Pagina 3 van 5

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 07:33
door Reiziger Delft
Het is al weer een paar dagen goed gegaan, dus uiteraard heeft men besloten om de s3500 er maar weer eens uit te knallen.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 09:51
door waldo79
Geert schreef:
waldo79 schreef:Vandaag van Tl naar Ed gereisd. De lengte van de t3032 vond ik behoorlijk ondermaats tussen Ah en Ed. 6 bakken VIRM is niet riant op zondagochtend, zeker als de t3100 nog niet gestart is en er veel verkeer uit allerlei richtingen op die treinserie is aangewezen :x
Waren er staanplaatsen of was het zitvol?
Nog geen staanplaatsen, maar ik heb maar één coupé gezien.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 15:55
door Michael
VIRM schreef:@Michael: dus dat betekent dat het NS en ProRail drie uur hebben gekost om een grote vogel te vinden en op te ruimen? Dan is daar echt iets gruwelijks misgegaan...
Ik las het op Twitter via een NS medewerker.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 16:07
door Daelea
Als mijn oren mij niet heel erg in de steek laten, hoorde ik vanochtend in het SLT-VI'tje m2616 een andere omroepstem, ook een vrouw, maar dan zachter dan de huidige omroep. Ik herkende de stem wel ergens van, maar kan haar niet thuisbrengen. Op de terugweg in dezelfde serie (s5700) in stel m2465 overigens gewoon de normale omroep.

Mocht iemand nu in de t6346 of ergens verder in de omloop (s6300 Gvc - s5700 Ut - s4900 Almo - s4900 Ut) dit stel tegenkomen, let even op de omroep zou ik zeggen :)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 16:16
door Tochjo
De andere omroepstem is van Loes van der Schaft, die enkele jaren geleden is overleden. Haar stem is volgens mij op verzoek van nabestaanden uit de trein verwijderd, maar er rijdt inderdaad nog een stel rond waarin de omroep niet is vervangen. Overigens hoor je af en toe ook in de treinstellen waarbij ze wel vervangen is, nog enkele omroepen van Loes. Bij aankomst in Utrecht roept de stem van Loes het spoor om als de aansluitende trein van een spoorfase (a of b) vertrekt. En ook niet alle incidentele teksten (zoals combineren bij binnenkomst?) zijn volgens mij aangepast.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 16:35
door Geert
waldo79 schreef:
Geert schreef:Waren er staanplaatsen of was het zitvol?
Nog geen staanplaatsen, maar ik heb maar één coupé gezien.
No offence, maar dat was dan blijkbaar precies op maat. Zolang er niemand hoeft te staan is het niet te krap toch?

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 16:36
door waldo79
Ik ben het reizen in de spits ontwend ;)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 16:42
door Hainje
Tochjo schreef:De andere omroepstem is van Loes van der Schaft, die enkele jaren geleden is overleden. Haar stem is volgens mij op verzoek van nabestaanden uit de trein verwijderd, maar er rijdt inderdaad nog een stel rond waarin de omroep niet is vervangen.
Oh vandaar, dat viel mij een tijdje geleden inderdaad al op. De stations Tbu en Tb werden omgeroepen door de vervangster, maar Tbr werd nog een tijdje omgeroepen door mevrouw van der Schaft. Inmiddels is ook de afroep voor Tbr vervangen. Op zich wel begrijpelijk dat de nabestaanden hebben verzocht om haar stem niet meer te gebruiken.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 22:23
door VIRM
Vanmiddag van Den Haag C naar Amsterdam RAI, met vertrek van spoor 7. Het is dat iemand mij zag zoeken, want anders was ik maar doorgelopen en gaan zwartrijden. Hopelijk leest iemand van ProRail of NS dit bericht, want ik begin die almaar slecht geplaatste en continu verhuizende CiCo's op Den Haag Centraal echt zat te worden. Als NS mijn betalende klandizie niet wil, waarom dan geen zwartrijdende klandizie?

Even later wilde ik in Amsterdam tram 4 van Ceintuurbaan naar Centraal nemen. De tram van 19:45 kwam niet opdagen of reed met minimaal -4. De daaropvolgende tram reed met +4 en in de tegenovergestelde richting zou nog iets met +17 langskomen. Wel opvallend: de omroep riep het tasjesmuseum om bij het Rembrandplein. Wist niet dat die sinds kort was ingevoegd.
Op Centraal een s3000 die met +2 reed (dus mijn vertraging liep op tot +32 door de eerdere perikelen op de 4). Kennelijk heeft iemand van ProRail geluisterd, want de s3000 wordt steeds vaker noordwaarts door de middentunnel van de Hemtunnel gestuurd. Hiermee zaten we dus een op tijd rijdende s3300 niet in de weg. :)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: di 14 jul 2015, 18:19
door reisthijs
De kiosk op het perron van Amsterdam Amstel wordt verbouwd. 6-8 zou het klaar moeten zijn.

Er staat nu achter het perrongebouw een tijdelijke mini-kiosk, pal naast de rookzuil.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: di 14 jul 2015, 19:15
door webguy
Wordt volgens mij de eerste kiosk met nieuwe branding/concept http://www.hurks.nl/nl/over-ons/nieuws/ ... uwe-stijl/

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: di 14 jul 2015, 21:00
door VIRM
Vanmiddag/vanavond lijn 4 genomen van RAI naar Ceintuurbaan (rond 18:00) en Ceintuurbaan naar Centraal Station (rond 19:15). Bij de eerste rit viel het mij aan de enthousiast omroepende conductrice op dat ik gisteren ook al bij haar in de tram had gezeten. En bij de tweede rit had ik precies hetzelfde duo bestuurder/conductrice. :) Volgens de bestuurder was het gisteren inderdaad een puinzooi op de 4, met zelfs een tram die met +67 reed.
Overigens spotte ik nog op de kruising Van Wou/Ceintuurbaan een trapwagen. Bleek een omleiding van lijn 24 te zijn.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 13:21
door Globetrotter
Heb na alle gehoorde en gelezen verhalen, het afgelopen woensdag zelf aangedurfd om het Texelhoppersysteem te gaan ervaren. Ik ben in Den Helder opgestapt op lijn 28 en heb die genomen tot de eindhalte in de Koog. Wat mij opviel is dat er met de rij- en buffertijden aan de vaste kant niet zo veel mis is. Ondanks dat de chauffeur een paar minuten voor vertrek aan kwam lopen en er vanwege alle kaartjes die verkocht moesten worden al werd begonnen met een vertraging van zo'n vier minuten, was er nog voldoende tijd over om de bus te halen.
Vervolgens gingen we de boot op: https://youtu.be/e6R17NdJUUA

Afbeelding

Bij aankomst in Texel ging de bus de boot weer af:
https://youtu.be/g3s6-UWl_7I

Op Texel zijn de rijtijden iets moeilijker te halen. Vanwege het feit dat er geen verkooppunt in Texel is en iedere passagier een kaartje in de bus moet kopen en vanwege het feit dat er ook nog een grote groep vanuit de versterkingsnbus over moest stappen op de reguliere lijn 28, kwam we uiteindelijk met +8 bij de Nikadel aan. Ik denk dat de bus de boot naar het vasteland wel heeft gehaald, want de rijtijd vanaf de Nikadel naar de boot is iets ruimer.

Verder is me opgevallen dat het erg verwarrend is dat het combiticket van €5,50 wel geldig is voor een retourvaart op de TESO-boot, maar geen retourrit op de bus is.
Ook vond ik het opvallend dat de 28 na aankomst in Den Helder overgaat op lijn 34 en (denk ik) daarna weer op lijn 28. Dit betekent dat als de 28 in Texel de boot niet haalt er dus twee ritten zijn die uitvallen.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 18:53
door isadora
De kaartlezer in de bus (CXX) meldde vanochtend netjes, dat mijn OV-chip-kaart bijna verloopt, attent. :pos:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 21:37
door Gekko123
Dat heb ik zelf ook gezien bij de lezers van RET en Veolia. Bij Veolia stond de tekst er echter zodanig kort dat ik pas na 10 keer die melding gezien te hebben alles had kunnen lezen...

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: za 18 jul 2015, 14:51
door Marc
In de Intercity Tilburg-Eindhoven stond de intercom nog aan na vertrek uit Tilburg. Alles was door de hele trein te horen (en volgens mij heeft de HC gewonnen met het spelletje :D)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: za 18 jul 2015, 22:42
door gliderfighter
Vandaag mijn 2-1 kaartje gebruikt, voor werk. Ipv de oude DDAR, een prima DDZ4 tussen Rosmalen en Oss *O*
Daarna bij Cothen(Wijk bij duurstede) in de 41 ri Utrecht CS gestapt. Hij was nog vrij rustig, maar man man man wat werd dat ding druk. Daarna nog genoten van een prive 1e klas coupe ri Ht, die business mannen hebben het zo slecht nog niet.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 10:38
door VIRM
Gisteren met een goede vriendin van mij op pad geweest, en we hebben één van mijn eersteklas overgangskaartjes ingezet. In Zaandam kwam in de s800 een ICM aanzetten, en ze was gelijk helemaal enthousiast van de zesstoelenhokjes. Toen maar uiteindelijk tot Utrecht blijven zitten en met een omweg naar Den Haag gegaan. :mrgreen: Uiteindelijk met 3 ICM's, 1 SLT, 1 ICR en 3 VIRM's geweest (dus viermaal ons eigen zeszitshoekje gehad). :)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 20:53
door Suus
Ha, twitterberoemdheid @groningenhc controleerde net mijn kaartje op trein t777 :)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 13:08
door gliderfighter
Heerlijk dat reizen in de kortingsperiode voor studenten. Van Sittard naar Eindhoven niemand in mijn coupe gehad, overstappen in Eindhoven ging ook zonder problemen. De sprinter naar Rs had een fluittoon bij de deur voor hij dichtging, leek op de ICD treinstellen. Nieuw of toevallig?

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 17:11
door de_clercq
Viel me tijdens een rit in lijn 391 (Amsterdam - Zaandam) vanmiddag op dat Connexxion hun wagens voorzien heeft van nieuwe OVC validators, inclusief een wat groter kleurenscherm. Wellicht op proef? Zowel in AML als NHN heb ik ze nog niet gezien.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 21:37
door VIRM
Het was vanochtend beetje een rommeltje.
Iemand besloot kennelijk voor de Vierdaagse langs het spoor te gaan trainen, want rond Purmerend was er geen treinverkeer mogelijk. Mijn s3300 reed niet, en op Sloterdijk hoorde ik dat de s1500 Zaandam als eindpunt zou hebben (whut?! ja!). Dus dat werd de s4000 van 07:30 en de aansluitende s2200 op Sloterdijk naar Leiden.
Op Leiden viel de aansluitende Sprinter naar Den Haag Centraal van 08:26 uit wegens een wisselstoring. Geen enkele andere trein had ergens last van en er stond niks op de NS app. Misschien was een wissel de verkeerde kant uit bed gestapt? :mrgreen: Dat werd in Leiden dus de s2100 van 08:35. Als ik dat had geweten, had ik net zo goed 20 minuten later het huis uit gekund...

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: di 21 jul 2015, 21:23
door VIRM
Vanmiddag had de s12700 van 17:03 uit Den Haag Centraal geen machinist. De HC riep op een gegeven moment om dat de eerstvolgende mogelijkheid naar Leiden de s2100 van 17:14 was. En 't is goed dat ik die heb genomen: ik zag de s12700 op de app later met +9 uit Schiphol vertrekken (lees: de aansluiting met de s3300 zou dan komen te vervallen. En de s2600 van vier minuten later reed met +16).

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: di 21 jul 2015, 21:32
door gliderfighter
Vandaag vanuit Leiderdorp naar Den Haag moeten reizen. Ik zag onderweg naar mijn klant al zakken over de palen en jawel, ook op de vogellaan was het raak. "Vervangende haltes zijn *2 haltes*". Helemaal prima voor een inwoner van Leiderdorp, maar ik kan er echt helemaal niks van maken. Uiteindelijk maar naar Statendaalder gelopen, om daar de Qliner maar te pakken. Op Den Haag LOI eerst nog de goede kant van lijn E weten te vinden. Op Utrecht CS vonden ze het logisch om even midden op de dag wat gele vlakken te verven op de busbaan, sta je dan met je Qliner(met airco *bus* )

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Geplaatst: wo 22 jul 2015, 16:53
door Daniel
Momenteel wat omleidingen door de wissels in Ut wegens een smeulende biels...

Edit: Bleek uiteindelijk een biels bij wissel 1347B op het emplacement te betreffen. De t559 moest als gevolg hiervan even wachten op binnenkomst van de IC uit Amersfoort voor deze vanaf z'n afwijkende vertrekspoor 9 over het normaal alleen in de tegenrichting gebruikte spoor kon vertrekken. Als gevolg van dit brandje stond verder de s8800 op spoor 11 en de s2000 was naar spoor 20 verhuist.