OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door dennistd »

In de sprinter Hoofddorp-Amersfoort (5881) reed 2x ICM-IV, ook niet echt reguliere inzet daar
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Michael »

Wellicht vanwege SAIL.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

De 11759 reed vanmiddag met ICM: zes bakken kwamen uit Rotterdam, vier uit Den Haag. Kennelijk waren die eerder ingevallen voor een vertraagd of defect setje VIRM want in Amersfoort werd weer van materieel gewisseld.
Zowel reizigers naar Schothorst als het treinpersoneel mochten aldaar overstappen op een setje van 12 bakken VIRM dat op spoor 4A klaar stond en als 311759 door naar Schothorst ging, de 11759 kwam voor de gelegenheid op 5A binnen. Overigens nam de 1661 keurig de aansluiting in Amersfoort over, al was het wel rennen voor de reizigers die verder richting Apeldoorn wilden want 5A naar 1 is een aardige stukje lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Geert »

Dat ging dan beter dan de aansluiting op 12570 op de 2070 in Utrecht vanavond: die werd in de reisplanner aangekondigd als een crossplatform (8 naar 9) in 3 minuten, dat werden anderhalve minuut door wat vertraging bij Utrecht Overvecht maar de aansluiting liep definitief in de soep doordat de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] naar spoor 20 was gespoorwijzigd. Ondanks een flinke sprint redde ik dat helaas niet meer en zag ik de trein langzaam wegrijden toen ik hijgend op het perron stond. Bedankt he NS :X Als ik dat had geweten was ik in Zwolle wel overgestapt op de [serie=Intercity|2015|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] uit Groningen (ik kwam zelf uit Leeuwarden)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

De [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] vertrekt al sinds het keerspoor er is consequent van spoor 20. Je zou wel verwachten dat die dan verbroken overstap uit de (12)500 dan ook netjes in de planner verwerkt is ja.
Ze halen zo hun eigen advies om de reisplanner-check te doen weer fraai onderuit iig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Geert »

Tja, had er zelf ook niet echt over nagedacht (want vrijdag kwam ik met de 2000 ook aan op spoor 20 in Utrecht). Het is al een krappe overstap crossplatform, dus extra kwalijk dat die dan uren voor vertrek nog in de reisplanner voorkomt (waarschijnlijk totdat iemand bij de reisinfo de spoorwijziging doorvoert). Staat inderdaad lekker haaks op die reisplannercheck-riedel...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Anne »

De IC van Rotterdam (v 9:35) naar Leeuwarden is slechts een ICM3 en raakt nu in Utrecht overvol.
Vertrek in Rotterdam was vanaf spoor 7.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Stefan »

De Arriva 8061, 8063, 8064 en 8069 rijden momenteel vanuit Heinenoord rond, heeft te maken met de inbouw van Albatros 2 in de 8300's die in december over gaan naar DAV. :)

Zijn alle vier ex-Brabant wagens overigens, dus nog mooi rood/wit. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Suus »

avl schreef:De IC van Rotterdam (v 9:35) naar Leeuwarden is slechts een ICM3 en raakt nu in Utrecht overvol.
Vertrek in Rotterdam was vanaf spoor 7.
De trein ervoor had a) al vervangend materieel vanaf Zwolle en b) dusdanig te laat dat die vermoedelijk al halverwege is opgeheven (had in Gouda +18 op de borden staan)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door julsteren »

Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Milco »

Ik heb een staanplaats in trein 4954 want hij rijdt met een SGM3 :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door PatrickM »

Vandaag (weer) een TCR amba op lijn 396.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door microshit »

SGM-II in de 16069
Het kan net, ook alleen maar omdat mensen vrijwillig achter bleven in Ut.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Michael »

julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Freek »

Volgens mij heeft Syntus geen last van veelvuldige defecten. Arriva heeft een maandagmorgen model?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Suus »

Ik zag de 19523 vanochtend in Gouda met een propvolle losse SGM-II het station binnenrijden. Toen ik 's middags weer in Gouda was zag ik de 19552 vertrekken met een SGM-III. Allemaal erg korte treinen op die lijn daar vandaag (normaal is SGM4 in de spits).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door MdJ »

Michael schreef:
julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.
Waarom? Het is geen super druk lijntje. Om zo veel mogelijk treinen te kunnen rijden tegen zo weinig mogelijk geld, rijden ze zonder reserve. Ze kunnen zo in een paar uurtijd een treinstel uit Zutphen, Winterswijk, Leeuwarden of Groningen halen en daar is de Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel destijds (en momenteel) mee akkoord gegaan.
Bij twijfel: gebruik beton.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Hendrik »

Stefan schreef:De Arriva 8061, 8063, 8064 en 8069 rijden momenteel vanuit Heinenoord rond, heeft te maken met de inbouw van Albatros 2 in de 8300's die in december over gaan naar DAV. :)

Zijn alle vier ex-Brabant wagens overigens, dus nog mooi rood/wit. :P
En mét NB-sticker... :') Vanmorgen zag ik er één rijden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door reisthijs »

MdJ schreef:
Michael schreef:
julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.
Waarom? Het is geen super druk lijntje. Om zo veel mogelijk treinen te kunnen rijden tegen zo weinig mogelijk geld, rijden ze zonder reserve. Ze kunnen zo in een paar uurtijd een treinstel uit Zutphen, Winterswijk, Leeuwarden of Groningen halen en daar is de Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel destijds (en momenteel) mee akkoord gegaan.
Het gaat niet om de reserve. Ik neem aan dat Michael bedoelt dat als Arriva twee nieuwe GTW's had aangeschaft in plaats van deze twee tweedehands Linten, er mogelijk minder vaak een treinstel defect zou zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door PatrickM »

Vandaag een TCR lion's city op lijn 396.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Hendrik »

TCR is weer lekker bezig zeg... Het betreft trouwens de 466.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door julsteren »

Vandaag heb ik er zelfs een foto bij:

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Rijd dus nog steeds vrolijk z'n rondjes op Aml-Mrb, de reizigers kijken er volgens mij niet meer van op. Snap ik :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

Vandaag liefst een heel IRM-viertje in de 559, dat was toch wel aardig aan de krappe kant. Vooral bij het uitstappen als de ene helft van de trap nog vol staat met reizigers en de uitstappers zich daar langs mogen wringen. Zo breed zijn de trappen in VIRM-1 immers niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Michael »

reisthijs schreef:
MdJ schreef:
Michael schreef:
julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.
Waarom? Het is geen super druk lijntje. Om zo veel mogelijk treinen te kunnen rijden tegen zo weinig mogelijk geld, rijden ze zonder reserve. Ze kunnen zo in een paar uurtijd een treinstel uit Zutphen, Winterswijk, Leeuwarden of Groningen halen en daar is de Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel destijds (en momenteel) mee akkoord gegaan.
Het gaat niet om de reserve. Ik neem aan dat Michael bedoelt dat als Arriva twee nieuwe GTW's had aangeschaft in plaats van deze twee tweedehands Linten, er mogelijk minder vaak een treinstel defect zou zijn.
Dat bedoel ik inderdaad.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door dylanwild94 »

Ik had gisteren een ICM 6 in de 839.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten