OVer Missers in de Reisinformatie #40

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Hainje »

We zijn autisten, ok? :s :'(
Wij leven om te vallen over dat soort kleine details!
🍉
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Tochjo »

Thom91 schreef:Dat is die net ene afwijkende trien vanuit Groningen.. Als we daar ons druk om gaan maken..
Ja, stel je voor dat je de reisinformatie voor álle treinen zo goed mogelijk wilt hebben...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Thom91 »

1 trein of een hele serie, ik weet wel waar ik mijn prioriteit zou neerleggen. Buiten dat is het niet eens fout wat er staat, het staat er alleen wat onhandig.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Tochjo »

Je prioriteit ligt als eerste bij de serie. Maar die klopt al. Dan ga je de individuele gevallen rechtzetten, toch? Maar goed, sinds ik begrepen heb dat deze kwestie bewust zo wordt afgehandeld als nu het geval is, is het me duidelijk dat NS en ik anders denken over goede reisinformatie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daniel »

Het trekt in elk geval wel de aandacht... dat het tot Zwolle een stoptrein was had ik al vooraf in RdT gezien, maar vervolgens zie ik die twee regels tekst onderaan en keek toch even extra goed of er niet een verstoring was ofzo.
Sowieso is die zin al krom, immers stopt elke trein op tussengelegen stations (tenzij het volgende station de eindbestemming is). Het woordje "alle" ontbreekt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door JWM »

Als een station al bij de tussenstations staat lijkt het mij niet nodig daar überhaupt nog extra regels aan te verspillen. Behalve in incidentele situaties zoals Rotterdam Stadion of Amsterdam RAI.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Suus »

De krommunicatie ontstaat doordat Assen als "plichtstop" in het systeem staat. Op dat punt is de software wat mij betreft echt te rigide.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door JWM »

Op Amsterdam Zuid staat bij elke Intercity naar Nijmegen een regel dat die ook stopt in Bijlmer ArenA en Driebergen-Z. Echt totaal onnodig als het geen afwijking is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daniel »

Dat soort meldingen kan ik me ook aan ergeren inderdaad, zo overbodig als wat (op Driebergen-Zeist na wellicht). Net als dat bij elke trein naar Schiphol in Amersfoort staat dat 'ie ook in Duivendrecht stopt of bij elke trein naar Enkhuizen dat 'ie niet in Zaandam stopt. Als er vanaf datzelfde station geen treinen in dezelfde categorie zijn die een ander stopgedrag hebben dan zou het systeem gewoon zo slim moeten zijn om die meldingen niet te tonen.

Die melding "Stopt niet in Zaandam" is zodoende bij de s1500 dus vooral relevant op Amsterdam Centraal en Sloterdijk gezien daar ook ICs vertrekken die wel in Zaandam stoppen, maar op alle andere stations kan 'ie er zo af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Suus »

En dat is dan weer omdat die stations dus geen intercitylabel hebben maar de trein wel.

Een station kan in het systeem alleen wél of niet een intercitystation zijn, er is geen tussenweg. Dat levert dus bij diverse treinen overbodige meldingen op. Bijlmer, Duivendrecht, Driebergen en Veenendaal-de Klomp zijn daar de meest zichtbare voorbeelden van, maar hier heeft het dus effect op de informatie op die ene trein tussen Groningen en Zwolle die overal stopt.

Ik snap niet zo goed waarom stations die labels hebben, je zou alleen meldingen willen hebben als de stop uitzonderlijk is, bijvoorbeeld door werkzaamheden of een verstoring.

Ok: Zaandam met de s1500 is dan net weer die nuttige uitzondering.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daniel »

Nou zijn die stations als Driebergen-Zeist en Veenendaal-De Klomp (en Zaandam ook natuurlijk) altijd al voorzien geweest van een extra vermelding. Vroeger waren er ook flapjes op de CTA met "Stopt ook in De Klomp". Voor stations waar niet alle treinen op een traject stoppen zijn die immers wel weer wat relevanter.
(Bijlmer valt daar dan weer duidelijk niet onder gezien het onderscheid al duidelijk is: alles wat daar stopt gaat naar Schiphol immers)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ArrivaBas »

Hainje schreef:We zijn autisten, ok? :s :'(
Wij leven om te vallen over dat soort kleine details!
Ho ho! even wat meer respect voor die mensen alsjeblieft :N
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door JWM »

