Pagina 4 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 20:02
door VIRM
NS-logica vanochtend op station Amsterdam Sloterdijk. Door de uitgelopen werkzaamheden reden er twee treinseries naar Schiphol/Hoofddorp niet. Dit betekende dat er twee treinen per uur minder naar Amsterdam Centraal reden.
Dus de NS riep vrolijk om dat je voor Amsterdam Centraal ook gebruik kon maken van de metro. Tsja...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 20:11
door Thom91
Feitelijk niet onjuist.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 20:16
door VIRM
Thom91 schreef:Feitelijk niet onjuist.
Dat ze de metro laten gebruiken is een ding.
Maar van Sloterdijk naar Centraal reden 22 treinen in plaats van 24 treinen per uur. Als je gaat omroepen dat reizigers naar Amsterdam Centraal laat weten dat ze met de metro kunnen reizen (versus een treinreis van 5 minuten), dan laat je ze dus gigantisch omreizen.

Als er werd omgeroepen dat je naar Lelylaan enzo de trein kon nemen (2 treinen per uur ipv 6), dan is dat iets anders.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 21:44
door dennistd
In heel Twente zijn vanavond de DRIS'en uitgevallen...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 08:13
door Daniel
De t1718 werd vandaag door de afronding van de vertraging in Amersfoort met +10 aangekondigd waardoor net voordat de trein binnen kwam de TBPs versprongen naar de t5618 die als volgende trein van hetzelfde spoor vertrekt. Verder geen omroep in de trein ook over deze foutieve vermelding op het perron.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 11:01
door Suus
Bij GVB gaat Willem met pensioen. Op alle metrostations staat deze aankondiging namelijk op de vertrekdisplays...

Nou Willem, gefeliciteerd met je pensioen man! :mrgreen:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 11:05
door Thom91
Afbeelding

*O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 11:56
door VIRM
Niet echt reisinformatie, maar op de website van ns.nl staat nu dat de klantenservice 24/7 bereikbaar is op dit moment. En dat klopt niet: OV Chip-Plus klantenservice is pas vanaf 20/4 24/7 bereikbaar.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 12:54
door Thom91
Och meid, het leven is zwaar.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 22:05
door Geert
Daniel schreef:De t1718 werd vandaag door de afronding van de vertraging in Amersfoort met +10 aangekondigd waardoor net voordat de trein binnen kwam de TBPs versprongen naar de t5618 die als volgende trein van hetzelfde spoor vertrekt. Verder geen omroep in de trein ook over deze foutieve vermelding op het perron.
TBP's gebruiken hopelijk toch wel de exacte vertraging en niet de afgeronde vertraging? (In InfoPlus worden zowel afgeronde als exacte vertragingen meegestuurd, de exacte vertragingen zijn gedetailleerd tot op seconden.)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 22:05
door Geert
VIRM schreef:Niet echt reisinformatie, maar op de website van ns.nl staat nu dat de klantenservice 24/7 bereikbaar is op dit moment. En dat klopt niet: OV Chip-Plus klantenservice is pas vanaf 20/4 24/7 bereikbaar.
Nog 5 nachtjes slapen wakker blijven!

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 22:10
door Daniel
Heb de exacte vertraging niet meer in de app gecheckt toen de TBP naar +10 (en de volgende trein) ging maar sowieso is het een minimale marge: eigenlijk zit je alleen met +9 achter de Sprinter én omhoog afgerond naar +10, met +8 zouden ze tegelijk rijden.
In dit geval was de daadwerkelijke binnenkomst met +7.

Maar Amersfoort is altijd wel een lastig geval bij vertragingen want er schijnt ook nog een meetpunt wat ongelukkig te liggen waardoor treinen weleens met een grotere vertraging gemeld worden dan ze werkelijk hebben.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 22:55
door VIRM
Geert schreef:
VIRM schreef:Niet echt reisinformatie, maar op de website van ns.nl staat nu dat de klantenservice 24/7 bereikbaar is op dit moment. En dat klopt niet: OV Chip-Plus klantenservice is pas vanaf 20/4 24/7 bereikbaar.
Nog 5 nachtjes slapen wakker blijven!
Moet ik mijn schoen ergens zetten en liedjes gaan zingen? :)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 19 apr 2015, 20:36
door Suus
Afbeelding

Ik snap hem niet. Waarom heeft alleen de IC Berlijn hier last van?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 19 apr 2015, 20:50
door waldo79
Als ik de berichten op somda.nl goed begrijp heeft het met materiaalpech (versleten wielen) te maken, waardoor DB al het materieel in Duitsland houdt. Volgens DB is het euvel ontstaan tussen Hgl en Bh 8-)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 19 apr 2015, 21:21
door Wubbo
Volgens nsinternational.nl rijdt er NS-materieel tussen Amsterdam en Deventer, een IC Berlijn tussen Deventer en Bad Bentheim, waar moet worden overgestapt op een IC Berlijn. De eerste en laatste treinen rijden verder normaal in Nederland. Rare maatregel als dat inderdaad de reden is, kennelijk rijdt er dan nog wel wat in Nederland (en soms ook door...).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 19 apr 2015, 22:13
door Geert
Waarom wordt er dan niet met binnenlands mat gereden tussen Amsterdam en Bad Bentheim? ICM mag toch nog gewoon in Bad Bentheim komen? Beetje reizigersonvriendelijk om dubbel over te stappen...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 07:31
door SLToilet
Wie vanochtend kijkt voor de materieelinzet in het algemeen: deze zijn wegens problemen momenteel niet te vinden op vertrektijden.rijdendetreinen.nl, noch op ovtijden.com. :(

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 09:29
door Hendrik
Vanaf vandaag worden in Den Haag tram 1, 9, 15 en 16 (en bus 22 en 24) omgeleid wegens werkzaamheden bij Spui/Bierkade. Correcte reisinformatie is nu dus belangrijker dan het al is.
Maar helaas: de schermen in de tram stonden allemaal op zwart. En de DRIS bij halte CS/Schedeldoekshaven gaf ook geen reisinfo... :cry:

O ja, hier is momenteel ook niet zoveel relevante info te zien: http://waarisdetrein.nl/mobiel/Rtd Dat kan Webguy vast wel even fixen! :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 13:36
door webguy
Vanzelf opgelost toen de verbinding weer terug kwam :)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 13:43
door Hendrik
Ik zie het! :pos: Mooi, want ik gebruik die site bijna iedere dag. De mobiele site van NS laat namelijk een stuk minder treinen zien.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 18:20
door Geert
SLToilet schreef:Wie vanochtend kijkt voor de materieelinzet in het algemeen: deze zijn wegens problemen momenteel niet te vinden op vertrektijden.rijdendetreinen.nl, noch op ovtijden.com. :(
Klopt, er was een probleem ontstaan bij het shared service center van een aantal vervoerders (waaronder NS) waardoor er geen reisinformatie afgeleverd kon worden bij NDOVloket.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 19:08
door VIRM
Een gezellige boel vanmiddag in de avondspits op spoor 3op Schiphol met de reisinformatie.
De s3300 van 17:40 reed met +7 en de s2600 van 17:44 reed met +19/+20. Op de TBP stond de s3300 met +5 te knipperen, met daaronder de volgende trein naar Amsterdam C van 17:49 (IC uit Brussel). Tuffy riep de vertraagde s3300 om, en een omroeper had in semiplat Amsterdams een bandje ingesproken voor de s2600. Maar de omroeper deed niets in het Engels, wat dus best een faal is op Schiphol.

En toen kwam de IC uit Brussel als eerste opdraven. De enige die scherp was, was de HC van die trein, want die riep keurig binnen in de trein om dat het de IC naar Amsterdam Centraal was (als oplettende reiziger had ik dat al door, want de s3300 rijdt niet met TRAXX en internationale rijtuigen :mrgreen:). Vlak voor vertrek besloot iemand de TBP goed te draaien, en toen de trein wegreed besloot de Amsterdamse omroeper alleen in het Nederlands om te roepen dat de IC naar Amsterdam C gereed stond op spoor 3.
Even later, vlak voordat de s3300 met +11 binnenreed, deed hij dit weer beter door om te roepen dat deze trein als eerste zou binnenkomen op spoor 3 (wederom alleen in het Nederlands). De HC van de s3300 was wat servicegerichter, en gebruikte de buitenomroep van de SLT om tweetalig om te roepen dat de trein naar Kersenboogerd ging, en dat de volgende trein op het perron naar Centraal zou gaan.

Tsja, op een internationale luchthaven als Schiphol met vele buitenlandse reizigers zijn live Engelstalige omroepen geen overbodige luxe...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 19:31
door Daniel
De eigen app van U-OV bleek vanmiddag alleen tijden van halte Europaplein aan de Beneluxlaan in Utrecht weer te geven bij zoeken op "Europaplein", de tijden van de gelijknamige halte aan de Europalaan ontbraken.
Daarna toch maar weer terug naar OVinfo en uiteindelijk toch wel de bus die ik miste in het lijstje tijden teruggevonden: dat er bij elke rit een melding over het Koningsnachtnet stond droeg niet echt bij aan de overzichtelijkheid bij 'n halte met alleen al 11 verschillende lijnen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: ma 20 apr 2015, 20:37
door Somoht
Die berichten hangen aan haltecodes, dus de reden dat bericht onder elke rit hangen is dat het qua user-interface niet altijd even gemakkelijk is om te communiceren welke rit op welke haltenummer stopt. En bij sommige berichten is die context (welke bericht op welk haltenummer bij welke rit) nogal belangrijk, zoals "Halte vervallen tot xxx"...