Pagina 5 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 20:41
door Suus
De app voor de iPhone toont het bericht dan bij de halte boveaan in plaats van bij elke lijn die bij die halte stopt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 20:54
door Daniel
Zou inderdaad wel beter zijn dan dit...
Afbeelding

...maargoed, dat is dus nog altijd beter dan wat U-OV zelf toont...
Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 20:56
door Suus
En dus zo bij de bekendste iPhone-app:
Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: di 21 apr 2015, 00:16
door Somoht
Ja dat werkt in dit geval nog wel maar als er een haltepaal is met het bericht "Halte is vervallen" is dan is het qua context nogal belangrijk dat het duidelijk is dat het bericht niet bij de andere haltepalen hoort. Daarom doet OVinfo het zo tot ik iets beters heb bedacht.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: di 21 apr 2015, 01:00
door dennistd
Als de mededeling bij meer dan de helft van de bussen staat bovenin tonen zou ik zeggen, zo niet dan gewoon bij de bus zelf.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: di 21 apr 2015, 10:26
door matti93
Maar als maar één van de 20 lijnen bij een halte wél rijdt, dan mis je dat juist.
Misschien is het mogelijk om de meldingen te vergelijken tussen de verschillende haltenummers bij een halte en als ze overeenkomen de melding alleen bovenaan te tonen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: di 21 apr 2015, 11:27
door Daniel
Als oplossing zou het eerder standaard moeten zijn dat vervoerders de lijn erbij vermelden als een melding niet voor alle lijnen geldt, dan kan je ´m altijd bovenaan zetten zonder dat je daar informatie door mist.
In plaats van een melding "Halte is vervallen" zou de vervoerder dan in het systeem moeten zetten "Halte is vervallen voor lijn 2".

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: di 21 apr 2015, 12:56
door matti93
Maar als op de drip bij de halte(-code) voor alleen lijn 2 staat dat die halte voor lijn 2 is opgeheven, is dat overbodig en misschien zelfs verwarrend (voor welke lijn is de halte dan niet opgeheven?).
Zolang de mededelingen ook op drip's moeten staan, waarvan er soms bij één halte diverse staan voor diverse lijnen of perrons, kan je het als app eigenlijk nooit goed doen vrees ik.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: di 21 apr 2015, 17:24
door ArrivaBas
Bijvoorbeeld in 9292-app. Daar worden altijd gewoon de normale tijden genoemd, niet dat de halte vervallen is voor lijn XX. misschien een leuke tip voor de ontwikkelaar

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: di 21 apr 2015, 21:57
door JWM
De conductrice in de IC van Den Bosch naar Schiphol bood uitgebreid excuses aan dat we Utrecht Centraal gingen bereiken met een vertraging van 1 minuut... dit tot enig cynisme in de coupé. Vervolgens staan we 5 minuten stil voor het station maar de conductrice heeft niks meer van zich laten horen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: di 21 apr 2015, 22:07
door Somoht
ArrivaBas schreef:Bijvoorbeeld in 9292-app. Daar worden altijd gewoon de normale tijden genoemd, niet dat de halte vervallen is voor lijn XX. misschien een leuke tip voor de ontwikkelaar
Omdat 9292 één grote misser qua reisinformatie is :') Qua realtime is het daar één grote bende, als ik vervoerder was had ik allang een einde gemaakt aan die hele club.

Anyways, qua haltecodes dat is pas één grote informatie overload. Maar ik ga binnenkort spelen met meerdere representaties van het tonen van bus/tram/metro vertrektijden, heb het idee dat er wat makkelijkere manieren zijn dan alles in één grote lijst zoals bij treinen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 22 apr 2015, 12:18
door ArrivaBas
wat wil je dan gebruiken? er is vrij weinig anders.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 22 apr 2015, 18:45
door microshit
Er worden wat tijdelijke haltes ingericht op Utrecht CS Centrumzijde. Haltebordje op C3 toont bijvoorbeeld "28 UMC", redelijk duidelijk. Maar op de ene kant "8 SN" maar op de andere "8 NS" waardoor er echt geen touw aan vast te knopen is, waar die lijn 8 dan heen gaat :p

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 22 apr 2015, 18:47
door Somoht
ArrivaBas schreef:
Somoht schreef:
ArrivaBas schreef:Bijvoorbeeld in 9292-app. Daar worden altijd gewoon de normale tijden genoemd, niet dat de halte vervallen is voor lijn XX. misschien een leuke tip voor de ontwikkelaar
Omdat 9292 één grote misser qua reisinformatie is :') Qua realtime is het daar één grote bende, als ik vervoerder was had ik allang een einde gemaakt aan die hele club.

Anyways, qua haltecodes dat is pas één grote informatie overload. Maar ik ga binnenkort spelen met meerdere representaties van het tonen van bus/tram/metro vertrektijden, heb het idee dat er wat makkelijkere manieren zijn dan alles in één grote lijst zoals bij treinen.
wat wil je dan gebruiken? er is vrij weinig anders.
Qua actuele vertrektijden meer dan genoeg alternatieven, qua reisplanner working on it.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 22 apr 2015, 19:13
door Daniel
microshit schreef:Er worden wat tijdelijke haltes ingericht op Utrecht CS Centrumzijde. Haltebordje op C3 toont bijvoorbeeld "28 UMC", redelijk duidelijk. Maar op de ene kant "8 SN" maar op de andere "8 NS" waardoor er echt geen touw aan vast te knopen is, waar die lijn 8 dan heen gaat :p
Ah, met 8 NS kan je naar heel veel plekken ja. Ik vond "74 V" en "77 N" ook niet echt in duidelijkheid uitblinken trouwens :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 22 apr 2015, 19:29
door microshit
Dan moet je maar net weten dat de 74 naar Vianen rijdt en 77 naar Nieuwegein, dan klinkt het an sich wel wat logischer.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: do 23 apr 2015, 08:07
door Daniel
Een nieuwe episode in de reisinfo rond de splitsende s1700 / s11700 / s2800 in Utrecht: nadat men eerder al voor elkaar kreeg de 2800 alleen op 8b aan te kondigen en de (1)1700 alleen op 8a heeft men nu ook de middelste TBP (direct onderaan de noordelijke roltrap) maar op blanco gezet.
Bij het ophangen van dat ding heeft men immers blijkbaar nooit aan fasegebruik gedacht, want die is destijds een stukje naar achteren verhuisd t.o.v. waar de oude CTA hing. Daardoor stond in de praktijk vaak het van 8b vertrekkende treindeel naast deze TBP die bij 8a hoort of, zoals vandaag, hangt ´ie precies naast de koppen van de beide splitsende treinstellen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: do 23 apr 2015, 16:30
door ArrivaBas
microshit schreef:Dan moet je maar net weten dat de 74 naar Vianen rijdt en 77 naar Nieuwegein, dan klinkt het an sich wel wat logischer.
noem eens een plaats in die concessie die ook begint met een V.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: do 23 apr 2015, 16:49
door Suus
Vleuten.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 17:43
door deadlock
Wat is er aan de hand met de reisinformatie van syntus Overijssel. Info op 9292 klopt maar de drissen in zowel Deventer als Zwolle zijn leeg.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 19:23
door matti93
Vandaag in Gorinchem meer dan een uur gewacht op lijn 402 naar Breda. Er waren twee ritten achter elkaar vervallen wegens het verwisselen van een band. Om daarachter te komen moest een van de wachtenden met de klantenservice bellen, die dan na minutenlang wachten kon vertellen dat de rit vervallen was - en dat dus twee keer. Op het dris-paneel stond niets (de bus verdween na vertrektijd) en de andere chauffeurs die op dezelfde halte moesten stoppen konden niet meer vertellen dan dat zij in ieder geval geen 402 waren...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 19:24
door waldo79
Was het niet mogelijk om via Dordrecht om te reizen?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 19:41
door Hainje
matti93 schreef:Vandaag in Gorinchem meer dan een uur gewacht op lijn 402 naar Breda. Er waren twee ritten achter elkaar vervallen wegens het verwisselen van een band. Om daarachter te komen moest een van de wachtenden met de klantenservice bellen, die dan na minutenlang wachten kon vertellen dat de rit vervallen was - en dat dus twee keer. Op het dris-paneel stond niets (de bus verdween na vertrektijd) en de andere chauffeurs die op dezelfde halte moesten stoppen konden niet meer vertellen dan dat zij in ieder geval geen 402 waren...
Sinds wanneer rijdt lijn 402 in de vakantieperiode?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 19:56
door matti93
waldo79 schreef:Was het niet mogelijk om via Dordrecht om te reizen?
Het was leuk geweest als de vervoerder dat had gemeld. Ik ben daar niet bekend, dus had geen idee. Ik vond het toch behoorlijk knullig dat van alle chauffeurs die op het station aan het pauzeren waren of met hun bus langskwamen niet één met informatie of een advies kwam. Arriva heeft de wachtende reizigers gewoon ruim een uur lang laten zitten zonder enige info.
Hainje schreef:Sinds wanneer rijdt lijn 402 in de vakantieperiode?
Volgens de dienstregeling op de site van Arriva hanteren zij een meivakantie van 4 t/m 8 mei.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 20:21
door waldo79
Als je een beetje topografie bestudeert had je zelf kunnen bedenken om via Dordrecht om te reizen. Althans, ik zou niet lijdzaam afwachten.