Pagina 9 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: za 06 jun 2015, 19:42
door MdJ
Zutphen Noord ligt er uit, dus rijden er bussen. Arriva rijdt altijd zelf, Syntus heeft contact met Ter Doest of TGVia. NS, i.o.v. Munckhof, rijdt vaak met Brinker of South West Tours in de regio .

Laat ik vor de grap eens via Deventer-Zutphen gaan, is ook wel eens leuk die NS bussen. Ik had al een beetje op gehoopt, voor een van de VanHools of een Alliance of de Setra, maar het werd een...

Den Oudsten DAF . Ex NZH 704. (Foto volgt)

Edit: Syntus rijdt zelf (!) Met o.a. de Syntus Amba 3049!

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: za 06 jun 2015, 23:11
door Daniel
Daniel schreef:Update: de (1)1700 keert nu op spoor 18 op de 2000. Ik heb werkelijk geen flauw idee waarom dat vanmorgen niet kon en de (1)1700 toen 25 minuten op zichzelf stond te keren.
Somda geeft als mogelijke verklaring werkzaamheden in Den Haag (daar waren tot 14.30 beperkingen). Kennelijk iemand vergeten om in die tijd gewoon een s2000 tot Gouda te laten rijden die dan tijdelijk in z'n geheel naar Rotterdam te sturen als (12)500 in plaats van 'm te splitsen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 02:52
door NG²7²™
MdJ schreef:Edit: Syntus rijdt zelf (!) Met o.a. de Syntus Amba 3049!
Syntus rijdt geplande treinstremmingen, in ieder geval in het weekend, altijd zelf.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 11:25
door MdJ
Ik meende dat ik halverwege Zp-Lc een rode amba (3046-3048) tegen kwam. Het was echter een TGVia-amba. De 3049 werd na de rit van 20:36 uit Zutphen "vervangen" door een Van Hool van Ter Doest.

Hier de Den Oudsten van South West Tour in Deventer:
Afbeelding
En in Zutphen (en de andere kant):
Spoiler: show
Afbeelding
En de 3049 in Lochem. Voor zulke uitstapjes is zo'n 6 baks ZF-versnellingsbak wel fijner aan de oren dan een gillende Voith-4 bak :D
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 15:19
door ArrivaBas
Leuke bus.
Klopt het dat de Citea bijna standaard op de 310 rijdt, want er reed er weer een op de A29.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 16:14
door OmniLezer
ArrivaBas schreef:Leuke bus.
Klopt het dat de Citea bijna standaard op de 310 rijdt, want er reed er weer een op de A29.
Welkom bij Arriva.

Leuk dat er zoveel te zien is op een lijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 18:41
door Stefan
In de weekenden rijden er standaard Citea's op de 310, komt omdat alles omlooptechnisch zo handiger in elkaar steekt. Bussen van lijn 310 rijden ook op de overige stad- en streeklijnen in en rond Bergen op Zoom, vandaar.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 19:34
door dylanwild94
Dan vraag je je toch stevig af waarom ze dan Volvo's hebben aangeschaft voor de 310 of zelfs überhaupt hebben omgenummerd. :X

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 19:45
door Daniel
Typisch Arriva. Eerst bedenken dat een lijn voor hoogwaardiger materieel in aanmerking komt en dan de omloop zo efficiënt mogelijk gaan plannen waardoor er alsnog vanalles en nogwat op die lijn komt te rijden.
Het omnummeren van die lijn is sowieso wat apart omdat 'ie in een Volans-reeks zit maar het geen Volans-lijn is.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 19:50
door regenmaker
Daniel schreef:Typisch Arriva. Eerst bedenken dat een lijn voor hoogwaardiger materieel in aanmerking komt en dan de omloop zo efficiënt mogelijk gaan plannen waardoor er alsnog vanalles en nogwat op die lijn komt te rijden.
Het omnummeren van die lijn is sowieso wat apart omdat 'ie in een Volans-reeks zit maar het geen Volans-lijn is.
Nou niet typisch Arriva, Syntus doet exact hetzelfde op de Veluwelijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 19:55
door Daniel
Maar de Veluwelijn was iets wat voorgeschreven was in de concessie. Dat is lijn 310 niet: als daar verplicht luxer materieel had moeten rijden dan had die lijn wel in het PvE gestaan als lijn die onder Volans moest gaan vallen. Het is dus zeer aannemelijk een eigen idee geweest in het bod van Arriva of is ontstaan door input tijdens de implementatie. Alleen is de uitvoering wat minder. Als het voorgeschreven was geweest hadden ze vast niet zo makkelijk in het weekend standaard Citea's ingezet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 20:04
door regenmaker
In het weekend rijdt er ook bijna niets anders dan Ambassadors op de Veluwelijn in plaats van die gelede luxere bussen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 20:12
door ArrivaBas
Hebben die amba's niet even luxe zetels?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 20:50
door regenmaker
Ja eigenlijk wel. ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 08:32
door ArrivaBas
Daniel schreef:Maar de Veluwelijn was iets wat voorgeschreven was in de concessie. Dat is lijn 310 niet: als daar verplicht luxer materieel had moeten rijden dan had die lijn wel in het PvE gestaan als lijn die onder Volans moest gaan vallen. Het is dus zeer aannemelijk een eigen idee geweest in het bod van Arriva of is ontstaan door input tijdens de implementatie. Alleen is de uitvoering wat minder. Als het voorgeschreven was geweest hadden ze vast niet zo makkelijk in het weekend standaard Citea's ingezet.
De 310 viel net niet onder de Brabantliner, maar krijgt wegens de afstand wel luxer materieel.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 09:08
door Hendrik
Op lijn 101 (nu 310) mogen, net als op de HOV-lijnen, geen lagevloersbussen ingezet worden. Concessie-eis is hogevloersbus of low entry-bus. De Citea's voldoen dus ook aan de concessie-eisen...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 09:59
door ArrivaBas
Loop je een half jaar achter of zo? de 101 is inmiddels lijn 310 geworden, en ja. de Citea's hebben ook een hogevloersgedeelte, dus die kunnen daar best rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 10:05
door Hendrik
Nou nou... Ik weet best dat lijn 101 inmiddels lijn 310 is, aangezien ik op Zuidplein dagelijks bij de halte van lijn 310 sta. Ik had echter even in het Programma van Eisen voor de concessie gekeken, en daar wordt uiteraard nog gesproken van 'lijn 101'.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: di 09 jun 2015, 18:05
door ArrivaBas
er rijdt een SLT in de s3400 volgens rijdendetreinen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: di 09 jun 2015, 20:51
door dylanwild94
dat is normaal in s3400.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: wo 10 jun 2015, 10:53
door ArrivaBas
Volgens de wiki alleen DDZ, dus daarom

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: wo 10 jun 2015, 12:07
door Daelea
En ook volgens het bekende lijstje met materieelinzet (http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2015-3/mat.txt) wat toch eigenlijk altijd goed geüpdatet is.

Hoewel er regelmatig SLT of SGMM (of DD-AR tegenwoordig ook) in de s3400 rijdt, staat deze serie toch echt gepland met integraal DDZ.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: wo 10 jun 2015, 17:45
door Jef400
Of het al gezegd is weet ik niet. Maar vandaag zag ik ter hoogte van de Amsterdamse Isolatorweg voor het eerst een complete HSL-trein in Geel-Blauwe kleurstelling. Echter was de trein wel gesandwiched tussen twee lokomotieven, ik weet niet of dat de bedoeling is. Maar daar zouden jullie vast wel bij kunnen helpen :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: wo 10 jun 2015, 18:20
door MdJ
Een van de twee uitgelaten AmRo shuttles. Voor de extra kwartierdienst Amsterdam-Rotterdam, maar nu als proefrit :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33

Geplaatst: do 11 jun 2015, 16:09
door SLToilet
Vanmiddag zag ik er ook al een helemaal in geel en blauw in Rtd!