OVer je reiservaringen in mei 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door VIRM »

Vanmiddag zat ik in tram 4 in Amsterdam, en er waren een of meerdere GVB'ers aan het controleren. Want in tram 5 zijn er natuurlijk veel minder zwartrijders. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door deadlock »

VIRM schreef:Vanmiddag zat ik in tram 4 in Amsterdam, en er waren een of meerdere GVB'ers aan het controleren. Want in tram 5 zijn er natuurlijk veel minder zwartrijders. :mrgreen:
:?:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

Tram 5 is zwartrijdersparadijs want geen conducteur. Tram 4 heeft die wel.
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door deadlock »

Dus dat betekent dat een andere lijn dan maar niet gecontroleerd hoeft te worden? Non sequitur.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Plannen blijft een kunst, zeker als het Arriva betreft. Begin van de middag had ik dus een ruime 5 minuten om bij station Zevenbergen de straat over te steken naar lijn 117 (die een paar minuten stilstaat na aankomst als 119).
Door die stilstand is diezelfde bus echter vrij laat weer terug op dat station, zodat je vanuit de 117/119 maar 1 minuut hebt om op de trein over te stappen waarbij je voor de trein langs de overweg over moet.

Zag toen de bus aankwam de trein ook al binnen rijden dus het er maar niet op gewaagd en maar via Breda gereisd. Duidelijk de verkeerde aansluiting die ruim is daar dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door marvinkok »

dennistd schreef:
MdJ schreef:Pendel Hengelo FBK-stadion-Hengelo CS werd door Syntus gereden, met in ieder geval de rode duvedec 3402.
Check in Hengelo, ik zag dat er als lijn 804 gereden werd. Ook een Citea reed mee. Ik heb maar meteen even een wiki-pagina gemaakt.
Het had ook gewoon reisinfo, was te zien in OVinfo.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door dylanwild94 »

ik mocht vanochtend toe zien hoe een te volle bus op lijn 68 richting de RDM campus mij en een 10 tal andere mensen liet staan op de halte Slinge metro in Rotterdam. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ODRAIL »

Ach jongen toch :wink: .

Ik had vanavond een metro die maar uit een stel bestond i.p.v. de normale twee. Dat haring-in-ton-vervoer. Ik heb deze maar even voorbij laten gaan en gewacht op de volgende.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door dylanwild94 »

Het gebeurt dagelijks dat er Haring in een ton vervoer is op de lijnen 68 en 69 tussen de Waalhaven en Zuidplein evenals dat er mensen op de halte moeten achterblijven omdat er geen haring meer past in de rijdende ton. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ODRAIL »

Is dit dan omdat er te weinig bussen ingezet worden of omdat er te veel reizigers staan. Of is dit een combinatie van beide?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

Auto op het spoor bij Schiphol, aldus een medereiziger in de s3500 waar ik nu in zit van Ut naar Ehv. HC riep al om bij Ut toen we daar voor de rooie stonden, 'het is een slechte dag om te reizen!' Nu sta ik stil voor Vught aansluiting omdat er een badslipper voorlangs moet. Ut +17, Ht +22, zal in Ehv nog wat meer zijn. Maar door de vertraging wel deze trein nog gehaald, had anders die van een kwartier later :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Meltrain »

dylanwild94 schreef:ik mocht vanochtend toe zien hoe een te volle bus op lijn 68 richting de RDM campus mij en een 10 tal andere mensen liet staan op de halte Slinge metro in Rotterdam. :X
Gelukkig rijdt er 's ochtends elke drie minuten een bus van Slinge naar de Waalhaven.
KM46 schreef:Is dit dan omdat er te weinig bussen ingezet worden of omdat er te veel reizigers staan. Of is dit een combinatie van beide?
Met name het tweede: lijn 68 rijdt 's ochtends 6x/uur het hele traject en lijn 69 rijdt 6x/uur tot de Waalhaven, waarvan 2x/uur verder naar Pernis. Vanaf Slinge rijdt lijn 68 zelfs elke drie minuten tot de Waalhaven. Een nog hogere frequentie is nauwelijks mogelijk.
In de middagspits rijdt lijn 68 ook 6x/uur, maar rijdt 69 slechts 4/uur en rijden bovendien de versterkingsritten niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Auto op het spoor bij Schiphol
Volgens berichten op Somda is er een vrachtwagen vol zand omgevallen bij de OV-SAAL bouwput en ligt die vrachtwagen nogal dicht naast het spoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

Nou, de RET lijkt wel een aversie te hebben tegen geleed busmaterieel.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Gekko123 »

De RET wil misschien zelf wel meer gelede bussen, maar mede door de stadsregio Rotterdam en de gemeente Rotterdam zijn er slechts 2 gelede bussen in dienst bij de RET die praktisch alleen te vinden zijn op lijn 70 (of 76)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Meltrain »

Toevallig staat vandaag een stuk in het AD (Rotterdamse editie) dat de RET een voorstel heeft gedaan bij de Metropoolregio om een deel van de busvloot eerder te vervangen. Er wordt niet expliciet over gelede bussen gesproken, maar het is een mogelijkheid natuurlijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Hendrik »

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ArrivaBas »

Ardan schreef:Auto op het spoor bij Schiphol, aldus een medereiziger in de s3500 waar ik nu in zit van Ut naar Ehv. HC riep al om bij Ut toen we daar voor de rooie stonden, 'het is een slechte dag om te reizen!' Nu sta ik stil voor Vught aansluiting omdat er een badslipper voorlangs moet. Ut +17, Ht +22, zal in Ehv nog wat meer zijn. Maar door de vertraging wel deze trein nog gehaald, had anders die van een kwartier later :)
Badslipper? :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Thom91 »

Cargo :Y
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Michael »

Ik moest vanmiddag even naar de Woonboulevard in Breda. Toen ik op het station stond te wachten zou lijn 312 eerst komen maar deze kreeg oponthoud en de vertraging werd alleen maar meer. Toen maar met lijn 316 die dus eerder kwam. Toen we in het Centrum reden bleek waarom lijn 312 niet kwam. Deze stond daar defect.

Op de terugweg nam ik lijn 117 naar Terheijden. Maar bij het verlaten van het station ging hij rechtsaf ipv linksaf. Dat werd dus een heel stuk verder even keren en dus wat vertraging cadeau.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

Chauffeurs die de routes niet weten en slecht onderhoud... de vertrouwde kwaliteit vam Arriva :P
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Michael »

Het was een ervaren chauffeur. Maar doordat er maar 4 streeklijnen (er gaan er meer linksaf maar ik heb het over degene die door Breda gereden worden) linksaf gaan en de rest allemaal rechtsaf gaat dat nog wel eens fout. Het komt vaak voor dat je op een dienst alleen maar rechtsaf hoeft en dan net je laatste rit linksaf. Gaat dus nog wel eens (bijna) fout.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ArrivaBas »

Michael schreef:Het was een ervaren chauffeur. Maar doordat er maar 4 streeklijnen (er gaan er meer linksaf maar ik heb het over degene die door Breda gereden worden) linksaf gaan en de rest allemaal rechtsaf gaat dat nog wel eens fout. Het komt vaak voor dat je op een dienst alleen maar rechtsaf hoeft en dan net je laatste rit linksaf. Gaat dus nog wel eens (bijna) fout.
Een soort van automatisme door een dienstrooster :lol:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

Eindelijk weer thuis. Gesloopt. Bedankt voor de vijf uur vertraging springer bij Schalkwijk... morgen verhaaltje, nu slapen.
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Etienne »

Gisterenavond zag de chauffeur van lijn 77 van Utrecht naar Bilthoven de halte Veemarkt over het hoofd, waardoor deze nog een noodstop moest maken om er iemand uit te laten stappen. Dit tot ongenoegen van een automobilist achter de bus :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten