OVer Missers in de Reisinformatie #40

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Wubbo »

ArrivaBas schreef:Daarom goed op de koersborden letten :wink:
Want die geven altijd de juiste informatie aan? :X
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Geert »

Dit zie je de laatste tijd vaker heb ik het idee:
Tussen Schiedam Centrum en Delft is een defect aan het spoor geconstateerd. Het spoor wordt komende nacht hersteld.Van 01.10 tot 05.15 uur is er geen treinverkeer mogelijk tussen Delft en Rotterdam. Er worden bussen ingezet tussen Delft en Rotterdam v.v. en ook snelbussen tussen Schiphol en Rotterdam v.v.Houdt u rekening met een langere reisduur. Plan uw reis kort van te voren in de reisplanner, deze is bijgewerkt. (i.v.m. technisch probleem zijn niet alle reisadviezen juist). Laatste update: 17:25 u.
Plan uw reis in de reisplanner die verkeerde adviezen geeft?! Zet er dan op zijn minst bij welke adviezen niet kloppen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Ardan »

Huh, waarom snelbussen Schiphol-Rotterdam? En geen toeslagvrije ICD?
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door JWM »

Die rijdt niet 24/7.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Ardan »

Oh wacht, het is alleen 's nachts, helemaal overheen gelezen :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daniel »

Als onderdeel van het nieuwe wijzigingsblad zijn vanaf morgen de Sprinters vanuit Woerden aan die richting Geldermalsen gekoppeld. De reisplanner komt daar echter nog niet helemaal uit en geeft overigens ook doodleuk aan dat de s6000 nog op Utrecht Lunetten stopt terwijl 'ie dat niet meer zou gaan doen.
De quizvraag is trouwens ook: wanneer vertrekt de Sprinter naar Tiel uit Utrecht, om .26 of toch om .27...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door VIRM »

@Arrivabas: die dingen flitsen te snel voorbij voor mij om te kunnen lezen. ;) Maar materieeltypen gaat veel beter. Als de s3300 bijvoorbeeld staat aangegeven en er komt ineens een TRAXX voorrijden...

@Geert: dit is al dacht ik de tweede keer dat ik dit meemaak op Schiphol. Beide keren hadden de HC's dit wel heel snel door. Maar echt handig voor de niet-Nederlanders is het dus niet. Het zou ook beter zijn geweest als alle treinen naar Amsterdam Centraal van hetzelfde perron zouden vertrekken en er helemaal niks anders op datzelfde perron zou vertrekken, ben je gelijk van dit geneuzel af.
Beul van de blindegeleidelijn
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door sneltram »

Sowieso kan het op Schiphol nog stukken beter. Vroeger had iedere trein die niet naar Amsterdam CS ging een speciale flap op de CTA: "Stopt niet te Amsterdam C./Does not call at Amsterdam C." Dat zou je nu desgewenst in grote rode koeienletters op de digitale schermen kunnen zetten, maar toch gebeurt het niet.

Ook zou ik de 2600 als 'Amsterdam Centraal, rijdt verder naar Almere C. en Lelystad' op de borden zetten. Nu wachten veel toeristen op de 900 die achter de 2600 aankomt, omdat ze niet zeker weten of de 2600 wel echt naar Amsterdam CS gaat. Tenslotte: ENGELS ENGELS ENGELS. Waarom nou niet?
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door chemie »

Zeker op een station als Schiphol, wat is er tegen Engels op een luchthaven? Hoeveel procent van de treinreizigers spreekt geen Engels/kan niet op een andere manier uitvinden of zijn trein stopt waar hij/zij wil? Ik zie bar weinig bezwaren.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Ardan »

sneltram schreef:Ook zou ik de 2600 als 'Amsterdam Centraal, rijdt verder naar Almere C. en Lelystad' op de borden zetten. Nu wachten veel toeristen op de 900 die achter de 2600 aankomt, omdat ze niet zeker weten of de 2600 wel echt naar Amsterdam CS gaat. Tenslotte: ENGELS ENGELS ENGELS. Waarom nou niet?
Vind ik een prima idee hoor, en dat gebeurde vroeger op de CTA's ook door Amsterdam C of andersom Schiphol een groot flapje te geven en erachter klein de rest.
Aan de andere kant zouden sommige toeristen best wat beter mogen lezen want Amsterdam C staat gewoon op het scherm.

Wat betreft Nederlands en Engels: ook helemaal voorstander van, maar wel Nederlands als hoofdtaal of op zijn minst gelijk aan Engels (groter of even groot lettertype, of bijvoorbeeld Nederlands normaal en Engels cursief). Niet andersom zoals je ook veel op bebording op Schiphol ziet, Engels groter dan Nederlands (hoewel ik daar op de luchthaven zelf wel wat bij voor kan stellen dat dat bewust zo gedaan is), of soms zelfs alleen maar Engels en géén Nederlands.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Geert »

Op de TBP's zouden vooral de reistips onderin (rijdt niet verder dan..., stopt ook in..., etc.) vertaald moeten worden. De allerbelangrijkste info (tijd, route en eindbestemming) kunnen zonder vertaling, de rest zou je tussen NL en EN kunnen alterneren.

Vreemd inderdaad dat het nog niet gerealiseerd is. Meer reisinformatie in het Engels zou ook niet misstaan op andere grote stations.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Tochjo »

Vandaag zijn de treinseries s6100 en s16000 gekoppeld, evenals de s9800 en de s6000. Ik vind dit qua reisinformatie waardeloos aangepakt:
- koppeling wordt niet vermeld in de reisplanner (geeft een overstap op hetzelfde perron in enkele minuten);
- koppeling wordt niet vermeld op vertrekstaten en TBP's;
- maar vanochtend kwam t9821 wel met "Tiel" op de schermen in Utt;
- de geschrapte stop te Utl richting Tiel is toch weer in de dienstregeling opgenomen, maar niet alle machinisten blijken dat te weten;
- de reisinformatie in de trein zelf was zowel heen als terug niet beschikbaar.

Ik begrijp niet waarom dit niet à la s16000 en s13600 is aangepakt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door webguy »

Er is vast iets misgegaan met of de plannen, het inladen daarvan, of de tabellen die worden gebruikt om die koppelingen toe te staan. Het systeem weet dus waarschijnlijk niet dat de koppeling gemaakt kan worden. Wordt vast wel weer opgelost :)
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door koekje »

Ik vind sowieso de hele layout op de TBP's verschrikkelijk. Heb je zo'n mooi scherm hangen, ga je woorden raar afbreken en dergelijke. Doe dan iets als dit (snelle photoshop):

Afbeelding

Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Thom91 »

Ik vind het ontwerp prima maar deze letters zijn te klein om goed leesbaar te zijn..
Komt wel goed schatje.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door koekje »

Het is dan ook ff een snelle photoshop. Heb zelf ook nog wel punten die beter kunnen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ODRAIL »

@ koekje: Een goed idee :wink: . Maar wat doe je met de mensen die kleurenblind zijn?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door webguy »

Overigens wordt hier en daar wel aangepast, maar dat duurt nog wel ff ;)
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door koekje »

KM46 schreef:@ koekje: Een goed idee :wink: . Maar wat doe je met de mensen die kleurenblind zijn?
Dan zijn beide (rode en groene) vlakjes dezelfde kleur (bruin) voor hen. De tekst is echter gewoon leesbaar. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:@ koekje: Een goed idee :wink: . Maar wat doe je met de mensen die kleurenblind zijn?
Daarvoor bedenken we allemaal vage (regiogebonden) symbolen. Dat doet U-OV (Qbuzz) immers ook. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ArrivaBas »

Dan kan het ook zo
grotere letters en dan de a- en b-zijde naast elkaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Z2N »

Dan moet je weer de stationsnamen gaan inkorten, want twee keer 'Den Haag Centraal' naast elkaar met routestripje gaat niet passen. :wink:

@Koekje: mooi ontwerp! Maar persoonlijk zou ik er geen aankomsttijden bij zetten, zoals gezegd is de ruimte beperkt, en in de trein zelf staan deze tijden ook aangegeven.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ArrivaBas »

Z2N schreef:Dan moet je weer de stationsnamen gaan inkorten, want twee keer 'Den Haag Centraal' naast elkaar met routestripje gaat niet passen. :wink:

@Koekje: mooi ontwerp! Maar persoonlijk zou ik er geen aankomsttijden bij zetten, zoals gezegd is de ruimte beperkt, en in de trein zelf staan deze tijden ook aangegeven.
Dan kan dat toch Den Haag C. worden?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Z2N »

Koekje zat zich er nou net over te beklagen dat stationsnamen ingekort worden... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ArrivaBas »

Z2N schreef:Koekje zat zich er nou net over te beklagen dat stationsnamen ingekort worden... :')
Dan mot ie niet klagen...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten