OVer je reiservaringen in juli 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Marc »

Gisteren stond tussen Roosendaal en Bergen op Zoom een autotrein defect waardoor er geen treinverkeer mogelijk was. Bij aankomst in Roosendaal reden ondertussen bussen, hier heb ik ongeveer 10 á 15 minuten op gewacht. Bij aankomst in Bergen op Zoom bleek dat de defecte trein daar aan de kant was genomen. Een klein detail: de trein stond op de overweg waardoor de opgang naar het perron werd versperd. Reizigers moesten weer de bussen in om naar de achterzijde gebracht te worden (inclusief reizigers die naar Roosendaal gingen). Bij aankomst aan de andere kant kwam er net een VIRM aanrijden uit de richting Roosendaal.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Jultar »

Thom69 schreef:Ik gok niet dat dat is wat er bedoeld wordt; de uitleg van Milco lijkt me op gevoel aannemelijker en klopt ook met wat er in de reisplanner staat (s800 / s3100 en s3000 / s3500 die binnen een paar minuten op hetzelfde perron aankomen of vertrekken).

Wel jammer dat de reisplanner ook nu weer een overstap van 2 minuten op hetzelfde perron (dus waarschijnlijk op dezelfde trein) te weinig vindt, waardoor de overstap s800 > s3100 niet bestaat en Asd > Ah dus volgens de reisplanner maar 2x per uur kan.
Vanaf 13 juli tot september bestaat die overstap inderdaad niet meer omdat de treinen op andere perrons aankomen. Ipv 14/15 wordt het 12/14 en is de overstap dus niet meer haalbaar.
Laatst gewijzigd door Jultar op wo 08 jul 2015, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daelea »

I know, maar het ging hier om komend weekend, 11 en 12 juli.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

Jultar schreef:Vanaf 13 juli tot september bestaat die overstap inderdaad niet meer omdat de treinen op andere perrons aankomen. Ipv 14/15 wordt het 8/14 en is de overstap dus niet meer haalbaar.
8/14? 12/14 lijkt een stuk logischer toch, dan krijg je geen kruisende corridors.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Jultar »

Daniel schreef:
Jultar schreef:Vanaf 13 juli tot september bestaat die overstap inderdaad niet meer omdat de treinen op andere perrons aankomen. Ipv 14/15 wordt het 8/14 en is de overstap dus niet meer haalbaar.
8/14? 12/14 lijkt een stuk logischer toch, dan krijg je geen kruisende corridors.
Oeps, foutje. Je hebt helemaal gelijk, het wordt 12/14.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Wubbo »

Het begint met 12 en 14, daarna wordt het 12 en 15. Spoor 13 verdwijnt in die periode, en spoor 14 en 15 worden herlegd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

De vraag is alleen nog hoe de perrons nu herlegt gaan worden. Volgens een artikel van ProRail werd 14/15 breder door het verdwijnen van zowel spoor 13 als 16, daarnaast heb ik ooit ergens een variant langs zien komen met een breder 14/15 (door vervallen 13) en een breder 18/19 (door vervallen 16). Maar betrouwbare bronnen hebben het er ook over dat 14/15 breder wordt door het vervallen van 16 en dat het vervallen van 13 gebruikt wordt om perron 11/12 te verbreden.
Dat laatste lijkt me een aparte (11/12 is op zich al breed zat immers) maar wellicht lopen er wat dingen door elkaar. Op de B-fase van perron 11/12 heb je immers ook nog een stuk half afgebouwde kap omdat het perron nog krom loopt en de kap anders in PVR kwam. Kan natuurlijk ook dat de verbreding van 12 dan alleen aan die kant plaatsvindt als onderdeel van het rechttrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Tochjo »

Enkele uren geleden bekeek ik het filmpje in dit bericht, waarin ook over de perronverbreding gesproken werd. De volgende still, waarvan niet helemaal duidelijk is of hij de werkelijke situatie verbeeldt, komt uit die video:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Ardan »

Lijkt erop dat waar het middelste spoor eruit gaat de beide buitenste sporen eruit gaan en in het midden komen te liggen, en de perrons dus een half spoortje breder worden. Op die perrons staan nog geen nieuwe kappen toch (hoop ik tenminste)? En gaan de sporen ook hernummerd worden of wordt het zoiets als perron 5/7, waar spoor 6 al tientallen jaren niet meer bestaat?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

Het komt in elk geval wel overeen met de bovenaanzichten in latere animaties. Daarin zijn bij perron 9, 12, 14, 15 en 18 stukken perron te zien die buiten de kap uitsteken aan de linker danwel rechterkant. Echter spreekt die video zichzelf ook weer ietwat tegen want hoewel er sprake is van rechtdoor lopende sporen naar de spoorverdubbeling aan de zuidkant van Utrecht zie je de perrons nog in de banaanvorm blijven liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

De t1759 is door vertraging niet gecombineerd. Zit daardoor nu in een 201759 die met een losse VIRM-VI Utrecht - Deventer rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door gliderfighter »

Vandaag 1,5u in de zon gewacht in Eindhoven op de NS bus ri Roermond, wat dus Weert bleek te zijn. Mensen begonnen lekker te zeuren toen een meisje met vouwfiets gewoon naar de bus kwam en zei dat ze al lang aan het wachten was, vouwde haar fiets op en ging zitten in de bus.. En toen kwam een vrouw met niet inklapbare fiets klagen en eisde dat haar fiets ook meeging *O* .
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daelea »

Mijn s9200 richting België ging zojuist vlak voor Odb naar linkerspoor, om het station langzaam te passeren via spoor 3 ipv spoor 1 (dus helemaal linksrijdend). Vlak na Odb wisselden we weer naar helemaal rechts en maakten we weer vaart. Normale gang van zaken, wisselstoring of roestrijden? We zijn verder geen andere trein gepasseerd op dat stuk..
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Michael »

Thom69 schreef:Mijn s9200 richting België ging zojuist vlak voor Odb naar linkerspoor, om het station langzaam te passeren via spoor 3 ipv spoor 1 (dus helemaal linksrijdend). Vlak na Odb wisselden we weer naar helemaal rechts en maakten we weer vaart. Normale gang van zaken, wisselstoring of roestrijden? We zijn verder geen andere trein gepasseerd op dat stuk..
Wellicht gevalletje roestrijden.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door waldo79 »

Vandaag is de s6000 door busvervoer vervangen. Het is een komen en gaan van bussen in Tl. Al lijkt het me wat overdreven om met een zevental bussen door te pendelen uit Gdm, terwijl er amper reizigers zijn. Een voordeeltje: het zijn sneldiensten.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond wilde ik de trein van Leiden (v. 22:57) naar Amsterdam Sloterdijk pakken. De trein kwam netjes voorrijden, en bleef vervolgens hnadat iedereen was ingestapt erg lang staan. Uiteindelijk werd het duidelijk dat er voor de splitsing naar Haarlen en Schiphol een aanrijding met een persoon was.
De daaropvolgende drie kwartier was chaos: er werd geen alternatief geboden voor Schiphol of Leiden en het handjevol HC's en S&V'ers waren druk bezig om vragen te beantwoorden waarvan zij het antwoord ook niet wisten. Enkelen gaven Woerden als omreisadvies (mijn eigen servicemedewerker Bee was dit ook al aan het doen :P), dus dat werd de IC van 23:52. Dit werd overigens niet omgeroepen. De IC naar Woerden werd op een gegeven moment best druk: kennelijk hadden meer reizigers deze optie ontdekt. Deze reis ook in de reisplanner gezet, maar helaas was de pushbericht-functie al na Sesemastraat naar bed gegaan...

Vlak voor Woerden werd door de HC nog tweetalig omgeroepen hoe Amsterdam moest worden bereikt. We kwamen binnen op 6 (was 5 gepland) en moesten naar 5, dus een mooie cross-platformoverstap. Op Woerden werd ik aangeklampt door een oudere dame, die iets te diep in het glaasje had gekeken (en in haar tas zaten nog meer blikjes met 11% bier) en die daardoor het hele omreisgedoe niet meer snapte. Dus ja, tot iets na Utrecht werd ik haar begeleider (ja, de blinde leidt in dit geval de lamme :mrgreen:). Vanaf Woerden een tjokvolle IC naar Utrecht, met een krappe aansluiting op de nachtnettrein naar Amsterdam. Die werd overigens ver naar voren op spoor 7a geplaatst, met een vervoersbewijscontrole bij de achterste deur. Dat hoopt edus lekker op in de achterste gedeelte van de trein. Inmiddels zag ik op de NS app dat er twee storingen waren (traject Leiden-Haarlem en traject Leiden-Schiphol), en dat de snelbussen naar Schiphol werden aangegevenb ij Leiden-Haarlem...

Op Amsterdam Centraal een mooie cross-platformoverstap van 14a naar 13b (al is het best maf om ineens een perron zonder geleidelijnen te hebben). De laatste s1500 naar Enkhuizen stond in het blauwe balkje aangegeven, aangezien er nog een lege trein naar Niet Instappen stond. En ja hoor... 3 a 4 minuten voor vertrek werd in de app het spoor gewijzigd naar 10b. En het omroepen was kennelijk te moeilijk, want dat werd niet gedaan. Volgens een passagierende HC in de s1500 gebeurt dit zeer regelmatig op Amsterdam Centraal. Doordat het treinpersoneel hiermee rekening houdt, liepen we dus +5 op (na vertrek maakten we zelfs nog een extra stop op 10a om laatkomers nog mee te laten rijden). Aankomst in Zaandam was 02:02 ipv 23:54.
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door webguy »

Gisteren naar Oma in Emmeloord. Terug met de auto, maar ja, dan toch maar heen per OV. Vanuit Ede valt op Zaterdag de route via Kampen al snel af omdat je dan een half uur moet wachten ergens. Geen pretje, dus werd de route Klp - Ut - Asdz - Lls en dan met bus 140 naar Emmeloord. Zo gezegd zo gedaan.

Ik had al een donkerbruin vermoeden dat er relatie was met de 3000 en de 303500 omdat ze van hetzelfde spoor vertrokken. Voor Utrecht gaf het achterste treinstel van de 3000 al aan dat 'ie als eindpunt Utrecht had, dus dat bevestigde dat. Wij moesten toch even uitstappen om lunch te halen bij de KIosk, maar het werd een chaos. Logistiek mooi geregeld dat de 3000 splitst in Utrecht en een deel naar Alkmaar gaat en een deel naar Schiphol, maar communiceer dat dan ook... Ik moet zeggen - de helft van de chaos was door een ICE die stilstond op spoor 5 ivm een lastige reiziger (met politie/S&V/etc er bij) die op gegeven moment probeerde te vluchten naar de 3000 op spoor 7.

Maar goed - het ging uiteindelijk best voorspoedig *O*
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Michael »

VIRM schreef:Eerder vanavond wilde ik de trein van Leiden (v. 22:57) naar Amsterdam Sloterdijk pakken. De trein kwam netjes voorrijden, en bleef vervolgens hnadat iedereen was ingestapt erg lang staan. Uiteindelijk werd het duidelijk dat er voor de splitsing naar Haarlen en Schiphol een aanrijding met een persoon was.
Het bleek uiteindelijk geen aanrijding met persoon te zijn maar een aanrijding met een uit de kluiten gewassen meeuw.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 12 jul 2015, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

De t11763 heeft toch wel een recordtijd neergezet: nog bijna +15 voor de t12865 door een ontbrekende machinist in Rotterdam en bij Nieuwerkerk achter de sprinter gehangen.
Na andersom combineren te Gouda daar met +10 weg en na razendsnel kopmaken in Utrecht daar met +5 vertrokken. En de machinist doet er nu duidelijk alles aan om op tijd in Amersfoort weg te kunnen maar dat wordt krap.
Voordeel is wel dat ikzelf nu voorin zit dus dat scheelt zo weer een stukje lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #15

Bericht door waldo79 »

Vandaag van Tl naar Ed gereisd. De lengte van de t3032 vond ik behoorlijk ondermaats tussen Ah en Ed. 6 bakken VIRM is niet riant op zondagochtend, zeker als de t3100 nog niet gestart is en er veel verkeer uit allerlei richtingen op die treinserie is aangewezen :x
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daelea »

Bijzondere storing te Dt momenteel: NS communiceert dat er door een stroomstoring geen treinen rijden tussen Sdm en Gv. Echter, de s2600 en s9200 rijden, alleen rijden alle treinen tussen Rsw en Dtz links. Op Dt komen de IC's richting Gv dus over spoor 2 en richting Rtd over spoor 1 in plaats van andersom. Wat voor infrastoring deze maatregelen kan verplichten is mij een raadsel, maar in elk geval is de communicatie van 'geen treinen' en 'reis tussen Dt en Gv met de sneltram' om te huilen.

Edit: Oh ja, en denk maar niet dat de wel rijdende treinen extra stoppen, de reizigers op Dtz, Rsw en Gvmw mogen nog even iets langer (op 1, 2 en 3) blijven staan.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

@Michael: dus dat betekent dat het NS en ProRail drie uur hebben gekost om een grote vogel te vinden en op te ruimen? Dan is daar echt iets gruwelijks misgegaan...
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Etienne »

Ik kreeg wel het idee dat het stoppen in Woerden van de NoordOost niet heel erg gunstig in de dienstregeling was opgenomen, zowel op de heen- als terugweg wat vertraging opgelopen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Geert »

waldo79 schreef:Vandaag van Tl naar Ed gereisd. De lengte van de t3032 vond ik behoorlijk ondermaats tussen Ah en Ed. 6 bakken VIRM is niet riant op zondagochtend, zeker als de t3100 nog niet gestart is en er veel verkeer uit allerlei richtingen op die treinserie is aangewezen :x
Waren er staanplaatsen of was het zitvol?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

@Etienne: Vertraging loop je er sowieso door op: de dienstregeling was immers niet gewijzigd qua tijden. Hoewel de (12)500 allicht op de tijden van de niet-rijdende s2000 Utrecht uit gekund had, dan heb je nog 5 minuten om kop te maken, vertrok die immers gewoon op de normale tijd.

Had men trouwens toevallig een wissel vastgelegd om stops in Woerden op het doorrijspoor te voorkomen? Vroeg in de middag ging ik met de s11700 in Woerden ook over het perronspoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast