Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Geplaatst: ma 31 aug 2015, 21:48
Is Gouda-Gorinchem niet veel sneller via Utrecht (en dan met de bus)?
Dit is sinds afgelopen december ook structureel, de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] is de sjaak geweest toen, deze is richting Gv op 8a gezet en richting Hlm op 4a, beide zeer klantonvriendelijk. Tegen mei waren de meeste reizigers wel aan deze wijziging gewend en sindsdien staan de meesten redelijk goed gespreid. Jammer (maar ergens ook gelukkig) dat deze opstelling volgende week wijzigt: de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] richting Gv gaat weer naar 9b. Wel echt jammer is dan dat de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] richting Hlm nog altijd op 4a blijft staan. -o-VIRM schreef:@Thom: het blijft onvoorstelbaar dat in Leiden de a-kant van het perron wordt gebruikt, terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik zie ook een hoop mensen naar de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] (naar Dordrecht) lopen als hij op 8a wordt gezet, wat de laatste tijd ineens structureel lijkt te zijn.
Voor een tram is dat overigens totaal niet frequent. Zo ver ik weet rijden alle tramlijnen in Nederland op zondag minstens elk kwartier.fogeltje schreef:Tram reed frequent voor een zondag, elk kwartier.
Ik heb de zin meermaals gelezen en kan nog steeds niet met zekerheid vaststellen dat er staat wat jij denkt dat er staat. Daarvoor loopt de zin te slecht.Tochjo schreef:In die niet goed lopende zin staat staat dat de NS-trein ten minste 30 minuten later moet arriveren op het bestemmingsstation.Freek schreef:Een bestemmingsstation is hoeft niet per definitie een NS station te zijn.Onder vertraging in de zin van de regeling “Geld Terug Bij Vertraging” wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NStrein, waarin u zich bevindt of de NStrein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld. Onder een vertraging wordt niet verstaan een afwijking van de Jaardienstregeling (bijvoorbeeld ten gevolge van werkzaamheden of een stremming) die vooraf door NS is aangekondigd.
't Is een wat vrije interpretatie van mij, naar wat ik denk dat er moet staan :)reisthijs schreef:Ik heb de zin meermaals gelezen en kan nog steeds niet met zekerheid vaststellen dat er staat wat jij denkt dat er staat. Daarvoor loopt de zin te slecht.Tochjo schreef:In die niet goed lopende zin staat staat dat de NS-trein ten minste 30 minuten later moet arriveren op het bestemmingsstation.
Gelukkig rijden sommige stadsbussen in Apeldoorn ook 4x/uur op zaterdag. Geen 1x/uur omstandigheden. :)fogeltje schreef:Ik ben gewend dat iets in het weekend hooguit 1x per uur rijdt als het al rijdt, dan vind ik 4x per uur heel erg veel
In heel Brabant zelfs volgens mij. Misschien lijn 401 in Eindhoven nog, maar dan heb je het wel gehad.Michael schreef:Op de stadsdienst van Breda rijdt lijn 4 tussen het station en de Woonboulevard ook elke 15 minuten zondag overdag. Dat is ook de enige lijn die elk kwartier rijdt op zondag in Breda. Alhoewel dit waarschijnlijk vanaf December voorbij is,
NS ontkent dit.Freek schreef:Als je vertraging op het NS gedeelte zat waardoor je een regiotrein miste is door toedoen van NS je vertraging met meer dan 30 minuten. In dat geval heb je recht op GtbV.