OVer Missers in de Reisinformatie #39

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

De app voor de iPhone toont het bericht dan bij de halte boveaan in plaats van bij elke lijn die bij die halte stopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Zou inderdaad wel beter zijn dan dit...
Afbeelding

...maargoed, dat is dus nog altijd beter dan wat U-OV zelf toont...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

En dus zo bij de bekendste iPhone-app:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Somoht »

Ja dat werkt in dit geval nog wel maar als er een haltepaal is met het bericht "Halte is vervallen" is dan is het qua context nogal belangrijk dat het duidelijk is dat het bericht niet bij de andere haltepalen hoort. Daarom doet OVinfo het zo tot ik iets beters heb bedacht.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door dennistd »

Als de mededeling bij meer dan de helft van de bussen staat bovenin tonen zou ik zeggen, zo niet dan gewoon bij de bus zelf.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door matti93 »

Maar als maar één van de 20 lijnen bij een halte wél rijdt, dan mis je dat juist.
Misschien is het mogelijk om de meldingen te vergelijken tussen de verschillende haltenummers bij een halte en als ze overeenkomen de melding alleen bovenaan te tonen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Als oplossing zou het eerder standaard moeten zijn dat vervoerders de lijn erbij vermelden als een melding niet voor alle lijnen geldt, dan kan je ´m altijd bovenaan zetten zonder dat je daar informatie door mist.
In plaats van een melding "Halte is vervallen" zou de vervoerder dan in het systeem moeten zetten "Halte is vervallen voor lijn 2".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door matti93 »

Maar als op de drip bij de halte(-code) voor alleen lijn 2 staat dat die halte voor lijn 2 is opgeheven, is dat overbodig en misschien zelfs verwarrend (voor welke lijn is de halte dan niet opgeheven?).
Zolang de mededelingen ook op drip's moeten staan, waarvan er soms bij één halte diverse staan voor diverse lijnen of perrons, kan je het als app eigenlijk nooit goed doen vrees ik.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

Bijvoorbeeld in 9292-app. Daar worden altijd gewoon de normale tijden genoemd, niet dat de halte vervallen is voor lijn XX. misschien een leuke tip voor de ontwikkelaar
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door JWM »

De conductrice in de IC van Den Bosch naar Schiphol bood uitgebreid excuses aan dat we Utrecht Centraal gingen bereiken met een vertraging van 1 minuut... dit tot enig cynisme in de coupé. Vervolgens staan we 5 minuten stil voor het station maar de conductrice heeft niks meer van zich laten horen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Somoht »

ArrivaBas schreef:Bijvoorbeeld in 9292-app. Daar worden altijd gewoon de normale tijden genoemd, niet dat de halte vervallen is voor lijn XX. misschien een leuke tip voor de ontwikkelaar
Omdat 9292 één grote misser qua reisinformatie is :') Qua realtime is het daar één grote bende, als ik vervoerder was had ik allang een einde gemaakt aan die hele club.

Anyways, qua haltecodes dat is pas één grote informatie overload. Maar ik ga binnenkort spelen met meerdere representaties van het tonen van bus/tram/metro vertrektijden, heb het idee dat er wat makkelijkere manieren zijn dan alles in één grote lijst zoals bij treinen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

wat wil je dan gebruiken? er is vrij weinig anders.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door microshit »

Er worden wat tijdelijke haltes ingericht op Utrecht CS Centrumzijde. Haltebordje op C3 toont bijvoorbeeld "28 UMC", redelijk duidelijk. Maar op de ene kant "8 SN" maar op de andere "8 NS" waardoor er echt geen touw aan vast te knopen is, waar die lijn 8 dan heen gaat :p
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Somoht »

ArrivaBas schreef:
Somoht schreef:
ArrivaBas schreef:Bijvoorbeeld in 9292-app. Daar worden altijd gewoon de normale tijden genoemd, niet dat de halte vervallen is voor lijn XX. misschien een leuke tip voor de ontwikkelaar
Omdat 9292 één grote misser qua reisinformatie is :') Qua realtime is het daar één grote bende, als ik vervoerder was had ik allang een einde gemaakt aan die hele club.

Anyways, qua haltecodes dat is pas één grote informatie overload. Maar ik ga binnenkort spelen met meerdere representaties van het tonen van bus/tram/metro vertrektijden, heb het idee dat er wat makkelijkere manieren zijn dan alles in één grote lijst zoals bij treinen.
wat wil je dan gebruiken? er is vrij weinig anders.
Qua actuele vertrektijden meer dan genoeg alternatieven, qua reisplanner working on it.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

microshit schreef:Er worden wat tijdelijke haltes ingericht op Utrecht CS Centrumzijde. Haltebordje op C3 toont bijvoorbeeld "28 UMC", redelijk duidelijk. Maar op de ene kant "8 SN" maar op de andere "8 NS" waardoor er echt geen touw aan vast te knopen is, waar die lijn 8 dan heen gaat :p
Ah, met 8 NS kan je naar heel veel plekken ja. Ik vond "74 V" en "77 N" ook niet echt in duidelijkheid uitblinken trouwens :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door microshit »

Dan moet je maar net weten dat de 74 naar Vianen rijdt en 77 naar Nieuwegein, dan klinkt het an sich wel wat logischer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Een nieuwe episode in de reisinfo rond de splitsende s1700 / s11700 / s2800 in Utrecht: nadat men eerder al voor elkaar kreeg de 2800 alleen op 8b aan te kondigen en de (1)1700 alleen op 8a heeft men nu ook de middelste TBP (direct onderaan de noordelijke roltrap) maar op blanco gezet.
Bij het ophangen van dat ding heeft men immers blijkbaar nooit aan fasegebruik gedacht, want die is destijds een stukje naar achteren verhuisd t.o.v. waar de oude CTA hing. Daardoor stond in de praktijk vaak het van 8b vertrekkende treindeel naast deze TBP die bij 8a hoort of, zoals vandaag, hangt ´ie precies naast de koppen van de beide splitsende treinstellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door ArrivaBas »

microshit schreef:Dan moet je maar net weten dat de 74 naar Vianen rijdt en 77 naar Nieuwegein, dan klinkt het an sich wel wat logischer.
noem eens een plaats in die concessie die ook begint met een V.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

Vleuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door deadlock »

Wat is er aan de hand met de reisinformatie van syntus Overijssel. Info op 9292 klopt maar de drissen in zowel Deventer als Zwolle zijn leeg.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door matti93 »

Vandaag in Gorinchem meer dan een uur gewacht op lijn 402 naar Breda. Er waren twee ritten achter elkaar vervallen wegens het verwisselen van een band. Om daarachter te komen moest een van de wachtenden met de klantenservice bellen, die dan na minutenlang wachten kon vertellen dat de rit vervallen was - en dat dus twee keer. Op het dris-paneel stond niets (de bus verdween na vertrektijd) en de andere chauffeurs die op dezelfde halte moesten stoppen konden niet meer vertellen dan dat zij in ieder geval geen 402 waren...
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door waldo79 »

Was het niet mogelijk om via Dordrecht om te reizen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Hainje »

matti93 schreef:Vandaag in Gorinchem meer dan een uur gewacht op lijn 402 naar Breda. Er waren twee ritten achter elkaar vervallen wegens het verwisselen van een band. Om daarachter te komen moest een van de wachtenden met de klantenservice bellen, die dan na minutenlang wachten kon vertellen dat de rit vervallen was - en dat dus twee keer. Op het dris-paneel stond niets (de bus verdween na vertrektijd) en de andere chauffeurs die op dezelfde halte moesten stoppen konden niet meer vertellen dan dat zij in ieder geval geen 402 waren...
Sinds wanneer rijdt lijn 402 in de vakantieperiode?
🍉
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door matti93 »

waldo79 schreef:Was het niet mogelijk om via Dordrecht om te reizen?
Het was leuk geweest als de vervoerder dat had gemeld. Ik ben daar niet bekend, dus had geen idee. Ik vond het toch behoorlijk knullig dat van alle chauffeurs die op het station aan het pauzeren waren of met hun bus langskwamen niet één met informatie of een advies kwam. Arriva heeft de wachtende reizigers gewoon ruim een uur lang laten zitten zonder enige info.
Hainje schreef:Sinds wanneer rijdt lijn 402 in de vakantieperiode?
Volgens de dienstregeling op de site van Arriva hanteren zij een meivakantie van 4 t/m 8 mei.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door waldo79 »

Als je een beetje topografie bestudeert had je zelf kunnen bedenken om via Dordrecht om te reizen. Althans, ik zou niet lijdzaam afwachten.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten