OVer je reiservaringen in april 2015

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Thom69 » Ma 20 Apr 2015, 12:02

Vandaag vertrekken vanaf Ledn alle treinen richting Haarlem / Schiphol vanaf 4a/5a in plaats van gemengd met de (veel klantvriendelijkere) b-zijde. Bovenaan de trap naar de b-zijde staan twee NS'ers alle reizigers naar de a-zijde te dirigeren en Tuffy staat non-stop spoorwijzigingen te spuwen.
Er is eigenlijk niets te zien op de b-zijde behalve dat een stukje van het midden afgezet is omdat de kiosk verbouwd wordt (ofzo). De twee NS'ers hadden het erover dat ze beter een lintje konden pakken omdat dit nog de hele week zou duren. Enig idee wat er aan de hand is?
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Daniel » Ma 20 Apr 2015, 13:37

Perron 4/5 in Leiden had één van de weinige Kiosken oude stijl nog, zeer aannemelijk dat die in verbouwing is naar de nieuwe formule dus. Daar waar die onder een kap staan worden ze veelal als een groot bouwpakket vanaf het perron in elkaar gezet. Lijkt mij een goede reden om dat perron voor af te sluiten.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Etienne » Di 21 Apr 2015, 18:38

Vanochtend kwam de t2814 weer eens te laat binnen, waardoor het vertrek ook weer later was. In Gouda was ondertussen ook het treindeel uit Den Haag al binnengekomen, maar voor Goverwelle mochten wij uiteindelijk eerst. Uiteindelijk was de aankomst in Utrecht +6, dit had mede te maken met enige stilstand op spoor 10. Want vlak hierna werd de s2800 er helemaal uit gegooid door een "defect aan het spoor".

Door een stroomstoring bij Bilthoven reden er sinds halverwege de middag geen Intercity's tussen Utrecht en Amersfoort. Ikzelf had de mazzel dat ik een s2800 had die op zichzelf keerde op spoor 19, met +6 viel dit nog wel te overzien,
Een klasgenoot die van Utrecht naar Ermelo reist trof het vanmiddag al niet veel beter, dit mede door een defecte trein tussen Pt en Nkk. Zijn plas was om de t5659 te nemen, deze kwam al veel te laat binnen in Utrecht. Met +26 is die uiteindelijk vertrokken uit Utrecht en is nu met +43 in Putten aangekomen, waar die trein vervolgens niet verder rijdt.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Daniel » Di 21 Apr 2015, 19:31

Die vertraging van de t2814 zou wel eens te maken kunnen hebben gehad met vertraging opgelopen voor het afsplitsen ervan: bij de splitsing van de lijn naar Baarn en Amersfoort net ten oosten van Den Dolder gold vanmorgen een snelheidsbeperking vanwege een defect wissel. Bij mijn t1718 zorgde dat voor een binnenkomst in Utrecht op het tijdstip waarop de afgesplitste t2818 al had moeten vertrekken.

Vanmiddag had ik gelukkig maar gekozen voor de alternatieve busverbinding, want hoewel de stroomstoring bij Bilthoven al verholpen was reden zowel de t559 als de t11759 nog niet vanuit Utrecht. En de Sprinter was ook niet echt een alternatief zo te zien aan bovenstaand bericht. Nou stond de A28 ook wel vast tussen Soesterberg en Amersfoort Zuid, maar dat leverde slechts +10 op en met de zwaar vertraagde t5659 was ik op dat tijdstip nog niet eens in Amersfoort geweest.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Michael » Wo 22 Apr 2015, 15:03

Gisteravond wou ik de sprinter van 22:26 van Gilze-Rijen naar Breda nemen maar deze kreeg plotseling +12. Hierdoor kwam mijn aansluiting met de laatste bus naar huis in gevaar. Uiteindelijk heb ik hem gehaald. Anders had de NS mooi een taxi naar huis kunnen regelen.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3257
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Aking » Wo 22 Apr 2015, 15:22

Je weet dat NS in principe enkel de reis tot je aankomststation garandeert? (A)

Dus die taxi had je dan lekker zelf mogen ophoesten :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Michael » Wo 22 Apr 2015, 16:28

Ik heb het nog aan een NS medewerker gevraagd en die vertelde mij dat als je de laatste bus mist vanwege een vertraagde trein je je bij de conducteur moet melden en die dan gaat bellen om een taxi te regelen nadat ze daadwerkelijk gecontroleerd hebben dat er inderdaad geen bus meer gaat.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2374
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Mr-W » Wo 22 Apr 2015, 16:56

Aking schreef:Je weet dat NS in principe enkel de reis tot je aankomststation garandeert? (A)

Dus die taxi had je dan lekker zelf mogen ophoesten :')
dat is sinds de nieuwe concessie verandert, NS moet tot aan je bestemming in Nederland brengen. Overigens kun je naast het melden bij een medewerker ook gebruik maken van de praatpaal om een taxi te regelen.

Hendrik
Berichten: 1456
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Hendrik » Wo 22 Apr 2015, 16:59

Quote uit het Reizigershandvest:
Wanneer u door vertraging van de laatste door NS gereden trein niet meer op het station van bestemming kunt komen, zorgt NS ervoor dat u alsnog op het station van bestemming aankomt. Indien, aldaar aangekomen, regulier en gepland aansluitend
openbaar vervoer op dat moment niet meer beschikbaar is als gevolg van de bij NS opgelopen vertraging van de laatste trein, zorgen wij ervoor dat u alsnog aankomt op uw eindbestemming als die in Nederland ligt. Wij kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om een taxi of ander vervoer voor u te regelen. Alleen bij massale uitval van treinen of als uw eindbestemming redelijkerwijs niet meer bereikbaar is (zoals bij afgesloten wegen of als u naar een Waddeneiland moet), is dit niet te doen. Dan bieden wij u een slaapplaats aan en kunt u bij de eerst volgende gelegenheid uw reis bij NS afmaken.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3257
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Aking » Wo 22 Apr 2015, 17:18

Ah, ik loop achter *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Daniel » Wo 22 Apr 2015, 19:10

Haal ik vanmiddag nog 'n trein eerder naar huis, willen die twee VIRMpjes niet koppelen :P Gaat de laatste tijd overigens met wel meer treinen in de s1700 / s11700 / s2800 mis.
Nouja, uiteindelijk toch nog liefst 2 minuten tijdwinst :mrgreen:

In Amersfoort was de boel bij m'n aankomst ook al aardig door elkaar gegooid: op spoor 1 stond de t11659 te keren op de eerstvolgende trein naar Schiphol wegens een aankomstvertraging, de t1559 ging daardoor naar 4a en Connexxion stond in de tussentijd op 5b gezien op 4b de GTW blijkbaar defect stond te zijn. Daarmee waren zo'n beetje alle cross-platform overstaps rond 17.00 uur in alle mogelijke richtingen verbroken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor JWM » Wo 22 Apr 2015, 19:22

Dubbele VIRM.., ik neem aan dat de capaciteitsproblemen nu zijn opgelost?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Daniel » Wo 22 Apr 2015, 19:39

Die zijn er al een tijdje niet meer: de laatste samenstellingen met ICM in de (1)1700 waren over het algemeen al op sterkte en ook de t559 is geen veevervoer meer sinds het VIRM er terug in is.
In de (1)1700 waren sommige treinen nadat het in februari VIRM werd al opvallend ruim gepland en die zijn nu er gesplitst moet worden zelfs nog langer geworden. Overmorgen maar eens de eerste vrijdagochtend met die samenstelling ervaren: dat wordt waarschijnlijk languit liggen want in een paar maanden is de t1718 op die dag van 7 bakken ICM via een VIRM-VI naar 12 bakken VIRM gegroeid :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor VIRM » Wo 22 Apr 2015, 20:40

Pfffff, de t3325 is echt een dramatrein 's ochtends. Vandaag was hij weer voor de honderdduizendste keer vertraagd, dat zelfs de NS app toen ik van huis uit ging zelfs niet eens meer de vertraging weergaf.
De HC riep het wel om: de IC uit Enkhuizen wordt nog even voorgelaten.

Maar even de reisplanner erbij gehaald: dit krijg je ervan als de t14523 (v. 07:03 uit Hoorn) vaak vertragingkjes heeft, waardoor de t3325 (v. 07:06 uit Hoorn) daardoor vaak ook vertraging oploopt, omdat de IC wordt voorgelaten. Als dat een enkel keertje gebeurd, swa. Maar het gebeurt inmiddels zo vaak, dat er denk ik maar eens iets aan de rijtiden/dienstregeling moet worden gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor VIRM » Wo 22 Apr 2015, 20:43

Thom69 schreef:Vandaag vertrekken vanaf Ledn alle treinen richting Haarlem / Schiphol vanaf 4a/5a in plaats van gemengd met de (veel klantvriendelijkere) b-zijde. Bovenaan de trap naar de b-zijde staan twee NS'ers alle reizigers naar de a-zijde te dirigeren en Tuffy staat non-stop spoorwijzigingen te spuwen.
Er is eigenlijk niets te zien op de b-zijde behalve dat een stukje van het midden afgezet is omdat de kiosk verbouwd wordt (ofzo). De twee NS'ers hadden het erover dat ze beter een lintje konden pakken omdat dit nog de hele week zou duren. Enig idee wat er aan de hand is?


Het hele onderscheid tussen a en b heb je in Leiden volgens mij niet eens meer nodig sinds Leiden (behalve in de spits, en uiteraard voor treinen richting Alphen) geen begin -f eindpunt is. Maar om ener van een reden besluit men bijvoorbeeld de s2200 naar Dordrecht van 08:20 gewoon doodleuk op spoor 8a neer te ploppen, zodat de dames en heren forens hun dagelijkse aanbevolen hoeveelheid lichaamsbeweging krijgen. ;) Geen idee wat de logica is, want er is nog genoeg tijd totdat de daaropvolgende sprinter (van het klantvriendelijke 8b) binnen komt rijden.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31458
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Suus » Wo 22 Apr 2015, 20:57

Daniel schreef:Die zijn er al een tijdje niet meer: de laatste samenstellingen met ICM in de (1)1700 waren over het algemeen al op sterkte en ook de t559 is geen veevervoer meer sinds het VIRM er terug in is.
In de (1)1700 waren sommige treinen nadat het in februari VIRM werd al opvallend ruim gepland en die zijn nu er gesplitst moet worden zelfs nog langer geworden. Overmorgen maar eens de eerste vrijdagochtend met die samenstelling ervaren: dat wordt waarschijnlijk languit liggen want in een paar maanden is de t1718 op die dag van 7 bakken ICM via een VIRM-VI naar 12 bakken VIRM gegroeid :wink:

Ik vraag mij wel een beetje af hoe lang nog. Ik zie nog niet meteen het nut in van het op diverse tijdstippen van de dag met tien of twaalf bakken VIRM tussen Amersfoort en Deventer rijden. Er kan volgens mij best op bepaalde momenten in Amersfoort afgetrapt of bijgeplaatst worden in plaats van dat je nog veertig minuten enkele reis naar Deventer gaat met dat extra stel.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Daniel » Wo 22 Apr 2015, 20:58

Er zijn al treinen die in Amersfoort combineren of splitsen, maar de t1718 komt juist al met 12 bakken uit Enschede dus die zal in het begin al helemaal leeg zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor JWM » Wo 22 Apr 2015, 21:13

VIRM schreef:Pfffff, de t3325 is echt een dramatrein 's ochtends.

De s3300 heeft vorig jaar een gewijzigd pad gekregen vanwege volgensmij de werkzaamheden bij Riekerpolder en dat zit inderdaad niet geweldig in elkaar, zo is de kering in Kersenboogerd zeer krap en waren er aanpassingen nodig aan die spitstrein naar Enkhuizen die niet meer in Kersenboogerd stopt. Ik vrees dat er voorlopig weinig aan te verbeteren valt.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor JWM » Wo 22 Apr 2015, 21:15

Bee schreef:Ik vraag mij wel een beetje af hoe lang nog. Ik zie nog niet meteen het nut in van het op diverse tijdstippen van de dag met tien of twaalf bakken VIRM tussen Amersfoort en Deventer rijden. Er kan volgens mij best op bepaalde momenten in Amersfoort afgetrapt of bijgeplaatst worden in plaats van dat je nog veertig minuten enkele reis naar Deventer gaat met dat extra stel.

Ik vrees dat Amersfoort daar niet echt op is ingericht. Als de s1500 niet verder gaat dan Amersfoort wordt er volgensmij gekeerd door leeg via Schothorst te rijden...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Daniel » Wo 22 Apr 2015, 21:23

De s1500 gaat van spoor 1 rechtstreeks naar de Bokkeduinen als er geen kerende trein is. Voorbrengen vanaf de Bokkeduinen voor treinen naar Amsterdam en het keren door treinen uit Amsterdam gaat inderdaad wel via Schothorst. Bij de kerende treinen is dat omdat in beide richtingen een cross-platform overstap gewenst is (anders hadden ze prima op perron 4/5 kunnen keren).
Voorbrengen van de Bokkeduinen rechtstreeks naar spoor 7 zou een conflict met de Sprinter naar Utrecht opleveren. Daar heb je met de (1)1700 echter geen last van want die zit op het andere kwartier. Er zijn dan geen Sprinters, dus heb je vrijwel het hele kwartier tussen de voorgaande IC en de te versterken trein om een stel voor te brengen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor VIRM » Wo 22 Apr 2015, 21:51

JWM schreef:
VIRM schreef:Pfffff, de t3325 is echt een dramatrein 's ochtends.

De s3300 heeft vorig jaar een gewijzigd pad gekregen vanwege volgensmij de werkzaamheden bij Riekerpolder en dat zit inderdaad niet geweldig in elkaar, zo is de kering in Kersenboogerd zeer krap en waren er aanpassingen nodig aan die spitstrein naar Enkhuizen die niet meer in Kersenboogerd stopt. Ik vrees dat er voorlopig weinig aan te verbeteren valt.


Ah, is dat de reden? :) Nu zit de s3300 zuidwaarts dus te proppen met de s14500. En noordwaarts is het op Schiphol al feest *vooral met SLT4 die dan tamelijk vooran het perron stopt, zodat een groot deel van de wachtenden zich door de achterste twee deuren perst( en de sandwich tussen de s3000 en s4000 bij het invoegen op de Zaanlijn.
Daarnaast heb ik gehoord dat richting Kersenboogerd hij ook gewoon op Hoorn keert als de vertraging te groot is.

Beetje een shit-we-moeten-iets-met-Purmerend en flap-we-moeten-iets-met-de-Hemboog treinserie?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31458
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Suus » Wo 22 Apr 2015, 21:58

De situatie kan niet beter zolang er nog wordt gewerkt aan de nieuwe vorkaansluiting bij de Riekerpolder.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3726
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Z2N » Do 23 Apr 2015, 12:45

Trein 8845 heeft vandaag een erg jolige conducteur, de oproep van Bodegraven werd daardoor eh-Bode...eh-Graven! Het deed denken aan Ome Willem...
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Klaasje » Do 23 Apr 2015, 15:13

Bee schreef:De situatie kan niet beter zolang er nog wordt gewerkt aan de nieuwe vorkaansluiting bij de Riekerpolder.

Tenzij je de s3300 assymmetrisch inlegt. Maarja, symmetrisch is een heilig huisje omdat het meestal erg handig ivm overstappen in twee richtingen is maar in dit geval geldt dat helaas niet.

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Berichtdoor Thom69 » Do 23 Apr 2015, 18:04

Mijn s2100 heeft net op Hlm +7 opgelopen omdat wij moesten wachten op een vertraagde s5400, welke een lange tijd aan het perron stond (zeker 7 minuten). Mijn s2100 stond op spoor 8, de s5400 op spoor 6, wat betekent dat deze treinen elkaars pad kruizen (de s5400 rijdt normaal 5 minuten voor de s2100 weg uit Hlm).

Waarom zijn deze vertreksporen zo gekozen? Als het omgewisseld was, dus als de s5400 van 8 vertrok en de s2100 van 6, had je een kruisingsvrije afwisseling van deze treinen en had mijn IC nu geen vertraging gehad. Is de overstap s5400 > s3400 die nu op Hlm soort van cross-platform is, zo heilig?
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten