OVer je reiservaringen in juli 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door huibf »

Treinvervangend vervoer in Eindhoven - Venlo. 18-7 t/m 9-8

Week 1.
- Bus Eindhoven - Helmond (2x/uur) (setje van 2 bussen)
- Bus Eindhoven - Helmond - Deurne - Horst/Sevenum - Blerick - Venlo (2x/uur) (setje van 2 bussen)
- Bus Eindhoven - Venlo (2x/uur) (setje van 2 bussen)
- Bus Eindhoven - Horst/Sevenum - Venlo. (alleen spits) (2x/uur) (setje van 2 bussen)
- Bus Pendelbusjes H.Brandevoort - H.'t Hout - Helmond - H.Brouwhuis (2x/uur) (setje van 1 midibus)
- Aantal backupbussen in Helmond en Eindhoven als versterking.

Beetje sneu dat de de eerste week de frequentie tussen Eindhoven en Deurne nu een half uur is met de bus.
Helemaal sneu dat setjes bussen die vertrekken maar halfvol zitten. Mijn inziens had dit dan beter gespreid uitgevoerd kunnen worden.

Week 2 en week 3
- Trein Helmond - Deurne - Horst/Sevenum - Blerick - Venlo (2x/uur)
- Bus Eindhoven - Helmond (4x/uur) (setje van 2 bussen)

Het enige wat ze dus moeten doen is de ENIGE bus op de ENIGE trein moeten aan laten sluiten.
Maar dat is teveel gevraagd. Achterlicht effect ! Hier kan ik echt erg moe van worden.

Afbeelding
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daelea »

de_clercq schreef:Viel me tijdens een rit in lijn 391 (Amsterdam - Zaandam) vanmiddag op dat Connexxion hun wagens voorzien heeft van nieuwe OVC validators, inclusief een wat groter kleurenscherm. Wellicht op proef? Zowel in AML als NHN heb ik ze nog niet gezien.
Bedoel je deze? Onderstaande foto stond in de CXX-glossy dat tegenwoordig ook op Voorne-Putten-Rozenburg verspreid wordt, bij een artikeltje over de vernieuwde piepjes. Ik heb deze validators echter nog niet in deze regio gezien, en de rode stangen op de foto doen mij vermoeden dat de foto uit een R-net komt? De stoeltjes er dan weer bij lijken voor mij te duiden op een amba, dus zeer waarschijnlijk komt de foto uit een bus rond Zaandam. Wellicht worden deze monsters standaard bij CXX?

Afbeelding
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door huibe »

huibf schreef:Week 2 en week 3
- Trein Helmond - Deurne - Horst/Sevenum - Blerick - Venlo (2x/uur)
- Bus Eindhoven - Helmond (4x/uur) (setje van 2 bussen)

Het enige wat ze dus moeten doen is de ENIGE bus op de ENIGE trein moeten aan laten sluiten.
Maar dat is teveel gevraagd. Achterlicht effect ! Hier kan ik echt erg moe van worden.
Wat is nu het probleem? Er rijdt 4x/uur een bus. waarvan 2x/ uur een aansluiting wordt geboden en 2x niet. Degene die wel aansluiten, sluiten in Eindhoven aan op de IC's.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door huibf »

Dat je een teringeind onderweg bent en het gewoon beter kan. Kwestie van willen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Hendrik »

Hoe weet je dat die bus die om .42 aankomt niet aansluit op de trein die om .43 vertrekt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

Zie het derde plaatje: de reisplanner geeft dat niet als reismogelijkheid :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Hendrik »

Da's waar. Maar dat zegt niet alles, toch? :P Het kan zijn dat NS is 'vergeten' om in het systeem te zetten dat dit een geldige overstap is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

Zegt niet alles, maar tegelijk zegt NS steeds dat je kort voor vertrek je reis moet plannen. En dat terwijl diezelfde reisplanner dus niet altijd gegarandeerd de juiste info geeft.
Maargoed, sowieso is het qua planning al knullig om hier een overstap van 1 of 16 minuten te plannen. Die pendeltrein ligt ook in Venlo enigzins suboptimaal met aansluitingen waarbij sprake is van overstaptijden tot 13 minuten. Een paar minuten later uit Helmond vertrekken kan dus best en ook in de andere richting kan je dan nogsteeds de bus halen in Helmond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door webguy »

Die bus vertrekt als ie wil vertrekken - de drgl daarvoor is nogal vloeibaar over het algemeen.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door waldo79 »

En de geplande rijtijd is maar een grove schatting voor de bus
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door gliderfighter »

Staat een dikke file op de weg, ben je net bij het stoplicht wordt ie net rood, weer 2 minuten wachten. Maaar de reisplanner zei dat ik kon overstappen op de IC.. Je moet gewoon marge hebben, wie weet wat er gebeurt.

Ik heb zat meegemaakt dat ik dacht 15 minuten de tijd te hebben, maar uiteindelijk alsnog als een gek moest rennen om die trein te halen.


Vandaag overigens achter de Sprinter naar Breda aan gehobbeld, gelukkig had de Sprinter naar Nijmegen +5 door de IC Zwolle met +16, heerlijk wandelen terwijl iedereen rent.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door waldo79 »

gliderfighter schreef: Vandaag overigens achter de Sprinter naar Breda aan gehobbeld, gelukkig had de Sprinter naar Nijmegen +5 door de IC Zwolle met +16, heerlijk wandelen terwijl iedereen rent.
Zou je iets specifieker zijn wat je reisroute is :?:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Aking »

Ik gok dat ie ergens rondom ht zat...
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door waldo79 »

Dat vermoeden heb ik zelf ook, maar een beetje meer duiding kan geen kwaad :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend had de s800 van 07:20 van Zaandam naar Eindhoven volgens de app +8. Uiteindelijk kwam hij met +12 om 08:32 binnen (na de s4000) en afwijkend op spoor 5. Dit betekende dat hij in het pad van de s3300 zat, die +3 opliep. Kennelijk was de treindienstleider creatief genoeg om de s800 te spoorwijzigen naar 5, maar niet creatief genoeg om de s3300 te spoorwijzigen naar 4 om de vertraging zo beperkt mogelijk te houden.

Op de terugweg lag er wel een cadeautje voor mij klaar op spoor 1 in Zaandam: het project om de CiCo-palen ein-de-lijk eens goed aan te geven met blindegeleidelijnen heeft ook Zaandam bereikt! Het is nog wel een beetje een halve zandbak op het perron, dus ben benieuwd wat ik er van ga vinden en of ze eindelijk eens hun werk goed hebben gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door matti93 »

gliderfighter schreef:Staat een dikke file op de weg, ben je net bij het stoplicht wordt ie net rood, weer 2 minuten wachten. Maaar de reisplanner zei dat ik kon overstappen op de IC.. Je moet gewoon marge hebben, wie weet wat er gebeurt.
De NS moet die marge hebben. Als zij in de reisplanner een overstap voorstellen, ook als je vlak voor vertrek je route plant, dan moet je er toch vanuit kunnen gaan dat je die overstap ook kan halen. Nu doen ze alsof de extra reistijd door de verstoring beperkt is, terwijl je er (volgens jou) eigenlijk altijd tien minuten/een kwartier/half uur/uur bij op zou moeten tellen om maar voldoende marge te hebben. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling...
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door gliderfighter »

Nee niet altijd, maar áls er dan iets is, dan kun jeje overstap toch nog halen. Ik weet niet hoe ze die tijden berekenen, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat daar veel meer marge inzit dan google maps, aangezien de meeste chauffeurs een navigatiesysteem gebruiken. En die houdt ook geen rekening met stoplichten en eventuele verkeersdrukte op de dag zelf. De openbare weg is zoveel minder voorspelbaar.
Aking schreef:Ik gok dat ie ergens rondom ht zat...
Oeps, verhaal begon op Utrecht CS, daarna inderdaad vlak voor Geldermalsen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

't viel al op dat de t559 op het normale vertrektijdstip nog op Utrecht bleef staan, een fluitsignaal kwam er ook nog niet. Keek vervolgens uit het raam en zag opeens op de TBP dat de geplande vertrektijd aangepast was naar 16.51 uur. Blijkbaar vindt NS dat ze zomaar zonder enige aankondiging (was immers geen wijzigingsblad ofzo) een vertrektijd kunnen wijzigen.

Nu was het in dit geval maar een minuutje, maargoed, het gaat om het principe natuurlijk. Was trouwens ook gewoon een minuutje dat van de speling af gehaald was want de geplande aankomsttijd in Amersfoort was exact gelijk aan de normale aankomsttijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Wubbo »

Is dat voor altijd of alleen voor vandaag, en alleen voor deze trein of voor alle treinen van die serie? Het kan best dat een minuutje later vertrekken is gedaan om een andere trein ingepast te krijgen. Dat soort wijzigingen gebeuren vaak en zijn niet generiek te communiceren (het speelt immers alleen in een specifieke situatie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Blijkbaar vindt NS dat ze zomaar zonder enige aankondiging (was immers geen wijzigingsblad ofzo) een vertrektijd kunnen wijzigen.
Het gaat om een minuutje, gast waar maak je je druk om? :')
🍉
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Hendrik »

Als je een minuut te laat komt, haal je de trein niet! Dat is toch simpel? (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

@Hainje: Ik maak me er niet echt druk om, maar vindt het gewoon merkwaardig dat er opeens allerlei treinen op een iets afwijkende tijd vertrekken zonder dat er een logische reden lijkt te zijn.

@Wubbo: Zover ik nu zie alleen vandaag. Heb even in OVtijden teruggekeken en vindt daar een aantal op willekeurige momenten aangepaste treinen. Geen idee wat men dan daarmee heeft willen inpassen. Zelf ook niks langs zien komen wat de wijziging nodig leek te maken.

Het betrof vandaag in ieder geval de treinen die vanuit Utrecht richting Amersfoort e.v. vertrokken om: 7.21, 8.21, 9.51, 10.51, 12.51, 13.21, 14.51, 15.21, 15.51, 16.51, 17.21 en 19.21 uur. Van al die treinen is de vertrektijd normaal 1 minuut eerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Vandaag van Zaandam naar Schiphol en terug geweest met de trein.

Vlak voor vertrek van huis bleek de s3300 van 17:02 nog te rijden. Maar bij aankomst op Zaandam bleek de app gewoon ronduit onbetrouwbaar, omdat het treinverkeer helemaal was stilgelegd. Rond 17:35 werd er omgeroepen dat er een s4000 zou gaan rijden van spoor 5, en vijf minuutjes later vertrok de gereedstaande ICM richting Amsterdam. *O* Op Sloterdijk had ik een moie aansluiting op de vertraagde Sprinter naar Hoofddorp vanaf spoor 11.

Op de terugweg werd last-minute de s3300 van 21:10 eruit gegooid, dus dan maar de s2600. De HC riep bij Sloterdijk keurig opties voor Enkhuizen en Zwolle om. Op Sloterdijk beweerde de omroepster dat alle treinen live werden omgeroepen (op de borden stond ook 'Luister naar omroep'). In de praktijk werden de omroepen meer aan Tuffy overgelaten. Mijn s3000 werd niet eens omgeroepen (en volgens een andere reiziger in de trein was dit ook al neit het geval op Amsterdam Centraal). Als je live gaat omroepen wat de vertrekkende treinen zijn, moet je dit dan ook goed doen, of gewoon de TBP's inzetten. Dit was een beetje een zielige vertoning.
Beul van de blindegeleidelijn
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Nicketick »

Net in de bus per ongeluk tegen een kind aan gelopen dat ineens zijn hoofd in het gangpad gooide. Had het niet door omdat ik zo vaak tegen een stoelleuning aanloop tijdens het optrekken (vooral in die Citaros met 2 stoelen naast elkaar aan elke zijde). De moeder kwam boos en schreeuwend naar me toe dat ik beter moest opletten, en vond dat ik een grote bek had toen ik zei dat ze beter op haar kind moest letten :N . Hopelijk heeft ze er van geleerd en zet ze haar kind voortaan bij het raam, zoals elke logisch nadenkende ouder zou doen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

De t559 zou vandaag een extra stop in Harderwijk gaan maken als gevolg van de eerdere verstoringen tussen Amersfoort en Zwolle. Als gevolg van diezelfde verstoringen reed de 559 echter aanzienlijk kleiner dan normaal, namelijk met 6 bakken ICM. Ietwat ongelukkige combinatie, al scheelt het dat de vakantiedip momenteel heel goed merkbaar is.

En tot slot nog eentje in de categorie slecht weer dat fraaie plaatjes oplevert: deze van de bus waarmee ik toen net op Utrecht Centraal was gearriveerd. Leuk zo'n vijvertje op het busstation...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten