Pagina 9 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: za 22 aug 2015, 22:24
door dennistd
In de sprinter Hoofddorp-Amersfoort (5881) reed 2x ICM-IV, ook niet echt reguliere inzet daar

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: za 22 aug 2015, 23:47
door Michael
Wellicht vanwege SAIL.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: ma 24 aug 2015, 21:57
door Daniel
De 11759 reed vanmiddag met ICM: zes bakken kwamen uit Rotterdam, vier uit Den Haag. Kennelijk waren die eerder ingevallen voor een vertraagd of defect setje VIRM want in Amersfoort werd weer van materieel gewisseld.
Zowel reizigers naar Schothorst als het treinpersoneel mochten aldaar overstappen op een setje van 12 bakken VIRM dat op spoor 4A klaar stond en als 311759 door naar Schothorst ging, de 11759 kwam voor de gelegenheid op 5A binnen. Overigens nam de 1661 keurig de aansluiting in Amersfoort over, al was het wel rennen voor de reizigers die verder richting Apeldoorn wilden want 5A naar 1 is een aardige stukje lopen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: ma 24 aug 2015, 23:04
door Geert
Dat ging dan beter dan de aansluiting op 12570 op de 2070 in Utrecht vanavond: die werd in de reisplanner aangekondigd als een crossplatform (8 naar 9) in 3 minuten, dat werden anderhalve minuut door wat vertraging bij Utrecht Overvecht maar de aansluiting liep definitief in de soep doordat de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] naar spoor 20 was gespoorwijzigd. Ondanks een flinke sprint redde ik dat helaas niet meer en zag ik de trein langzaam wegrijden toen ik hijgend op het perron stond. Bedankt he NS :X Als ik dat had geweten was ik in Zwolle wel overgestapt op de [serie=Intercity|2015|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] uit Groningen (ik kwam zelf uit Leeuwarden)...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: di 25 aug 2015, 06:42
door Daniel
De [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] vertrekt al sinds het keerspoor er is consequent van spoor 20. Je zou wel verwachten dat die dan verbroken overstap uit de (12)500 dan ook netjes in de planner verwerkt is ja.
Ze halen zo hun eigen advies om de reisplanner-check te doen weer fraai onderuit iig.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: di 25 aug 2015, 23:58
door Geert
Tja, had er zelf ook niet echt over nagedacht (want vrijdag kwam ik met de 2000 ook aan op spoor 20 in Utrecht). Het is al een krappe overstap crossplatform, dus extra kwalijk dat die dan uren voor vertrek nog in de reisplanner voorkomt (waarschijnlijk totdat iemand bij de reisinfo de spoorwijziging doorvoert). Staat inderdaad lekker haaks op die reisplannercheck-riedel...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 10:22
door Anne
De IC van Rotterdam (v 9:35) naar Leeuwarden is slechts een ICM3 en raakt nu in Utrecht overvol.
Vertrek in Rotterdam was vanaf spoor 7.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 11:32
door Stefan
De Arriva 8061, 8063, 8064 en 8069 rijden momenteel vanuit Heinenoord rond, heeft te maken met de inbouw van Albatros 2 in de 8300's die in december over gaan naar DAV. :)

Zijn alle vier ex-Brabant wagens overigens, dus nog mooi rood/wit. :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 15:12
door Suus
avl schreef:De IC van Rotterdam (v 9:35) naar Leeuwarden is slechts een ICM3 en raakt nu in Utrecht overvol.
Vertrek in Rotterdam was vanaf spoor 7.
De trein ervoor had a) al vervangend materieel vanaf Zwolle en b) dusdanig te laat dat die vermoedelijk al halverwege is opgeheven (had in Gouda +18 op de borden staan)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 15:32
door julsteren
Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 15:50
door Milco
Ik heb een staanplaats in trein 4954 want hij rijdt met een SGM3 :(

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 18:27
door PatrickM
Vandaag (weer) een TCR amba op lijn 396.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 18:47
door microshit
SGM-II in de 16069
Het kan net, ook alleen maar omdat mensen vrijwillig achter bleven in Ut.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 19:09
door Michael
julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 19:31
door Freek
Volgens mij heeft Syntus geen last van veelvuldige defecten. Arriva heeft een maandagmorgen model?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 20:13
door Suus
Ik zag de 19523 vanochtend in Gouda met een propvolle losse SGM-II het station binnenrijden. Toen ik 's middags weer in Gouda was zag ik de 19552 vertrekken met een SGM-III. Allemaal erg korte treinen op die lijn daar vandaag (normaal is SGM4 in de spits).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 20:23
door MdJ
Michael schreef:
julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.
Waarom? Het is geen super druk lijntje. Om zo veel mogelijk treinen te kunnen rijden tegen zo weinig mogelijk geld, rijden ze zonder reserve. Ze kunnen zo in een paar uurtijd een treinstel uit Zutphen, Winterswijk, Leeuwarden of Groningen halen en daar is de Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel destijds (en momenteel) mee akkoord gegaan.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: do 27 aug 2015, 09:47
door Hendrik
Stefan schreef:De Arriva 8061, 8063, 8064 en 8069 rijden momenteel vanuit Heinenoord rond, heeft te maken met de inbouw van Albatros 2 in de 8300's die in december over gaan naar DAV. :)

Zijn alle vier ex-Brabant wagens overigens, dus nog mooi rood/wit. :P
En mét NB-sticker... :') Vanmorgen zag ik er één rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: do 27 aug 2015, 11:18
door reisthijs
MdJ schreef:
Michael schreef:
julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.
Waarom? Het is geen super druk lijntje. Om zo veel mogelijk treinen te kunnen rijden tegen zo weinig mogelijk geld, rijden ze zonder reserve. Ze kunnen zo in een paar uurtijd een treinstel uit Zutphen, Winterswijk, Leeuwarden of Groningen halen en daar is de Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel destijds (en momenteel) mee akkoord gegaan.
Het gaat niet om de reserve. Ik neem aan dat Michael bedoelt dat als Arriva twee nieuwe GTW's had aangeschaft in plaats van deze twee tweedehands Linten, er mogelijk minder vaak een treinstel defect zou zijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: do 27 aug 2015, 11:21
door PatrickM
Vandaag een TCR lion's city op lijn 396.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: do 27 aug 2015, 13:21
door Hendrik
TCR is weer lekker bezig zeg... Het betreft trouwens de 466.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: do 27 aug 2015, 15:55
door julsteren
Vandaag heb ik er zelfs een foto bij:

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Rijd dus nog steeds vrolijk z'n rondjes op Aml-Mrb, de reizigers kijken er volgens mij niet meer van op. Snap ik :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: do 27 aug 2015, 19:20
door Daniel
Vandaag liefst een heel IRM-viertje in de 559, dat was toch wel aardig aan de krappe kant. Vooral bij het uitstappen als de ene helft van de trap nog vol staat met reizigers en de uitstappers zich daar langs mogen wringen. Zo breed zijn de trappen in VIRM-1 immers niet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: do 27 aug 2015, 20:12
door Michael
reisthijs schreef:
MdJ schreef:
Michael schreef:
julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.
Waarom? Het is geen super druk lijntje. Om zo veel mogelijk treinen te kunnen rijden tegen zo weinig mogelijk geld, rijden ze zonder reserve. Ze kunnen zo in een paar uurtijd een treinstel uit Zutphen, Winterswijk, Leeuwarden of Groningen halen en daar is de Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel destijds (en momenteel) mee akkoord gegaan.
Het gaat niet om de reserve. Ik neem aan dat Michael bedoelt dat als Arriva twee nieuwe GTW's had aangeschaft in plaats van deze twee tweedehands Linten, er mogelijk minder vaak een treinstel defect zou zijn.
Dat bedoel ik inderdaad.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Geplaatst: do 27 aug 2015, 23:44
door dylanwild94
Ik had gisteren een ICM 6 in de 839.