OVer je reiservaringen in juli 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Meltrain »

Een nieuwe maand, dus een nieuw topic. :D

Vandaag begon de t2238 pas op Rtd en wel op spoor 6. Het nadeel hiervan was dat we tot voorbij de Schiebrug via het linkerspoor reden waardoor minstens één trein de andere kant op vertraging opliep.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren was het hier en daar best wel weer feest...

Op weg naar Den Haag C had ik vanaf Zaandam gisterochtend de s800 van 07:50. Op het balkon van de trein kon je al voelen dat de airco in de coupe's op stand 'diepvries' stond. In de VIRM van mijn aansluitende s2100 stond de airco op standje 'heb er niet al te veel zin in', en daar moet je dan 40 minuten in gaan zitten. NS: get your act together. Als je weet dat het warm wordt, ga je van tevoren even je airco's goed checken omdat je weet dat het ieder jaar hetzelfde liedje is.

Aan het einde van de middag met de s12700 naar Leiden en overgestapt op de s2600 naar Amsterdam Centraal van 18:27. In haar almachtige wijsheid besloot NS deze te rijden met... ICM. Dus het was serieus gangpadwerk.

's Avonds de s3000 van 23:12 vanaf Amsterdam Centraal naar Zaandam genomen. Deze reed wegens een stroomstoring met +24, en het was op het voorste balkon snikheet. Deze s3000 stond eerst aangegeven op 7a, maar daar besloot men ineens een afgesloten SGM te parkeren. Het vertrekspoor werd dus vlak voordat de trein binnenkwam gewijzigd naar 7b, waardoor er een hele volksverhuizing ontstond en de trein nog een paar minuten extra vertraging opliep.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Suus »

Trein t1974 is lekker bezig vandaag.

In Eindhoven vertrok de trein met +5, vermoedelijk omdat deze achter een goederentrein had gehangen die rond de oorspronkelijke vertrektijd door Eindhoven reed. In Tilburg hadden we na wat langzame stukjes drie minuutjes erbij en was de score +8. Naar Breda ging het ook met horten en stoten en kwamen we uit op +14, waarbij we blijkbaar net een aanrijding met een persoon voor waren. Nu in Dordrecht is de tussenstand inmiddels +21.

Opvallend genoeg zijn we in Dordrecht om 21:50 alsnog voor de t9267 (gepland vertrek om 21:42) weggestuurd :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Hendrik »

Ach, die t9267 is toch nog op tijd op z'n eindbestemming aangekomen! :P
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Michael »

Bee schreef:Trein t1974 is lekker bezig vandaag.

In Eindhoven vertrok de trein met +5, vermoedelijk omdat deze achter een goederentrein had gehangen die rond de oorspronkelijke vertrektijd door Eindhoven reed. In Tilburg hadden we na wat langzame stukjes drie minuutjes erbij en was de score +8. Naar Breda ging het ook met horten en stoten en kwamen we uit op +14, waarbij we blijkbaar net een aanrijding met een persoon voor waren. Nu in Dordrecht is de tussenstand inmiddels +21.

Opvallend genoeg zijn we in Dordrecht om 21:50 alsnog voor de t9267 (gepland vertrek om 21:42) weggestuurd :o
het ging sowieso niet lekker in Eindhoven die dag. Toen ik daar vrijdag was reed werkelijk alles met vertraging. Eigenlijk de enige treinen die op tijd reden waren de sprinters. Maar alle IC's reden vertraagd. Ik zag toen ik daar aankwam mensen bij een wissel aan het werk dus vermoed dat dat de oorzaak was. Maar er zal wellicht meer gespeeld hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet of het door de Tour kwam, maar het was rond 1:00 behoorlijk druk op Ut.
Een beetje onhandig was dat de toiletten al gesloten waren, zodat er een rij van zo'n 8 mensen voor het nachttoilet was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door webguy »

Volgens mij sluiten de normale toiletten om 24u.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Suus »

Typisch, die op Asd spoor 2a zijn 24 uur per dag bemand. Had dat in Utrecht ook wel verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door ODRAIL »

Amsterdam is geen Utrecht hoor.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Meltrain »

webguy schreef:Volgens mij sluiten de normale toiletten om 24u.
Om 23:00 al. Volgens mij op Rtd ook rond die tijd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Amsterdam is geen Utrecht hoor.
Nou bij een dergelijk evenement had dat best gekund. In de normale situatie zal het inderdaad niet echt nodig zijn.
🍉
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Michael »

De toiletten op station Breda gaan tussen 21:30 en 22:00 al dicht. En je kan op dat tijdstip al niks fatsoenlijks te eten meer scoren want het enige wat op dat tijdstip nog open is zijn de AH to go en de Kiosk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

Dat is volgens mij op best veel stations zo dat alleen de AH to Go en Kiosk nog laat open zijn. Heb het in ieder geval al wel vaker opgemerkt en het kan inderdaad soms best irritant zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door ArrivaBas »

Michael schreef:De toiletten op station Breda gaan tussen 21:30 en 22:00 al dicht. En je kan op dat tijdstip al niks fatsoenlijks te eten meer scoren want het enige wat op dat tijdstip nog open is zijn de AH to go en de Kiosk.
AH to go is toch eten voor onderweg? Is dat dan niet te eten?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Suus »

De Ap to Go heeft ook magnomaals en een magnetron.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door reisthijs »

Ja, "niks fatsoenlijks te eten" dus.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Thom91 »

Nee de rest van het station is dat zeker :')
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Michael »

Ik vind een pasta van de Julia's veel beter smaken dan zo'n magnetronmaaltijd. Helaas gaat die om 21:00 dicht.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door gliderfighter »

Het mag ook wel smaken voor die prijs..

Mijn reiservaring vandaag:
Plan was om 08:56 de SPR ri Ht te pakken, alleen door een overwegstoring de bus van 08:18 (lijn 13) ri Ht. In een volle VIRM-IV ri Amsterdam, waar alle staan en zit plekken bezet waren. Na de bezigheden even de stad in, op de terugweg tram 2202 gezien, die blijkbaar een strip met strepen op de bumper heeft, iets nieuws? Daarna om 1408 ri Ht, om 1455 melding gemaakt bij de conductrice die net langsliep om te controleren van een bermbrand bij Geldermalsen. Ze zei er melding van te maken, pas om 15:10 is er een brandweermelding aangemaakt. Nu is er middelbrand gegeven en rijden er geen treinen tot 17:00. Geen idee hoe groot ie is, maar hij was 2 m2 toen ik er langs reed.
In de bus richting huis kwam ik in de groote wielen een Volans bus tegen die reed op lijn 13 ri station, Arriva toch..
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Milco »

Aankomend weekend zijn er werkzaamheden tussen Utrecht Centraal en 's-Hertogenbosch, waardoor er tussen deze stations geen intercity's rijden. Puur per toeval kwam ik er via de NS-reisplanner achter dat de s800 en s3500, die in Utrecht eindigen of starten (vanuit en naar Amsterdam), dit weekend in Utrecht worden gekoppeld aan de s3000 of s3100 naar Nijmegen. De 800 is dus een vleugeltrein van de 3100 en de 3500 van de 3000. Handig. :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Gekko123 »

Hmm ik ben benieuwd. Dat betekent haast dat er of ICM in de s3000 moet gaan komen of dat de s3500 zoals vanouds met VIRM gaat rijden. Het is namelijk niet toegestaan om in actieve reizigersdienst ICM en VIRM te combineren, laat staan dat dat überhaupt mogelijk is.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Het begin van de rit van de t12779 vanavond (v. 21:03 uit Den Haag) ging niet helemaal soepeltjes. Deze trein werd overigens met ICM gereden. Vlak na Den Haag Centraal werd er een noodremming gemaakt; tijdens het remmen riep de machinist al om dat er een noodstop werd gemaakt wegens technische redenen, dat er niks aan de hand was en dat we daarna weer verder konden. Een paar minuten later maakten wij weer een noodstop. De machinist riep toen om dat er iets mis was met de snelheidsmeter en de belletjes. Even later tuften we weer vrolijk verder naar Leiden. Ondanks deze noodstops kwamen wij even later op tijd Schiphol binnen, wel afwijkend op spoor 2.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door reisthijs »

Gekko123 schreef:Hmm ik ben benieuwd. Dat betekent haast dat er of ICM in de s3000 moet gaan komen of dat de s3500 zoals vanouds met VIRM gaat rijden. Het is namelijk niet toegestaan om in actieve reizigersdienst ICM en VIRM te combineren, laat staan dat dat überhaupt mogelijk is.
Het lijkt me toch simpel, Schiphol-Utrecht integraal met VIRM, s3500 ten zuiden van Den Bosch kan gewoon ICM blijven.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door gliderfighter »

Volgens mij wordt bedoeld dat in Nijmegen gesplitst wordt. Dus Spl-Ht via Nm

Heb ik ook gedaan met die breuk bij Geldermalsen, alleen dan naar Amsterdam C.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daelea »

Ik gok niet dat dat is wat er bedoeld wordt; de uitleg van Milco lijkt me op gevoel aannemelijker en klopt ook met wat er in de reisplanner staat (s800 / s3100 en s3000 / s3500 die binnen een paar minuten op hetzelfde perron aankomen of vertrekken).

Wel jammer dat de reisplanner ook nu weer een overstap van 2 minuten op hetzelfde perron (dus waarschijnlijk op dezelfde trein) te weinig vindt, waardoor de overstap s800 > s3100 niet bestaat en Asd > Ah dus volgens de reisplanner maar 2x per uur kan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten