OVer je reiservaringen in juli 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Wubbo »

Utrecht Centraal, spoor 20/21:

17.10: Wubbo komt het perron op lopen. Op spoor 20 staat de IC naar Den Haag Centraal van 17.14 op de TBP, op spoor 21 staat de sprinter naar Breda gereed. Op het keerspoortje richting Lunetten staat een DDZ gereed.
17.11: De sprinter naar Breda vertrekt, Wubbo zoekt een mooi plekje op het perron op.
17.12: Op spoor 21 staat Niet instappen op de TBP, voor de aankomende IC uit Den Haag Centraal. Tuffy roept om dat de IC naar Den Haag Centraal van 17.14 van spoor 20 vertrekt.
17.13: De DDZ staat nog steeds stil.
17.14: De DDZ staat nog steeds stil. Mensen op het perron vragen zich af wanneer de trein komt, en beginnen vast te zuchten.
17.15: Het wordt nou toch wel eens tijd. De DDZ staat nog stil.
17.16: Op spoor 21 komt een VIRM-VI binnen, de IC uit Den Haag Centraal. TBP nog op Niet Instappen, displays van de trein op Utrecht Centraal.
17.17: Tuffy roept om dat de IC naar Den Haag Centraal van 17.14 over enkele minuten vertrekt van spoor 20. Op de TBP staat inmiddels +5, dat had ik zelf ook wel door. Naast de (nog immer stilstaande) DDZ staat inmiddels SLT stil.
17.18: De VIRM op spoor 21 kan niet weg: op het keerspoor staat die DDZ immers nog
17:19: De TBP van spoor 20 springt op de Sprinter naar Woerden. De SLT komt in beweging. Tuffy roept nog maar eens dat de IC naar Den Haag Centraal over enkele minuten vertrekt van spoor 20.
17.20: De SLT (het blijkt een duo) komt binnen op spoor 20. Op de trein staat Utrecht Centraal.
17.21: Op de SLT op spoor 20 staat inmiddels de bestemming Breda.
17.22: De SLT vertrekt naar Woerden, 2 minuten te laat. Op het perron krijg ik de vraag of dit de Sprinter naar Woerden was: ja. Maar op de trein stond Breda, dus deze reiziger heeft in ieder geval de trein gemist.
17.23: de meute op spoor 20 komt in beweging: op spoor 21 blijkt inmiddels de IC naar Den Haag Centraal van 17.14 op de TBP te staan, met +10. De VIRM vult zich met reizigers. Andere reizigers vragen waar deze trein heengaat: "Ik hoop naar Den Haag". Tuffy roept om dat de sprinter naar Tiel van 17.27 van spoor 14 vertrekt. Op de TBP van spoor 20 komt de Sprinter naar Den Haag Centraal van 17.35 te staan, een melding over de IC naar Den Haag Centraal van 17.14 ontbreekt daar.
17.24: Tuffy roept om dat de IC naar Den Haag Centraal van 17.14 van spoor 21 vertrekt.
17.25: de IC naar Den Haag Centraal vertrekt. In de trein wordt omgeroepen dat we met 10 minuten vertraging vertrokken zijn, maar een reden ontbreekt.


Dit moet toch beter kunnen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door ODRAIL »

Het bovenstaande voorbeeld heb ik ook een keertje meegemaakt bij een intercity van Utrecht naar Rotterdam.

Niets nieuws.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Etienne »

Met de t143 ging het totaal niet soepel vandaag.

In Amersfoort moest eerst gewacht worden op de IC naar Groningen, leverde een kleine +3 op, die er ook niet meer uitgereden werd. In Rheine bleek dat de trein zo stampensvol zat (+- 90% gereserveerd en wagon 9 ontbrak), dat er eerst reizigers uit moesten. Met +18 eindelijk weg.

Na Bünde (Westf.) kwam het bericht dat overwegen verstoord waren en dat we langzaam moesten rijden. +32 in Hannover uiteindelijk.

Voor Wolfsburg kwam vervolgens het bericht dat er een aanrijding met een persoon had plaatsgevonden tussen Wolfsburg en Stendal. Vanaf Lehrte (incl. 10 minuten stilstaan) werden wij omgeleid via Braunschweig (+55) en Magdeburg (+60).

Uiteindelijk was ik dus pas om 16:44 in Berlijn, 80 minuten later dan oorspronkelijk gepland. Goed begin van een paar daagjes weg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Suus »

Nouja, je hebt nog geluk gehad, want pas gisterenavond laat was de stormschade tussen Osnabrück en Löhne hersteld, toen reden de intercity's vanaf Rheine via Münster, Hamm en Bielefeld, goed voor vele minuten vertraging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Marc »

Gisteren nam ik in IJmuiden lijn 74 richting Beverwijk. Na de halte Oranjestraat ging de bus rechtsaf richting centrum. Normaal was dit een van de ritten die naar de halte Sluisplein DFDS moest rijden. Leuk als daar reizigers stonden te wachten...

Ik zie dat ik ook nog een financiële meevaller had: er is maar 0,88 afgeschreven voor een rit met lijn 82 van Sloterdijk naar IJmuiden strand :)
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door wouter15 »

Doordat er door een aanrijding met een persoon geen treinen op het traject Wd - Ut rijden zijn er snelbussen Ut - Wd (- Gd) ingezet. Vraag me af of er in werkelijkheid ook stopbussen rijden anders hebben de reizigers op Vtn, Utt en Utlr urenlang geen OV richting Wd.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Zelfs in de zomervakantie weet NS flink te prutsen met de s3325. Deze vertrok vanochtend met +6 uit Zaandam, dus kon ik wel fluiten naar mijn overstap op Schiphol. Dan maar met de s3000 (die met +2 uit Zaandam vertrok om de overstappers van de s3300 mee te nemen) naar Sloterdijk en de s2200 naar Leiden. De s2200 vertrok van 8a op Leiden, maar reed vrolijk over 8b door na vertrek: hadden ze 'm net zo goed wat dichter bij de trap kunnen parkeren.... De Sprinter naar Den Haag C die ik uiteindelijk nam (v. 8:26) reed met DDZ in plaats van het gebruikelijke SLT.
Beul van de blindegeleidelijn
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door julsteren »

Er kwam net een mannetje voorbij die reizigers telde in de IC van Leeuwarden naar Den Haag Centraal tussen Utrecht Centraal en Gouda. Veel valt er niet te tellen, ik heb half rijtuig voor me alleen :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door julsteren »

Ik loog, ik deel nu mijn vierzitter met een vlieg.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door julsteren »

Oh er zijn werkzaamheden, daarom rijd mijn trein niet naar Groningen maar naar Deventer!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door ODRAIL »

julsteren schreef:Er kwam net een mannetje voorbij die reizigers telde in de IC van Leeuwarden naar Den Haag Centraal tussen Utrecht Centraal en Gouda. Veel valt er niet te tellen, ik heb half rijtuig voor me alleen :P
Hmm, de afgelopen drie keer dat ik van Rta naar Ut reisde in de maanden juni en juli werd er ook geteld.

Ik vraag me af hoe vaak en op welke trajecten er precies geteld wordt?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door gliderfighter »

Gisteren de bus moeten pakken bij MMC Veldhoven. Er staan 4 haltes, waarvan 1 opgeheven. Uiteindelijk zag ik de 150 richting Eindhoven, die ik wilde pakken, over de weg rijden, terwijl hij niet op het Ziekenhuisterrein was geweest. Navraag bij een buschauffeur bleek ie gewoon langs de weg te stoppen.. Gelukkig de 149 wel gehaald.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Aking »

Zojuist stond mijn RailJet ruim een half uur stil op Wien Hbf in plaats van de geplande 3 minuten met als resultaat 50-100 reizigers die uit mochten stappen. Iets met het ontbreken van een paspoort danwel Schengenvisum...

Daar ging mijn bezoek aan de ÖBB lounge tijdens mijn overstap van 32 minuten :(
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Marc »

Wat neemt die NS-bus tussen Dordrecht en Zwijndrecht een vreemde route... Vanaf de Krispijnzijde binnendoor naar de A16 en zo naar Zwijndrecht.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door mijack1985 »

Marc schreef:Wat neemt die NS-bus tussen Dordrecht en Zwijndrecht een vreemde route... Vanaf de Krispijnzijde binnendoor naar de A16 en zo naar Zwijndrecht.
Er zitten soms idd vreemde routes tussen. Niet keuze van de chauffeur, maar van de opdrachtgever die het treinvervangend busvervoer regelen. (Munckhof, Jan de Wit etc).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door JWM »

Kan er mee te maken hebben dat de oude brug af en toe open gaat, waardoor de rijtijden onbetrouwbaar worden. Door een route over de A16 kiest men voor zekerheid.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

Nassauweg -> Laan der VN -> A16 is zelfs de enige mogelijke route met touringcars. Via Mauritsweg - Bosboom Toussaintstraat - Brouwersdijk en Hugo de Grootplein naar de Brugweg is niet echt geschikt door krappe bochten en als er al bussen ingezet zouden worden die door de Krispijntunnel kunnen dan moet je vervolgens weer een rondje rijden waarbij je ook nog aan de voorkant van het station langskomt, dus dat is ook niet echt een snelle route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door fogeltje »

Ik zat woensdag weer eens in de bus, binnen Nijmegen. Je kunt merken dat ik, vooral in Nijmegen, nog maar weinig met de bus ben gegaan afgelopen jaar. Ik stapte op CS op lijn 33 om naar de halte Hunnerpark te rijden en verwachtte dat de bus richting Plein 1944 zou rijden. Maar hij reed richting het Joris Ivensplein, dus begon ik toch aan mezelf te twijfelen of dit een lijn was die ik had kunnen pakken. Een blik in de Breng app liet me echter zien dat de route van de 33 "gewoon" via de Waalkade verloopt, zoals al langere tijd het geval is. Alleen is het zo dat de laatste keren dat ik buslijnen over de Waalkade heb gehad, deze niet via de Waalkade reden ivm de verzakking van enkele jaren geleden.

Dus even benauwd, maar daarna weer opluchting en gelukkig ging de rit vlot. We arriveerden net voor lijn 331 (waarmee ik naar CS was gegaan) bij het Hunnerpark, dus het overstappen heeft me 20 seconden tijdswinst opgeleverd. *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door isadora »

Die verzakking is inmiddels dus verholpen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door regenmaker »

isadora schreef:Die verzakking is inmiddels dus verholpen?
Ja een deel van de bussen rijdt sinds 14 december 2014 weer via de Waalkade.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Hendrik »

Ik zit nu in een extra trein, die pendelt tussen Gvc en Gv. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat het nut is van deze trein, aangezien er ook vier keer per uur vanaf Gvc een Sprinter richting Zwijndrecht via Gv rijdt...
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Etienne »

Puur een vervanger van de s1900 tussen beide stations en dat reizigers dan sneller kunnen overstappen op een van de andere intercity's naar Rotterdam e.v.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Hendrik »

Ik begrijp wel dat het een vervanger is van de s1900 (hij vertrekt ook op dezelfde tijden uit Gv en Gvc, namelijk om .22 en .33), maar ik zie de toegevoegde waarde niet. Voor een overstap richting Rotterdam e.v. kun je (zoals gebruikelijk) op Gvc de sprinter van .28 pakken en dan op Gv overstappen op de intercity van .34. Als je op Gvc de pendeltrein van .22 neemt, is de eerstvolgende trein op Gv ri. Rotterdam ook de intercity van .34... :?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten