Er is bijna helemaal niks Plus aan. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door koekje »

Gedeputeerde Patrick v.d. Broek van provincie Limburg is geen fan van de OV Chipkaart. Op 1:00:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ahN3mcLmzmU[/youtube]
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tristan »

Hij is dus, net als de gemiddelde Nederlander, idd geen fan van de ov-chipkaart. Hoe eerder we van die vermaledijde ov-chipkaart :6 af zijn, hoe beter het is. :Y
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door waldo79 »

Stop eens met die repeterende plaat af te draaien. Post liever niks als je niks hebt toe te voegen, Tristan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Hainje »

Volgens mij hoor ik een lama schijten.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Z2N »

Ergens gaat het mis hier...
Afbeelding

Help? :?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door dennistd »

Wat geeft OV-chipkaart.nl zelf aan (en wat heb je zelf gedaan)? Kan er weinig van maken namelijk
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Z2N »

ov-chipkaart.nl geeft helemaal geen NS-reizen weer voor de laatste paar dagen, het lijkt erop dat het bij NS fout gaat: Incheck in Alphen om 14:23 en zonder uitcheck, en incheck in Utrecht om 00:00 en uitcheck in Alphen om 16:21... In realiteit checkte ik om 14:23 in in Alphen, hopte ik even op en neer naar Utrecht om een paar bestanden af te leveren bij de Universiteit (uitcheck rond 15:07, opnieuw incheck om 15:48), en was ik om 16:21 weer terug...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door dennistd »

Even de transacties controleren bij een kaartautomaat, geeft die ze ook zo vreemd zou ik de NS eens mailen. Het lijkt er namelijk ook op dat er geld afgeschreven is hierdoor.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door VIRM »

Vandaag de OV Flip Plus-factuur voor de eerste drie weken van januari gezien. En er staat natuurlijk weer een dubbelgeboekte reis in, dus de klantenservice heeft zojuist een restitutieformulier voor mij ingevuld. Volgens mij trek ik dit soort gezeik echt aan...
Wel opvallend dat je hier zelf achteraan moet gaan. Want PDF-bestanden (die Mijn NS dus uitspuugt) zijn niet altijd slechtziend/blindvriendelijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Globetrotter »

Zaterdag weer een technisch gevalletje.

Ingecheckt bij NS in Utrecht Centraal.
Uitgecheckt bij NS op Amsterdam Amstel. Echter, de poortjes beneden op station Amsterdam Amstel staan waarschijnlijk ingesteld op 'uitchecken bij het GVB.' Bij thuiskomst bleek namelijk dat er tien euro (bedrag dat wordt afgeschreven bij het inchecken bij NS) is afgeschreven bij NS en vier euro (bedrag dat wordt afgeschreven bij het inchecken bij het GVB) is afgeschreven bij het GVB.

Uit nadere informatie van de NS- medewerker bleek dat dit vaker voorkomt op station Amsterdam Amstel. Zij zei dat reizigers die op Amsterdam Amstel bij NS uit willen checken en het station willen verlaten, dit op de volgende manier moeten doen:

1: Check uit bij de NS- paal op het aankomstperron.
2: Check op het perron in bij het GVB (voor reizigers die overstappen op de metro).
3: Loop naar beneden.
4: Check uit bij het poortje (hierdoor wordt de afgeschreven vier euro bij het GVB weer teruggestort).

Erg vreemd dat alle reizigers die vanuit Utrecht/ Breukelen met de intercity/ sprinter komen dit hele traject moeten doorlopen (al deze reizigers moeten bij dat ene paaltje op het perron uitchecken) of dat zij voor Utrecht Centraal- Amsterdam Amstel €14 kwijt zijn (er moet ten slotte beneden worden uitgecheckt om het station te verlaten).
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Thom91 »

Je moet aan de goede kant uitchecken, er staan twee rijen met poortjes. Ene kant is NS en de andere kant is GVB.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Suus »

Die NS-medewerker praat onzin in dit geval, op het Amstelstation zijn de poortjes aan de noordzijde van de tunnel voor NS en aan de zuidzijde van de tunnel van GVB. Dit is aangeven met bebording, stickers en kleuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

NS-medewerker heeft niet opgelet, de situatie is als volgt:

Afbeelding

Geel zijn OV-chipinstallaties van NS, blauw zijn OV-chipinstallaties van GVB.

De paaltjes op het perron zijn voor overstappen tussen trein en metro en niet bedoeld voor reizigers die het station gaan verlaten, deze moeten de poortjes gebruiken die in de tunnel staan. Aan de noordzijde van de tunnel staan poortjes van NS (waarvan alleen het brede poortje nog openstaat) en aan de zuidzijde van de tunnel staan poortjes van GVB (die allen gesloten zijn).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Gekko123 »

Tja, ik kende de situatie daar al. Vond het altijd al een verwarrende situatie waarvan ik vooraf al kon zeggen dat het gegarandeerd een keer mis zou gaan. Om maar niet te zwijgen over de horde mensen (die mede door de nu nog geopende poortjes) gewend zijn om op het perron uit te checken. Dat gaat gegarandeerd fout, al helemaal als alle poortjes dicht zijn.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door gliderfighter »

Er is een keurige rij voor de NS en voor de GVB, beide gescheiden door een dikke pilaar.
Bij de NS zijde staan 2 poortjes open, aan de oost en westkant (HvA en de tramhaltes), de overige 8 zijn gesloten, tenzij je in/uitcheckt.
Boven je hoofd staat een immens bord en op de poortjes zelf staat het ook gewoon.

Ik kom hier iedere dag uit ri Utrecht, de enige rij die er is, is voor het overstappen of uitchecken bij de NS poortjes(omdat er 2x IC tegelijk aankomen)

De NS medewerker heeft dus écht onzin verteld, want er staan gewoon mooie gele poortjes, weliswaar op sommige momenten niet genoeg, maar ze staan er en ze werken.

Dus als je op Amstel komt, gewoon naar beneden lopen en uitchecken als je het station verlaat.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tochjo »

Dat gaat alleen fout als ze alsnog een GVB-poortje pakken. Eerst uitchecken bij NS op het perron en daarna bij een poortje van NS opent alleen het poortje, maar schrijft geen extra geld af. Aldus pagina 9 van dit document.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Globetrotter »

gliderfighter schreef: Bij de NS zijde staan 2 poortjes open, aan de oost en westkant (HvA en de tramhaltes), de overige 8 zijn gesloten, tenzij je in/uitcheckt.
Die van GVB zijn geloof ik ook gesloten, want Caesar opende toen ik mijn kaart ervoor hield.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Globetrotter »

Bee schreef:NS-medewerker heeft niet opgelet, de situatie is als volgt:

Afbeelding

Geel zijn OV-chipinstallaties van NS, blauw zijn OV-chipinstallaties van GVB.

De paaltjes op het perron zijn voor overstappen tussen trein en metro en niet bedoeld voor reizigers die het station gaan verlaten, deze moeten de poortjes gebruiken die in de tunnel staan. Aan de noordzijde van de tunnel staan poortjes van NS (waarvan alleen het brede poortje nog openstaat) en aan de zuidzijde van de tunnel staan poortjes van GVB (die allen gesloten zijn).
Dankje, Bee.


In zijn algemeenheid kunnen we denk ik concluderen dat het hele feit dat er zoveel reacties op dit bericht komen (en er ook op internet over alleen al over dit ene station veel te lezen is) betekent dat het in- en uitchecken op Amstel ingewikkelder is dan op een gemiddeld station.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door gliderfighter »

GVB zijn allemaal gesloten, maar bij de NS poortjes staan er 2 aan beide zijdes open(4 totaal dus).
Daarbij zijn de breedste sinds kort uitgerust met een QR scanner.
Maargoed, reiservaringen. :p
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door SLToilet »

Dat was dan de laatste keer over de viaduct door Delft, puur geluk bij ongeluk omdat ik door een storing niet via Utrecht naar Amsterdam kon vanuit Tilburg. Ik zal het uitzicht toch wel gaan missen!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten