OVer je reiservaringen in april 2015
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Iemand gezien wat er tussen De Haar en Maarn aan de hand was? Net met de t7454 dat stuk heel langzaam gereden maar op politie bij twee overwegen niks gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Sinds ik vrijwel dagelijks in Utrecht overstap van de trein uit Amsterdam Zuid op bus 74 naar Zeist krijg ik toch een beetje begrip voor Daniels frustraties over net-niet aansluitingen, de overstap is namelijk 3 á 4 minuten. Omdat ik geen zin heb om steeds een kwartier te wachten maak ik er inmiddels een sport van die aansluiting te halen, ik ben inmiddels al zover heen dat ik tactisch mijn positie kies in de trein die direct bij de roltrap in Utrecht uitkomt :')
Vanmorgen sjeesde de bus net voor m'n neus weg en dat was vervelend omdat ik al een trein later had. Nou ben ik er achter dat ik ook wat andere bussen kan nemen maar dan moet ik twee haltes eerder uitstappen en een minuut of 10 verder lopen. Dat maar gedaan en gelukkig de volgende bus 74 niet gezien *O*
Vanmorgen sjeesde de bus net voor m'n neus weg en dat was vervelend omdat ik al een trein later had. Nou ben ik er achter dat ik ook wat andere bussen kan nemen maar dan moet ik twee haltes eerder uitstappen en een minuut of 10 verder lopen. Dat maar gedaan en gelukkig de volgende bus 74 niet gezien *O*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
3-4 minuten, da's zelfs nog krapper dan die van mij (heb zelf op papier zelfs 7 minuten) en jouw loopafstand is nog groter ook. Ooit in 5 minuten naar de Jaarbeurszijde geprobeerd over te stappen maar dat lukt dus niet, dus ik moet het helaas wel met die 7 minuten doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Als ik nou achterin ga zitten en via de tunnel naar de halte Neude ga, zou ik dan een hogere slagingskans hebben? Dat geslalom om de bouwputten voor de bus gaat vaak niet zo vlot.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Vanmiddag had ik lijn 103 van Ermelo, Sonneheerdt naar Harderwijk, Station. Vertrek Sonneheerdt +2 en door wat drukte her en der liep dat op en bij het Triasplein in Harderwijk hadden we +4. Toen ging het mis: bij het viaduct onder de A28 door ligt een busbaan met wegversmalling en paaltjes. Zo'n paaltje gaat omlaag voor een bus... meestal, want vanmiddag bij onze bus lukte dat niet. :( De chauffeur achteruit, vooruit, weer proberen, weer niks... Weer achteruit, weer naar voren, weer geen signaal. Uiteindelijk was de chauffeur in contact gekomen met iemand van de centrale (hoe heet dat bij Syntus? Connexxion heeft het ROV) en die gaf nog een tip aan de chauffeur (ik kon niet precies horen wat), maar nadat er niks lukte, reden we achteruit en reden we om: we gingen rechtsaf, linksaf (parallel aan het spoor) en weer links om zo weer op de normale route uit te komen. Aankomst bij station Harderwijk was met +12.
Wel een duim naar de chauffeur, want toen we eenmaal weer op de route zaten, riep de chauffeur in de bus om dat het paaltje niet omlaag ging, dat we daardoor de vertraging hadden opgelopen en zijn excuses. Netjes! (y)
Wel een duim naar de chauffeur, want toen we eenmaal weer op de route zaten, riep de chauffeur in de bus om dat het paaltje niet omlaag ging, dat we daardoor de vertraging hadden opgelopen en zijn excuses. Netjes! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Wellicht als je de stoplichten negeert, want die zijn daar ook niet echt vlot voor voetgangers (dat zijn ze überhaupt nergens in Utrecht eigenlijk)JWM schreef:Als ik nou achterin ga zitten en via de tunnel naar de halte Neude ga, zou ik dan een hogere slagingskans hebben? Dat geslalom om de bouwputten voor de bus gaat vaak niet zo vlot.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Ik had een trein die iets later daar was - wij moesten wachten achter een defecte trein die weer ging rijden... Bij Maarsbergen loopt het verkeer ook helemaaal vast als treinen traag rijden. Mogelijk verklaart dat deels de politieDaniel schreef:Iemand gezien wat er tussen De Haar en Maarn aan de hand was? Net met de t7454 dat stuk heel langzaam gereden maar op politie bij twee overwegen niks gezien.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Hmm, Maarsbergen konden we alweer enigszins optrekken (beperkt natuurlijk, want dan ben je al bijna in Maarn). De politie stond bij twee landelijke overwegen net na De Haar. Bij de eerste zag ik alleen de auto in geparkeerd staan, maar bij de tweede (onbewaakte) overweg stond een agent duidelijk op de uitkijk in de rijrichting van m'n trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Wandelen van station naar Neude valt qua tijd altijd tegen...JWM schreef:Als ik nou achterin ga zitten en via de tunnel naar de halte Neude ga, zou ik dan een hogere slagingskans hebben? Dat geslalom om de bouwputten voor de bus gaat vaak niet zo vlot.
(Ik weet trouwens niet waar in Zeist je moet zijn, maar ik herken de frustraties. Heb vroeger aan de Warande gewoond in Zeist en dat is precies bij Kromme-Rijnlaan waar de lijnen in Zeist splitsen (74 naar rechts, 52/53 naar links etc.) Altijd een gok welke lijn het snelste is en of je de overstap haalt inderdaad :)
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
En dan hebben ze tegenwoordig de halte Dreef/Kromme Rijnlaan nog opgeheven ook :')
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Ja, dat had ik al eerder op OVNL gelezen ja. Wtf-momentje, dat was altijd by far de drukte bushalte van Zeist met een volledige studentenflat om de hoek :')
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Zo onbewaakt was die overweg dan ook weer niet :')Daniel schreef:Hmm, Maarsbergen konden we alweer enigszins optrekken (beperkt natuurlijk, want dan ben je al bijna in Maarn). De politie stond bij twee landelijke overwegen net na De Haar. Bij de eerste zag ik alleen de auto in geparkeerd staan, maar bij de tweede (onbewaakte) overweg stond een agent duidelijk op de uitkijk in de rijrichting van m'n trein.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Op dat bedrijventerreintje aan de westkant van Zeist waar wel erg veel autobandenhandelaren zitten Die andere lijnen zijn dus geen geweldige optie, is een aardig stukje lopen.Geert schreef:Wandelen van station naar Neude valt qua tijd altijd tegen...JWM schreef:Als ik nou achterin ga zitten en via de tunnel naar de halte Neude ga, zou ik dan een hogere slagingskans hebben? Dat geslalom om de bouwputten voor de bus gaat vaak niet zo vlot.
(Ik weet trouwens niet waar in Zeist je moet zijn, maar ik herken de frustraties. Heb vroeger aan de Warande gewoond in Zeist en dat is precies bij Kromme-Rijnlaan waar de lijnen in Zeist splitsen (74 naar rechts, 52/53 naar links etc.) Altijd een gok welke lijn het snelste is en of je de overstap haalt inderdaad :)
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Syntus heeft een SVL ;)Milco schreef:Vanmiddag had ik lijn 103 van Ermelo, Sonneheerdt naar Harderwijk, Station. Vertrek Sonneheerdt +2 en door wat drukte her en der liep dat op en bij het Triasplein in Harderwijk hadden we +4. Toen ging het mis: bij het viaduct onder de A28 door ligt een busbaan met wegversmalling en paaltjes. Zo'n paaltje gaat omlaag voor een bus... meestal, want vanmiddag bij onze bus lukte dat niet. :( De chauffeur achteruit, vooruit, weer proberen, weer niks... Weer achteruit, weer naar voren, weer geen signaal. Uiteindelijk was de chauffeur in contact gekomen met iemand van de centrale (hoe heet dat bij Syntus? Connexxion heeft het ROV) en die gaf nog een tip aan de chauffeur (ik kon niet precies horen wat), maar nadat er niks lukte, reden we achteruit en reden we om: we gingen rechtsaf, linksaf (parallel aan het spoor) en weer links om zo weer op de normale route uit te komen. Aankomst bij station Harderwijk was met +12.
Wel een duim naar de chauffeur, want toen we eenmaal weer op de route zaten, riep de chauffeur in de bus om dat het paaltje niet omlaag ging, dat we daardoor de vertraging hadden opgelopen en zijn excuses. Netjes! (y)
Hier in de regio kan de SVL de meeste obstakels van afstand bedienen. Degene die handmatig door de chauffeur worden gedaan (zoals een verkeerslicht of slagboom net na een halte) kunnen door middel van deur open/deur dicht vaak opnieuw ingedeeld worden.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
=route van lijn 3.Milco schreef: reden we achteruit en reden we om: we gingen rechtsaf, linksaf (parallel aan het spoor) en weer links om zo weer op de normale route uit te komen. Aankomst bij station Harderwijk was met +12.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Vandaag naar Amersfoort en teruggeweest met de trein.
Op de heenweg de s4000 naar Amsterdam Sloterdijk gegaan en daar overgestapt op de s1500. Daar zat een slechtziende kennis van mij in (samen met haar geleidehond), met wie ik de rest van de reis samenreisde. Zij had voor het gemak reisassistentie aangevraagd (die de dag van tevoren serieus tot twee keer aan toe hadden teruggebeld: of er een loopbrug nodig was en of 10 minuten overstaptijd op Amsterdam Centraal wel genoeg was gelet op de drukte. Tsja...). Op Amsterdam Centraal aangekomen was er geen reisassistentie te bekennen. De alerte HC van de s1500 had ruim de tijd en bracht ons naar... de s800! Wat bleek: de ICE die wij wilden hebben reed met +40, en zou uiteindelijk helemaal niet rijden. Dit werd op Amsterdam Centraal helemaal niet omgeroepen. De HC van de s1500 had de AVG al opgebeld, en verder verliep de reis op rolletjes. In Utrecht gewoon een trein van een kwartier later naar Amersfoort genomen en nog genoeg tijd gehad voor de aansluitende bus.
Op de terugweg werd de IC Berlijn van 16:26 uit Amersfoort ineens vervangen door ICM. Dit kwam volgens de HC door werkzaamheden, waardoor deze trein extra was ingezet tussen Amersfoort, Hilversum en Amsterdam Centraal. Nog vertraging opgelopen na Hilversum door een overwegstoring, waardoor mijn reisgenote op Amsterdam Centraal +30 opliep aangezien de aansluiting met haar s1500 in de soep liep.
Op de heenweg de s4000 naar Amsterdam Sloterdijk gegaan en daar overgestapt op de s1500. Daar zat een slechtziende kennis van mij in (samen met haar geleidehond), met wie ik de rest van de reis samenreisde. Zij had voor het gemak reisassistentie aangevraagd (die de dag van tevoren serieus tot twee keer aan toe hadden teruggebeld: of er een loopbrug nodig was en of 10 minuten overstaptijd op Amsterdam Centraal wel genoeg was gelet op de drukte. Tsja...). Op Amsterdam Centraal aangekomen was er geen reisassistentie te bekennen. De alerte HC van de s1500 had ruim de tijd en bracht ons naar... de s800! Wat bleek: de ICE die wij wilden hebben reed met +40, en zou uiteindelijk helemaal niet rijden. Dit werd op Amsterdam Centraal helemaal niet omgeroepen. De HC van de s1500 had de AVG al opgebeld, en verder verliep de reis op rolletjes. In Utrecht gewoon een trein van een kwartier later naar Amersfoort genomen en nog genoeg tijd gehad voor de aansluitende bus.
Op de terugweg werd de IC Berlijn van 16:26 uit Amersfoort ineens vervangen door ICM. Dit kwam volgens de HC door werkzaamheden, waardoor deze trein extra was ingezet tussen Amersfoort, Hilversum en Amsterdam Centraal. Nog vertraging opgelopen na Hilversum door een overwegstoring, waardoor mijn reisgenote op Amsterdam Centraal +30 opliep aangezien de aansluiting met haar s1500 in de soep liep.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Dat over die uitgevallen ICE vanochtend, op Utrecht Centraal hoorde ik dat wel omroepen, weliswaar pas enkele minuten voor de oorspronkelijke vertrektijd. Reizigers voor die ICE werden verwezen naar de informatiebalie en konden wellicht met de volgende ICE mee...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Er is zaterdagmiddag een defect ICE-treinstel naar Duitsland gesleept. Ik zie een verband met de uitval. En een trein naar Duitsland afspelen doe je ook niet zomaar, dat zal een vrij ernstig defect zijn geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
En er was een storing rond Ndb waardoor er treinen naar Amersfoort kwamen te vervallen.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Wat een puinzooi gisteren in de 12522. Vertrok uit Lw met 1 ICM-IV en werd in Zwolle niet verlengd. Bleven zo'n 100 man achter, nadat er eerst verzocht werd iedereen die niet perse deze trein nodig had de trein te verlaten en vervolgens de balkons maar leeg moesten. Uiteindelijk +15 vertrokken, tot Hde achter de stoppert. In Amf vervolgens hetzelfde feestje.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Het is toch bar en boos bij NS. Diezelfde NS hadden de s6000 en s16000 op lengte gebracht voor de bezoekers van de Rode Kruis Bloesemtocht (dit zonder extra subsidie). Arriva had vanuit Ddr niks verlengd ;)
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Dat lijkt me inderdaad een behoorlijke klus (A)Bee schreef:En een trein naar Duitsland afspelen doe je ook niet zomaar
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Er was inderdaad iets aan de hand ten oosten van Amersfoort. Weet verder ook geen details, maar vond het wel een wat aparte verstoringsmelding en na een blik in de AV bleken de ICs richting Enschede vanuit het westen niet verder dan Amersfoort te rijden waarvoor in de plaats de s1500 extra ingelegd was tussen Amersfoort en Apeldoorn.VIRM schreef:Op de terugweg werd de IC Berlijn van 16:26 uit Amersfoort ineens vervangen door ICM. Dit kwam volgens de HC door werkzaamheden, waardoor deze trein extra was ingezet tussen Amersfoort, Hilversum en Amsterdam Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Tussen Amersfoort-Barneveld was 1 spoor beschikbaar. CXX reed 1x per uur, te Hvl over spoor 2. De 1500 werd doorgetrokken naar Apd, in Apd werd +-15 minuten gewacht om daarna door te rijden.
De Pimpel rijdt Bh-Berlijn, er rijden twee stammen Bh-Dv, en tussen Amf-Asd met binnenlands materieel. Dit ivm schade aan de wielen en het schijnt tussen Hgl-Bh te zijn. Morgen nog steeds. Vandaag is de 186.003+teststam voor de draaistellen op en neer naar Odz geweest. M
De Pimpel rijdt Bh-Berlijn, er rijden twee stammen Bh-Dv, en tussen Amf-Asd met binnenlands materieel. Dit ivm schade aan de wielen en het schijnt tussen Hgl-Bh te zijn. Morgen nog steeds. Vandaag is de 186.003+teststam voor de draaistellen op en neer naar Odz geweest. M
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Teststam zien rijden inderdaad :) Maar serieus, laten ze een pimpelstam pendelen tussen Dv en Hgl? :') En waar laten ze dat ding dan tijdens het keren, in Dv gauwvlugsnel terugrijdend het emplacement op? Misschien heb ik morgen tijd om even op het station te gaan koekeloeren :)
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten