Pagina 2 van 11

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 18:10
door Fles
Ezra schreef:Die van GVB zijn geloof ik ook gesloten, want Caesar opende toen ik mijn kaart ervoor hield.
Caesar? :?:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 18:12
door Hainje
Ik gok een "sesam". :P

Of maanzaad, dat kan ook.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 18:27
door Fles
Leek mij ook ja :D

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: do 26 feb 2015, 18:34
door Daniel
Zo, dat was even een mailbombardementje van U-OV... eerst reactie op 'n claim met het bedrag van een andere claim gevolgd door een mail dat ze dat bericht wilden intrekken. Daarna nog een bericht dat er geen saldo ten onrechte van m'n OV-chipkaart zou zijn afgeschreven, wederom gevolgd door een intrekking. En dan uiteindelijk nog de bevestiging van de juiste claim met excuses voor alle voorgaande berichten, ze hadden 'n instelling verkeerd staan waardoor ze de betreffende transactie niet zagen.
Maargoed, binnen 24 uur afhandelen is desondanks erg netjes.

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: wo 04 mar 2015, 16:52
door Edwin
Mijn NS Business Card staat sinds 2 maanden (?) op een saldo van -4,00 EUR. Er is niks terug te vinden op mijn reisoverzicht bij Mijn NS Zakelijk (toont alleen de treinen). NS Zakelijk zegt dat zij ook geen geld gaan innen.

Ik weet dat Connexxion waarmee ik reis regelmatig onlangs onterecht geld heeft afgeschreven. En dat ze voor iedereen geld ging klaarzetten, bij mij staat niks klaar, maar ik ben niet 100% zeker dat CXX is. Heb ook met GVB gereisd voordat het opeens op -4,00 stond.

Gelukkig kan ik wel voorwel inchecken :)

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: za 07 mar 2015, 12:16
door VIRM
Nog meer fantastische OV-Chip Plus ontdekkingen! :) In verband met een hoge vertraging vorige week heb ik vandaag, na het boeken van diverse reizen met OV Chip Plus, gelijk even feinformeerd over hoe het zit met gtbv met OV Chip Plus.
Resultaat: omdat er geen reishistorie is, moet je dus een papieren gtbv-formulier invullen.

Tsja, hier is vast ook weer heel erg goed over nagedacht. :mrgreen:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 13:40
door ODRAIL
En als je reist op saldo moet je ook altijd een papieren gtbv-formulier invullen. Digitaal gaat het niet. Dit hab ik zelf al drie keer aan den lijve ondervonden bij de ns :? .

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 13:45
door gliderfighter
Ik reis ook op saldo, maar ik kan het gewoon digitaal doen..

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 16:54
door waldo79
Via Mijn NS kun je probleemloos een claim indienen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 17:18
door Suus
KM46 schreef:En als je reist op saldo moet je ook altijd een papieren gtbv-formulier invullen. Digitaal gaat het niet. Dit hab ik zelf al drie keer aan den lijve ondervonden bij de ns :? .
Kan gewoon als je je hebt aangemeld bij NS en een kaartservicecode hebt.

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 18:12
door gliderfighter
Als je naar ns.nl gaat, ga naar "Inloggen Mijn NS", rechtsbovenin. Volg daar alle stappen en je kunt voortaan digitaal alles claimen. Je hoeft dan alleen maar je originele vertrektijd in te vullen, samen met je rekeningnummer.

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 20:25
door ODRAIL
@ Bee en gliderfighter: Bedankt :pos: :wink: .

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: do 12 mar 2015, 13:56
door Suus
Interessant berichtje in de lokale krant over de derde ingang van station Diemen Zuid (zie hier: https://goo.gl/maps/jOH4h).

Daar heeft korte tijd een verplaatsbare OV-chippaal gestaan, die is nu weer weggehaald en de toegang tot het perron is met een vergrendeld hek onmogelijk gemaakt. Volgens NS was de kaartlezer bedoeld om het gebruik van deze ingang vast te stellen, waren er minder dan tien check-ins bij deze paal per dag en is daarop besloten deze toegang tot het station definitief af te sluiten. De kritiek dat de eerstvolgende ingang naar het station een omweg van 500 meter of 20 minuten vereist wordt afgedaan met "500 meter lopen duurt niet 20 minuten". De kritiek dat hierover ook niet vooraf is geïnformeerd wordt door NS afgewezen omdat het nooit een officiële toegang tot het station geweest zou zijn en dat het daarom ook niet is meegenomen in het project voor stationspoortjes.

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: do 12 mar 2015, 14:19
door waldo79
De kritiek dat de eerstvolgende ingang naar het station een omweg van 500 meter of 20 minuten vereist wordt afgedaan met "500 meter lopen duurt niet 20 minuten".
In mijn ogen een arrogantie om dit te beweren :N

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 05 apr 2015, 19:11
door VIRM
Twee jaar na invoering lijkt de NS eindelijk eens een beetje de realiteit door te hebben: vanaf 20 april is de OV Chip Plus klantenservice 24/7 bereikbaar voor het boeken van reizen. *O*

Nu nog even de conducteurs goed voorlichten over wat het product inhoudt, want gisteren was het weer eens raak. :mrgreen:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 05 apr 2015, 20:21
door ODRAIL
@ VIRM: Hoe bedoel je de laatste regel?

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 05 apr 2015, 20:42
door deadlock
KM46 schreef:@ VIRM: Hoe bedoel je de laatste regel?
Dat conducteurs geen flauw idee hebben wat voor producten ze allemaal voor hun neus krijgen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 05 apr 2015, 20:49
door ODRAIL
Ik mag toch wel aannemen dat de ns (en ook de andere vervoersbedrijven) hun personeel hierop regelmatig bijscholen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 05 apr 2015, 20:52
door deadlock
Ja, dat zou je denken. Je zou ook denken dat iemand die een OV-jaarkaart heeft geen boete zou krijgen als hij vergeet in te checken.

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: zo 05 apr 2015, 23:57
door VIRM
Ik hoorde vandaag dat er zo'n 100 kaartsoorten schijnen te zijn (neem aan van alles van reizen op saldo tot actiekaarten), en ik tuf rond met een vrij exotisch reisproduct. Dus het komt wel eens voor dat ik het als reiziger beter weet dan de HC. Maar die geven dan ook aan dat ze weer iets nieuws hebben geleerd, aangezien ze zoveel kaartsoorten hebben. :mrgreen:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: ma 06 apr 2015, 11:12
door ODRAIL
@ VIRM: Even een vraagje: Je reist met OV Chip Plus heb ik begrepen. Wat houd het product in waar jij mee reist en voor wie is dit product bedoeld?

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: ma 06 apr 2015, 11:15
door webguy
Even googlen hoor KM46 - de eerste hit is deze mooie NS pagina die alles haarfijn uitlegt.

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: ma 06 apr 2015, 13:40
door VIRM
KM46 schreef:@ VIRM: Even een vraagje: Je reist met OV Chip Plus heb ik begrepen. Wat houd het product in waar jij mee reist en voor wie is dit product bedoeld?
Een paar jaar geleden kwamen NS en de belangenvereniging voor mensen met een visuele beperking erachter dat op veel stations de CiCo's erg lastig vindbaar zijn voor mensen voor een visuele beperking. Dus werd dit product gelanceerd.
Het is dus bedoeld voor mensen met een visuele beperking (je kunt het alleen aanvragen als je een begeleiderskaart B hebt). Als het op je chipkaart wordt geladen, verandert je chipkaart voor treinreizen in een toegangspas voor de poortjes. In- en uitchecken voor de trein kan niet meer (er wordt geen saldo afgeschreven of deel van de borg teruggestort). In plaats daarvan moet je telefonisch je reizen 'boeken', en wordt alles maandelijks gefactureerd.

Met OV Chip Plus zijn er nog diverse ontwikkelingen gaande: de klantenservice gaat 24/7 per dag open (voorheen waren vooral in de doordeweekse ochtenden en in het weekend de openingstijden zeer beperkt) en wordt er gewerkt aan een digitale boekingsmogelijkheid. Iets minder aanverwant, worden de CiCo's nu meer vindbaar gemaakt vanaf blindegeleidelijnen.

Op ns.nl heb je een hele pagina voor reizen met een functiebeperking.

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: ma 06 apr 2015, 20:23
door Hageneis
Ik blijf me erover vetbazen hoe omslachtig het is om een Traject Vrij Maand te verlengen. Het is iedere keer een geheel nieuwe aanvraag waarbij ik dus alles opnieuw moet invullen. Die OV-chipkaart zou toch alles zo makkelijk maken vvor de reiziger?

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Geplaatst: ma 06 apr 2015, 20:27
door Hendrik
Volgens mij is het nog steeds de bedoeling dat NS met een nieuwe website / bestelsysteem komt, maar geen idee op welke termijn... Met het nieuwe systeem zouden zulke dingen makkelijker moeten gaan.