Wat mij betreft komen er alleen vermeldingen waar een trein NIET stopt als het eventueel verwarrend kan zijn, zoals Heiloo. Een station waar een serie gewoon regulier altijd stopt hoeft van mij geen extra regel te krijgen, zeker omdat het dubbelop is want het staat al bij de tussenstations.
sneltram
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door sneltram »

Morgen moet ik in Edam zijn. Ik heb een paar dagen geleden mijn reis gepland en kreeg keurig een advies met lijn 110 of 316 van EBS. Nu plan ik die reis opnieuw. De reisadviezen zijn nog altijd hetzelfde, maar er is een minuscuul regeltje verschenen dat de halte is opgeheven. Een actueel reisadvies wordt niet gegeven. Waar de bus dan wel stopt en hoe ik moet lopen, dat krijg je niet te zien. Ook op de website van EBS staat simpelweg dat de haltes zijn opgeheven. Hoe ik nu op mijn bestemming in Edam kom is me een raadsel. Ik ben er niet bekend en kan dus op 9292 en ebs-ov.nl alleen zien dat de bus mijn halte niet aandoet, maar wat voor alternatief ik dan heb: geen idee. Vind ik toch wel een misser in de reisinfo. Zijn eigenlijk praktijken die ik alleen van Arriva ken.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Hendrik »

Waar zie je die melding dan staan? Ik kan het zo snel niet vinden namelijk...
sneltram
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door sneltram »

Als ik en reis plan van Amsterdam CS naar de Burg. Versteeghsingel in Edam dan geeft die een melding bij de halte die dus helemaal opgeheven blijkt te zijn.

Het staat ook op http://www.ebs-ov.nl/reizen-met-ebs/str ... leidingen/ bij Wielerronde Volendam.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Hendrik »

Als ik die reis plan bij 9292, krijg ik die melding niet te zien. Bij EBS zie ik alleen vervallen halten in Volendam staan; niet in Edam dus...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Thom91 »

Tochjo schreef:Je prioriteit ligt als eerste bij de serie. Maar die klopt al. Dan ga je de individuele gevallen rechtzetten, toch? Maar goed, sinds ik begrepen heb dat deze kwestie bewust zo wordt afgehandeld als nu het geval is, is het me duidelijk dat NS en ik anders denken over goede reisinformatie.
Als in. Er zijn meer series die gedaan moeten worden en met de vele wijzigingen die gedaan moeten worden met combineren en splitsen kan ik me voorstellen dat dit lager op de prioriteitenlijst staat.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door regenmaker »

ArrivaBas schreef:Ho ho!
Is het nu al weer kerst? *O*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Tochjo »

Thom91 schreef:
Tochjo schreef:Je prioriteit ligt als eerste bij de serie. Maar die klopt al. Dan ga je de individuele gevallen rechtzetten, toch? Maar goed, sinds ik begrepen heb dat deze kwestie bewust zo wordt afgehandeld als nu het geval is, is het me duidelijk dat NS en ik anders denken over goede reisinformatie.
Als in. Er zijn meer series die gedaan moeten worden en met de vele wijzigingen die gedaan moeten worden met combineren en splitsen kan ik me voorstellen dat dit lager op de prioriteitenlijst staat.
De situatie met merkwaardige "Stopt ook in" op de TBP's speelt al jaren. Als er al jaren niemand aan toekomt, dan moeten er meer mensen worden aangenomen. De verwerking van de doorkoppeling van de s6100 / s16000 en s9800 / s6000 is mijns inziens gewoon een aanfluiting. Dan kun je als NS toch niet meer volhouden dat je goede reisinformatie serieus neemt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door webguy »

Zit die doorkoppeling er nog steeds niet in?

Wat betreft stopt niet/stopt ook: ik geloof dat de beoogde oplossing inderdaad is om enkel 'stopt niet' regels te tonen. Ooit...
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Tochjo »

webguy schreef:Zit die doorkoppeling er nog steeds niet in?
Nee, zie dit topic. Natuurlijk ten overvloede: lang niet elke hc roept het om.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ArrivaBas »

regenmaker schreef:
ArrivaBas schreef:Ho ho!
Is het nu al weer kerst? *O*
Nee joh :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door webguy »

Tochjo schreef:Natuurlijk ten overvloede: lang niet elke hc roept het om.
Right, staat dus niet in jaarplan omdat logistiek dat te moeilijk vindt en iemand is te lui om een verkorte route tabel te maken/ vindt dat teveel nadelen hebben.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Marc »

Omroepbericht in Roermond: "Dames en Heren. Om xx:07 vertrekt van spoor 3a een extra Sprinter naar Sittard." Niet handig om dit bandje pas om xx:07 in te starten...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten